/spanien/barcelona/forum/12023.aspx/spanien/barcelona/forum/12023.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona HugoBoss
2011-06-01 23:15
.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-06-01 23:14
Blir jag tvungen att välja mellan Sanchez och Rossi så väljer jag Sanchez utan att tveka. Vi har redan spelare som spelar exakt som Rossi, det skulle bara bli onödigt och vi skulle ba förlora flera hundra miljoner i onödan. Vill vi ha något nytt så är Sanchez ett bra val då han kan bryta mönstret. Han skulle kunna erbjuda något nytt.

Jag själv hade velat ha Forlan istället , han skulle vara mycket billigare och han skulle vara en bra reserv till Villa.
daacun
2011-06-01 23:14
Gio style Nu förstår jag dig. Men jag måste erkänna att jag inte har koll när det gäller Sanchez. Så jag föredrar Rossi
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gio Style
2011-06-01 23:06
Daacun/
Jag är inte emot Rossi heller. Blir glad oavsett, men sen så är Sanchez min landsman som jag följer i princip varje vecka och jag tycker att han skulle passa in som handen i handsken i vårat lag. Underskattade passningar, mer styrka i kroppen än Rossi, snabbare och mer dubbelfotad. Självklart är Rossi en mer renodlad striker men Sanchez har tagit otroliga kliv på den fronten under 1 säsong. Tror att han stod för 12 mål och 12 assists i Udinese den gångna säsongen.
Barcelona Gio Style
2011-06-01 23:04
Sidan är pålitlig, visst snappas det upp rykten där också. Det är en utav Chiles största tidningar och nu citerar man Udineses tränare och även Sport i artikeln.
Ja 50 milj dollar i dagens valuta är ca 300 miljoner kr.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-06-01 23:03
Det går väldigt bra för FC Barcelona just nu. CL-guld i både handboll och fotboll och nu är basketlaget, Regal Barca, klar för final.

Ett stort kling i kassan!
daacun
2011-06-01 23:02
Varför är ni emot Rossi? Det finns flera fördelar med Rossi. Den första fördelen är att han är bättre än Sanchez. Den andra fördelen är att han har spelad i la liga ett tag så han behöver inte mycket tid för att anpassa sig
,Sami
2011-06-01 22:55
Gio Style
Hur pålitlig är den sidan? Blir sjukt glad om Sanchez blir klar för Barca.
Culé - Messi
2011-06-01 22:54
Gio Style

Hoppas det stämmer. Hoppas. Men det lär ju bli Rossi trots allt...antar jag.
daacun
2011-06-01 22:53
Grabbar jag tror att Rossi passar bättre än Sanchez eller vad tycker ni?
Barcelona Blaugrana91
2011-06-01 22:41
Gio Style

Spännande, ser hellre Sanchez hos oss än Rossi. :)

Stod förövrigt i texten att vi ska ha erbjudit Udinese 50 miljoner dollar (?) redan. Räknade ut lite snabbt att det måste vara ungefär 350 miljoner kr, ungefär €35 miljoner alltså. Kanske har räknat helt fel. Är ganska dålig när det kommer till sånt. :P
Barcelona Gio Style
2011-06-01 22:34
På länktipset (spanska) står det att Udineses ledning bekräftar att man förhandlar för tillfället med Barcelona. Även Inter och Juventus har haft möte med Udineses president men där har de inte kommit närmare en affär.

Verkar som att man ändå ska ta Sanchez ryktet på allvar även om det poängteras att det inte är på slutfasen direkt.
AndreD - Winning!
2011-06-01 22:09
1.70-ligan

Du kan ladda ner den och bränna den på skiva annars.

Tvåa på bollen
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-01 22:09
H.Alavi - Magico!

TACK!
2011-06-01 22:07
1.70-ligan

Checking..checking...Pling! Imorgon 13:00 går den på Viasat Fotboll.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-01 22:04
Någon som vet om/när CL finalen går i repris? Vet att den gick dagen efter men missade den då. Villa så gärna se den igen och spela in..
2011-06-01 22:01
Carles Naval är en personlig favorit. Inte till att ta över B-laget utan bara rent allmänt en favorit hos mig. Kostymen ska alltid vara på, han är den sista som ger spelarna en klapp på ryggen innan matcherna osv. Skön gubbe!

Sedan sägs det också att han är en modell på fritiden. (länktips)
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-01 21:57
Mangi

Klubben har ju faktiskt sagt att man "lärde sig en läxa" av alla skador under våren och kommer stärka truppen tills nästa år. Så någon stor spelare lär ansluta och bredda truppen (plus ytterligare några bra spelare som ersätter spelare som inte håller riktigt längre). Sen återstår det att se om det blir en mittfältare, typ Cesc eller Pastore, eller en forward.
Barcelona el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"
2011-06-01 21:54
Blaugrana1990/

Syftar du på Txema Corbella (bilden)? Han är lagets materialförvaltare och har varit i klubben sedan 80-talet.
Barcelona Mangi
2011-06-01 21:53
Världens bästa 11 ja. Men för att hålla den nivån måste också ersättarna vara det också!

Vi kan inte förlita oss på att Xavi, Iniesta och Messi ska vara skadefria år efter år. Med framgången följer mer matcher, vi går ju långt i varje tunering vi spelar i. Spelarna som jag nämner är även nyckelspelare i sina respektive landslag, matchas även där flitigt.

Till saken hör också att Guardiola inte gillar att gå att vila sina stjärnor och skälet till det är ju ganska enkelt. Vi tappar flera klasser då ngn av våra stjärnmittfältare är borta....!

Tänk Er CL finalen i lördags utan Xavi elr Iniesta. Vi skulle inte varit i närheten av att dominera som vi gjorde. Och tro inte att Guardiola hade gett Thiago chansen, återigen skälet är ganska enkelt. Han hade satsat på Keita istället. Mer tyngd, mindre kreativitet.....

Bara det borde säga Er som tycker att Thiago är svaret på mittfältsfrågan. När ngn av stjärnorna på mitten är borta så väljer G Keita istället för Thiago. Borde det vara så att G skulle välja Thiago i sådana fall då han är en kreatör.?

Men nej, han väljer Keita och skälet är ganska enkelt. Han anser inte att Thiago är mogen för uppgiften....
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-06-01 21:49
H.Alavi - Magico!

Tack för den, jag kommer definitivt att börja följa ligan.

Barcelona el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"
2011-06-01 21:47
Även Eusebio, som ingick i Rijkaards tränarstab, och Unzué, Barças förre detta målvaktstränare som som nyligen lämnade rollen som huvudtränare för Numancia, ryktats att ta över efter Lucho.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-01 21:46
Kolla länktips.

Helt sjukt vilket samarbete Messi och Villa har haft under året. När både är i form levererar dom i massor. Fantastiskt bra video.

Ride_The_Big_One(6)

Nej har inte sett honom särskilt mycket mer än lite i landslaget. Men han ska tydligen vara en nyckelspelare i sitt klubblag och har även tagit för sig i landslagströjan. Att han har nr 9 är ju stort bara det ;)
Sen är han stor och start (187cm), vilket skulle ge oss lite mer möjligheter i anfallsväg.

Så, även om jag inte sett honom särskilt mycket verkar han intressant. Det jag har hört om honom lockar :P
Barcelona Hetfield
2011-06-01 21:46
Tänk om Iniesta eller Xavi blir skadade, ska man inte ha en duglig bänkspelare som kan hoppa in och ersätta direkt? Thiago må vara (kanske) världens mest talangfulla talang (lät roligt), men han är ljusår ifrån att hoppa in i deras roller och dominera.

Cesc eller Pastore (främst Cesc) är en sådan spelare som man kan slänga in mot vilket motstånd som helst och han skulle göra ett mycket bra jobb. Han är inte bättre än Iniesta eller Xavi, men det är det bästa man kan få i dagens marknad. Pastore å andra sidan har potentialen att passera Cesc i skicklighet, men han är lite mer av en risk än Cesc.
Blaugrana1990
2011-06-01 21:43
Mangi

Vad du säger är helt korrekt, vi har inga ersättare till Xavi och Iniesta idag. Med det så menar jag kreativa mittfältare. Allt vi har är defensiva mittfältare som inte är kreativa (Keita, Mascherano och Busquets) samt en orutinerad 18 åring i Thiago.

Därför är jag övertygad om att Rosell kommer på allvar ge sig in i jakten på Fabregas. Denna gången har vi ingen Laporta som förstör allt med sina mediauttaanden och dessutom har vi Arsenals katastrofala år, så Cesc kommer nog bokstavligen böna och be om att få komma till oss, så jag tror detta är året han kommer anlända.
2011-06-01 21:42
Ride_The_Big_One(6)

"Är inte så insatt inom den brasilianska ligan för att yttra mig."

Det kan du ändra på med start 21:00 på söndag. Då rivstartar Tv4sport med att visa Flamengo (Ronaldinho) mot Corinthians (Adriano). Den brasilianska ligan kommer att sändas på tv4sport i fortsättningen.
Dennis Bergkamp
2011-06-01 21:41
Tycker inte att man ska ändra ett vinnnade och fungerande lag som Barcelona. Ni behöver inte värva en 300-400 miljonsvärvning som kanske inte ens platsar i startelvan. Onödigt och slöseri med pengar.

Ni behöver ett par spelare som kan komplettera truppen och är villiga att vara bänkspelare.
Herregud, ni har världens bästa elva. Behöver inte världens bästa bänk. Blir för mycket missnöje i trupppen.

Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-06-01 21:40
1.70.ligan

Har du sett honom spela?
Är inte så insatt inom den brasilianska ligan för att yttra mig.
Blaugrana1990
Kan någon nämna namnet på den personen som ofta sitter på Barcelonas bänk men som varken är tränare eller spelare? Jag vill gärna veta då jag har sett honom på Barcabänken ända sedan Rivaldos tid? Han har varit delaktig i alla Barcas firanden sen man började vinna titlar 2004-2005, kan någon berätta lite mer om denna person?
Barcelona Mangi
Lam 10.

Jag måste ifrågasätta hur du kan säga att vi inte behöver förstärka vårat mittfält... Du säger att vi kan ersätta Xavi och Iniesta med Affellay, Keita, Adriano och Thiago....

Jag ställer dig den här frågan om och om igen. Om Guardiola hade kännt tillit till Thiago, varför skulle han i hela världen vilja ha Cesc?

Det säger säg självt att vi har haft väldig tur att vi inte fått ngn av dom skadade under en längre tid.....

Sen anser jag att många här inne är väldigt naiva när man är villiga att lägga ansvaret på Thiago att han ska ersätta världens just nu 2 bästa centrala mittfältare. Fine, i ngn la liga match här och där, men när det smäller ordentligt i CL och vi möter jättarna Bayern, Chelsea, Manutd, Inter osv. Jag är ledsen, han är inte mogen och det vet Guardiola.....

Fabregas behövs, det är den viktigaste värvningen vi kommer att göra i sommar!

Läs krönikan av Markus Rossheim.
Annons: