/spanien/barcelona/forum/11975.aspx/spanien/barcelona/forum/11975.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2011-05-19 15:01
el Flaco du kommer bara med dåliga nyheter nu för tiden, mindre av den varan tack. :P

Håller dock med dig om att det är oroväckande att tidningarna återigen börjat spekulera kring att klubben kommer ge sig på ett försök att värva Cesc. Att också blanda in två ungdomar i en deal vore förskräckligt.

Jag tror inte vi skall dra några förhastade slutsatser av det vi läser just nu. Tidningarna har nyhetstorka och eftersom det fortfarande är över en vecka till CL-finalen plöjer man ut lite annan smörja så länge för att sälja lite.
Barcelona Rambla~
2011-05-19 14:43
Rätt så töntigt också.
Barcelona Hetfield
2011-05-19 14:39
L.A.M

Det är en ny trend där Barcelona hatare skapar konton, skriver dynga och låtsas vara culés. Rätt så tröttsamt.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-19 14:38
Den här Tommy har på sistone börjat trolla här lite. Det mesta är negativt om våra spelare och det är uppenbart att han gör det medvetet. Spärra honom, tack.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-19 14:34
TommyEdh

Huh?
TommyEdh
2011-05-19 14:27
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

Valdes, en av världens 5 bästa målvakter? Enda positionen där jag vill ha en ny spelare. Han är ytterst medioker och han beter sig som en jävla idiot. Han är bara äcklig.
2011-05-19 13:50
Är det bara jag eller har Aftonbladets Pierre Wingren i princip tagit Antons artikel om Abidal och bara gjort om det lite?
Barcelona Myrran
2011-05-19 13:44
Heywood

Borde det inte vara svårare att vara anfallare i Barcelona än andra lag. Typ Villa, han va riktigt grym i Valencia. Han hade ett uppdrag och det va att få bollen i mål. Detta är ju även många andra anfallares uppgift. Typ Chicarito, Del Piero, Inziagi, Falcao, Torres Higuain mfl. Finns hur många som helst.

I Barca måste du verkligen pressa sönder motståndaren, vara med i passningsspelet och även finnas inne i straffområdet när det kommer in en boll. Tycker att en anfallare i Barca har mer uppgifter än i något annat lag just för tillfället.

Sen är det jäkligt roligt med alla myter kan jag hålla med dig om :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-19 13:43
Fast vi kan inte helt fortsätta med samma spelstil som Pep den dagen han lämnar. Vi kommer alltid att spela med Barcelonas grundspel, vilket är 4-3-3 med mycket bollinehav och rörelse. Men varje tränare kommer alltid ha sina små ändringar. Alla små detaljer Pep gjort kanske en annan tränare ommer justera. Messi kanske fortsätter i mitten men kanske högre upp, eller ännu längre ner? Busquets kanske flyttas upp och blir lite mer av en mittfältare istället för en extra back.

Jag tror den nya tränaren kommer införa sina idéer och försöka få det att funka i ett ihopskolat Barcelona. För han kan inte köra med exakt samma stil som Pep, då kommer det bara gå dåligt.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-05-19 13:31
el Flaco.

Agree.

Älskar verkligen myterna kring vår klubb. Lätt att vara anfallare, Messi är så bra tack vare Xavi och Iniesta, Valdés har inte mycket att göra och är därför inte topp 5 bästa målvakterna, världens lättaste klubb att träna.
Barcelona el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"
2011-05-19 13:25
Barça har ju en egen La Masia för tränare så man bör inte räkna ut möjligheten att Peps ersättare kan komma inneifrån klubben. Just idag har jag svårt att se en ideal ersättare för Guardiola, mycket pga att jag föredrar att njuta av den tiden som återstår med Pep än att spekulera kring andra kända och mindre kända namn. Så länge tränaren efter Pep anammar klubbens filosofi och spelsystem spelar det mindre roll vad han heter och vad han har åstadkommit.
2011-05-19 13:18
Jag tycker att vi ska akta oss för att ta upp ännu en tränare från ungdomsleden. Jämförelserna med Guardiola kommer att bli för stora. Det Guardiola saknade i erfarenhet vägde han upp med kunskap, auktoritet och vilja.

Villas Boas får gärna komma. Han verkar vara en tränare som uppskattar det fina spelet och efter att ha hyllat Guardiola så kanske det var en passning till klubben. Stannar han kvar kan ju han och Guardiola diskutera efter europeiska supercup-finalen. :)

Fattar ni att det är 9 dagar kvar till Champions League?!?!?!?!!?!?
Barcelona Sempre Culé
2011-05-19 13:15
@ Barcelonito / Lucho Enrique 21 Sänt: 2011-05-19 13:07:

Jag tror nog att allt beror på NÄR och OM han länar. Ingen vet ju ens OM han lämnar. Och lämnar han om fem år ser jag Xavi som efterträdare. Om tre år kanske Ludde Enrique. Sedan beror det ju på om Zubi fortfarande är sportchef och om vi har samma styrelse. Det enda jag vet är att jag vill ha kontinuitet på ett eller annat sätt på tränarpositionen.Det verkar som om vi redan har fastslagit att han skall lämna. Jag är inte så säker på det. Jag tror han tar ett år i taget och det året han inte får respons från spelare eller styrelse sticker han.
Barcelona Hetfield
2011-05-19 13:11
Vi kan nog stryka bort Frank De Boer då hans försvarsspel är helt uselt, jag har tittat på Ajax matcher och den taktiska biten är lite uselt för ett topplag.

Lucho lär träna ett annat lag när tiden är inne och då återstår bara Villas Boas och Cocu. Tufft val, å ena sidan har man kanske världens hetaste tränare och sen har man en spelare som har spelat i klubben och vet vad det innebär att vara en culé. Jag diggar dock Villas Boas, oerhört intelligent och taktiskt kunnig.
2011-05-19 13:07
Favoriterna att ta över Pep är väl Frank De Boer, Cocu, Lucho Enrique och Villas-Boas.

När Pep lämnar så hoppas jag att klubben gör allt i sin makt för att behålla Vilanova som assisterande tränare. Det borde vara prioritet 1 när Pep lämnar.

Villas-Boas beklagade sig under presskonferensen att finalen var ganska tråkig och sa att han gärna ville se mer underhållande final egentligen. Känns som något Mourinho aldrig skulle säga efter en finalvinst, eller hur?
,Sami
2011-05-19 13:04
Verkar som vi får se den här elvan mot Malaga.
Barcelona BarcaDinho93
2011-05-19 12:19
Allkurd bästa spelare A.S
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Sempre Culé
2011-05-19 12:18
@el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes" Sänt: 2011-05-19 12:06;

Det börjar kännas som den fetishen vi hade för Alfonso. Han var bra när vi ville ha honom, men sedan blev han sämre och vi ville fortfarande ha honom bara för att det så skulle vara...Vad som var intressant 2008 är kanske mindre intressant idag, det måste ju även Zubi och Rosell inse!
Barcelona Sempre Culé
2011-05-19 12:15
@Hetfield Sänt: 2011-05-19 12:03 Ändrat: 2011-05-19 12:09:10

Det där med att han drack är inte sant. Att han drack alcohol vid tillfällen gjorde han ju, men inte så det skadade hans karriär. Däremot rökningen.
Men har han bestämt sig för att inte träna mer så har han gjort det väldigt hårt. Läs boken "Ajax, Barcelona, Cruyff The ABC of an obstinate Maestro", skriven av Frits Barend och Henk van Dorp. Massor med bra intervjuer med Johan där han får komma till tals men också där han blir förbannad ibland. En riktigt bra reportagebok!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-19 12:12
Riktigt dålig nyhet om det nu är sant. Det kan ju vara ett rykte men det kändes som det var så många detaljer att man inte bara kan hitta på det.

Cesc ska inte komma istället för några talanger. Ska man göra samma misstag igen då eller? Nej, låt han stanna i Arsenal som ändå har en bra ekonomi och spelar fin fotboll.
2011-05-19 12:06
Oroväckande nyhet från MD. Enligt de ska Barça återigen försöka sig på en värvning av Cesc efter finalen på Wembley. Om vi skulle förlora mot United kommer Barças representanter ha ett möte med Wenger och Darren Dein direkt dagen efter. Det sägs då att vi ska vara villiga att erbjuda 30 miljoner euro, plus två ungdomar som Arsenal kan välja mellan fyra alternativ. Oavsett vilka Wenger väljer ska Barcelona insistera att införa återköpsklausuler på samtliga två.

Om vi däremot vinner Champions League kommer Barça inte ha någon större brådska att träffa Wenger & Co, även om Cesc fortsätter att vara en av prioriteringarna. Däremot tänker inte klubben höja sitt bud eller ge sig in i ett budkrig mot andra klubbar. MD skriver dessutom att varken Bojan eller Thiago kommer ingå i dealen som de fyra spelaralternativen Arsenal kan välja mellan. Det ryktas ju att Bojan kan istället komma att användas för att sänka priset på Rossi.

Hoppas verkligen att allt detta är bullshit. Vill inte se Cesc i Barcelona till det priset, framför allt att vi ger bort två egna produkter, och Rossi känns inte som en tilläcklig bra anfallare att offra Bojan för.
Barcelona Hetfield
2011-05-19 12:03
Sempre Culé

Cruyff är ju lite av en attentionwhore ibland, så jag tror att bli tränare för Barcelona skulle boosta hans ego. Hans hälsa blev ju sämre av en kombination av stress, han rökte och han drack. Han dricker och röker inte längre, så tränarposten skulle kanske inte vara lika jobbigt nu.

el Flaco

Står det inte vilka talanger det handlar om?
Barcelona Sempre Culé
2011-05-19 11:57
@Hetfield Sänt: 2011-05-19 11:54:

Jag tror han har gjort klart med sig själv och familjen att det blir inte mer fotboll för hans del. Har läst några böcker nu där han mer eller mindre har huvudrollen och det är rätt otänkbart att han skulle ta över. Men rådgivare tror jag alltid han blir. Synd att Sandro skötte det där med hederpresidenten så förbannat dåligt annars hade vi haft en perfekt Consiglieri!

Hans hälsa är väl så bra just för att han lämnat den pressen bakom sig som det inneböär att vara tränare för ett lag i den kategorin...
Barcelona Hetfield
2011-05-19 11:54
Tito verkar vara den lugna typen, en perfekt ass. tränare, han smälter i bakgrunden och gör allt i det tysta. Han är inte den typen som ska vara tränare, han är nog för lugn. Guardiolas styrka ligger i hans förmåga att motivera och göra spelarna hungriga, det är något som behövs.

Kan inte Cruyff ta över laget igen, hans hälsa har ju blivit bättre.
Barcelona Sempre Culé
2011-05-19 11:52
@Sami Sänt: 2011-05-19 11:20;

Jo, men jag tror mer på att Tito kan ta över om han inte följer med Guardiola om Pep går någon annan stans. Han behöver ju inte gå någonstans utan kan dra sig tillbaks i lugn och ro utan att behöva bevisa något. Men det känns lite som att kanske Luis Enrique går nu för att få rutin i större lag för att sedan komma tillbaks. Dessutom tror jag mycket på Xavi som tränare! Att det blir inhemskt tror jag definitivt och det blir någon med band till antingen Guardiola eller Cruyff... Vilket nästan per automatik innebär band till de båda....
Barcelona Hetfield
2011-05-19 11:52
Mourinho och Villas Boas har absolut ingenting gemensamt när det gäller deras fotbollsfilosofi. De må vara portugiser och har blivit tränade av Bobby Robson, men det är allt de har gemensamt.

Mourinhos fotboll: Ligg lågt, kontra, gör ett mål, stäng matchen, spela tufft och grisa.
Villas Boas: Fartfyllda kontringar, press osv.
,Sami
2011-05-19 11:20
När Pep lämnar Barca. Jag hoppas han stannar många många år till. Men när han ska lämna Barca vad sägs som att ta hem Rijkaard? Det hade varit mäktigt!!
2011-05-19 11:17
Villas-Boas ska tydligen också ha hyllat Guardiola under presskonferensen efter finalen och sagt att katalanen är en av hans "inspirationskällor" pga den fina fotbollen Barça har presterat under Peps tid som tränare.

När jag först läste om denne Villas-Boas och att han skulle vara "den nye Mourinho" befarade jag att vi skulle vi så en ny tränare som försvarade med tio man plus parkerade spelarbussen framför det egna målet och agerade som en drama queen när resultaten inte gick hans väg. Men om Villas-Boas hellre prioriterar anfallsfotboll kanske man borde hålla ett extra öga på honom. Säger inte att han någon dag skulle ta över efter Pep, men det är roligt med tränare som vill spela offensiv fotboll.
2011-05-19 11:05
En portugisisk journalist sade under säsongen: "Andre Villas-Boas är lik Mourinho på många sätt och vis, men han är också väldigt olik honom Andre bryr sig om kvalitén på spelet nästan lika mycket som resultatet. "

Han vill spela en underhållande fotboll.
Barcelona Vamos Blaugrana
2011-05-19 11:01
Han villas-boas verkar vara riktigt intressant, finns det någon här som har koll på honom? För det är inte omöjligt att han tar över efter pep eller vad säger ni?
Annons: