/spanien/barcelona/forum/12016.aspx/spanien/barcelona/forum/12016.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinho - Sergio #16
2011-07-11 00:38
Sälja Alves? Usch nej, han är en av de största anledningarna till våra framgångar. Han, Xavi och Messi är våra viktigaste spelare.

En spelare jag gärna sett i Barca om vi inte haft Alves är Glen Johnson, tycker han är riktigt bra när han är i form. Dock så är han inte heller så ung, så det lär aldrig hända.

Vi får hoppas att Montoya fortsätter på samma spår, var tidigare tveksam till honom men efter u-21 EM har jag ändrat min åsikt.
Trequartista21
2011-07-11 00:37
Barca4eva

Jag vill att ni ska skratta, håna och allt som medföljer...

Troll. Det är midnatt och du ska leka polis. Det kommer ingen vettig diskussion och alla sover. Låt mig skriva det jag vill, det stör varken dig eller mig, eller jo, det verkar störa dig. Jag skriver mina tankar om Özil och Iniesta. Byt ämne eller håll truten.

Barcelona petersays
2011-07-11 00:36
"Varje gång jag sett dig skriva här tjatar du om att du vill att klubben ska sälja Alves..."

Ja det är ju hela andra gången jag föreslår det så förstår att det måste bli tjatigt för dig...

Jo, jag försöker skapa lite diskussion. Jag tycker att förändring är nödvändig och om klubben fortfarande dras med ekonomiska problem så håller jag med Cruyff, då är det läge att sälja Alves. Han skulle kunna gå till Chelsea eller City för stora pengar och kanske t.o.m. ett lönelyft. Och jag tror pengar väger tungt för Dani Alves - tyngre än färgerna. Skulle vi vänta ännu ett år med att sälja honom skulle vi få ut en bråkdel av pengarna vi skulle få i år. Det är ju rena fakta. Utöver att jag vill se förnyelse och att det vore skönt att sanera ekonomin/öka transferbudgeten så handlar det om min högst personliga smak - jag är less på honom som spelare, det måste man väl få vara? Jag irriterar mig på honom ganska ofta, och förstår verkligen varför fans från andra klubbar avskyr honom. Nu har han dessutom en skittöntig frisyr. Kom igen liksom...
Barcelona Barca4eva
2011-07-11 00:31
Trequartista21

Vad modig du är som gick in i Puertan.

Allvarligt, vad vill du att vi ska säga när du går in där och kommer hit med deras budskap? Gå för fan inte dit.
Trequartista21
2011-07-11 00:29
Dagens skämt: Higuaín#20// *CR7*
Plats: Real Madrids forum på svenskafans.se
När: 22:18, den tionde juli.
Ämne: Iniesta och Özil
Varför?
"Tycker också Özil är bättre än Iniesta..."

Man får gärna tycka att Ronaldo är bättre än Messi, de är båda fantastiska spelare och marginalerna är små (tycker dock självklart att Messi är bättre). När man jämför Iniesta och Özil så är man dock slut, det är så sjukt att man inte kan erkänna en sådan sak bara för att man tillhör de vita. Iniesta har avgjort en VM-final, vunnit Champions League två gånger, blivit utsedd till världens andra bäste fotbollsspelare av Fifa, avgjort massor med viktiga matcher, vunnit massor med liga titlar.

Özil har all potential i världen men han har so far vunnit Copa del Rey och Real Madrids interna assistliga.

Barcelona Larsson1333
2011-07-11 00:17
En ligastart till hösten utan Alves, hemska tanke
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2011-07-11 00:13
petersays

Varje gång jag sett dig skriva här tjatar du om att du vill att klubben ska sälja Alves...

Varför ska vi sälja honom? Alves är världens bästa högerback och passar perfekt för Barcas spel.
Barcelona Blaugrana91
2011-07-11 00:07
The Camp Nou shop is the Nike shore with the second highest revenues in the world, behind the store at Fifth Avenue in New York. [pelikano]

Sedär, inte illa.
Barcelona petersays
2011-07-11 00:06
Tror ni van der Wiel kulle funka som startspelare i Barca?

Som jag sagt tidigare så tycker jag det vore ett intresant läge att värva honom och antagligen sälja Alves. Jag är lite less på Alves, och ska vi få riktigt med pröjs för honom är detta absolut sista chansen innan han anses för gammal.

van der Wiel tror jag vi skulle kunna deala rätt billigt, kanske med någon spelare i byte som delsumma. Hleb för gott eller Keirrison på lån kanske? :P
Barcelona Amo0227
2011-07-10 23:57
Hetfield

Så kvinnor har inte testosteron?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-07-10 23:56
Den där Samed Yesil i Tyskland är ju en framtida storspelare.
21 mål på lika många U-kamper, och ett rörelsemönster som heter duga.

Antar att de flesta storklubbar har honom på scoutingradarn.
Xavi > Zidane
2011-07-10 23:48
Fantastisk match mellan Tyskland och Brasilien precis i u-17 VM, har varit tusen gånger mer underhållande än Copa America. Matchen mellan Tyskland och Mexiko måste nog ha varit den bästa matchen jag har sett i år
2011-07-10 22:41
Andreas - V.V

Stämmer, ska svara nu.
Barcelona Barca4eva
2011-07-10 22:34
westinho - Sergio #16

Oj, hur tänkte jag haha.
Barcelona Andreas - V.V
2011-07-10 22:33
westinho - Sergio #16

Visst fick du ett PM av mig tidigare idag?

2011-07-10 22:32
Barca4eva

Real Madrid börjar hemma i ligan. 11 december (kan flyttas).
Barcelona Barca4eva
2011-07-10 22:27
sanchezzz

I ligan är det Real, Supercupen också.

Men det fick du redan svar på :p
Barcelona sanchezzz
2011-07-10 22:09
Tackar.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-07-10 22:06
Första matchen är på Reals hemmaplan.
Barcelona sanchezzz
2011-07-10 22:05
Grabbar kan ni tala om för mig om barca eller real börjar hemma i den första el clasico matchen??!
2011-07-10 22:00
En spelare kan göra 30 bakåtvolter i en match mot ett bottenlag och sedan göra mål men det gör inte honom till den bästa på sin position, man måste vara jämn hela året vara bäst mot både botten och topp lag, och kunna hjälpa laget när det behövs som mest. Det är ingen slump att det är just Don Andrés som gjorde målet på stamford brigde, ingen slump att han avgjorde VM finalen, ingen slump att han är den som slog assist till xavi mot Real, till Pedro mot Real. Ingen slump att Rooney efter finalen 2008/2009 sa att Iniesta är världens bästa spelare. Ingen slump att han blir 2 i världen detta år, Han dominerar vilken match det än är, mot botten lag och topp lag.

Enligt mig är han dock 2 som bästa mittfältare, då jag tycker Xavi är den viktigaste spelaren i världen i både klubblag och i landslag då han dominerar varje match. Våran jämnaste spelare.

Detta är dock min åsikt, som sagt andra får tycka vad dom vill:)!
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-10 21:56
Män har ju testostron, det är det som gör oss så starka och "manliga". Vi har det för att vi ska kunna bli fysiskt starka och ta hand om familjen. Titta på lejon, de har testostron vilket gör de aggressiva och starka, det är deras jobb att skydda familjen mot andra lejon hanar som är ute efter att äta deras barn. Jag kommer bort från ämnet, men poängen är att män är generellt fysiskt starkare och mer uthålliga, därför blir de så bra när det gäller sport.

Jag vill inte vara en sexistisk douchebag, men att titta på damfotboll påminner mig om att se på ungar spela på skolgården.
Barcelona älskabarcelona
2011-07-10 21:51
Var det inte så att Özil bänkades sista matchen mot Barca ? Madrid startade istället med Kaka för att inget funkade med Özil matcherna innan . Herregud varför jämföra dessa spelare ??
Barcelona Pep - El Míster
2011-07-10 21:47
Ang. damfotbollen så är det också så att fysiken är mer än bara att man är starkare, orkar springa mer osv. Männens fysik gör också att dom har bättre kontroll på sin kropp och rörelser. På detta sätt påverkas precis ALLTING för damerna när dom spelar. Dom måste kompensera sin brist på fysik och behöver då lägga mer energi i alla situationer, på psykiskt och fysiskt, och blir således tyvärr sämre på allt än vad vi män är. Med mer kontroll på sin kropp så blir bollmottagningarna bättre, skotten, passningarna osv.

Det jag vill säga att fysiken egentligen är grunden i att bli en bra fotbollsspelare. Och när den saknas tappar även det intelektuella i fotbollen eftersom man som, framförallt kvinna, inte kan göra lika mycket på intuition som vi män kan göra tack vare våran kontroll av kroppen från våran mer utvecklade fysik.

En sak är säker, hade tjejerna i fotbolls-vm haft den fysik och kropp som kvinnliga friidrottare har hade dom definitivt blivit bättre teknisk och spelförståelsemässigt.

Vad tror ni?

P.S. Ursäkta Off-topic.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-10 21:44
De Kerchove (agent Bastos, Lyon): "Inter Chelsea Barcelona Liverpool Tottenham? Two of those sounded us out, nothing concrete so far." [cmw]

F*ck no.
2011-07-10 21:43
Vinner Argentina imorgon så blir dom 2a i gruppen med 5p, förlust och man går inte vidare..
Hutch
2011-07-10 21:39
Colombia är ett vasst lag. De har nu fördubblat sin ledning till 2 - 0. Båda målen gjorda av den entusiastiske Falcao.
Barcelona Blaugrana91
2011-07-10 21:36
barca_joe

Ett tips läs inte därinne, samtliga därinne är typ 9 år och dem flesta håller på Real för att Ronaldo spelar där.

Özil bättre än Iniesta? Haha.
Özil är bra mot botten och mittenlag, men vart var han i matcherna mot Barca? Var han ens på plan? Ja juste han var den som sprang omkring som en vilsen höna på planen.

Skulle inte förvåna mig om dem tror att Real är bättre än Barca också?
Men men vi ska nog inte håna dem alltför mycket, kan ju inte vara lätt att bli utspelade varje gång dem möter oss...:)
Xavi > Zidane
2011-07-10 21:32
Hahah ja och Montoya är bättre än Sergio Ramos:)
Barcelona barca_joe
2011-07-10 21:24
Puertan: ÖZIL ÄR BÄTTRE ÄN INIESTA. Tjena
Dom kan sin fotboll :)
Annons: