/spanien/barcelona/forum/11992.aspx/spanien/barcelona/forum/11992.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2011-05-16 15:31
KungligaMadrid

Värst vad avundsjuk man kan vara på dagens Liverpool liksom ;P
Barcelona Rambla~
2011-05-16 15:30
KungligaMadrid

Liverpool är hatade av fler än du tror. Fråga Chelsea-fans tex. Varför? Jo, för att många fans uppträder så som om de är förmer än andra (ungefär det ni beskyller oss culés för). Har en "vackrare" historia och lite annat.
Barcelona basaric - “Mucho morro”
Ronaldo ligger på 51 mål. En mindre än Messi. Ronaldo ligger på 13 asists, 15 mindre än Messi. Messi har vunnit ligan, det har inte Ronaldo. Messi spelar final i champions leauge, det gör inte Ronaldo.
Barcelona basaric - “Mucho morro”
Dubbel.
Real Madrid Los mejores
Hetfield

Fullständigt löjlig teori. Förvisso kan det vara så att man hatar pga avundsjuka, men verkligen inte i alla fall.

Barcelona må vara bäst just nu, under en tre års period. Sådant kommer och går, ni är i er prime just nu. Men vi är seklets största klubb, mest framgångsrika, och mest respekterade klubb. Hur i helvete kan då ditt argument tyda på att vi är avundsjuka..

Till saken då. Det är inget att sticka under stol med längre att UEFA ger er enorma fördelar. Ni missar dopningskontroller flertalet gånger utan att det ens tas upp, ni får använda er av rasism utan att bestraffas, medan andra klubbar bestraffas för ett litet " por que".

Det jag främst äcklas av är inte UEFA, utan Barcelonas sätt att styras och ens egen självbild. Det är en synd att se, hur ni distanserar er själva medan ni jämt beter er som små löss. Er fotboll är en annan femma, men hur ni vill bli sedda i jämförelse med hur ni handlar är så otroligt äckligt att se.

Busquets kan iaf stoltsera med att han inte är fotbollsvärldens största svin, det är nämligen hans farbror Carlos Marchena. Skall dock kanske tilläggas att han inte är långt därifrån.
Real Madrid KungligaMadrid
2011-05-16 15:29
Vem snackar om nutid? Vad har vi gjort de senaste åren bortsett från två ligatitlar där ni underpresterade? Folk hatar oss fortfarande...
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-16 15:27
Handlar inte om titlar, är du efter?

Liverpool har inte vunnit ligan på över 20 år och endast vunnit en CL-titel på sistone. Vi pratar om nutid, HÄNG MED LITE.
Barcelona Rambla~
2011-05-16 15:27
MetallicA - ¿Por qué?

Ja, FC Uefa kommer ju från Mourinhos smutsiga kampanj. Det han säger fastnar tydligen hos många. Fast Mourinho är mindre villig att ta upp alla de domslut som faktiskt gått emot Barcelona eller hur? Varför tror du det är så? Det hade kanske blivit en annan klang då?

Lite sorgligt att du som är från Kroatien och väljer Madrid. Det är bara att beklaga ditt val. :P
2011-05-16 15:25
Hur många här hatar Liverpool? Sist jag kollade har de fler europatitlar än United och lika många ligatitlar. Har de en attityd som Man Utd och Real Madrid? Svar nej. Därför är det i stort sett bara Manchester Utd som hatar dem. Det är de två största rivalerna i England. Inte lika stora rivaler som Barcelona och Real, men ni fattar.
2011-05-16 15:21
//Blaugrana

Jag kan förstå dina punkter från din synvinkel, men du missförstod nog lite faktiskt. Personligen är jag övertygad om att folk inte hatar er för att ni är framgångsrika osv.

Sen vissa av dina punkter, utan att dumförklara dig, är helt efterblivna. Orkar heller inte gå in så djupt på saken då du inte verkar kunna se saker från andras synvinklar.
Real Madrid Gotha
2011-05-16 15:20
Rambla

LUgnt, jag vet att du inte menade mig. Jag vet ju hurdan jag är, och därav är det onödigt om jag ska ta åt mig om sådant som jag vet inte stämmer.
Men håller med dig, tror inte Messi vill ha dem bilderna häller, fast visserligen. Man vet ju inte, han ska ju vara blyg(vad som sägs) så han kanske i hemlighet önskar ha donnan på premiären men inte vågar? (skulle kunna vara så, men jag tror inte det)
Maestro_Guardiola
2011-05-16 15:19
Busquets friad från rasist anklagelserna !
Real Madrid Gotha
2011-05-16 15:18
Kungligamadrid

Ärligt talat, det är ju inte av ringa betydelse att Real Madrid är en av de mest framgångsrika klubbarna. Om de inte varit det, så skulle dem inte ha Attityden "störst bäst och vackrast" precis som Manchester United.
Jag menar om IFK MALMÖ skulle ha attityden "störst bäst och vackrast" i världen så hade man ju bara skrattat ju, för det är löjligt.

Det är absolut så att hat mot stora klubbar bygger till viss del på framgångarna.
2011-05-16 15:18
//B-Guden

Ett mycket givande inlägg! Båda två är briljanta spelare, men ingen av dem kommer att tillhöra bland historiens största tills någon fört sitt land till VM-guld. Zidane har gjort det och han är, utan tvekan, ansedd som en av historiens största trots danskskallen på Materazzi.

Om man frågar mig så har Ronaldo, som förvisso är 2 år äldre, bevisat lite mer genom att att ha dominerat världens tuffaste och just nu bästa liga fullständigt. Jag älskar La Liga, men PL är just nu snäppet bättre med fler bra lag=fler toppmatcher. Sen att matcherna oftast inte är roliga att kolla på är en annan femma.
Real Madrid MetallicA - ¿Por qué?
2011-05-16 15:17
Ville bara påpeka att det knappast bara är i Sverige hatet mot Barca finns. Jag kommer från Kroatien, och i länderna de flesta länderna i Balkan ser man t ex "FC UEFA" och liknande saker. Men att det är jävligt stort här i Sverige kan vi nog alla enas om.
Barcelona Rambla~
2011-05-16 15:17
Gotha

Jag syftade inte på dig personligen att leta fel hos Messi. Det var mer en allmänn reflektion från min sida. Visst, jag kan förstå att det kan se ut som om man fösöker odla någon slags myt om han han skulle vara en helyllegrabb och allt det där. Men titta på honom, det enda han vill är ju att spela fotboll. Han vill inte ha alla denna uppståndelse, synas på premimärer med värsta bilen och hetaste donnan vid armen.
Real Madrid Gotha
2011-05-16 15:14
Ja, i Sverige är vi löjliga ärligt talat. Framför allt är det ju media som bygger på åsikterna, så många människor som sväljer artiklar från Aftonbladet, Expressen etc.
Barcelona Blaugrana91
KungligaMadrid

Folk hatar Barca för att dem:

1. Är avundsjuka på att detta är ett av världens bästa lag genom tiderna

2. För att Barca vinner i stort sett allt som går att vinna.

3. För att dem tror på allt som skittidningar likt Daliy Mail (Cesc-cirkusen) och Aftonbladet (Zlatans skitsnack) skriver om klubben.

4. Folk har fattat klubbens motto helt fel, verkar som många tror att Més Que Un Club betyder att Barca ser sig vara finare och bättre än alla, vilket dem såklart inte gör.

5. Folk verkar störa sig på att klubben har Unicef på tröjan (?)....

Där har du ett par anledningar till hatet mot Barca.
icke-KungligaMadrid

Isåfall hade Di Maria inte vart fotbollsspelare nu. Ni är snabba på döma Busi men ta en titt på eran egna flicka först.
Barcelona Hetfield
2011-05-16 15:13
"Hatet" för Barcelona kommer främst av avundsjuka, och det säger jag inte av arrogans, utan det är ren fakta. En liten minoritet kommer alltid att hata det laget som vinner mest. Om Real Madrid hade vunnit CL osv. så hade folk också hatat de.

Sen kan jag säga att Mourinho är bland de mest hatade tränarna i världen, både av fans men främst av journalister/experter.
Real Madrid Gotha
2011-05-16 15:12
Rambla

Nej, håller med, det är en löjlig diskussion med Messi vs. Ronaldo. I min ögon svider det inte, men vet att det gör det på andra.

Ja, domarna har ett eländigt svårt jobb, det är dom som kan stävja problemen genom att blåsa, ge kort etc. Men det känns som att om dem skulle köra stenhårt skulle det vara 1-2 spelare kvar på planen i varje lag numera nästan.

Angående Messi kan jag inte påstå att jag försöker hitta fel, bara undrade för många supportrar(inte bara Culés) skyddar sina egna spelare genom att säga "men ni gör samma sak" etc. Och jag tycker det är tråkigt, känns som att folk inte vågar kritisera sina egna.

Jag avskyr att Di Maria filmar, är glad att Ronaldo gör det mindre än förr, men alla spelare borde bara sluta med det. Jag saknar spelare som Maldini, Raul och andra gamla ikoner i toppfotbollen som var hederliga i mycket större utsträckning än de flesta spelare är idag, tyvär.

Barcelona B-Guden
2011-05-16 15:12
wow ronaldo vann skytteliga och då är han bättre än messi de flesta ipuberten eller vad ert forum heter har varit enig om att Messi är bättre än ronaldo men nu när ronaldo vann skytteligan är han bäst.

Visst Ronaldo är bäst kan ni gå nu ?
2011-05-16 15:11
Tycker det är väldigt synd att se världens största sport ha misslyckats. Det är minsann andra bullar i t.ex. hockey och handboll. I varje fotbollsmatch så ser man filmningar hit och dit. Jag kanske är ute och cyklar, men jag ser inte problemet i att stänga av spelare i efterhand för t.ex. filmningar och andra fulheter?

Säger det igen, Uefa, Fifa och allt vad de heter har misslyckats. Tror knappast det var så här mycket filmningar förr i tiden, men vad vet jag.
2011-05-16 15:10
Efter att ha läst på Puertan och sett hur många som önskade att Messi bröt benet innan matcherna och speciellt efter att de hyllade Ramos efter hans spark på Messi och hans beteende mot Xavi och Puyol, så blev jag faktiskt lite lättad efter Messis skott mot publiken.

Även om han gjorde fel... :)
Barcelona el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"
2011-05-16 15:10
Miguel Rico skrev en lysande krönika häromdan som handlade om att Madrid försöker bara destabilisera Barcelona genom att klä sig till änglar och låtsats bry sig om att få rasism från fotbollen. I första mötet på Bernabéu i Champions League skanderade flertal madridistas rasistiska glåpord mot Dani Alves och i cupfinalen på Mestalla höll några ultras från Madrid i banderoll som hyllade Adolf Hitler. Om Real Madrid verkligen hade varit intresserade att bekämpa en kamp mot rasismen är det nog bäst att de tar en titt på sin egna supportrar.
Barcelona Barca4eva
2011-05-16 15:08
Hatet mot Barca, det existerar nästan bara i Sverige. Det säger väl mycket om landet.
Barcelona Rambla~
2011-05-16 15:08
Folk tycks har fått för sig att Messi är någon slags korggosse. Knappast att han är. Han har brister precis som alla andra spelare/människor. Han gör också dumma saker ibland, även om det kanske inte är så ofta.
2011-05-16 15:07
Dummaste jag hört att alla måste hata en bara för man råkar ha en framgångsrik period...

Varför skulle det vara en tävling att få sympatier från andra lags supportrar. Jag tog bara upp att "folk" generellt sett mycket mer frekvent snackar negativt om barca nu. Anledningen till det är upp till var och en, men att det skulle vara för ni är framgångsrika just nu köper jag inte.

Folk i England hatar inte Man Utd för deras framgångar, utan mest för deras attityd, "vi är störst, bäst och vackrast" osv. Lite som Real Madrid, därav det eviga hatet mot Real Madrid. Sen att vi råkar vara ett av de mest framgångsrika laget i historien är irrelevant, tycker jag.

Tror ni verkligen att folk börjat hata er för er attityd som är helylle? Njae, tveksamt.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-05-16 15:06
Gotha

Kom ihåg att samma publik som Messi sköt på även försökte få honom att bli blind med det gröna laser som han fick på sig, mitt framför näsan på säkerhetsvakterna som inte gjorde någonting åt det, trots att man ser klart och tydligt från över 70 meter vart lasret kommer ifrån.
Barcelona Rambla~
2011-05-16 15:04
Gotha

På fråga 1 (om det nu är en fråga) svarar jag: Nej tack, har ingen lust att ge mig in i den enligt mig fåniga debatten. Messi är världens bästa spelare enligt de flesta. Jag vet att det svider i marängers ögon. Det är något ni helt enkelt får acceptera.

2. Ja, jag precis som dig avskyr detta fuskande. Tyvärr, alla sysslar med det. Förhoppningsvis (hur många gånger har man inte hoppats på detta?) så blir domare hårdare på detta inom en snar framtid.

3. Det var dumt gjort av Messi helt klart. Någon borde ha tagit honom i örat. Dock är kanske inte Pepe rätt person att göra det. Fast det är lite komiskt hur nästan hela världen försöker leta upp "fel" hos Messi. Senast var det en icke-nyhet tidningar skrev om att han hade gett sig på nödutgången på flygplanet de flög hem med efter matchen mot Levante. Jag menar, hallå? Finns det inte viktigare saker satt skriva om?
Annons: