/spanien/barcelona/forum/11989.aspx/spanien/barcelona/forum/11989.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2011-05-15 22:02
Jeffren = Abidal in disguise?

Jävlar vad han är bra.
Fc Barcelona en mi corazón!
2011-05-15 22:01
Mangi

Om du vill ha dom båda i sommaren kommer det aldrig hända.
Arsenal vill ha minst 40 för Cesc o Atletico Madrid minst 30 för Forlan.
Barcelona Barcadinho.
2011-05-15 22:00
Jag tycker att laget har spelat förvånansvärt bra första halvan. Inga mål och få målchanser, men rätt bra passningsspel och vi lyckas hålla bollen rätt bra. Jag trodde att vi skulle falla mot Depor men den här elvan.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-05-15 21:57
Jakobsson

Taktiken förblir att ha bollinnehav, vare sig Xavi eller Thiago spelar. Depor har hyffsat koll ändå, vi skapar inte så mycket.

Så det kan bli bättre, även för er när Guardado kommer in
Barcelona Mangi
2011-05-15 21:57
@ B-guden

Thiago ar en talang inget snack om saken, men poang ar tt det skiljer hastlangder nar vara stjarnspelare inte ar med!

Manutd spelade med ett B-lag i en Cl semifinal och dominerade kraftigt mot Shalke, vi maste forstarka bredden i var trupp!

Ps. Hade Iniesta varit skadefri forra aret mot Inter ar jag helt 100% pa att vi slagit Inter! Vi kan inte sta och falla pa Iniesta och Xavi, darfor ar jag for varvningen av Fabregas till 100%, som jag ser det en mycket viktigaste varvningen tillsammans med en forward av kvalite och den forwarden far garna vara en Forlan typ!
Barcelona Oleguer Presas-King of Barcelona
2011-05-15 21:56
Hoppas Depor lyckas hålla sig kvar i ligan. Ett lag man tycker om.
Barcelona Cataloniaboy
2011-05-15 21:56
Jag gillar Jeffren skarpt, han har bra speed och försöker gång på gång, även om han inte alltid lyckas. Jag tror han kan få ett riktigt genombrott nästa säsong, bara han får hålla sig skadefri.
2011-05-15 21:55
Heywood

Smart spelare helt klart, han blir en viktig pjäs framöver.

Har Sevilla,Valencia,Villareal något att spela för?
Madrid har vunnit med hockey och bara sprutat in mål mot dessa lag, visserligen är inte matchen slut mot Villareal men de har nog ingen chans att repa sig.
Deportivo Jakobsson
Tycker det är lite intressant att Barcelona har 73% i bollinnehav, trots att ni spelar med "b-laget".
Iniesta Lujan#8
Rambla

Mot oss så spelar Villarreal,Valencia och sevilla alltid defensivt dom har mycket större respekt för oss helt enkelt. Mot Madrid kör dom full fart framåt och det blir stora ytor för madrid att kontra.

Atlético addeh
Abbe

Jag köper det resonemanget att dos Santos tar en position på kanten när Mascherano kliver upp, vilket han gör, när vi anfaller och Bartra går in ett snäpp, men Jonathan slickar ju för bövelen kanten hela tiden.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-05-15 21:53
Ride_the_big_one.

Eller hur. Men han har integrerat sig väl. Och hans längre crosspassningar är underbara att skåda.

Rambla. Mycket beror nog på att Madrid spelar utan press för tillfället. Och att de gör allt i sin makt för att Ronaldo ska vinna skytteligan och komma med sin heder i behåll.
2011-05-15 21:50
B-guden

Tror inte han menar just denna match, han menar nog generellt Pep har inte spelat de tillräckligt av en anledning, de är inte redo än.

Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
addeh

"Afellay & Jeffren klart piggast i halvleken. Frågan är varför Jonathan dos Santos slickar högerkanten á la Dani Alves? "

Antagligen för att Bartra är så pass grön att Pep inte vill att han ska röra sig så ofta i de högre regionerna, så att säga. När man har bollen så är det en väldigt klar 3-4-3, där Mascherano tar en mittfältsposition och Bartra kliver in som mittback. Därmed pressas dos Santos ut på kanten.
Fc Barcelona en mi corazón!
2011-05-15 21:48
Napoli - Inter på tv4sport andra halvlek har precis börjat och det står 1-1.
Atlético addeh
2011-05-15 21:48
Afellay & Jeffren klart piggast i halvleken. Frågan är varför Jonathan dos Santos slickar högerkanten á la Dani Alves? Känns som Thiago & Keita blir lite ensamma centralt även om Afellay ofta hjälper till.

Thiago har synts väldigt lite. Som vanligt, ibland blixtrar han till med nån dragning och några sköna crossbollar, men lite för mycket slarv idag än så länge. Förväntar mig en ordentlig uppryckning i andra.

Just slarvigt passningsspel gäller dock nästan alla då det varit lite för kladdigt. Vi har inte ens skapat någon halvfarlig möjlighet.
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-05-15 21:47
Beröm till Bartra efter hans första halvlek. Gör ett strålande jobb. Slarvat två gånger i uppspelsfasen, men har vunnit en del boll.
2011-05-15 21:46
Heywood

Vem hade trott det i början av säsongen?
Barcelona B-Guden
2011-05-15 21:46
Mangi

Vad fan väntar du dig vi har bytt ut hela laget vadå Thiago för dålig så fort killen har bollen är det fan målchans om nån löper -.-
Barcelona Dinho, Messi
2011-05-15 21:45
Afellay är i mitt tycke halvlekens bästa spelare. Synd bara att han är fö ensam.
Barcelona Rambla~
2011-05-15 21:45
Tidgare under våren diskuterade vi att Madrid hade svåra bortamatcher kvar under slutet av säsongen. Svåra? Varenda lag de har mött under våren har fan vikit ner sig big time. Lag som Valencia, Sevilla och Villarreal har ju öppna försvar så det nästan liknar Hawaii-fotboll. Tur att vi fixade ligan på egen hand för det gick inte att lita på de andra sk topplagen.
Barcelona Barca4eva
2011-05-15 21:43
Mangi

"jag hoppas han vidar utvecklas och bli den giftigta yttern som vi verkligen skriker efter!"

Precis vad jag också hoppas på.
2011-05-15 21:42
Mangi

Nu när jag tänker efter så är det fan sant, vore skönt att kunna vila kvartetten.
Kommer nog förstärkas, finns en anledning till varför det inte roterats så ofta, de unga vi har är för valpiga och kanske inte redo för stor scenen.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
Heywood

co-sign. Älskar den mannen! Bästa värvningen i år, ja rent av på flera år :)
Coach pep-
Vi spelar någon slags 3-4-3 (något Pep implementerat) variant, därav de "konstiga" positioneringarna.
Barcelona Alvés
Masken är överallt
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-05-15 21:40
Måste bara hylla Javier Mascherano. Vilken spelare. Utan honom hade vi inte haft en sådan här lyckad säsong.
Barcelona Figeta
2011-05-15 21:40
Ynglingarna tar verkligen för sig. Kul och se!
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-15 21:39
Måste säga att Afellay är riktigt bra idag! Pigg och våga ta för sig. Och Deporförsvaret går hårt åt honom. De måste ju hitta nån annan att uppvakta extra då Messi inte är där ;)

Även Jeffren ser pigg ut!
Annons: