/spanien/barcelona/forum/11982.aspx/spanien/barcelona/forum/11982.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-16 13:51
Börja inte den där jävla diskussionen igen om Ronaldo och Messi, SNÄLLA.

Låt Ronaldo vara 1000 gånger bättre, sålänge Messi vinner flest titlar med laget så ger jag blanka fan i om Ronaldo vinner skytteligan varenda år i hans karriär.
Barcelona Filosofen Pep
2011-05-16 13:50
Mitt första inlägg här på SF, läser ofta vad ni skriver och tänkte bli medlem så här lagom till CL finalen. TommyEdh jag förstår inte hur du kan tycka att Ronaldo är bättre än vår superstjärna, Messi, det är så oerhört uppenbart att Messi är bätre än alla andra fotbollspelare i världen. Dock kan jag tycka att Ronaldo besitter en lite bättre teknik men totalt sett är messi en bättre fotbollspelare.
Barcelona B-Guden
2011-05-16 13:49
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Haha, la dom inte upp en videos och skrev det på sin hemsida, sa inte karanka på en presskonferans att Barca kan komma undan med rasistiska utal ? r'tta mig om jag har fel..
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-16 13:47
Jo, alla culés håller med om att Ronaldo är bättre. Eller? Han kommer att göra fler mål än Messi och han är snuskigt bra men han kommer aldrig ha samma storhet eller spelförståelse som Messi.

Ronaldo är en atlet, Messi är en fotbollspelare.
TommyEdh
2011-05-16 13:43
Tråkigt att Ronaldo tar hem skytteligan. Han och Messi är de 2 överlägset bästa offensiva spelarna i världen atm. Personligen tycker jag att Ronaldo är bättre, av den anledningen att han kan spela vart som helst och ändå prestera. Dock gör sig messi bättre i Barcelona, men utanför Barca hade han antagligen presterat sämre än i barcelona. Vad tycker ni, vem är bäst?
2011-05-16 13:42
Jaa, Real kan ju återkomma när dom har bevis - och inte videor där Busquets säger något på "m". Givetvis är det då mono.
Man undrar om allt detta hade hänt om det var Pellegrini och inte Mourinho som var tränare? Real Madrid har på senare år verkligen grisat ner sin vita tröja i skiten.
Raul hade aldrig gjort dom smutsiga sakerna som Mou får bl.a. Karanka och Arbeloa att göra. Min bild på Pepe har till och med förbättrats då han har visserligen spelat fult, men inte på ett äckligt, tvingat sätt som de andra. Tacka fan för Casillas, deras enda spelare man kan ha respekt för.
Barcelona Hetfield
2011-05-16 13:42
Seriöst, när man har vicekaptener som Ramos och Marcelo..well.

Haha.
2011-05-16 13:25
Jag bryr mig inte om ursäkt eller att de snackar skit om Barca. Men sitt inte och ljug som assisterande tränare på en presskonferens framför hela världen. Karanka är en pajas som skämmer ut sig totalt i spansk fotboll när han används som en leksak av Mourinho. Vad får Karanka sen när Mou lämnar Madrid? Inte ett skit!

Kom tillbaka Raul, tom. Barcafans behöver dig.
Barcelona Criff -Llourinho
2011-05-16 13:22
Tack UEFA, Tack spanska fotbollsförbundet, Tack FIFA & mest av allt tack domarna.
Utan er hade vi aldrig vunnit någonting enligt andra :)
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-05-16 13:16
Barcelonito / Lucho Enrique 21

hmm, undra om Real kommer be om ursäkt för det falska påståendet...

When pigs fly, eller hur det man brukar säga.
2011-05-16 13:14
haha Abbe jag var precis på väg att posta samma sak. Ska lätt ha den som bakgrund.

Som väntat blev inga spelare dömda för Real Madrids smutskastning. Det lär väl dock inte hindra dom från att försöka igen.
2011-05-16 13:08
Motiveringen bevisar att Karanka och klubben ljög häromdagen då de sa att Madrid inte ligger bakom Busquets fall och det är UEFA själva som utreder.

I UEFA:s motivering som många tidningar skriver om, står det att Madrids anklagelse läggs ner.

Abbe

Fantastisk bild.
Barcelona el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"
2011-05-16 13:07
Abbe/

Epic! Sammahållningen i laget går inte att ta miste på.
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-05-16 13:04
Den här bilden är fantastisk!
2011-05-16 12:58
Nu kan alla madridistas hålla klaffen tycker jag. Hade Marcelo varit säker på sin sak så hade han nämnt det i media, han hade inte skakat hand med Busi i den fjärde matchen och inte vart så tyst som han är nu. Hade någon kallat Eto'o "apa" på plan så hade han förstört hans liv.

Skönt att Busi kan lira finalen, även om jag på sistone nästan hoppats på att Mascherano skulle spela mot United på Wembley. Men hur som helst, man litar på Pep.
2011-05-16 12:48
Citerar Sid Lowe: UEFA will not ban Busquets. And their statement is interesting: we have turned down *RM's* claim, they say.
2011-05-16 12:33
Juvenil A vann första mötet i åttondelsfinalen i Copa del Rey mot Las Palmas med 6-2. Dongou svarade för en hat-trick. Mittbacken Ayala, Deulofeu och Etock, som hoppade in i andra halvleken istället för nämnde Dongou, gjorde de övriga tre målen. Stark prestation av Juvenil A med tanke på att man saknade lagkaptenerna Ivan Balliu och Sergi Gómez och kreatören Espinosa, samtliga spelade för Barça B istället.
2011-05-16 12:31
Kan vi vänta oss en krönika från Fernando Gago-King of Madrid nu?

Det jag hoppas Real Madrid-fansen, och alla andra, är att Busquets aldrig hade friats om han hade sagt "mono". Jag antar, och hoppas, att UEFA tog ett snack med både Busquets och Marcelo och sedan avgjort domen efter det. För det ska väl inte vara så svårt för Marcelo att berätta hans version av det som hände, eller?
Barcelona Hetfield
2011-05-16 12:24
Barcelona och UNICEF har förlängt deras samarbete. Vissa klubbar har klass och hjälper andra, vissa andra klubbar är mer fokuserade på att komma med anklagelser.

Grande!
2011-05-16 12:23
Först dopinganklagelserna från Cope, sedan Mourinhos konspirationsteorier och nu senast Madrids försök att få Busquets avstängd. Another one bites the dust. Nu kan vi istället fokusera oss på fotboll och finalen på Wembley om två veckor.
Barcelona Barcadinho.
2011-05-16 12:21
Skön nyhet ang Busqi.
Jag räknar nu med att Real lugnar ner sig med anklagelser hit och dit.
De kan istället börja förbredda sig till en ny säsong med nya utmanningar.

Visca.
2011-05-16 12:11
Busquets frias från rasistanklagelserna och blir därmed inte avstängd.

Därmed räknar jag med att UEFA vad vad dem gör och att Busquets inte sagt något rasistiskt mot Marcelo, så nu kan vi släppa det. Skönt.
Barcelona Cobain
2011-05-16 11:51
Vidrigare människa än Mourinho finns nog inte..
Barcelona Zibarca
2011-05-16 11:45
Barcas bortaställ 2011/2012
http://soccerlens.com/shirts/barcelona-20112012-away-shirt/

Vad tycker ni?
The Special Five
2011-05-16 11:38
Horungen har även erkänt fusk i samband med en match match mot Lazio "I cheated to ensure we got the right result". Vidrig människa, hade inte förvånat mig ifall han mutade De Bleekere också, elle domaren i Copa Del Rey
Barcelona Barca4eva
2011-05-16 11:35
Cobain

Att Porto, under Mourinhos tid, mutade domare. Domaren sägs ha erkänt det själv.
Barcelona Cobain
2011-05-16 11:24
Criff: Vad står det i artikeln?
Barcelona Criff -Llourinho
2011-05-16 11:21
Ojsan! Lilla oskyldiga Mourinho är kanske inte så oskyldig ändå?
Barcelona Cataloniaboy
2011-05-16 11:15
Tydligen ska vi inte bara vara intresserade av en argentisk målvakt utan även en italiensk.
Barcelona Cataloniaboy
2011-05-16 10:44
1.70-ligan y addeh

Håller med er, en utlåning av Bojan vore det bästa för båda parter inför nästa säsong. Frågan är bara vilken klubb som skulle vara mest lämplig för honom, en mittenklubb i La Liga där han får mycket speltid. Racing kanske? Varför inte, då får han ju återförenas med Giovanni dos Santos. Snacka om ett fruktat anfallspar isåfall.

Håller också med er angående Afellay och Jeffren. Båda två har visat upp bra form den senaste tiden, jag tycker att båda har gjort sig förtjänta av åtminstone en bänkplats mot United.

Nu är det ju Copa America i sommar, och där är ju då Venezuela med. Jag fick en tanke om Jeffren då, han har ju varken spelat någon A-landslagskamp för Spanien eller Venezuela, det betyder ju att han är tillgänglig för Venezuela. Det skulle vara kul och se honom möta Messi, Tevez, Agüero och grabbarna.
Annons: