/spanien/barcelona/forum/11987.aspx/spanien/barcelona/forum/11987.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Rogge
2011-07-13 14:24
Frodo

När det gäller Alves-citatet så sa jag att det förmodligen var skitsnack. Det är bara kul hur vissa av dessa citat ska tas på allvar och visar vad Cesc känner, medan andra ska tas som falska. Bestäm er.
Spanien truten
2011-07-13 14:23
Rambla~

Var inte ironisk. Jag ogillar det men jag förstår att Barcelona inte bryr sig, på ett sätt. Arsenal och Barcelona gör ungefär lika dåliga saker.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-07-13 14:22
Så det du säger är att Xavi inte får säga att han vill att Fabregas ska komma till Barcelona och dylikt?

Varför är du inte sur på din älskade lagkapten som uppenbarligen inte vill spela för din skitklubb?
Rogge
Orka...
Barcelona Frodo
truten

Vad snackar du om? Respekt? Er kapten har tydligen sagt till alla under landslagssamlingarna att han vill till Barcelona. Att våra spelare får frågor om Cesc och svarar ärligt är väl inte brist på respekt? Till och med Pepe Reina som inte ens spelar i Barcelona har sagt att Cesc vill till Barcelona.

Xavi: "Cesc? We talked in Ibiza. He's having a bad time because he wants to come and doesn't like the talk. But it's a matter between clubs"

Hur är det citatet respektlöst? Och kom inte hit med några andra falska citat som de engelska tidningarna kokat ihop. Något som du eller Rogge gjorde häromdan med Dani Alves påhittade citat.
Spanien truten
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.

Det är en fri marknad. Vill de dra så är det inte mycket att göra, även om det är lätt för mig att säga när det inte har hänt.
Spanien truten
2011-07-13 14:20
Andreas - V.V

Hade det funnits lagar emot det så hade väl Arsenal blivit anmälda, inte sant? Rosell har ju till och med sagt själv att det handlar om respekt, det är fullt lagligt.

Allt det du mumlar om är ju det jag har sagt, det handlar om respekt.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-13 14:20
truten

Anglofil? Jag hoppas att det var ironi.

Det finns olika grader, jag vill bara veta varför det är så hemskt om Xavi säger det Cesc tycker och tänker? Förövrigt, de engelska tidningarna har citerat Xavi utan att det har varit korrekt, så man ska ta allt med en nypa salt.

Det som stör mig är att ni sitter i grottan och tror att Xavi är en machiavellisk karaktär som smider planer, men när ni flörtade med Chamakh så sa ni inget. Jag vill bara veta varför och hur ni kan vrida på saker så att ni är offret i alla sammanhang.
Barcelona Rambla~
2011-07-13 14:18
truten

Respekt? Varför skulle Barcelona och Xavi ha någon respekt för Arsenal? Fast du kanske var ironisk?

Xavi säger väl vad han vill utan att be arsenalfans om lov som jag ser det.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-07-13 14:17
truten

Vad hade du själv känt om Chelsea kom och snodde hälften av alla era talanger?
Afobe, Miquel (som ni tog från Barca?), Murphy, Freeman, Sunu, Coquelin etc?
Barcelona Andreas - V.V
truten

Vad är felet med att värva 16 åringar när "LAGAR" säger annat i Spanien?
När man är 16 år tänker man inte klart, oftast är man insnöad på tjejer, party och den sport man nu utövar.

När sedan Arsenal lockar med miljonerbjuanden, hur tror du spelarna tänker som 16(!) åringar? Tror du inte också att dom blir rätt pressade av sina föräldrar att tacka ja?
Barcelona Frodo
De engelska tidningarna beter sig som douchebags. Nu är det återigen John Cross, en av idioterna som hittade på det falska citatet med Dani Alves häromdan, som lagt ihop citat från Pep.
Barcelona Unicef
2011-07-13 14:16
Kan någon översätta de Xavi säger i uttalandet på hemsidan istället? Jag har bara mobilen att använda mig av och kan inta katalanska
Postat via SvenskaFans-appen
Spanien truten
2011-07-13 14:14
Jävla anglofil.

"Låt oss säga att det Xavi säger stämmer, vad är felet med det?"
Skrev du nyss, så vitt jag vet så är ju det motsatta till fel "rätt".

Fortfarande, det handlar om respekt. För mig i alla fall, finns säkert många andra som har en annan åsikt. Vad är egentligen felet med att värva talanger från Barcelona?
2011-07-13 14:10
Är det inte upp till Cesc att be Xavi hålla käften? Gör han det håller han nog tyst och detta tar slut.
2011-07-13 14:07
truten

Du har nog rätt om det sammansatta ordet, jag har följt the english way ;)

Jag säger inte att det är "rätt", jag säger bara att om det Xavi säger stämmer, varför är det så illa? Inte så att Xavi tänker kidnappa Cesc.

Det är faktiskt inte så svårt för Cesc att sitta bredvid Wenger under en presskonferens och säger "Jag tänker stanna i Arsenal.", då skulle att rykten dö ut nu.
Spanien truten
2011-07-13 14:06
DN skriver som mig i alla fall. Skitsamma, var bara på skoj. Du verkar vara väldigt känslig av dig.

Fortfarande fel, oavsett om Arsenal gör det själv eller ej.
two wrongs don't make a right.

2011-07-13 14:05
På svenska skrivs det ordet ihop I reckon.

Men det känns som en icke-diskussion då truten endast märkte ord från början.
Sådana personer har ju uppenbarligen ingenting att säga egentligen.
2011-07-13 14:01
truten

Nej nej, Arsenal flörtar ju inte med spelare som har kontrakt. Chamakh?

Och nej, det ska vara Arsenal supporter. Googla det.
T.ex: "Click here for the Arsenal Supporters' Trust home page"

Spanien truten
2011-07-13 13:58
Hetfield - Thiago isn't going anywhere

Arsenalsupporter ska det vara, så vitt jag vet.

Kortfattat, det handlar om respekt. Ungefär som när Arsenal "snor" talanger, inte ett regelbrott men långt ifrån det optimala.
2011-07-13 13:52
truten

Särskrivning?

Jag vet inte vad jag ska tro på längre, detta har blivit så tjatigt och jobbigt för båda lagen. Låt oss säga att det Xavi säger stämmer, vad är felet med det?

Det är ju som "Fernando Gago - King of Barcelona" skriver, om Cesc inte ville att Xavi skulle säga sånt då hade han bara ringt och bett honom att vara tyst. Det måste ju ligget något i det här.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-07-13 13:47
Fernando Gago

Perfekt skrivet.
2011-07-13 13:45
Det är lite samma sak som det som skedde med Raiola och Zlatan.

Det finns två scenarion som är möjliga, det ena är att dessa saker Xavi och Iniesta säger faktiskt stämmer, Fabregas har sagt dessa saker och Xavi och Iniesta säger bara sanningen. Och då dessa fortsätter säga sådana saker tyder ju det på att Fabregas valt att inte be dom hålla käften. Liknande var det ju med Zlatan och Raiolas uttalanden. Hade Zlatan velat få tyst på Raiola hade han fått det.

Varför ska man förövrigt bli upprörd över citatet? Bli sur på er s.k kapten istället som uppenbarligen går runt och snackar om att han vill lämna. Han om någon ska väl ha skit från er som aldrig kan bestämma sig. På vilket sätt beter sig Xavi eller andra spelare felaktigt?

Det är väl för fan Fabregas ansvar och hans framtid vi snackar om. Då är det väl han som borde klargöra en och annan sak.

Det andra scenariot är att Fabregas inte alls vill att dessa saker ska sägas högt, men då hade han väl antagligen bett dom att vara tyst. Så länge dessa citat och uttalanden fortsätter publiceras är dom antingen påhittade, eller sanna. Är dom påhittade ska varken Xavi elelr Fabregas ha skit för något. Är dom sanna, är det väl Fabregas ansvar att be sina vänner att hålla käften om det nu är något han vill. ANnars tar jag det som ett tecken på att han inte bryr sig/vill att dom ska hjälpa honom.
Spanien truten
2011-07-13 13:45

Skön timing. Skön särskrivning också ;)

Tror ni på det uttalandet? Senast denna diskussion var uppe så förnekade många alla liknande uttalanden och menade att de var påhittade.
2011-07-13 13:38
Andreas

Haha, det tog 1 minut från att du räknade ner till att en Arsenal supporter kom in. Fascinerande experiment :P
2011-07-13 13:37
Eller så säger Xavi det 99 % tänker och tycker om saken.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-07-13 13:34
Jag förstår inte varför Arsenal-fansen blir förbannade över Barca-spelarnas uttalanden, det är inte så att de ljuger. Hade jag varit Arsenal-fan hade jag inte velat ha Cesc i laget. För mycket cirkus kring honom just nu.

Nu säger ju Xavi att han har pratat med Cesc och att katalanen vill återvända. Jag vill inte ha honom i Barcelona. Som sagt, för mycket cirkus kring honom. Man up för i helvete och säg som det är. Säg inte bara det till dina vänner utan till hela fotbollsvärlden som börjar tröttna på dig. Vill du stanna i Arsenal eller vill du till Barcelona?

Pajas.
Spanien truten
2011-07-13 13:32

Det där är väl påhittat av någon tidning i England som alla andra uttalanden om Cesc.

Edit: Ingen ironi...
Barcelona Andreas - V.V
2011-07-13 13:31

Ska vi börja räkna ner?

3...2...1...
2011-07-13 13:30
Xavi: "Cesc? We talked in Ibiza. He's having a bad time because he wants to come and doesn't like the talk. But it's a matter between clubs"

Aj aj Xavi, snart stormas forumet med Arsenals moraliska väktare och ska snacka dynga om Xavi.
Annons: