/spanien/barcelona/forum/12007.aspx/spanien/barcelona/forum/12007.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-05-16 15:06
Gotha

Kom ihåg att samma publik som Messi sköt på även försökte få honom att bli blind med det gröna laser som han fick på sig, mitt framför näsan på säkerhetsvakterna som inte gjorde någonting åt det, trots att man ser klart och tydligt från över 70 meter vart lasret kommer ifrån.
Barcelona Rambla~
2011-05-16 15:04
Gotha

På fråga 1 (om det nu är en fråga) svarar jag: Nej tack, har ingen lust att ge mig in i den enligt mig fåniga debatten. Messi är världens bästa spelare enligt de flesta. Jag vet att det svider i marängers ögon. Det är något ni helt enkelt får acceptera.

2. Ja, jag precis som dig avskyr detta fuskande. Tyvärr, alla sysslar med det. Förhoppningsvis (hur många gånger har man inte hoppats på detta?) så blir domare hårdare på detta inom en snar framtid.

3. Det var dumt gjort av Messi helt klart. Någon borde ha tagit honom i örat. Dock är kanske inte Pepe rätt person att göra det. Fast det är lite komiskt hur nästan hela världen försöker leta upp "fel" hos Messi. Senast var det en icke-nyhet tidningar skrev om att han hade gett sig på nödutgången på flygplanet de flög hem med efter matchen mot Levante. Jag menar, hallå? Finns det inte viktigare saker satt skriva om?
Real Madrid Gotha
2011-05-16 15:04
Hetfield

Jag kan inte påstå att jag har höga tankar om alla Barcelona-spelare, många har sjunkit på senare år. Jag är madridista men Xavi var en magisk spelare för mig redan 2002 osv.

Men för mig blir problemet att, Messi är kanske världens bästa fotbollsspelare. Och om han siktar på reklamskyltarna, så anser jag att han ska inte få en felträff. Så antingen är han inte så bra som jag tror, på fotboll, eller så är han en sämre människa än jag vill tro?

Sen, jag kan tycka, att även om man gör saker av misstag, så ber man om ursäkt om man skjuter rakt på publiken. Eller är det bara jag som tycker det är sjävklart att göra det om man INTE gjorde det med flit?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-16 15:02
Adebayor är en legend. Barcelonas 14:e spelare, efter domaren och UEFA.
Barcelona Hetfield
2011-05-16 14:58
Jo, Real Madrid är ju så älskade.

Rambla

Det sorgliga är att om Mourinho hade haft cojones och varit en man så hade han kunnat spela offensivt och faktiskt vinna mot oss. En ovan Mascherano som mittback hade varit rena busleken för Higuain, Özil, C.Ronaldo. Vem slänger de in istället?

Adebayor....

Gotha

Om jag utgår ifrån hur Messi är som person och hans historik så tror jag att han ville träffa reklamskyltarna, men att han fick en otroligt klumpig felträff. Var det korkat att ens skjuta iväg bollen? Ja visst.

Ville han skada någon i publiken? Nej, det tror jag inte.
Barcelona Rambla~
2011-05-16 14:58
KungligaMadrid

Nej, ni tar priset! Dessutom, jag skiter väl i andra lags sympatier som oftast grundar sig på bitterhet och hat. Är det en tävling för dig, att få sympatier från andra? Så typiskt Madrid. :)
Real Madrid Gotha
2011-05-16 14:56
Rambla

Sure.

1. Apropå Ronaldo vs. Messi eländet. Det är ju en subjektiv sak vem som är bäst, varje människa har olika åsikter om vad en bra fotbollsspelare är, vad man vill se av dem etc. Vem som är bäst det kan inte jag avgöra, jag vet vad jag tycker, men. Skillnaderna mellan dem är ju att Ronaldo har en bredare repertoar som han är väldigt bra på. Medan Messi fokuserat på de saker han är riktigt bra på och blivit bäst på dem specifika sakerna. Sen vilket man då tycker är bäst, är ju upp till var och en.

2. Vad gäller osportsligt så är ju tyvär typ 70% av fotbollsvärlden osportslig numera, tycker jag. Filmningar har ju blivit en del av spelet, vilket är hemskt. Jag saknar tiden när alla hatade Pippo för att han var den enda(typ) som filmade och gjorde det ofta.

3. Minns inte vad Culés har haft för åsikt angående Messis medvetna/omedvetna projektil på publiken på Bernabéu?
2011-05-16 14:56
KungligaMadrid

Alla hatade Madrids Galacticos, alla hatade Leeds på 70-talet, alla i England hatar United nu... Oroa dig inte, det kommer med framgång :)
Barcelona Barca4eva
2011-05-16 14:55
Trolls be trolling.
Real Madrid KungligaMadrid
2011-05-16 14:52
Vad är det som är löjeväckande i världens ögon? Knappast ni som har sympatier från andra lags supportrar. Ta en sväng på stan, där för övrigt 9/10 håller på ett engelskt lag, och börja snacka lite fotboll. Du kommer bli förvånad över hur många som äcklas av Barcelona nu. Du vet laget som de senaste åren varit laget man inte kan hata.

Alla supportrar är subjektiva när det gäller ens egna lag, men ni tar nog fan priset!
Barcelona Rambla~
Hetfield

Precis! Det finns många situationer Barca hade kunnat anmäla Madrid för, speciellt för saker som skedde under CdR-finalen. Mourinho föll på eget grepp. Han gick ut och kritiserade domarval, Pep, att Barca får fördelar osv. Detta var en smutsig kampanj från hans sida INNAN första CL-mötet. Pep och Barca svarade med samma mynt. "Vill ni inte spela fotboll" så tänker inte heller vi göra det. Skyll dig själv Mourinho, säger jag.
Hahahhahaha, Rambla är lagom objektiv. Ta det med honom :D
Barcelona Rambla~
2011-05-16 14:49
Gotha

Shoot! :P
Real Madrid Gotha
2011-05-16 14:47
Hej

"viftar vit flagga"

Undrar om här är någon någorlunda "objektiv" culé som vill snacka lite?
Barcelona Hetfield
2011-05-16 14:46
Rambla

Marcelo (vicekapten lol) och Arbeloa trampade på Villa och Pedro, har Barcelona ens tagit upp det? Öga för öga, tand för tand. Anmäler de oss för sånt så kan vi väl anmäla UEFA för det.

Mourinho har skämt ut sig. Hans "listiga" spel har alltid varit charmiga i England, men ALLT han har gjort sen dag 1 i Real Madrid har folk skrattat åt, till och med legender som Wenger och Dalglish har fördömt hans beteende.
Han skämmer ut Real Madrid, en så länge han har igång propaganda maskinen igång i form av t.ex. Fernando Gago-King of Real Madrid så får han sitta kvar.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-05-16 14:46
"Namn: obbe
Sänt: 2011-05-16 13:39
Aja Bara hoppas All out att Man Utd kan ta titeln. Barca borde varit utslaget för längesedan, i Arsenal-matchen främst.

Men det är viktigt att Barca kan få fullt manskap, så att de kan vinna.

Det är allt politiskt. Man behöver inte lura sig själv.

Uefa är en jättestor organisation nu. Unicef lika så. De har sina rykten att tänka på. Och sponsringen för Unicef för Barca, skulle förstöras om det kom fram att Busquets sa något rasistiskt.

Så de vill inte dra ut på det. avsluta ärendet så snabbt som möjligt, så att man kan gå tillbaka till sina vardagliga sysslor.

Sen har jag inte så jäkla mycket hopp till Unicef som organisation heller, om de fortsätter sammarbetet med Barca. Detta lär ju inte direkt undgått dem.

Vad är det för fel på världen i bland alltså."

Jag vet inte om jag ska gråta eller garva när jag ser det här..
Barcelona Rambla~
2011-05-16 14:43
Hetfield:

Ingen av oss kan förneka att Buesquets filmar, Pedro gjorde det mot Arbeloa när han tog sig för ansiktet (även om Pedro inte är någon galen filmare annars) osv. Det klarar alla culés att erkänna. Det jag däremot har jävligt svårt att acceptera och förstå, är hur en klubb kan sjunka så lågt genom att anmäla detta till Uefa för att försöka få så många avstängda i returmatchen, när man i det egna laget är precis lika goda kålsupare när det gäller att filma. Hur fan tänker man då? Det blir ju bara löjeväckande i världens ögon.
Barcelona Hetfield
2011-05-16 14:38
Seriöst, det är en sak att Real Madrid anmäler Busquets men att Messi ska ha ingått i gruppen som blev anmäld är ju fan vidrigt. Seriously, hur lågt kan man sjunka? Vad har Messi gjort?

Snacka om att vilja anmäla bara för att rubba oss. Om Usama och Gaddafi fick barn tillsammans så skulle det bli en portugis som har varit tolk för oss. Ni kan lista ut vem.
2011-05-16 14:38
Hahaha, Rambla, jag tänkte också på det. City lockar med samma lön? Och även om nu Xavi bestämmer sig för City, ska han tjäna mindre än Toure och Tevez? haha, Sjögren e lite rolig ibland.
Barcelona Rambla~
2011-05-16 14:32
Hehe, den där Sjögren gillar verkligen att skriva om Barcelona.

Erbjuds 80 miljoner om året av City? Skulle Xavi lockas av det? Varför då? Det är ju vad ungefär tjänar i dagsläget i Barca. Hans lön är ju någonstans mellan €7,5m och €8m sen han förnyade sitt kontrakt. Det är ca 80 miljoner svenska. Tror knappast att det erbjudandet lockar Xavi att sälja sin själ för det där plastbygget.
Barcelona Rambla~
2011-05-16 14:22
Filosofen Pep

Du har fel. Ronaldo är mer offensiv. Han tar inget som helst defensivt anvsvar. Jobbar aldrig hem. Medans det är något som är naturligt för Messi nu för tiden.

Barca har i Messi något som Madrid saknar big time.
Barcelona Hetfield
2011-05-16 14:21
Och vi har saker som Real Madrid saknar? What's your point?

Kan vi lägga ner det här eländiga Messi vs C.Ronaldo diskussionen, det är så tröttsamt. Vi kan enas om att det är två fantastiska spelare.
Barcelona Rambla~
2011-05-16 14:20
elbraco

Nej, han kanske inte är dålig men det är lite osmakligt hur så ofta han i media snackar om att han vill ha fler och fler stjärnor.
Barcelona Filosofen Pep
2011-05-16 14:19
Rambla, det jag menar är att Messi är offensivare än Ronaldo, och Ronaldo gör ändå fler mål. Förstå mig inte fel, jag tycker att messi är bättre, men att Real har något som vi saknar.
Barcelona Rambla~
TommyEdh

Jag har ingen lust att diskutera huruvida Ronaldo är bättre än Messi eller inte. I mina ögon, i nästan hela världens ögon för övrigt, är det klasskillnad på Messi som den klart bättre av de två. Det räcker så.

End of...
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
Barcelonito

Ärligt talat tycker jag inte Mancini är speciellt dålig. Det är inte världens lättaste grej att foga samman ett nyköpt lag och då ska man också tänka på vilka slags spelare han har, Balotelli, De Jong etc.
Barcelona Rambla~
2011-05-16 14:17
Barcelonito

Jag tycker också det är lite pinsamt hur Mancini så ofta tigger om mer pengar och förstärkningar. Varför kan han inte bygga vidare på den trupp han nu har? De har lagt ut miljardbelopp under någon säsong för att värva ihop denna trupp. Men hela tiden kräver han större och större stjärnor.
TommyEdh
2011-05-16 14:17
Rambla~

Ronaldo gör mål oavsett om han är anfallare eller mittfältare dock. Ronaldo slog skytteliga rekordet i PL som yttermittfältare. Det är just därför jag tycker han är bättre än messi. Har svårt att se Messi spela vänsterytter i Man utd och fortfarande göra ett makalöst jobb.
Barcelona Rambla~
2011-05-16 14:10
Filosofen Pep

Ronaldo mittfältare? Jo tjenare, mycket mittfältare han är. Ronaldo har äntligen lycktas göra några fler mål än Messi och vips är han en bättre spelare enligt många? Det handlar nog om mer än bara mål. Väldigt lätta mål på sistone för Ronaldo dessutom där det varit Hawaii-fotboll från motståndet.

Filosofen Pep = ännu ett troll?
Barcelona BarcaDinho93
2011-05-16 14:09
Jag spelade tills jag sålde alla mina spelare och köpte paket, då fick jag bajs Haha :D
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: