/spanien/barcelona/forum/12005.aspx/spanien/barcelona/forum/12005.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid MetallicA - ¿Por qué?
2011-05-16 16:01
Trippeln//

Vissa har försökt att bidra med något, tyvärr finns det idioter som ska förstöra. Om vi inte är välkomna, lås forumet då? Eller spärra trollen.
Real Madrid Alex.K
2011-05-16 16:01
Hetfield

Mourinho gjorde det han var tvungen till. Laget är inte tillräckligt moget än för att spela jätte offensivt mot Barca. Det såg man i 5-0 matchen.

Sen så spelar vi offensivt i 95% av säsongens matcher. Det är ju inte så att vi spelar som vi gjorde mot er i semifinalen i varje match.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-16 16:00
Los mejores

Du verkar ju inte fatta att det inte finns några bevis för att Busquets sagt något rasistiskt till Marcelo. Busquets sa ett ord på M i en video och madridistas vill få det till rasism. Som Frodo sa så hoppas jag Busquets stämmer Karanka, Real Madrid för att det börjat med det här, då det bara är lögn.
Barcelona Rambla~
Alex.K

Nej, utan bara för att Mourinho har publiken med sig behöver det knappast innebära något som är bra eller positivt. Snarare ska man väl beklaga det.
Barcelona Barca4eva
Los mejores

My last message.
Barcelona Rambla~
2011-05-16 15:59
elbraco

Ja just det videon. Den som Madrid själva medvetet kraftigt hade saktat ner hastigheten på för att det skulle verka mer tydligt att han sa "mono". Snacka om manipulera media för eget syfte.
Barcelona Trippeln
2011-05-16 15:58
Alla ni patetiska madristas, vi alla vet att ni brinner inombords att se rivalen vinna ligan och med allasannolikhet Cl, ni brinner. Ni brinner för att ni vill få oss att tro att CDR betyder mer än 1 öre, Barcelona är bäst. Det är så, vi är bättre än er och er fosterställningsspel i varje match har bevisat det, om ni spelar offensivt alltså vanligt fotboll då tar Barcelona er oskuld(ännu en gång, vi tog den förut när vi vann med 5-0)

Kom inte hit, ni är inte välkomna.
Real Madrid Alex.K
2011-05-16 15:58
Rambla~

Vad är din poäng? Att det är dem som skanderar Mourinhos namn eller?
Barcelona Hetfield
2011-05-16 15:57
Alex.K

Jag har vänner runt om i världen som jag tar tempen på då och då när det gäller fotboll, dessutom så läser jag internationella forum. Majoriteten är emot Mourinhos fotboll, de vill se underhållande fotboll. Det Mourinho gjorde mot Barcelona är inte värdigt ett lag som Real Madrid (syftar på tråkfotbollen).

Jag tror inte ens att du innerst inne gillar Mourinho. Mourinho utlovar titlar, men till vilket pris? Hellre att man förlorar snyggt än att man vinner med 1-0 och 9 spelare som parkerar runt målvakten eller hur? Är inte det därför ni kickade Capello en gång i tiden.

Los mejores

Det är fan inte Barcelonas jobb att göra det, UEFA tog hand om fallet. De sa att det inte stämde, kan du släppa det nu?

Lägg fram bevis att Busquets har sagt mono eller knip igen.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
Lite bevis att Busquets ska ha sagt apa vore inte helt fel, och den som länkar till videon kommer att ignoreras i all evighet.
Sen ska man inte döma någon direkt heller. Jag har säkert kallat någon bög men jag är inte homofob för det..det är enkelt att sitta bakom en dator utan bevis och kalla någon för rasist.

Återigen, Puertan är samlingsplatsen för Sveriges IQ-reserv.
Barcelona Rambla~
Los mejores

Du slingrar dig fortfarande. Om du anklagar någon för något ska du väl för i helvete kunna backa upp det med någon slags bevis. Tycker du inte det själv?
Real Madrid Gotha
2011-05-16 15:55
Hetfield

Kul att höra, är det henne du hade valt att ligga bredvid alltså om du fick välja fritt?(känns som en vettigare diskussion än den som pågår här inne just nu)
Real Madrid Los mejores
2011-05-16 15:55
Jag är absolut inte bitter, jag är inte 12 längre. Jag kan hur tråkigt det än är att säga att Barcelona är bäst i världen. Så alla teorier om att jag skulle vara bitter är rent nonsens.

Hur kan jag vara destruktiv i diskussionen när jag försöker vara konstruktiv genom att förklara mitt tycke. Det är ju inte jag som går till personangrepp, det är inte jag som skriver " alla cules är äckliga".

Alla UNICEF kampanjer, alla "say no to racism" kampanjer. Alla så kallad klausuler om att kontraktet ska brytas via diskriminering. Det är ju officiellt att det var en ren marknadsföring nu, då klubben inte valt att ingripa i Busquets fallet.
Barcelona Rambla~
2011-05-16 15:54
Alex.K

Jag vill inte verka sån, men det finns sektioner på Bernabeu som också skanderar. Siempre Fascista, Siempre Madridista

Nu menar jag inte att alla gör det men ville bara få fram en poäng.
Real Madrid Alex.K
2011-05-16 15:54
Hetfield

Men vilka är riktiga supportrar då? Är det dem som går på varje hemmamatch, eller vilka är det?

Majoriteten av fansen står bakom Mourinho. Det är ett faktum.
Real Madrid Gotha
2011-05-16 15:52
Rambla

Ja, tyvär är det få vettiga, från båda läger. Det känns som källkritik vore bra att lära sig. Och att hålla personliga påhopp utanför diskussioner. Fraser som "är du dum i huvuet" "löjligt" etc eldar bara på och gör att diskussioner tappar sin vits. Det blir bara mätartävling då typ och då är det ingen diskussioner längre.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-16 15:52
Los mejores

Du är en idiot, Pep ger ibland spelarna en dags ledighet efter matcher. Uefas dopningskontroller sker utan förvarning, dvs dem kan dyka upp när som helst, hur ska Pep då på förhand veta när dem kommer?
Barcelona Hetfield
2011-05-16 15:51
Alex.K

Gadaffi har också hjärntvättade fanatiker. What's your point?
Barcelona Frodo
Jag märker att Goebbels soldater är här och propagerar...

Hursomhelst var det skönt att Busquets blev frikänd idag. Det framkom att Real Madrid visst anmälde Busquets och inte UEFA själva som tog upp det som Karanka sa häromdan. Mourinhos lilla fickhållare (ni som sett på Prison Break vet vad jag menar) ljög och det bevisar ännu mer hur långt huvudstadsklubben är villiga att gå för att smutsa ner Barcelonas rykte.

Busquets borde stämma fanskapen. Nu kommer vissa idioter (och vi vet att det existerar många såna) att alltid se honom som rasist. Perez leksaksklubb är villiga att gå hur långt som helst för att vinna några titlar. Även om det handlar om seriösa saker som rasism. Och tro inte att Real Madrid bryr sig om rasism, det är bara att kolla på deras historia och även nu ser man vilka typer som tillåts göra vad de vill på arenan.

Ronaldos fanboys har återigen stigit fram ur skuggan. Är det inte tröttsamt med den diskussionen varje gång han stänker dit några baljor när festen redan är över? Sen ser man vissa troll iklädd i Barcelonatröja säga att Ronaldo har ett bredare register. Lägg ner med drogerna. Hela världen tycker att Messi är en av världens bästa spelare genom tiderna om inte den absolut bästa. Att jämföra friidrottare som går efter personlig ära när ligan är över är bara pinsamt. Don Andrés är nummer 2.
Real Madrid Alex.K
L.A.M Nr 10

Är det därför fansen på Bernabeu skanderar Mourinhos namn i varje hemmamatch? Även när vi ligger under t.o.m.
Barcelona Hetfield
2011-05-16 15:50
Gotha började en fin diskussion så kom trollet in och skapade krig igen.

Om jag fick 1 kr för varje gång det hände så skulle jag ligga bredvid Beyonce med en hög pengar som säng.
Barcelona Rambla~
2011-05-16 15:49
Gotha

Det går tyvärr inte att ha givande diskussioner här någon längre period. Specielt inte när intelligensnivån ligger så lågt hos vissa att de inte klarar av att tänka själva utan tar allt propagandasnack för självklara sanningar. Då menar jag från båda läger.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-16 15:48
Los mejores

Vad är det med dig? Det var ett litet rykte utspritt från Real Madrid om att Busquets sa apa till Marcelo. Det är inte sant vilket Uefa nu verkar fattat. Hela världen skrattar åt Madrid för att de desperat försöker hitta på saker för att inte ses som förlorare i matcherna mot Barcelona. Det vill inte erkänna sig sämre. Vad Real Madrid har gjort dessa veckor har ju varit helt sjukt och fått mig att tappa den lilla respekten jag hade för den klubben. Jag tror nog att riktiga Madridistas hatar det som händer just nu och vill ha bort Mourinho. Men det är väl de i Spanien. I Sverige verkar ju alla hjärndöda.
Barcelona Barca4eva
Los mejores

"men ni försöker få er själva att framstå som helhylle"

Det är just sånt där som får oss att inte ta dig på allvar...
Barcelona Hetfield
Los mejores

Vad fan, det är väl ingen som har sagt att vi luktar bättre än alla andra? Vad får dig att tro det?

Ge mig rimliga argument till varför Barcelona anser sig vara finare i kanten än resten, och snälla, inga "Mourinho" konspirationsteorier tack.
Barcelona Rambla~
2011-05-16 15:47
Los mejores

"Varför? jo för du respekterar en människa som diskriminerar en annan, speciellt när den som diskriminerar kommer från Barca"

Men ge dig nu. Vem diskriminerar vem? Är du 100% säker på att Busquets har kallat Marcelo för apa? Är du det? I sådana fall kan det väl inte vara så svårt för dig att presentera bevis så att vi alla får se det eller hur? Förresten, varför tog inte Uefa kontakt med dig då du tydligen har klara bevis?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-16 15:47
Los mejores

Du säger att Barcelonaspelarna missar dopningskontroll, har du bevis? Eller snackar du bara skit? Svara bara, 1. Jag har bevis, eller 2. jag snackar skit.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-16 15:46
Los mejores

Du är ett typiskt exempel på en bitter och avundsjuk hater....

Och du by the way Real är inte längre någon respekterad klubb, klubben är numera lika vidrig som Mourinho...
Och det är inte bara vi Barcafans som säger det.
Barcelona Trippeln
Ni spelade som rädda hundar som endast spelade fult, vårt motmedel var att filma. Logiskt? JA!
Real Madrid Los mejores
Hetfield

Så pass, jaha ok. Men ja har definitivt inte sagt att ni har dopat er. Det där anser jag vara kvalificerat BS. Dock är det fakta att ni valde att ha inställda träningar när UEFA skulle komma på kontroll, det borde ju iaf resultera i böter, avstängningar och dylikt, eller?

Som sagt, hade Barca likt alla andra inte försökt vara så fina för alla världens ögon hade jag verkligen inte dömt ut er, trots att jag är madridista. Det handlar om att handla som utför sig att vara. Visst ni filmar o.s.v, men det gör ändå alla klubbars spelare, men ni försöker få er själva att framstå som helhylle. Det är just detta som får mig att reagera.

Skall poängteras att jag inte har något som helst problem med att erkänna att Barcelona är världens bäst lag just nu och på väldigt länge. Låt er fotboll tala, och då är det inte omöjligt att detta gäng kommer att ses som det allra bästa någonsin under en period.

Got my point?
Annons: