/spanien/barcelona/forum/12024.aspx/spanien/barcelona/forum/12024.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cataloniaboy- Anims Abidal!
2011-05-14 01:23
Ride_The_Big_One(6)
Jag skulle vilja säga att Messi endast spelar pga brist på alternativ. Han är ju den ende centrale forwarden vi har just nu då Bojan är skadad, Villa kan ju också spela centralt, men han gör ju sig bäst ute till vänster.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-05-14 01:18
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.

Det är lika bra det, jag tog bara upp Abel.H för det snackats en del om Rossi, ingen av de 2 är bra nog att slå ut trion där framme.

Cataloniaboy- Anims Abidal!

Ser bra ut, skulle helst vilja att Messi vilar men den killen brinner för att spela så det är väl lika bra att låta han spela.

Gonzalez_Barca

Menar du Isla istället för Alves?
Jag vart imponerad av Chile i senaste mästerskapet, ett snabbt,tekniskt, aggressivt spelande landslag som var roligt att se på. Sanchez känns som en spelare som skulle gå in i start 11an, formen skulle vara avgörande mellan honom och Pedro. Isla är en duktig ytterback, en spelande ytterback dessutom men till vilket pris?

Vi har trots allt Adriano som bara blir bättre och bättre och känns att känna igen Sevilla formen.

Barcelona Cataloniaboy- Anims Abidal!
2011-05-14 01:10
För att lämna alla värvningsspekulationer ett tag. Jag tycker vi ska spela med en reservbetonad elva mot Depor. Det finns ingen anledning att köra med bästa manskapet, det viktigaste är ju att de bästa är redo för finalen, att råka ut för skador och liknande mot Depor och Málaga vore jäkligt korkat.

Dessutom, vore det inte rätt skönt att i princip hjälpa Depor att säkra deras kontrakt, och samtidigt stjuta ner Team Dubai i Segundan :-)

Min elva mot Depor:
Pinto
Montoya, Bartra, Muniesa, Fontás
JDS, Thiago, Roberto
Afellay, Messi, Jeffren
Messi får en halvlek.

Vad tycker ni?
Barcelona Larsson1333
2011-05-14 01:02
Tikitaka

Som du säger handlar mycket om form och prestation, plus att det är bra att rotera.

Dock ser jag att den nye anfallare(om det nu kommer någon), får konkurrera först och främst med Villa då jag ser Pedro som mer självskriven än Villa
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-05-14 00:54
Mangi

Tänk dig Alves istället för Isla, så får du se hur Barcas högerkant kan se ut inom ett par månader. :)
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-14 00:51
Abel Hernandez hade jag ingen aning om vem det var förrän min assisterande tränare på FM vill ha han till mitt Udinese save. Tyvärr hade jag inte råd med honom.

Bojan stiger fram nästa säsong och nätar 20+.
Barcelona Mangi
2011-05-14 00:35
Hej. Manga har inne verkar vara emot en varvning av Cesc, personligen ar for en sadan varvning till 100%.

Men nu till min fraga, kan beskriva A.Sanchez spelartyp, jag vet ingenting om honom. Vad skulle han tillfora? Ar han en spelare som kan konkurrera om en startplats elr runt ut sagt ga in i elvan pa en ggn?

Sagt det forr, men Villa spelar pa fel position i Barcelona. 18 mal ar visserligen en hyffsad malskord under en sasong, men hade nagonstans hoppats pa ett mer overtygande spel ifran hans sida och mer mal.

Hur ser Guardiola pa om Messi gar sonder en langre period? Vi maste borja tanka i dom banorna att han faktist kan ga sonder? Jag tror inte vi fixar en sasong till med att vara sa beroende av honom. ANDRA MASTE BORJA KLIVA FRAM NU och det har maste Gurdiola tackla.

m
Barcelona tikitaka
2011-05-14 00:08
Bara en liten fråga, alla dessa anfallare ni har rablat upp, har ni tänkt att den spelaren ska gå in i startelvvan tsm med villa och messi eller ni räkna med att pedrito startar?

Och ja jag vet att de som presterar får spela, men hur tänker ni att de ska se ut ifall i pappret direkt?
Barcelona El Único
2011-05-14 00:08
Hur nära är eller var Neymar Chelsea? Talades om att de var "klart" för 300 mille?
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-05-14 00:06
Att Bojan skulle ingå i någon deal med Villarreal om Rossi är ju bara bullshit. Man märker det direkt att det här kommer inte bli något. Varför skulle Rosell sälja Bojan när han fick nytt kontrakt för några månader sen bara om jag inte minns fel? Varför skulle han betala 30 milj euro för ROSSI???? Jag har inget emot Rossi , men jag tycker inte att han är tillräckligt bra för att spela i Barca. Det här börjar bli löjligt då varenda ägare tror att det är FM , 30 miljoner för Rossi? Vart är världen på väg egentligen? Nej , köp antingen Sanchez eller Neymar och inte för vilken summa som helst.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-14 00:01
Blaugrana91

Ser bra ut, även om jag tycker två cracks är lite väl saftigt. Men hade inte gråtit över den truppen ;) Dock hade jag hellre satsat på Sakho eller Pastore istället för Cesc som den andra dyra värvningen. Bättre för truppen som helhet!

Bona nit på er!
2011-05-13 23:57
The Special Five

Nu var du väl lite väl hård. Rossi hade absolut kunnat tillföra Barca mycket och med honom skulle vi ha en riktigt bra spelare på bänken i anfallet. Därmed inte sagt att jag är för en värvning av honom, men det är absolut ingen dålig spelare! Jag ser bara hellre att vi satsar på en annan spelare, främst eftersom Rossi är central anfallare... fast får vi honom för 20milj hade jag kanske tänkt annorlunda.
Barcelona El Único
Hetfield

Både Villa och Rossi ligger på 18 baljor i år och då spelar Villa i Barca, jag kan sätta min fot på att Rossi hade gjort 25 om han varit rödblå.

Har sett en hel del Palermo i år och ja Hernandez missar en hel del och bara gjort ett få antal mål men jag tror han kan bli riktigt bra och varför köpa en superstjärna för att sätta honom på bänken?

Edit: Verkar som jag försvarar honom och vill ha honom men det vill jag INTE. Ser hellre egna produkter, men står fast vid att jag tycker köp av spelare runt 400 miljoner är för mycket för jag tycker truppen som den är, är bra nog.
Barcelona Blaugrana91
Barca har som sagt €50 miljoner och det blir ju mer med tanke på att några kommer säljas.

Ut.
Milito- €5 Miljoner
Jeffren- €4-6 miljoner
Maxwell- €8-10 miljoner

Sammanlagt: Ungefär €20 Miljoner

Dessutom har väl Rosell hintat om att man ska försöka sälja några av dem som är på lån, jag hoppas alla säljs:
Zlatan- €24 miljoner
Henrique- €4 miljoner?
Caceres- €5 miljoner
Hleb- €5 miljoner?
Kerrison- €6 miljoner?
Víctor Sánchez- €3-5 miljoner?

Sammanlagt: Ungefär €48 miljoner

Notera att jag gissat priset på ett par, men det bör väl ligga kring dem summorna allafall.

Om vi då lägger ihop den totala summan för sålda spelare blir det €68 miljoner.
Som vi i sin tur lägger till dem nuvarande €50 milj då landar vår budget på €118 Miljoner.

Värva in:
Alexis Sanchez- €30 Miljoner
Cesc Fabregas- €35 Miljoner (Tror faktiskt inte priset blir högre än så)
Botia- €2 Miljoner
Thiago- Egen produkt
Fontas- Egen produkt

Jag skulle bli otroligt nöjd med dessa värvningar, verkar dock som klubben vill ha en ny vänsterback också, men återstår att se. :P

Vad tycker ni? :)

The Special Five
2011-05-13 23:52
Rossi hade varit ett rent ut sagt patetiskt dåligt köp, det är verkligen ingen spelare av Barca-kaliber. Med anfallare som Romario, Ronaldo, Rivaldo, Etoo, Kluivert, Messi, Stoichkov o.s.v. har vi en viss standard att följa när det gäller våra anfallare. Rossi tillhör inte den, det har däremot Neymar potential att göra. Sanchez är jag tveksam på, men hellre honom än Rossi utan tvekan. Neymar, Aguero eller Sanchez hade varit godkända köp, allt annat är alldeles för dåligt.
2011-05-13 23:45
Hetfield

Vad säger du om Rondón då?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-05-13 23:42
Hetfield

Jag skrev att man kunde fynda med Abel.H istället för att värva Rossi om han fortfarande var ett namn för Barcelona dvs. Jag tycker inte Rossi är så bra nog att köpas, speciellt inte för de priset som laget vill ha för honom. Då kan vi lika gärna ha kvar Bojan.

Barcelona Hetfield
2011-05-13 23:41
Rossi är absolut ingen dussinlirare, men det är inte heller Barcelonamaterial, han ska spela i t.ex: Juventus.

Abel Hernandez har all potential för att bli en bra striker, men han sumpar så många klara chanser. Tro mg, den jäveln har rubbat mina spel så många gånger varje gång jag har tippat på Palermo. Asshole.
Barcelona Barca4eva
2011-05-13 23:40
Mitt sista inlägg för dagen, då jag inte har någon ork att diskutera eventuella värvningar.

Visca Barça y Visca Catalunya!
2011-05-13 23:39
Eller hur, Rossi är verkligen ingen dussinlirare! Men han är inte den jag vill se i Barca om jag får välja.. och absolut inte det till det priset!
Barcelona B-Guden
2011-05-13 23:39
försvaret är det sista som behöver förstärkas.

1 Abidal Mitt och vänsterback
2 Puyol Höger mitt och vänsterback
3 Pique mitten
4 Alves höger
5 Adriano Vänster och höger
6 Fontas mitt och vänster
7 Maxwell vänster
8 Masken mitt back

Masken är en mittfältare som spelar som vilken mittbaks som helst och visat prov på kyla när han inte skjuter iväg bollen som många backar gör + busquet kan också spela mitback, INSE VI HADE BARA OTUR I ÅR MED ALLA VÄNSTERBACKAR.
Anfallet är det endast som behövs om Bojan inte börjar leverera snart, Men nån neymar ska det inte vara. Skule vilja testa suriano eller vad han heter från b-laget, eller nån Raul typ
Barcelona El Único
2011-05-13 23:36
Hetfield

Sen när blev Rossi en dussinspelare? Och Abel är blott 20 år och med rätt personer bakom sig så har både hans klubb och landslag en ljusare framtid
Atlético addeh
2011-05-13 23:35
Om Coentrão kritar på för Bayern München tycker jag vi skall rikta blickarna åt Pamplona och försöka värva Monreal. Har han återigen gjort en bra säsong och var fantastiskt bra senast mot Sevilla. Capdevilas arvtagare i landslaget månne?
Barcelona El Único
2011-05-13 23:34
Barca4eva

Jo råd har vi men han ville väl kanske tysta ner ryktena när han sa att vi inte kan betala alldeles för mycket för dem eller nåt. Hoppas Rosell är en bättre businessman än den gode Laporta, eller åtminstone ärligare
Barcelona tikitaka
2011-05-13 23:31
En spelare som är gjord för barca heter Sergio "kun" Aguero, fyf*n vad han skulle briljera i den rödblåa tröjan!
2011-05-13 23:30
El Único

Ja, om Milito hamnar i Malaga bör man se till att göra ett seriöst försök att få Rondón att gå motsatt väg :P

Sen ang. Villa så gjorde han faktiskt jäkligt många mål i vintras. Jag är övertygad om att han har mer att ge och att både han och Afellay kommer vara riktigt giftiga nästa säsong...så köper vi in ytterligare en offensiv pjäs kan det bli riktigt bra!

Ang.vilken back som bör komma så finns det enligt mig två bra alternativ:
1. Köp hem Botia för kaffepengar
2. Dra fram pengarna som krävs för Sakho och få en blivande världsback som både kan spela centralt och till vänster
... vilket alternativ som är bäst beror såklart på hur mycket vi spenderar i övrigt.

Vår budget ligger på 50 milj euro, precis som Barca4eva säger. Och det är förutsatt att vi inte säljer några spelare. Vi har alltså 50 mille att spendera!
Däremot har Rosell sagt att han inte kommer betala överpris för någon spelare, så då låter det ju sjukt om vi köper Rossi för 30milj euro plus Bojan.
Barcelona BarcaDinho93
2011-05-13 23:30
Oj jag menar inte om jag var Rosell för det inte han som bestämmer vem barca ska köpa!
Barcelona BarcaDinho93
2011-05-13 23:27
Om jag var Rosell så hade jag köpt en mittback, och en mittback som Mats Hummels hade vart perfekt. Kan ni tänka er Mats Hummels och Pique som mittbackar asså, dream team. och han kommer att kosta drygt 250M kr och sen en anfallare kanske Sanchez ?. Varför vi behöver en mittback är att Puyol börjar bli gammal och jag tror att han kommer lira 2 säsonger till sen slutar han. Alexis Sanchez 300M kr så det kommer att räcka, plus typ 200 M kr för att spara!

Kolla på Hummels!
Barcelona Hetfield
2011-05-13 23:26
Rossi? Abel Hernandez? Sen när blev vi ett mittenlag?

Ärligt talat, jag föredrar att flytta upp Soriano än att köpa Rossi, så mycket är jag emot det köpet.
Barcelona Barca4eva
2011-05-13 23:25
El Único

Vi har faktiskt råd med han, men han vill nog inte spendera hela budgeten på endast en spelare.
Annons: