/spanien/barcelona/forum/12000.aspx/spanien/barcelona/forum/12000.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona B-Guden
2011-05-18 17:50
Att affe inte tagit för sig i Barca tror jag beror på att han inte får för Messi och co
Kolla bara Videon i länktips när Xavi Iniesta Messi inte va med

då var affe bättre än vad han gjort på hela säsongen i barca och klart matchens lirare.
Menar inte att messi och dom gått och sagt att han inte får ta för sig men ibland märker jag att När affe tappar bollen blir messi irriterad.
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-05-18 17:47
hallåå barcabröder!

Tänkte lägga mig i snacket om värvningen sanchez vs neymar.
De flesta av er verkar ha den sistnämna som prio nr ett när transferfönstret drar igång men jag tycker faktiskt att sanchez är en men klockren värvning!

Ska inte ljuga o säga att jag har sett dem båda spela en massa matcher för det har jag inte! Sett typ 2-3 matcher av de både och då har jag inte ens haft ögonen på dem, för barca va inte intresserat.

Men nu har jag kollat igenom en jävla massa youtubeklipp (jag vet....min farfar hade kunnat göras grym på youtube men ändå)
Och jag har kommit fram till att sanchez är mer barca-material än neymar.
Både 2 kan dra sin gubbe, fast jag tycker att ändå att sanchez teknik är bättre och han är snabbare med och utan boll.
Jag hade älskat att se honom skicka upp arbeloa på läktaren som den korvgubbe han är!!
Sen så känns neymar lite som robinho när han blev "känd" och värvad av real. Tunn, snabb, teknisk men kanske inte med rätt attityd för att spela i barcelona, brassar gillar ju att festa till det ordentligt och jag tror inte neymar sticker ut från den skaran.
Sen så är han verkligen en spelare som guardiola kan tvinga börja jobba defensivt? och pressa motståndarna tills dem pissar på sig?

Nej sanchez känns mer rätt!
Tänk er vilka ytor för messi när sanchez drar sin gubbe och sen med den snabbheten han besitter är det bara att fortsätta kuta mot mål och vänta på messis drömpassning( kanske fabregas?) :)

Det enda som talar för neymar är väl att han är mer av en målskytt men med messi på plan så måste han typ slicka kanten likt villa och då vet jag inte om han kommer till sin rätt..

Det va lite tankar jag hade, kanske inte bäst på att skriva ner dem men man gör så gott man kan ;)
Iniesta Lujan#8
2011-05-18 17:36
Afellay är en perfekt spelare att slänga in i 70-75 min mot trötta backar. Mot Madrid cl semi så hade afellay fullständig lekstuga mot Marcelo. Helt klart en succe.
Barcelona Mascherano
2011-05-18 17:29
Någon här inne som kan Spanska? Vad säger hon.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-18 17:19
addeh

Jag överdriver inte.

Jag bedömer bara spelarna efter den kvalitet de besitter. Och Afellay är en vass spelare. Det är fakta. Jag grundar givetvis inte det på det han hittills har visat i Barca, utan för det han har gjort Holland och tidigare i PSV.

Neymar är också en vass spelare. Uppenbarligen :P Kanske en av de största talangerna i världen... Men även han har mycket kvar att bevisa i Barca, om han nu köps hit.

See?

Och tills nästa år tror jag, om Neymar nu köps in och får hela sommaren att anpassa sig, att både Afellay och Neymar kommer vara riktigt vassa även i Barca.
,Sami
2011-05-18 17:15
addeh 1.70-ligan - Anims Abidal!

Här kan ni se ett klipp med Neymar som spelar Playstation och gissa vilket lag han väljer? Jo Barca:)
Kolla länk. Roligt klipp
Atlético addeh
2011-05-18 17:07
Cataloniaboy

Ja, om Jeffren blir kvar får Neymar naturligtvis nöja sig med ett annat nummer, men #11 är hans nummer både i Santos och landslaget och det känns som ett utmärkt sådant för honom. Om Bojan försvinner blir det väl nian Neymar tar över.
Atlético addeh
2011-05-18 17:05
Överdriv inte nu, Afellay har ännu mycket kvar att bevisa innan han kan klassas som en riktigt vass anfallare. Men visst, konkurrensen om platserna kommer bli betydligt tuffare. Det kommer bli en kamp att ens få sitta på bänken. Tänk på att vi även har Thiago vilket gör att vi har tre mittfältare som inte får plats i startelvan.

Fantastiskt kul att Thiago fick vara med om presentera de nya ställen för övrigt. Bra video i länktips där han, Puyol & Pedro uttrycket sina känslor för klubben. Ge Thiago #4 & värva Neymar. Då blir jag nöjd som aldrig förr.
Barcelona Cataloniaboy
2011-05-18 17:05
addeh
"Ryser av bara tanken att se honom dra på sig den nya dressen med #11 Neymar på ryggen. Vore magiskt."
11 är ju Jeffrens siffra. Vissa påstår att han är för dålig för att få bära det tröjnumret, men säg att Neymar vill ha det om han kommer till Barcelona, då tycker jag inte att han ska få det om inte Jeff är med på det. Mycket talar ju för att Thiago ska få det bästa numret som finns(har det själv :-) ) 4, då tycker inte jag heller att Cesc ska få det om han återvänder säg om två säsonger.
2011-05-18 16:59
addeh

"Något som känns klart är att både Villa & Pedro åtminstone skulle få kämpa hårt för att behålla sina platser i startelvan om Neymar värvades, speciellt den förstnämnda."

Exakt! Och det är precis så jag vill ha det nästa säsong - mer än tre givna aspiranter på startplatserna. Låt säga att vi köper Neymar och vips har två riktigt vassa anfallare utöver MVP, i honom och Afellay. Ja, även Jeffren kan nämnas där om han bara är skadefri!

.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-18 16:56
Om klubben nu sagt att man tänker spendra ordentligt på en anfallare är det ju ganska självklart att Neymar, Sanchez eller Rossi kommer, jag hoppas verkligen det blir antingen Neymar eller Sanchez.

Sen vill klubben alltså ha en mittback och en mittfältare, mittbacken lär ju bli Botia, han har varit grym i Sporting. Frågan är då vem man värvar in till mittfältet? Pastore? Cesc?
Cesc tror jag verkligen inte Arsenal kommer kunna släppa för några €45-50 miljoner, han har varit ganska medioker denna säsong och varit skadad rätt mycket. €35 miljoner vore ett bra pris på honom.
2011-05-18 16:54
Sami

Jag har inte glömt Bojan, men tror inte han är i Barca nästa år. En utlåning känns nära och det är nog bäst för båda parter. Killen behöver regelbunden speltid för att ta det sista klivet. Sen kommer han tillbaka om något år, bättre än någonsin :)
Jeffren tror jag stannar då han faktiskt inte verkar hämmas av snålt med speltid. Han gör det bra på de chanser han får!

Absolut! Afellay har vuxit in i roll alltmer under våren. Men jag har sagt det förut och jag säger det igen - både Affe och Villa kommer bli ännu viktigare för oss nästa år. Även om vi har stundtals har sett vad de båda kan kommer det bli mer av den varan säsong efter en hel försäsong att anpassa sig på. Första året är ju alltid svårt.
Atlético addeh
2011-05-18 16:54
Sami

Något som känns klart är att både Villa & Pedro åtminstone skulle få kämpa hårt för att behålla sina platser i startelvan om Neymar värvades, speciellt den förstnämnda.

Ryser av bara tanken att se honom dra på sig den nya dressen med #11 Neymar på ryggen. Vore magiskt.
,Sami
2011-05-18 16:47
1.70-ligan - Anims Abidal!
Precis! Glöm inte Bojan:) Synd bara att Jeffren är skadad så mycket. Han är en riktig bra spelare. Det sägs att Liverpool vill köpa Jeffren.
Ett stort jävla + till Afellay som har börjat komma igång rejält. Han börjar komma in mer i laget.

addeh
Ja som du säger så kommer det bli Villa som blir petad. Det känns som han är säker på sin plats i Barca. Pedro behöver vi för hans otroliga jobb. Hoppas Barca köper Neymar. Messi och Neymar kan ha det riktigt kul tillsammans:)

Atlético addeh
2011-05-18 16:44
Sami

Är det någon som blir petad är det Villa, Pedro flyttar ingen på. Han är untochable, som Pep skulle sagt. Eller just det, det är bara Keita som är...
Barcelona Barcadinho.
2011-05-18 16:39
L.A.M Nr 10.

Ramos hade förmodligen blivit avstängd tidigare under turneringen, om han inte skulle ta på sig det medvetna andra gula mot Ajax.
Kanske typ i kvartsfinalen, istället för mot oss i semin.

Det är inte han som bestämde det. Det var Mourinho som skickade en signal till honom att fixa ett kort. Därför är det så extra komiskt.

(dax att jobba nu)
2011-05-18 16:39
Sami

"Det här kan bli grymt.
Neymar Villa Messi"

Snarare Messi, Villa, Pedro, Neymar, Afellay och Jeffren...

Värvar vi Neymar, eller någon annan klassforward, är jag mest nöjd över bredden i anfallet. Det kommer finnas mer än 3 spelare som är givna i startelvan. De spelarna ovan hade bildat en riktigt vass anfallstrupp! Och en spännande sådan. Pep kan laborera med många olika spelartyper och, bara alla är friska, ha ett par ess i skjortärmen varje match. Oavsett vilka han väljer att starta med.
Barcelona true_barca_fan
2011-05-18 16:35
Final i Europa League ikväll.
Barcelona Barcadinho.
2011-05-18 16:34
Rambla -

Visst har du också en bra poäng. Ju tydligare regler är desto lättare för alla inblandade. Inte minst för domarna. Det skadar nog inte att lägga till en regel om medvetna gula kort. Då vet alla också konsekvenserna.

Och på tal om regler - Fifa är på väg att ändra regeln som säger att en spelare som tacklar bakifrån i straffområdet får rött kort.
Som det är nu så blir det en trippel bestraffning i sådana situationer. Motståndarna får en straff, spelaren kan inte spela färdigt matchen, spelare är avstängd nästa match.

Jag kan tänka mig att graden på tacklingen också kommer att räknas.
Puyols tackling på Fabregas var ett exempel på en lindrig tackling som ledde till en trippel bestraffning.

Jag vet inte om Fifa tänker att ändra det till ett gult kort istället för rött. Vi får väl se.
,Sami
2011-05-18 16:28
Det här kan bli grymt.
Neymar Villa Messi
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-18 16:23
Så om man blir utvisad efter två gula räknas det alltså som en varning? Lite knstiga regler i sånna fall, men Ramos får ju som sagt verkligen skylla sig själv då att han blev avstängd mot Barcelona.
Barcelona Hetfield
2011-05-18 15:49
Har tidningarna inte fattat än? Hur många gånger ska Rosell behöva säga att vi inte tänker köpa Cesc för astronomiska summor?

Rosell sa att maxpriset för Cesc ligger runt 40 miljoner, han lär stå för det han säger med tanke på hur han förhandlade med Alves. Balls to the walls.
AndreD - Winning!
2011-05-18 15:47
barcastuff 100% Fake > Man City will make a 62M bid for Iniesta, Barcelona could accept and sign Cesc for 57M [by jack atchinson for caughtoffside]

Kolla detta från caughtoffside. Ta mig fan bland det roligaste jag någonsin läst. Skribenterna där är verkligen caught offside.
Barcelona Hetfield
2011-05-18 15:46
Carroll blev dyr för att han är en brittisk anfallare och som dessutom köptes i slutsekunderna efter att Torres försvann, så vi får förlåta Liverpool. Det Shitty gör är ju bara avskyvärt, de lägger gigantiska summor för dussinlirare som t.ex: Adebayor och Kolarov, och Mancini har mage att vilja spendera stora summor igen?

Fyfan. Min drömlirare (kanten) som är realistisk är nog Lavezzi. F*ck vilken lirare, det är nog världens snabbaste spelare vågar jag påstå (strax efter C.Ronaldo). Cavani är min favorit såklart, men jag ser inte köpet av honom som särskilt realistiskt då Napoli kommer att köpa loss honom i år.
AndreD - Winning!
2011-05-18 15:37
Rambla

Ja, exakt så jag menade. Tack för den bättre förklaringen.
Barcelona Rambla~
2011-05-18 15:34
AndreD

Har man blivit avstängd efter 3 varningar, räcker det med 2 nya varningar för att bli avstängd nästa gång. Korten behålls alltså. Avstängning sker efter 3, 5, 7 osv varningar.
2011-05-18 15:34
The plan for now is to spend big on an attacker (Sanchez, Rossi or Neymar) and to buy 2 more less expensive players. [md]

Låter vettigt. Det verkar onekligen som att det är planen för sommarens Silly Season - en stor värvning läri, samt två billigare.
Vilka det blir återstår att se. Kan bli vilken som helst av de som nämns här, eller en mittfältare (Pastore/Cesc). Men det också bli en helt annan! Vi får se.. jag litar på Rosell och tror han vet vad han gör. Jag har ganska stora förväntningar! Inte minst på de billigare köpen. Finns massor av spännande namn att fynda.
Barcelona Magicman
2011-05-18 15:29
Borta tröjorna var nicaa.
AndreD - Winning!
2011-05-18 15:27
L.A.M

Blir du avstängd en gång krävs det mindre kort för att bli avstängd en andra gång.

Jag missuppfattade dig nog men jag tror att han drog på sig två gula mot Ajax, så det räknas in.
Barcelona Rambla~
2011-05-18 15:21
Barcadinho

Jag håller med om att det kanske kan vara en tolkningsfråga. Det handlar om etik, moral, sportmanship osv. Fast Uefa har inte några konkreta regler som ordagrant förbjuder en spelare att ta medvetna varningar. Det var mer det jag åsyftade. Jag antar att ingen inom förbundet ens tänkte på den möjligheten när reglerna skrevs. Det finns kanske en anledning nu för Uefa att se över sina ordningsregler?
Annons: