/spanien/barcelona/forum/11979.aspx/spanien/barcelona/forum/11979.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2011-05-18 21:02
Det är rätt så fascinerande att vi kommer att starta med identiska försvar och mittfält som i förra mötet mot Man U. Hur ofta är det ett lag får spela med sådan kontinuitet?

Jag håller tummarna att Puyol och Abidal är fit for fight när det är dags för CL-final, deras taktiska hjärnor behövs i den matchen. Vi har nog aldrig mött ett lag (det här året) som matchar Barcelonas intensiva spel, men Man U är ett lag som maler ner motståndaren. Elvan lär bli rätt så förutsägbar: Valdes-Alves-Puyol-Pique-Abidal-Busquets-Xavi-Iniesta-Villa-Messi-Pedro.

Daniele De Rossi #16

Snälla rara du, väx upp. Bög/mamma skämt visar bara brist på intelligens. Väl mött.
The Special Five
2011-05-18 21:00
Daniele De Rossi blev du antastad som liten eller vad är problemet?
Barcelona Myrran
2011-05-18 20:59
Daniele De Rossi #16

Tänk om Roma skulle bli sponsrade av ett non-profit organisation som främjar utbildning, forskning och välfärd som skulle varit baserad i något europeiskt land. Hur skulle du känna då? Säg typ Italian Foundation.

Just det som Qatar Foundation är men det ända undantaget att de baserade i Qatar.
Daniele De Rossi #16
2011-05-18 20:55
Spärrad/Red
Barcelona Hetfield
2011-05-18 20:53
Ignorera Daniele De Rossi #16 , han är Svenskafans skamfläck. Ingen gillar honom.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-05-18 20:29
Jag älskar verkligen när man ser träningsbilder och hela truppen samlas kring Guardiola när han håller ett av sina motivations tal. Jag vet inte, men någonting säger mig att vi kommer att överraska en hel del på Wembley.
Barcelona Gabriel
2011-05-18 20:17
Gonzalez_Barca

Hehe, han nämndes inte men inte Zlatan heller. Antog snarare att det var Eto'o och Zlatan det handlade om när det visades bilder på dem två, eller det kanske du inte tror? Nåja, skitsamma.

Jasså? Hänger inte med i svängarna angående Neymar, bryr mig inte så värst mycket. Försökte bara översätta länken så bra jag kunde, men gjorde väl ett otroligt dåligt jobb. Lovar att göra bättre ifrån mig nästa gång ;)

Tras decirle no al Chelsea lät som Celtic i mina öron, aj som det kan gå haha.
,Sami
2011-05-18 19:56
Andreas - V.V [Barney S] Barcelona10Messi
Aha fan! Jag som trodde han spelade med Barca:)
Ps. Kolla tv4sport nu. Fc Porto Vs Braga.
Hoppas på Braga det hade varit underbart om de vinner. Men chansen är liten.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-05-18 19:51
,Sami

Skönt klipp, Neymar är ju dock den som spelar med Manchester United =P
Barcelona Barcelona10Messi
2011-05-18 19:49
,Sami:

Känns som att han spelar med Man Utd annars haha?

Vet att han är skadebenägen men fan vad jag hoppas att Jeffren får en (sista) chans till den kommande säsongen. Killen är otrolig när han är på spelhumör och skadefri, det har han visat dem senaste matcherna nu. Lite av en favorit Barca hehe..
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-18 19:49
Villas-Boas är en mycket het kandidat för Barca-jobbet när Pep lämnar oss. Vilket jobb han gör i Porto, helt otroligt.

Man ska ge beröm till Sir. Robson som fostrat fram både Villas-Boas och Mourinho. Man ska vara stolt över att han en gång i tiden tränade Barca. En riktig legend.

RIP Sir. Robson
Barcelona ElTriplete
2011-05-18 19:35
Om Mourinho planerar att kasta Benzema skulle jag mer än gladeligen välkomna Karim till Barcelona. lol =)
,Sami
2011-05-18 19:34
Äh låt Barca värva Karimi:)
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-05-18 19:28
Gabriel

Eto'o nämndes inte i videon, däremot nämnde de Ronaldinho det. Sen så tackade Neymar nej till Chelsea, inte Celtic.

Angående Sanchéz - Nemar debatten så tar jag den förstnämnde varje dag i veckan. Neymar känns inte som en solklar värvning och jag är osäker på om han kommer springa lika mycket som Sanchez gör. Jag ser på alla Chiles landslagsmatcher samt Udinese de gångerna som tv4sport visar, och Sanchez löper konstant. Ruskigt snabb på kontringar och med stor kyla (se länktipset).

Sen att han är min landsman gör ju inte saken värre direkt och "vill ha" faktorn ökar. Släng in Vidal också i mittfältet så blir det perfekt. ;)
Barcelona Mascherano
2011-05-18 19:26
Gabriel
Tackar så mycket:)
AndreD - Winning!
2011-05-18 19:26
"Real Madrid have won 3 times as many penalties as Barcelona in the Liga this season: 12 vs 4"

Det roliga är att alla deras 12 är filmningar.
Atlético addeh
2011-05-18 19:17
På tal om något helt annat tycker jag de svarta bortaställen ser bättre ut på spelarna är enskilda. Förhoppningsvis blir det inte så tokigt i alla fall.
Atlético addeh
2011-05-18 19:14
1.70

Men att påstå att han är en vass anfallare bara för att han gjort det bra som innermittfältare i PSV köper jag inte. Än så länge har han ganska mycket, speciellt i målväg, att bevisa i blårött. Men ja, det är en bra spelare och jag hoppas han gör en bra försäsong och kan utvecklas ännu mer nästa säsong i ytterforwardspositionen. I sommar får Pep läge att jobba mer med Afellay, mitt under säsong är det svårt.

För övrigt tror jag inte Neymars temperament blir något problem att rätta till för Pep. Han kommer lära sig direkt att ingen är större än klubben och allt vad det innebär. Håller han inte, så är det säkert flera klubbar som är intresserade av att värva honom till nästa säsong.
Barcelona emilio___
2011-05-18 19:05
Vi behöver en lovande spelare som vågar och kan bryta mönstret. Som messi kan spela med och framspela varandra. Sanchez är ideal spelaren!! Neymar är jätte bra, min favorit Men han är för ung just nu. Ja hoppas på en av de. Inte en medelmåtta som rossi!!! Tänk bara, hoppas aldrig, att messi blir skadad 2 månader? Vem ska bryta mönstret? Sanchez/ Neymar :p svårt val grabbar. Synd att vi missa luis suarez grabben e insane!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
2011-05-18 18:34
Vem skulle tacka ja till Celtic :P?

Neymars tjej är gravid, jag tror att han kan mogna till likt C.Ronaldo. Dessutom så tror jag att Pep kan forma honom.
Barcelona FC BARCELONA <3
2011-05-18 18:27
Jag hoppas verkligen på Sanchez i sommar, har en väldigt positiv känsla med honom i barca. Kan bara tänka mig hur han kommer göra bort backarna i la liga med han ettriga stil samt hans teknik och snabbhet. Han vågar bryta mönstret och göra en, två gubbar och sedan lägga en genomskärare eller gå på skott. En dröm värvning i sommar om ni frågar mig, jag hoppas den blir av!
¡Visca Barça!
Barcelona Gabriel
2011-05-18 18:25
Mascherano

Hon pratar om att Barça är intresserade av Neymar till sommaren men att dilemmat är hans personlighet och temperament. Sen nämns Zlatan och Eto'o som exempel på att Guardiola inte gillar personligheter likt "jag är bäst och störst" och att det därför kvarstår ett frågetecken gällande hans eventuella ankomst till Barcelona under sommaren. Sen sägs också att han tackat nej till Celtic och förnyat kontraktet med Santos till 2015 och numera har en klausul som ligger på 45 miljoner euro.

Det är ungefär vad som sägs.
Barcelona B-Guden
2011-05-18 17:50
Att affe inte tagit för sig i Barca tror jag beror på att han inte får för Messi och co
Kolla bara Videon i länktips när Xavi Iniesta Messi inte va med

då var affe bättre än vad han gjort på hela säsongen i barca och klart matchens lirare.
Menar inte att messi och dom gått och sagt att han inte får ta för sig men ibland märker jag att När affe tappar bollen blir messi irriterad.
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-05-18 17:47
hallåå barcabröder!

Tänkte lägga mig i snacket om värvningen sanchez vs neymar.
De flesta av er verkar ha den sistnämna som prio nr ett när transferfönstret drar igång men jag tycker faktiskt att sanchez är en men klockren värvning!

Ska inte ljuga o säga att jag har sett dem båda spela en massa matcher för det har jag inte! Sett typ 2-3 matcher av de både och då har jag inte ens haft ögonen på dem, för barca va inte intresserat.

Men nu har jag kollat igenom en jävla massa youtubeklipp (jag vet....min farfar hade kunnat göras grym på youtube men ändå)
Och jag har kommit fram till att sanchez är mer barca-material än neymar.
Både 2 kan dra sin gubbe, fast jag tycker att ändå att sanchez teknik är bättre och han är snabbare med och utan boll.
Jag hade älskat att se honom skicka upp arbeloa på läktaren som den korvgubbe han är!!
Sen så känns neymar lite som robinho när han blev "känd" och värvad av real. Tunn, snabb, teknisk men kanske inte med rätt attityd för att spela i barcelona, brassar gillar ju att festa till det ordentligt och jag tror inte neymar sticker ut från den skaran.
Sen så är han verkligen en spelare som guardiola kan tvinga börja jobba defensivt? och pressa motståndarna tills dem pissar på sig?

Nej sanchez känns mer rätt!
Tänk er vilka ytor för messi när sanchez drar sin gubbe och sen med den snabbheten han besitter är det bara att fortsätta kuta mot mål och vänta på messis drömpassning( kanske fabregas?) :)

Det enda som talar för neymar är väl att han är mer av en målskytt men med messi på plan så måste han typ slicka kanten likt villa och då vet jag inte om han kommer till sin rätt..

Det va lite tankar jag hade, kanske inte bäst på att skriva ner dem men man gör så gott man kan ;)
Iniesta Lujan#8
2011-05-18 17:36
Afellay är en perfekt spelare att slänga in i 70-75 min mot trötta backar. Mot Madrid cl semi så hade afellay fullständig lekstuga mot Marcelo. Helt klart en succe.
Barcelona Mascherano
2011-05-18 17:29
Någon här inne som kan Spanska? Vad säger hon.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-18 17:19
addeh

Jag överdriver inte.

Jag bedömer bara spelarna efter den kvalitet de besitter. Och Afellay är en vass spelare. Det är fakta. Jag grundar givetvis inte det på det han hittills har visat i Barca, utan för det han har gjort Holland och tidigare i PSV.

Neymar är också en vass spelare. Uppenbarligen :P Kanske en av de största talangerna i världen... Men även han har mycket kvar att bevisa i Barca, om han nu köps hit.

See?

Och tills nästa år tror jag, om Neymar nu köps in och får hela sommaren att anpassa sig, att både Afellay och Neymar kommer vara riktigt vassa även i Barca.
,Sami
2011-05-18 17:15
addeh 1.70-ligan - Anims Abidal!

Här kan ni se ett klipp med Neymar som spelar Playstation och gissa vilket lag han väljer? Jo Barca:)
Kolla länk. Roligt klipp
Atlético addeh
2011-05-18 17:07
Cataloniaboy

Ja, om Jeffren blir kvar får Neymar naturligtvis nöja sig med ett annat nummer, men #11 är hans nummer både i Santos och landslaget och det känns som ett utmärkt sådant för honom. Om Bojan försvinner blir det väl nian Neymar tar över.
Atlético addeh
2011-05-18 17:05
Överdriv inte nu, Afellay har ännu mycket kvar att bevisa innan han kan klassas som en riktigt vass anfallare. Men visst, konkurrensen om platserna kommer bli betydligt tuffare. Det kommer bli en kamp att ens få sitta på bänken. Tänk på att vi även har Thiago vilket gör att vi har tre mittfältare som inte får plats i startelvan.

Fantastiskt kul att Thiago fick vara med om presentera de nya ställen för övrigt. Bra video i länktips där han, Puyol & Pedro uttrycket sina känslor för klubben. Ge Thiago #4 & värva Neymar. Då blir jag nöjd som aldrig förr.
Annons: