/spanien/barcelona/forum/11998.aspx/spanien/barcelona/forum/11998.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2011-05-17 15:33
Varför skulle Keita klaga, han är den som har spelat flest matcher i laget. Han är fan före Messi....

1.70-ligan

Det är snarare den låga lönen som är konstigt, 1.5 miljoner euro är kaffepengar för de allra största.

Det är snarare grande av Pastore att spela med så lite i lön, det visar väl på klass om inget annat. Pastore har sagt att han vill utvecklas innan han går till en storklubb, därför är Roma perfekt för honom. Han kan utvecklas där och gå vidare till Barcelona (eller dylikt) :P.
Barcelona haeger
2011-05-17 15:31
1.70-ligan

"sjuk lön btw! Tvivlar på att den stämmer. Hur skulle Roma ha råd? Och snacka om obalans i lönesystemet"

Är du ironisk eller missuppfattade du hur mycket det var? :P

addeh

Vill se de använda tröjan på planen innan jag dömer den.
Kan bli snyggt, eller helt opassande.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-17 15:30
Pastore har ofta en utgångsposition till vänster, men det slutar alltid med att han bryter in. Han har bra bolltouch och står för många mål och assists just från vänsterkanten. Han klarar av att spela på Iniestas, Pedros och Villas plats, men största oron är väl hans defensiva arbete som aldrig har existerat.

I de tiotal matcher jag har sett honom så har jag med handen på hjärtat nästan aldrig sett honom göra ett bra arbete defensivt. Då spelar det ingen roll om han är nära motståndaren eller inte. Han pallar inte helt enkelt.
Barcelona emilio___
2011-05-17 15:30
keita behöver inte lämna om cesc kommer. för att keita är inte den spelaren som skulle gråta för a lags spel. madrid hade diarra med flera utan att klaga. vi kan ha cesc, keita, thiago och xavi utan tjafs.

vi är barca,, spelarna ska va till och med glada att de får sitta på bänken.
Atlético addeh
2011-05-17 15:29
Vad tycker ni om det som förmodas bli nästa säsongs bortaställ? Jag gillar det inte alls, helsvart känns inte rätt. Det är Madrids bortafärg...

Gillade den katalansk-baserade tröjan bättre ni som minns den.

För övrigt skrev Sport, tror jag, igår att klubben lämnat in en ansökan om att få spela med nästa års hemmaställ i sista ligamatchen mot Málaga. Precis det gjorde Milan i helgen då man spelade säsongens sista hemmamatch i nästa års ställ.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-17 15:27
Hetfield

Åhfan. Men tror du verkligen Pastore helst går till en italiensk klubb? Och framförallt, tror du Palermo vill sälja honom dit? Fast det är klart, money talks... sjuk lön btw! Tvivlar på att den stämmer. Hur skulle Roma ha råd? Och snacka om obalans i lönesystemet
Atlético addeh
2011-05-17 15:26
Hetfield & 1.70

Jag har inte sett Pastore alls lika mycket som er två, men hur funkar han ute på en kant? Grejar han det bra så skulle jag inte ha något emot en värvning, så länge inte priset är för högt.

Stort plus att han är argentinare och god vän med Messi, då kanske det inte blir lika tomt efter förlusten av Milito i omklädningsrummet för La Pulga.
Barcelona Hetfield
2011-05-17 15:19
1.70-ligan

Jag hoppas också på Pastore, men Roma ligger i pole position just nu då Benedetto har lovat fansen att ta hem Pastore. Priset ligger runt 30 miljoner med en lön på 1.5 miljoner euro (!).

A five-year deal worth €1.5 million per season awaits Pastore in the Eternal City if both clubs can reach an agreement, Il Corriere dello Sport reports.

addeh

Jag bär Keita till nordpolen om det så krävs :P
Jag tror att nästa år så kommer vi se betydligt mer roteringar i laget om/när Cesc och Thiago flyttas upp, det välkomnar jag.
Barcelona Frodo
2011-05-17 15:16
Vi visste att Arsenal inte skulle sluta sno talanger från La Masia med de reglerna som gäller i Spanien. Vi snackar om en vidrig klubb utan moral så man börjar bli van vid det avskyvärda beteendet. Sen klagar deras fans på Cesc-såpan. Ironi...
Atlético addeh
2011-05-17 15:15
Hetfield

Jag hoppas vår deal kvarstår att bära Keita till München? För om Fábregas värvas så anser jag att maliern inte har någonting kvar här att göra. Thiago skulle knappt få någon speltid då eftersom Keita & Cesc skulle få sin beskärda del på planen.

Om både Bojan & Jeffren försvinner på lån samtidigt som Fábregas värvas tror jag dock Keita blir kvar medan man bara värvar en anfallare. Då kommer Iniesta med största säkerhet användas mer som ytterforward. Thiago har tekniken och farten för att lyckas på kanten, men han är gjord för att ha mycket boll, inte för att göra det jobbet Pedro & Villa gör.
Barcelona Mascherano
2011-05-17 15:05
Hetfield
Glöm inte heller äckliga vidriga Sverigedemokraterna.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-05-17 14:50
Hetfield Har missat det där med Fabregas på läktaren med surt ansikte.. Finns det länk/bild på detta?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
2011-05-17 14:48
Det finns 4 saker som är säkra här i livet : 1. Skatter 2. Döden 3. Mourinho klagar 4. Wenger tar talanger
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-17 14:45
Arsenal håller på sno en till talang från Barcelona. Nu är det Hector Bellerin, 16 år, som har tackat nej till Barcas kontrakt då han har bättre förslag från England.

Han imponerade stort i en cup som spelades i Manchester, framför ögonen på de flesta engelska klubbarnas scouter. De vann cupen och fick då pris av Sir. Charlton och Rio Ferdinand.

Vore inte fel att erbjuda Nasri och Fabregas feta kontrakt. Nasri skriver inte på för Arsenal och Fabregas vill spela för oss. Wengers reaktion hade varit guld värd.
Barcelona Hetfield
2011-05-17 14:44
Jag tycker att Pep ska försöka använda Thiago som en ytter, det låter lite galet men han har alla förutsättningar för att bli som en Ronaldinho. Ronaldinho var inte världens snabbaste ytter men tack vare hjärnan och tekniken så kunde han dominera på kanten. Thiago har båda hjärnan och tekniken för att kunna spela som ytter, dessutom så är han otroligt bra på att utmana.

Om Cesc kommer så kan han rotera med Xavi, Iniesta men även spela i Messis position om det skulle behövas.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-17 14:40
hetfield
Det skulle kunna vara så, men det kan lika gärna vara en annan bomb som helt plötsligt släpps. Att t.ex. Rossi ryktas hit behöver inte betyda något. Själv hoppas jag att Pastore en vacker dag helt plötsligt är klar.

Fast den värvningen vågar man inte hoppas fullt ut på, eftersom han skulle komma istället för cesc. Och som du säger, han kan vara i det närmsta klar för oss. Så småningom vet vi.
Det enda jag kräver vid en värving av Fabregas är att Pep är helt på det klara över hur Thiago ska kunna fortsätta utvecklas...
Barcelona Barca4eva
2011-05-17 14:28
Skriverierna kommer pågå som vanligt på sommaren så jag tänker ignorera de helt och hållet. Gillar mer de där små "bomberna" som Rosell använder sig av, Adriano var en "surprise" och det gillar jag.

Och bottenstriden..

Själv tror och hoppas jag att Getafe blir de som tar den sista nedflyttningsplatsen då de inte förtjänar att vara kvar i ligan. Är ändå lite besviken på Depor som knappt klarade av att spela mot vår b-betonade elva. En poäng fick de, visst, men de kunde väl ha satsat lite mer.
Barcelona Hetfield
2011-05-17 14:27
Jag tror ärligt talat att Rosell har gjort klart med Cesc i det tysta. Är det inte lite misstänksamt att Cesc sitter på läktaren med ett surt ansikte och att ingen pratar om Cesc övergången?

När det är som allra tyst kring en spelare är då Rosell har gjort klart med spelaren. När vi hade Laporta så fick man reda på sånt flera månader innan det blev officiellt klart :P
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-05-17 14:25
addeh

Jag har sett för lite av Neymar för att göra en rättvis bedömning, men jag litar på ditt ord :-)

Rossi är kanske en rökridå, Rosell har varit bra på att mörka sina värvningar hittills och verkar, till skillnad från Laporta, gilla att jobba utanför rampljuset.
Atlético addeh
2011-05-17 14:23
Mojito

"Jag ser hellre en anfallare som kan göra sin gubbe och som vill ha bollen på fötterna i stället för på ytan"

Neymar stämmer ju in till punkt och pricka på det där. Håller för övrigt med om Rossi att han är en djupledsspelare och ingen någon som bör användas på kanten. Vore väldigt knepigt ifall Pep fick för dig att han skulle tillföra något.
Barcelona B-Guden
2011-05-17 14:02
Hoppas det kommer se ut så här nästa år

Alves P+P Abidal
Xavi Busquet Iniesta
Pedro Messi villa

Men när vi spelar hoppas jag det ser ut så här ungefär
--------------Valdes---------------

------------P---------P--------------
-------------Busquet---------------
-------Xavi -------------Iniesta-----
--------------Messi-----Abidal-----
Alves----Pedro------Villa-----------

Alves alltid offensiv Eftersom Iniesta rör sig mycket mer vid och i straffområdet än Xavi behöver inte Abidal följa med lika högt som Alves.

Det är jag menar är när Messi går ner och möter vill jag få in både Villa och Pedro mer centralt, Känns som Villa ibland bli alltför mycket på kanten han borde våga gå in mer centralt Speciellt när Messi går ner och möter
Barcelona Hetfield
2011-05-17 14:01
En skön låt om Mourinho :)
Barcelona Hetfield
2011-05-17 13:59
Seriöst, kan inte senila Pele göra oss en tjänst och bara dö already? Snacka om gapig, pengarkåt idiot.

Varje vecka så måste han klaga på Messi, vad är det för mindervärdeskomplex.
,Sami
2011-05-17 13:51
Vad sägs som att värva Kanoute?
Barcelona Rambla~
2011-05-17 13:47
Anledningen till man inte värvar Forlán tror jag beror på hans lönekrav. Med tanke på hans status och karriär så kan jag förstå de kraven. Barca däremot är nog mindre villiga att betala en sådan lön för en spelare som de hade sett som en ny "Larsson"-.typ. Alltså, att villigt sitta på bänken och samtidigt skapa god stämning i truppen.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-05-17 13:47
Om nu Pep har för sig att värva Rossi hoppas jag att han denna gång har en plan för hur spelaren ska användas.

Någonstans har jag en förhoppning om att Pep kan utveckla spelidén ännu lite mer, och hitta lite nya positioner till, framför allt, anfallarna.

Rossis styrka, förutom målskyttet, ligger i hans djupledslöpningar. Jag ser inte honom som en perfekt spelare i ett lag med högt bollinnehav som ställs mot en låg backlinje och centrerat mittfält.

Jag ser hellre en anfallare som kan göra sin gubbe och som vill ha bollen på fötterna i stället för på ytan, det är snarare våra mittfältare och ytterbackar som ska komma i de löpnngarna.

Med detta sagt, hellre Sanchez än Rossi.

Men som jag skrev, man vet aldrig med Pep, kanske har en en ny plan/spelidé i bakfickan som Rossi passar bra in i.
Barcelona B-Guden
2011-05-17 13:37
Cigge

Nej Forlan kommer nog inte spela i Barca det är bara vad folk här inne önskar
The Special Five
2011-05-17 13:33
Jag är verkligen livrädd för att Rossi ska värvas. Ska vi värva från ett Laliga lag får de bli Aguero, men om Villa är värd 400 mille så är tyvvär Aguero värd minst lika mycket. Vilket förmodligen är anledningen till att vi aldrig kommer att värva honom
AndreD - Winning!
2011-05-17 13:32
elbraco

Jo, Kagawa kommer vara kvar. Det är jag säker på. Det brukar vara så när en spelare har varit skadad, han brukar stanna minst en säsong till. Intresset har dessutom kanske också svalnat rejält efter skadan. Samma sak hände med Vedad Ibisevic 08/09. 19 mål på 18 matcher i Bundesliga med Hoffenheim efter halva säsongen, sen kom skadan och intressenterna försvann.
Atlético addeh
2011-05-17 13:31
Cigge

Det stod i de katalanska sporttidningarna att blickarna skulle riktas åt Forlán om man inte lyckas knyta åt sig någon av de primära målen Neymar, Alexis Sánchez eller Rossi, eller om prislappen på dessa blev för hög.

För egen del har Forlán alltid varit en favorit men det känns som han börjar nynna på sista versen nu och då är jag inte intresserad av att se honom i Barcelona. Dessutom är han ingen ultimat spelare att ha på kanten.
Annons: