/spanien/barcelona/forum/12015.aspx/spanien/barcelona/forum/12015.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-05-15 11:16
Hetfield

Okej men det är en spelare som sällan är skadad, ifall vi skulle ha Cesc eller Pastore hade vi varit tvungna att ställa upp hyfsat offensivt med samtliga på 3 manna mittfält, inte tror du de skulle acceptera bänken?

Nu går jag efter att de är start män i deras lag, svårt att sia om hur de skulle acceptera bänk
2011-05-15 11:12
Hetfield

Med tanke på hur Pep ställer upp så behöver vi en spelande striker, då passar Neymar och Lavezzi in. Cavani är grym, men hur skulle han fungera?
Har inte han en central roll i Napoli?

Jag svarade aldrig på ditt inlägg om Yaya.
Du har nog rätt, har bara svårt att ogilla honom eller glömma hans prestationer.
Förlusten mot Real där han var den enda som visade cojones, satte sina djupa spår på en.
Barcelona Hetfield
2011-05-15 11:09
På tal om en sak, om Messi skulle bli skadad, hur fan skulle man kunna ersätta honom? Han spelar i en sådan unik position att det är svårt att hitta en spelare man kan placera i samma media punta roll.

Det är därför jag förespråkar Pastore eller Cesc, jag tror att de skulle klara av rollen som släpande anfallare (särskilt Pastore). Om man utgår ifrån dagens roll så har man väl ingen som kan axla Messis roll, dvs. agera som en farlig striker men även som spelfördelare. Don Andres är alldeles för dålig målskytt, men han är väl det som kommer efter Messi i dagens trupp.
Barcelona Hetfield
2011-05-15 11:02
Om det är så att Bojan lämnar så fattar väl alla att vi behöver ha en STRIKER i laget, inte en till kortväxt dribbelgubbe i form av Sanchez. Om Bojan lämnar så har vi bara en renodlad striker och det är Villa, man kan inte spela med honom en hel säsong igen. Jag vill jättegärna ha in en striker, vare sig det blir Neymar eller en lite äldre herre.

Jag hoppas att Bojan drar till Napoli, det är ett perfekt lag för en sådan som Bojan. Mazzari låter alltid anfallarna få ha utrymme och frihet, det är något Bojan behöver istället för att spelas som en ytter hela tiden. Det skulle inte heller skada om vi fick förtur på Cavani eller Lavezzi under samma veva, om man nu vill gå åt det hållet ;)
2011-05-15 10:57
Baloo Gonzalez

Har kollat lite på youtube angående Vidal, han har fått spela mittfältare för det mesta. Tydligen en väldigt mångsidig spelare. En allt i allo typ med tillräckligt bra teknik att spela på mittfältet. Av att döma av kommentarer kring honom är han populär bland fans, min tyska är lite rostig men av det man kunde tyda så.Chile var en fröjd att se i senaste mästerskap, om vi kan locka hit en eller 2 av deras tongivande spelare så ser det bra ut.

ÖVRIGT
Skönt att man är beredd på att fynda istället för att gå efter spelare bara för att man kan, skrivs flitigt om Vidial kan man förhandla till ett okej bud blir det säkert av. Vi har en bra trupp, vi behöver bredda det kan nog alla hålla med om, men ska vi göra det till vilket pris som helst?

Hoppas Fabregas inte har bråttom med att komma hit, Xavi hälsa har inte varit något problem denna säsong, så jag ser ingen brådska med att värva honom i nuläget med tanke på hur sällan det roteras. Missförstå mig inte jag vill ha Fabregas i Barcelona, men som ersättare till Xavi inte som en komplement, finns andra positioner som behövs stärka och man bör vara smart i det läget.

Ett par chilenare som kan spela på olika positioner är en bra start, Rosell get to work.

Barcelona Larsson1333
2011-05-15 10:34
Mr Baloo Gonzalez.

Vidals grundpostion kanske är back, men denna säsongen har han spelat mest mittfältare, därför räknar jag han som det. Isla är egentligen högerback, men som Gonzalez sa blir han högermitt på Udineses 5-manna mittfält. Det är snarare därfö r det går så bra för Sanchez, han har Isla på en högerkant som han ofta kombinerar med

Hur som helst är det en hög med spännande chilenare och dom skulle gärna vara välkomma till Barcelona
Barcelona basaric - “Mucho morro”
2011-05-15 03:04
Som om någon läst mina tankar..
J.Janerique
2011-05-15 02:46
Milian_J,

Det viktigaste om du ska åka ner till Barcelona, är att du stöter på Vicky Christina Barcelona o...Penelope!;-
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-05-15 02:29
comprende

Då Udinese spelar med trebackslinje så har Isla varit mer utav en högermittfältare den här säsongen, det är han även i Chiles landslag som också spelar med 3 backar.
Vidal har ungefär samma grundposition som Isla (back) men har den senaste säsongen gått över till att spela defensiv mittfältare i Leverkusen, där spelar han även i landslaget tillsammans med Medel.
Barcelona Criff -Llourinho
2011-05-15 02:25
Isla
"in the games he started for the Udine club he has played as a right and left back while also playing a few games a wing and centre midfield."
Barcelona comprende
2011-05-15 01:56
Mr Baloo-Gonzalez.

Isla spelar högerback men däremot Inler är mittfältare !
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2011-05-15 01:47
Larsson1333

Nop, Isla är mittfältare och Vidal är back.
Därför går det så bra för Sanchez, just för att Isla spelar centralt.
Barcelona Barca4eva
2011-05-15 00:04
rodo

Det gör det nog, vilket får mig att skratta ännu mer :p

De verkar ha lite koll trots allt
"The ball tu mi!"
Valencia rodo
2011-05-14 23:46
Valencia rodo
2011-05-14 23:46
Angående länken som Andresito länka med Valdes och Alves så kan det ha något att göra med denna video http://www.youtube.com/watch?v=RvPZBRXWu7k eller ? you pass the ball to me hahaha
Barcelona Milian_J
2011-05-14 23:41
Hej. Jag har tänkt åka till Barcelona nu på semestern och undrar om ni har nåt tips på billigt flyg + hotell ? Tacksam för svar! :)
The Special Five
2011-05-14 23:20
Största horungen och hycklaren på länktipset
Barcelona Andresito
2011-05-14 22:53
Klipp med Valdés och Alves från igår!
Barcelona Larsson1333
2011-05-14 22:41
Figeta

Precis som 1.70 skriver är det inte optimalt, men det är klart att det funkar i nödfall som det gjort denna säsongen.

Skulle vi sälja Maxwell har vi ändå Abidal, Adriano + att Puyol och Fontas kan vikariera där med bra resultat. I kris skulle nog även Mascherano, Alves och kanske ytterligare någon kunna göra det. Jag tror vi klarar oss utan Maxwell som jag tycker har gått ner sig något och skulle på så sätt få bort en ganska onödig lönekostnad
Barcelona Yaya24
2011-05-14 22:39
Yaya Toure avgjorde FA cup finalen med matchens enda mål. Kungligt
Barcelona B-Guden
2011-05-14 22:38
Ni som vill värva cesc, varför ? Jag räknar med xavi minst 2 säsonger sen kommer han inte kunna lira lika mycket men endå lira rätt så mycket.

Kolla länktips och fundera om det är cesc vi behöver..
Barcelona Vampíro - Ánims Éric Abidal
2011-05-14 22:37
Dags att se vad Milan bjuder på i deras scudetto-firande. De har ingen Pique eller Pinto men Kevin-Prince Boateng har lovat att dansa MJ-style.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-14 22:37
Figeta

Fast att ta ner Mascherano eller Busi till mittbackspositionen är inte optimalt. De ska husera på mittfältet. Köper vi en bra back till och en klassforward, samtidigt som Thiago/Fontas flyttas upp har vi en monstertrupp nästa år. Finns det pengar över kan ju Rosell skryta lite med att köpa Cesc, men det hade bara blivit som grädde på moset.

En forward och en back är det viktigaste! De ska ersätta Bojan/Milito och ge truppen mer klass. Thiago och Fontas fixar bredden.
Barcelona Figeta
2011-05-14 22:31
Larsson1333

Ser att du vill sälja Maxwell och det har jag även läst i många andras inlägg. Jag förstår egentligen inte varför många vill få bort honom. Han är en mycket bra trupp spelare som kan spela på flera olika positioner. Jag har iallafall inget emot att han stannar om han inte klagar. I år hade vi en period då 3 vänsterbackar var skadade. Vem vet hur de blir nästa säsong?

I försvaret behöver vi inte värva någon. Både Mascherano och Busquets har visat att de kan spela mittbackar om det behövs. Vi har även Abidal som kan spela där Adriano har gjort det hur bra som helst som ytterback och Maxwell håller. Det ända vi skulle kunna göra är att flytta upp Fontas.

Vi måste vara ekonomiska och inte bara värva sönder laget. En crack värvning(Cesc) och en äldre striker (Forlan) och samtidigt flytta upp Thiago,Fontas kommer göra att vår trupp kommer bli väldigt intressant inför nästa säsong.
AndreD - Winning!
2011-05-14 22:23
Messidinho_10

Sluta, snälla...
2011-05-14 22:18
Cataloniaboy

Du har inte provat youtube va?
Orkar du inte söka på youtube där alla finns så här
Barcelona tikitaka
2011-05-14 22:16
Vilket språk talade spelarna och de som talade inför hela showen, var det spanska eller katalanska? Vad brukar dem tala spanska eller katalan?
Barcelona Barcadinho.
2011-05-14 22:14
Jag måste säga att det var en riktigt fin och mysig fest igår på CN. De små barnen som sprang omkring och var med hela tiden gjorde allt så familjärt och mysigt.
Vi fick se och höra tal med lite känslor, lite skoj, men inte så hysteriskt.
Och avslutet med fyrverkerierna och musiken var magnifik.

Tur att inte festen kom alldeles för nära cl-finalen. Det brukar störa lite.
Vi har två veckor på oss för förberedelser till finalen.
Barcelona Messidinho_10
2011-05-14 22:08
Culés kollar ni inte på Eurovision??

Hoppas Spaniens bidrag vinner!
Barcelona Cataloniaboy
2011-05-14 22:07
Är det någon som har Jeffrens tal? Hittar det inte.
Annons: