/spanien/barcelona/forum/11986.aspx/spanien/barcelona/forum/11986.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Criff -Llourinho
2011-05-17 15:59
L.A.M Nr 10
haha fick en chock när jag började läsa ditt inlägg, tills jag insåg att du pratade om färger på tröjan & inte människor.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-17 15:53
Tycker vi har haft lite för mycket gult på de sista åren. De svarta känns inte riktigt som de passar Barcelona, men samtidigt tycker jag det är roligt att man har helt annorlunda bortatröjor varje år, så jag vet inte.

Helst av allt skulle jag nog vilja behålla årets tröjor. Våde hemma och bortastället är helt perfekt enligt mig.
Barcelona haeger
2011-05-17 15:50
Hellre det gula än det svarta bortastället, om man går efter de bilderna.
Men jag tycker den gula tröjan på bilden liknar Arsenals gula bortaställ rätt så mycket, kanske för mycket.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-17 15:49
Missade matcne igår. Antar att den var rätt avslagen då vi spelade med B-lag och det blev 0-0. Men hur skötte sig spelarna? Jeffren, Afellay, Fontás, Thiago, med flera?
Atlético addeh
2011-05-17 15:47
1.70

Vi får svaret ikväll klockan 22:00 då allt presenteras på Camp Nou. Jag hade dock valt den gula som bortaställ även om man inte ser så tydligt hur den ser ut på den bilden du länkade.

Angående Pastore så är det ingen tvekan om att han är en fantastisk spelare, men jag har sett aningen för lite för att avgöra hur kan skulle passa in. Lite Afellay-varning på honom ändå, det vill säga en bra spelare, men som inte kommer kunna spela på sin bästa position i Barça. Time will tell.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-17 15:42
Ser att folk snackade om nästa års bortställ innan.. än är det inte officiellt att det blir svart. Rykten säger att det kan bli gult också.
*LÄNKTIPS*

Edit: tre i rad nu. Inte illa!
2011-05-17 15:37
haeger och Hetfield

Haha, oj jag läste lite snabbt där. Läste 15 milj euro :P
Lite skillnad där
2011-05-17 15:35
addeh

Allra bäst är Pastore i en något släpande forwardsroll, en sk. trequartista... men jag har sett Pastore briljera över hela planen. Han fungerar definitivt ute på en kant. Annars så gillar jag att han gärna flyttar runt lite under matchens gång. Precis som MVP gärna gör. Pastore kan, med den äran, spela överallt från offensiva mittfältspositionen och framåt. Han, Messi, Villa, Pedro m.fl. skulle kunna röra runt i grytan ordentligt där uppe. Jag tänker varje gång jag ser honom på hur väl han skulle göra sig i Barca.

Sen är det, som du säger, bara en extra fördel att han kommer så bra överens med Messi. Både på planen och även utanför. Det är ju något som skulle tala för att han kommer hit, i och med att Milito drar.. Messi kanske behöver två argentinare :P
Atlético addeh
2011-05-17 15:34
emilio

Man vet ju dock inte hur Keita skulle reagera av att få sitta en hel match på bänken eftersom det i princip aldrig har hänt... :P

Han är ju för bövelen den som spelat flest matcher den här säsongen. Ja, Keita har spelat fler än Messi & Alves, även om man inte kan tro det.
Barcelona Barca4eva
2011-05-17 15:34
addeh

Synd att det verkar bli svart, den gula färgen passar perfekt till bortaställ.
Barcelona Hetfield
2011-05-17 15:33
Varför skulle Keita klaga, han är den som har spelat flest matcher i laget. Han är fan före Messi....

1.70-ligan

Det är snarare den låga lönen som är konstigt, 1.5 miljoner euro är kaffepengar för de allra största.

Det är snarare grande av Pastore att spela med så lite i lön, det visar väl på klass om inget annat. Pastore har sagt att han vill utvecklas innan han går till en storklubb, därför är Roma perfekt för honom. Han kan utvecklas där och gå vidare till Barcelona (eller dylikt) :P.
Barcelona haeger
2011-05-17 15:31
1.70-ligan

"sjuk lön btw! Tvivlar på att den stämmer. Hur skulle Roma ha råd? Och snacka om obalans i lönesystemet"

Är du ironisk eller missuppfattade du hur mycket det var? :P

addeh

Vill se de använda tröjan på planen innan jag dömer den.
Kan bli snyggt, eller helt opassande.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-17 15:30
Pastore har ofta en utgångsposition till vänster, men det slutar alltid med att han bryter in. Han har bra bolltouch och står för många mål och assists just från vänsterkanten. Han klarar av att spela på Iniestas, Pedros och Villas plats, men största oron är väl hans defensiva arbete som aldrig har existerat.

I de tiotal matcher jag har sett honom så har jag med handen på hjärtat nästan aldrig sett honom göra ett bra arbete defensivt. Då spelar det ingen roll om han är nära motståndaren eller inte. Han pallar inte helt enkelt.
Barcelona emilio___
2011-05-17 15:30
keita behöver inte lämna om cesc kommer. för att keita är inte den spelaren som skulle gråta för a lags spel. madrid hade diarra med flera utan att klaga. vi kan ha cesc, keita, thiago och xavi utan tjafs.

vi är barca,, spelarna ska va till och med glada att de får sitta på bänken.
Atlético addeh
2011-05-17 15:29
Vad tycker ni om det som förmodas bli nästa säsongs bortaställ? Jag gillar det inte alls, helsvart känns inte rätt. Det är Madrids bortafärg...

Gillade den katalansk-baserade tröjan bättre ni som minns den.

För övrigt skrev Sport, tror jag, igår att klubben lämnat in en ansökan om att få spela med nästa års hemmaställ i sista ligamatchen mot Málaga. Precis det gjorde Milan i helgen då man spelade säsongens sista hemmamatch i nästa års ställ.
2011-05-17 15:27
Hetfield

Åhfan. Men tror du verkligen Pastore helst går till en italiensk klubb? Och framförallt, tror du Palermo vill sälja honom dit? Fast det är klart, money talks... sjuk lön btw! Tvivlar på att den stämmer. Hur skulle Roma ha råd? Och snacka om obalans i lönesystemet
Atlético addeh
2011-05-17 15:26
Hetfield & 1.70

Jag har inte sett Pastore alls lika mycket som er två, men hur funkar han ute på en kant? Grejar han det bra så skulle jag inte ha något emot en värvning, så länge inte priset är för högt.

Stort plus att han är argentinare och god vän med Messi, då kanske det inte blir lika tomt efter förlusten av Milito i omklädningsrummet för La Pulga.
Barcelona Hetfield
2011-05-17 15:19
1.70-ligan

Jag hoppas också på Pastore, men Roma ligger i pole position just nu då Benedetto har lovat fansen att ta hem Pastore. Priset ligger runt 30 miljoner med en lön på 1.5 miljoner euro (!).

A five-year deal worth €1.5 million per season awaits Pastore in the Eternal City if both clubs can reach an agreement, Il Corriere dello Sport reports.

addeh

Jag bär Keita till nordpolen om det så krävs :P
Jag tror att nästa år så kommer vi se betydligt mer roteringar i laget om/när Cesc och Thiago flyttas upp, det välkomnar jag.
Barcelona Frodo
2011-05-17 15:16
Vi visste att Arsenal inte skulle sluta sno talanger från La Masia med de reglerna som gäller i Spanien. Vi snackar om en vidrig klubb utan moral så man börjar bli van vid det avskyvärda beteendet. Sen klagar deras fans på Cesc-såpan. Ironi...
Atlético addeh
2011-05-17 15:15
Hetfield

Jag hoppas vår deal kvarstår att bära Keita till München? För om Fábregas värvas så anser jag att maliern inte har någonting kvar här att göra. Thiago skulle knappt få någon speltid då eftersom Keita & Cesc skulle få sin beskärda del på planen.

Om både Bojan & Jeffren försvinner på lån samtidigt som Fábregas värvas tror jag dock Keita blir kvar medan man bara värvar en anfallare. Då kommer Iniesta med största säkerhet användas mer som ytterforward. Thiago har tekniken och farten för att lyckas på kanten, men han är gjord för att ha mycket boll, inte för att göra det jobbet Pedro & Villa gör.
Barcelona Mascherano
2011-05-17 15:05
Hetfield
Glöm inte heller äckliga vidriga Sverigedemokraterna.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-05-17 14:50
Hetfield Har missat det där med Fabregas på läktaren med surt ansikte.. Finns det länk/bild på detta?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
2011-05-17 14:48
Det finns 4 saker som är säkra här i livet : 1. Skatter 2. Döden 3. Mourinho klagar 4. Wenger tar talanger
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-17 14:45
Arsenal håller på sno en till talang från Barcelona. Nu är det Hector Bellerin, 16 år, som har tackat nej till Barcas kontrakt då han har bättre förslag från England.

Han imponerade stort i en cup som spelades i Manchester, framför ögonen på de flesta engelska klubbarnas scouter. De vann cupen och fick då pris av Sir. Charlton och Rio Ferdinand.

Vore inte fel att erbjuda Nasri och Fabregas feta kontrakt. Nasri skriver inte på för Arsenal och Fabregas vill spela för oss. Wengers reaktion hade varit guld värd.
Barcelona Hetfield
2011-05-17 14:44
Jag tycker att Pep ska försöka använda Thiago som en ytter, det låter lite galet men han har alla förutsättningar för att bli som en Ronaldinho. Ronaldinho var inte världens snabbaste ytter men tack vare hjärnan och tekniken så kunde han dominera på kanten. Thiago har båda hjärnan och tekniken för att kunna spela som ytter, dessutom så är han otroligt bra på att utmana.

Om Cesc kommer så kan han rotera med Xavi, Iniesta men även spela i Messis position om det skulle behövas.
2011-05-17 14:40
hetfield
Det skulle kunna vara så, men det kan lika gärna vara en annan bomb som helt plötsligt släpps. Att t.ex. Rossi ryktas hit behöver inte betyda något. Själv hoppas jag att Pastore en vacker dag helt plötsligt är klar.

Fast den värvningen vågar man inte hoppas fullt ut på, eftersom han skulle komma istället för cesc. Och som du säger, han kan vara i det närmsta klar för oss. Så småningom vet vi.
Det enda jag kräver vid en värving av Fabregas är att Pep är helt på det klara över hur Thiago ska kunna fortsätta utvecklas...
Barcelona Barca4eva
2011-05-17 14:28
Skriverierna kommer pågå som vanligt på sommaren så jag tänker ignorera de helt och hållet. Gillar mer de där små "bomberna" som Rosell använder sig av, Adriano var en "surprise" och det gillar jag.

Och bottenstriden..

Själv tror och hoppas jag att Getafe blir de som tar den sista nedflyttningsplatsen då de inte förtjänar att vara kvar i ligan. Är ändå lite besviken på Depor som knappt klarade av att spela mot vår b-betonade elva. En poäng fick de, visst, men de kunde väl ha satsat lite mer.
Barcelona Hetfield
2011-05-17 14:27
Jag tror ärligt talat att Rosell har gjort klart med Cesc i det tysta. Är det inte lite misstänksamt att Cesc sitter på läktaren med ett surt ansikte och att ingen pratar om Cesc övergången?

När det är som allra tyst kring en spelare är då Rosell har gjort klart med spelaren. När vi hade Laporta så fick man reda på sånt flera månader innan det blev officiellt klart :P
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-05-17 14:25
addeh

Jag har sett för lite av Neymar för att göra en rättvis bedömning, men jag litar på ditt ord :-)

Rossi är kanske en rökridå, Rosell har varit bra på att mörka sina värvningar hittills och verkar, till skillnad från Laporta, gilla att jobba utanför rampljuset.
Atlético addeh
2011-05-17 14:23
Mojito

"Jag ser hellre en anfallare som kan göra sin gubbe och som vill ha bollen på fötterna i stället för på ytan"

Neymar stämmer ju in till punkt och pricka på det där. Håller för övrigt med om Rossi att han är en djupledsspelare och ingen någon som bör användas på kanten. Vore väldigt knepigt ifall Pep fick för dig att han skulle tillföra något.
Annons: