/spanien/barcelona/forum/1198.aspx/spanien/barcelona/forum/1198.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-02-09 14:29
@L10:

Messi har spelat med pain i hans njurar i 2 månader.

Slå det Grinaldo! Haha
Flavia
2016-02-09 14:28
Under gårdagen, vann Sergio Ramos Marcas utmärkelse som den bäste spanske landslagsspelare under 2015. Och Ancelotti vann priset som den bäste managern i La Liga under förra säsongen.

LOL
Barcelona Deulofeu
2016-02-09 14:18
neymar JR

Vart läser du någonstans? Står överallt att han deltagit i träningarna bla den senaste där Enrique tar ut truppen han är garanterat med och startar förmodligen!
Barcelona Rambla~
2016-02-09 12:35
Här är en källa angående Busquets. Som vanligt målar rubriksättarna med stora feta rubriker där man nästan luras och tro en övergång är nära förestående. Tar man ett djupt andetag, sänker sin puls, kan man ganska så snart konstatera att Busi is going no where. :)
Barcelona Santiago Cazorla
2016-02-09 12:20
Busquets: “I have always said there are just two persons who could make me change my decision to stay at Barcelona,” “One of those two persons is my wife. And she is happy here right now, so I don’t think there will be any issues on a personal level. “On a sporting level, that other person is Guardiola. It’s clear that I owe Pep a lot and I would be honoured to work with him again. “But he knows that Barcelona are my club and it’s his club as well. He knows it’s best for the club and for me to stay here and I don’t think he will ask me to leave Barcelona [for Manchester City]. Här är källan. Som 'Rambla' säger är det inget att oroa sig för. Busquets vill stanna i Barca och Pep kommer att respektera det.
Barcelona neymar JR
2016-02-09 12:16
Deulofeu Högst tveksam till att han kommer spela, har inte läst något om att han har medverkat i dem senaste träningarna med a-laget ens Däremot kommer våra reserver luftas rejält, Mats borde stå för att värma sig inför cl. Utmärkt match där han kommer få avslut på sig
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2016-02-09 12:08
the cameroonians, jag läste att vi är "nära" en överenskommelse med Pepsi som sponsor till tröjan, eller kanske inte nära men åtminstone att det verkar vara ett riktigt alternativ. Sport meddelar att man isf pratar om 60M€/säsong i med ett 5-årskontrakt. Nu läste jag alltså detta på sport och litar inte alls på dom. Detta är ditt område, därför vänder jag mig till dig. Hur trovärdigt rykte är detta ens?
Barcelona Deulofeu
2016-02-09 12:05
Roligaste med matchen på onsdag blir att se Samper spela en semifinal på bortaplan mäktigt!

Ser även fram emot vad Bartra samt S.Roberto kan uträtta!

Hoppas även på bra matcher av Vidal samt Turan som behöver speltiden.
Kul att åter se Munir kliva in i cupen och hur är formen för stackars Sandro?

Resten av spelarna hoppas jag inte mycket på förtroendet är slut.Mathieau har väl en lite livlina kvar har gjort det hyfsat på slutet som mittback dock.

Barcelona erkano
2016-02-09 11:52
Kinesisk klubb vill köpa Luis Enruiqe för 1,8 miljarder !

Ange källa nästa gång! /Mod
Barcelona L10
2016-02-09 10:19
AS: Cristiano played with stomach pain against Granada. Detta börjar bli löjligt..
Barcelona Liunil Masse
2016-02-09 09:52
@Viggo - Grande Busquets:

Håller med om att bara reserver ska spela mot Valencia men mot Celta ska bästa lag spelas. Varför? Jo för att Celta spelar en fotboll likt Bilbao, vilket är hög press med enorm intensitet. Vilar vi några mot Celta så är chansen stor att det kommer se ut som mot Bilbao hemma i cupen där vi hade tur att vi vann.
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2016-02-09 09:28
Till morgondagens match ska samtliga reservspelare spela, inte en enda ordinarie spelare ska befinna sig på plan, allt annat kommer irritera mig. Spelar ingen roll vilka vi ställer upp med, varenda kotte ska vara tillräckligt kompetens (inklusive LE) till att utföra matchen utan en 7-0 förlust. Bättre möjlighet än detta får man inte för att vila spelare.

Mot Celta Vigo känner jag också att vi ska vila spelare, det är inte samma lag som vi mötte i höstas. Här kan 3-4 spelare vila, men inte mer än så. Sergi Roberto ska starta och spela 90 minuter båda dessa matcher oavsett. Handlar inte om underskattning utan helt enkelt om analys av motståndet, vi bör klara av celta på hemma plan med 3-4 ordinarie på bänken.
Barcelona DM1982
2016-02-09 09:28
[QUOTE=Katalano]Rieiro I morgondagens match så vill jag se ett reservbetonat lag där vi ger chansen till en del ungdomsspelare också, Vill se Samper, Kaptoum, Munir, bartra, Adriano osv på planen. Dubbelmötet är redan avgjort och även om vi absolut kommer att gå för vinst så gör det inget om vi förlorar matchen i sig. Rekordet i antal matcher utan förlust är oviktigt enligt mig och det är mer värt att ge våra nyckelspelare välbehövlig vila. I helgens match åh andra sidan så kommer våra spelare att vara utvilade så då vill jag i stort sett ställa upp med bästa möjliga lag. [/QUOTE] Jag tror att Valencia också kommer vila spelare inför mötet mot Espanyol till helgen. De har hastigt och lustigt blivit indragna i bottenstriden och de bör rimligtvis insett att cupen är förlorad.
Barcelona Katalano
2016-02-09 09:15
Rieiro

I morgondagens match så vill jag se ett reservbetonat lag där vi ger chansen till en del ungdomsspelare också, Vill se Samper, Kaptoum, Munir, bartra, Adriano osv på planen. Dubbelmötet är redan avgjort och även om vi absolut kommer att gå för vinst så gör det inget om vi förlorar matchen i sig. Rekordet i antal matcher utan förlust är oviktigt enligt mig och det är mer värt att ge våra nyckelspelare välbehövlig vila.

I helgens match åh andra sidan så kommer våra spelare att vara utvilade så då vill jag i stort sett ställa upp med bästa möjliga lag.
Barcelona Katalano
2016-02-09 08:58
neymar JR

Jag förstår precis vad du menar, men tror du att vi ensamma kan stå emot denna utveckling genom att avvisa denna typ av bud? Kineserna kommer bara att vända sig till andra klubbar och spelare och samma utveckling kommer då att starta i vilket fall, bara att vi halkar efter om vi står emot, tyvärr.
Barcelona DM1982
2016-02-09 08:56
Tror inte att det stämmer vad gäller summan för Arda, sedan är han nog verkligen inte sugen att dra till Kina nu. Kanske om några år men inte nu. Bubblas lite också om Alves till Kina, det hade nog funkat bättre nu. Tydligen skulle han få 12 miljoner euro om året, kineserna har cash. PSG player Marquinhos (21) is among centre back options. Player told Barcelona he wants to join. Chelsea and Man United also interested [md] Sedan har vi samma tröttsamma historia år efter år, börjar bli lite löjligt nu.
Barcelona neymar JR
2016-02-09 08:49
Katalano Det där är en fantasisumma som hade gjort oss mer ont än gott i framtiden. Visst hade det smakat gott men hur gott hade det smakat för oss när vi blir tvungna till att använda oss av samma/värre summor? Verattis värde hade stigit stigit till 1,3 miljarder pga den försäljningen
Barcelona Rieiro
2016-02-09 08:43
Jag tror precis som rambla att arda själv inte vill lämna när han är i sin pik (åldersmässigt) i sin karriär och dessutom i detta Barca. En annan fråga boys, hur skulle ni vilja se elvorna i våra två kommande matcher?
Barcelona Katalano
2016-02-09 08:43
neymar JR

Fast om Kina kommer in med bud på dessa summor så handlar det inte om ifall vi behöver Kina eller ej. De erbjuder summor som överskrider spelarens värde och om inte vi själva tar emot dessa erbjudanden så kommer de andra toppklubbarna att göra det istället. Klart summan spelar roll, egentligen oavsett vilken klubb som erbjuder när det är långt över spelarens värde vi talar. Speciellt när Barca generellt har svårt att få bra betalt för våra spelare.

Jag tror dock inte att ryktet stämmer. De borde inte vara så korkade i Kina.
Barcelona neymar JR
2016-02-09 08:30
Gillar hur ni tänker Vi säljer att arda för det priset och ni tror att vi kommer få veratti från psg för liknade summor? Psg ger oss långfingret och i värsta fall betalar vi än mer än vad vi sålde arda för Och vips så har vi dragit ner fotbollen ytterligare och fantasi summorna ökar. Vi har klarat oss bra utan kineserna och vi behöver inte dom Klubbar likt atletico behöver dom :)
Barcelona Rambla~
2016-02-09 08:28
Problemet är bara att Arda garanterat inte kommer övertalas att gå till Kina. Speciellt inte NU när han är vid sina drömmars mål och spelar för klubben han jobbat så hårt för att komma till.

Dani Alves däremot är en annan femma. Han kan övetalas att gå till Kina, speciellt om lönen blir så stor som det skrivs om. Vad kan man få för Alves i dessa dagar? Han har en säsong kvar + option på ytterligare 1 säsong. Går det att få €10m, eller kanske tom €12-13m för honom?
Barcelona Katalano
2016-02-09 08:16
Tvivlar på att ryktet om budet på Arda stämmer. Är ju rent av korkat att gå efter en spelare som just börjat spela för en annan klubb då det innebär att han kostar mer än nödvändigt. Skulle det mot förmodan stämma så skulle jag släppt iväg Arda för den summan. Som Cule4life nämner så kan vi då värva Veratti i sommar för samma pengar.
Barcelona neymar JR
2016-02-09 07:42
Det är t om turkisk och kinesisk media som rapporterar angående detta och inte sport&md Nej både klubben och spelaren ska tacka nej, dags att börja säga ifrån miljardärer med hybris. Pengar är inte allt och den här sporten ska inte fortsätta smutsas ner Räcker att spelschemat ändras för att anpassa sig efter Kina inte fan ska någon klubb från en jippo liga kunna värva stjärnor från Europa
Barcelona Cule4life
2016-02-09 05:58
Man borde sälja Arda utan tvekan för en sådan summa. Sen köper man Veratti och den bästa mittbacken som finns på marknaden.
Barcelona B-Guden
2016-02-09 02:31
@erkano:

Ja det tror jag dom gör, om Arda själv vill. Men hoppas förfan inte på Pogba, Fotbollen största bluff, bra spelare ? ja absolut, värd över 1 miljard ? nej nej och nej, max 500 miljoner, men jag tror även det skulle bli för dyrt, flopp långa vägar för honom, speciellt i ett La liga lag.
Barcelona erkano
2016-02-09 02:17
Tror ni Barca släpper Arda för 945 mille ? Kanske en bra idé om dom vill ha pogba ? Men vad tror ni ?
Barcelona Barcelonistas
2016-02-09 01:26
A Chinese club offer Dani Alves a 3-year deal worth 12M a season. No formal bid yet. Transfer window in China closes later this month. [md]
14 retweets 6 gillanden
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-02-09 01:19
@Barcelonistas:

Sälj skit snabbt hahahaha
Barcelona Barcelonistas
2016-02-09 00:59
"Uppgifter: Kinesisk klubb vill ha Turan
Uppges ha lagt bud på 945 miljoner"

HAHAHAHAHHAHA snälla någon tror jag svimmar snart. Läste detta nyss på aftonbladet.
Barcelona Gio Style
2016-02-09 00:01
Hahahaha jag dör.
"VARNING. DANSKA"
Annons: