/spanien/barcelona/forum/12018.aspx/spanien/barcelona/forum/12018.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2011-05-14 21:33
Barcadinho

Chelsea lyckades hamna i vinnarspåret tack vare Mourinho. Man C kommer inte att vinna med Mancini.
Barcelona HugoBoss
2011-05-14 21:29
Baloo Gonzalez

Lirade inte Vidal vänsterback ett litet tag i landslaget om jag inte är helt ute och cyklar nu?
Barcelona Barcadinho.
2011-05-14 21:28
Hetfield -

"Man C kommer aldrig att vinna de stora titlarna".

Säg inte det. Abramovic har lyckats fixa 3 PL-titlar sen han kom till Chelski.
Barcelona Frodo
2011-05-14 21:27
Blaugrana són els colors!

Här har du Bojans tal.
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-05-14 21:26
Blaugrana són els colors!

Länktips.

Frodo

Håller med dig. Keita pratade som om han hade gråten i halsen under hela tiden. Det var väldigt känsloladdat, på något sätt. Bojans tal var att avskedstal. Ju mer jag tittar på det, desto mer övertygad blir jag.

Tyckte för övrigt det var roligt att Afellay pratade spanska offentligt för första gången. Annars var Jeffrén den som var mest talför, vilket jag knappast hade förväntat mig.
DavMessi
2011-05-14 21:26
Var det någon här som trodde att David Silva inte skulle klara Premier League pga. hans storlek? Så jävla skönt att han motbevisat kritikerna i England, han är fantastisk att titta på. Har man talangen så bör man klara alla ligor, så enkelt är det. Han har lekt med försvararna i England, i hans första säsong. Det är så synd att media ska lyfta spelare som VDV och Nasri som knappast varit lika jämn som Silva. Detsamma gäller Kompany.
Barcelona Figeta
2011-05-14 21:24
Många vill ha Rossi och jag kan inte förneka att det skulle varit en grym värvning. Men för 30 milj euro? hehe nej tack!

Som jag skrev så föredrar jag helst en äldre anfallare som accepterar bänken och samtidigt låna ut Bojan.

Sen kommer vår riktiga stora crack värvning och det är CESC FABREGAS. Jag vet att många här inte vill ha honom men det är en spelare som skulle bidra med mycket på många sätt.

Många här vill se en "ny" Keita och jag tror till 100% att Cesc skulle passa bra i den positionen. Han springer som ett djur i PL och hans fysik har utvecklats enormt där. I Barca kommer han vara en av de mest fysiska spelarna.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2011-05-14 21:17
Frodo, kan inte du skicka en länk där Bojan håller tal, missade nämnligen det.
Barcelona Frodo
2011-05-14 21:11
Två tal var lite extra känslosamma igår. Man såg hur Keita försökte hålla känslorna i styr och hur mycket Barca betyder för honom. En annan var Bojan som det redan påpekats här på forumet. Blicken i hans ögon och allvaret när han höll sitt tal indikerar på att han lämnar i sommar. För mig kändes det obehagligt att se på Bojan igår. Trots sin unga ålder har han alltid betett sig professionellt och kämpat för att lyckas i Barca. För hans bästa är nog ett lån troligtvis det bästa alternativet i dagsläget. Jag hoppas innerligt att han inte säljs eller byts bort mot en massa pengar och Rossi.
Barcelona VISCA BARCAA!!!
2011-05-14 21:09
Lyfter Barca pokalen imorgon efter Deportivo matchen?
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2011-05-14 21:08
H.Alavi - Magico!

Har sett Vidal spela sedan U-20VM i Kanada, och lite innan dess i Colo - Colo.

Han är en back, en Höger back med enorma offensiva kvalitéer!
men har har ett enorm temperament, och ni verkar ha svårt med såna profiler. gud hoppas att han ej går till er, just för att ingen Chilenare har klät sig i barca tröja förr. :)

Vidal nobade Chelsea förra sommar.

Vi viste att både AS7 och Vidal skulle hamna i en stor klubb förr eller senare.
Barcelona Figeta
2011-05-14 21:00
1.70-ligan - Anims Abidal!

Som du skriver så är Enrique en tränare som skulle passa bra in hos oss och jag hoppas verkligen vi får se honom ta över Pep. Finns det något som heter Buy Back klausul inom tränar branschen? Om Lucho får chansen att träna Barcas A-lag kommer han direkt lämna och det kommer inte någon klubb kunna stoppa honom för.

Han får gärna låna Bojan och sedan komma tillbaks med honom om 2 år och då har vi en Villa som jag tror kommer vara slut och där kommer Bojan in i bilden ;)
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-14 20:55
Figeta

Det viktigaste är att man ser till att ha nån buy-back-klausul på Enrique. Han är Peps naturlige ersättare. Får man det är det ju bara bra på alla sätt att han får pröva på att träna på den stora scenen i Atletico.

Men om man pga Enrique kan få hit Forlan för en billig peng vore ju det också bra ;) Där har vi en rutinerad gammal get må jag säga!
Barcelona Figeta
2011-05-14 20:41
Nu när Lucho är klar för A.Madrid så tycker jag vi borde utnyttja situationen lite. Har två alternativ och det ena är att värva in en spelare som har många år framför sig och det andra är att värva in en äldre som har max 2 år kvar.

Alternativ 1 heter Sergio Aguero.
Alternativ 2 heter Diego Forlan.

Oavsett vem vi värvar så vill jag att Bojan samtidigt lånas ut till den klubben. Jag tror klubben skulle passa honom bra då dem på senare tid har fått fram unga anfallare som dem gjort till stjärnor (Torres,Aguero).

Jag hade alla dagar i veckan självklart värvat in Aguero före Forlan då han har fler år framför sig och som på egen hand bär laget på sina axlar. Men skillnaden är att ifall vi tror på att Bojan ska komma tillbaks efter 1-2 säsonger så skulle Forlan passa bättre då han inte stoppar Bojans framtid i Barca.
2011-05-14 20:39
Decinho

Kanske dags att byta slitvarg? Om Bayern Munchen nu är villiga att betala 12milj euro för Keita och Barcas intresse för Vidal är seriöst, kanske man bör överväga det i alla fall. Jag gillar Keita, men han blir ju inte yngre..
Barcelona Decinho
2011-05-14 20:32
H.Alavi,

Ja, jag har sett Vidal några enstaka gånger. Jag skulle beskriva honom som en uppgraderad version av Keita, han är stark, bra på huvudet, slitvarg, djupledslöpande och han har bra tryck i bössan men han är betydligt mer teknisk och passningsskicklig än vår Keite. Han är även betydligt mer mångsidig än maliern då han kan spela på båda ytterbacksplatserna och på alla roller på det centrala mittfältet. Han har en spelstil som jag vet en viss 'Mister' skulle gilla och han hade varit en perfekt injektion i laget. Problemet är att jag inte ser någon plats i laget för honom när Keita är kvar...
2011-05-14 20:31
H.Alavi

Låste också det tidigare idag och har läst lite om Vidal nu. Det som utmärker honom är han mångsidighet. Han är inte en försvarare i första hand utan bollvinnande mittfältare, men kan spela både högre och lägre upp än den positionen. 181cm lång. Relativt teknisk.

Mer än så vet jag inte. Hade inte hört något om honom innan idag och har ju därmed, av förklarliga skäl, aldrig sett honom in action. Men hans mångsidighet är ett stort plus! Gillar spelare av den typen. De brukar få speltid i klubben! Se bara på Masche och Adriano :)
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-05-14 20:21
Det verkar som att FCB har två chilenare på sin radar, Alexis Sanchez och försvararen Arturo Vidal från Bayer Leverkusen.

Även Bayern Munchen och Real Madrid sägs vara intresserade. Har inte sett så mycket av Vidal. Någon som har sett honom i action?
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-05-14 20:20
Yaya Touré är en mittfältare som har fria tyglar att delta i anfallet. Guardiola insåg att han aldrig någonsin skulle kunna skola om Touré till spelaren som Busquets är i dag. Eller hade någon här velat se Yaya Touré jämsides med Iniesta på offensiv planhalva? Stackars, Puyol och Piqué i såfall.

Det är ingen slump att Real Madrid på fyra matcher inte kunde kontra bort oss. Busquets är viktig i sitt positionspel.
Barcelona Hetfield
2011-05-14 20:15
H.Alavi

Man U hade ligan och CL att tänka på, tror du att FA-cupen var en större prioritet gentemot de andra titlarna? Yaya kommer att ruttna i den meningen att Man C kommer aldrig att vinna de stora titlarna.

Jösses, om du gillar Yaya så fine, men försök inte att göra det till en allmän lag att man måste skydda honom bara för att han tillhörde oss en gång i tiden, det är bara löjligt.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-05-14 20:14
Hetfield

Stoke slog ju Arsenal med 3-1, hehe

Säger ju dock mer om Arsenal än om Stokes "klass"..
2011-05-14 20:08
Hetfield

Försök att vara lite seriös när man försöker ha en seriös och mogen diskussion med dig va?

Innan jag lägger ner och koncentrerar mig på annat så vill jag bara tillägga att han skickade ut United i semifinalen. Ja juste, i FA-cupen mot United. I FA-cupen.
Barcelona haeger
2011-05-14 20:07
Ruttna i City? Tror ni verkligen han gör det och kommer göra det eller? Haha.
Barcelona Hetfield
2011-05-14 20:06
Haha, wow. Han vann FA-cupen mot Stoke! Stoke...! Ge guldbollen till Yaya Toure redan nu! F*ck Messi och C.Ronaldo, Yaya Toure vann FA-Cupen.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-05-14 20:01
Ta ett chill pill grabbar, alla får ha sin åsikt.

Vill man inte vara kvar i Barcelona och kämpa för sin startplats så får han gärna ruttna i City för mig, inga titlar av värde lär det dock bli där.
Hetfield

"låt honom få ruttna där"

Sist jag såg honom på TV körde han över Stoke med sin vänsterfot. Han ruttnar nog inte en dag som denna. ;)
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
Vi ska nog bara vara glada att Yaya gick till City, eftersom ingen annan klubb skulle kunna tänka sig att betala den summan för en missnöjd spelare. Sedan får man tycka vad man vill om Manchester City. Jag gillar Yaya, men är väl inte direkt något större fan av Manchester City, vilket inte Hetfield heller verkar vara. Men tro det eller ej, klubben har faktiskt historia.
Barcelona Hetfield
2011-05-14 20:00
Vi får väl agree to disagree om saken. Men gör inte snubben till en hjälte, han drog så fort han fick lite konkurrens, han saknar cojones och integritet. Nu spelar han i Shitty, låt honom få ruttna där.
2011-05-14 19:58
Hetfield

Det kanske är så att City erbjöd mer än vad de andra klubbarna gjorde, men att ha sin brorsa i City kanske inte spelar någon roll för dig? Mancini har säkert sagt ett och annat som fått Touré att tänka till.

Han får ut hela sin kapacitet i sin roll i City, både defensivt och offensivt. För hans framtid var beslutet klokt, City var det rätta valet.
Barcelona B-Guden
2011-05-14 19:57
Hetfield

och det kan du veta ? City betala barca bäst, vilket var bra. Han bror lirar där.
Jag tror iaf mer på vad han sagt en vad du drar för slutsatser
Annons: