/spanien/barcelona/forum/11973.aspx/spanien/barcelona/forum/11973.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-21 12:04
Hetfield

Rossi får nog anses vara mer än en average lirare, men jag håller med dig om att det är lite skumt att man köper en spelare som är så pass lik Villa i spelstilen.
Barcelona Hetfield
2011-05-21 11:54
Fördelen med Rossi är att det är en spelare som man kan köpa och som presterar direkt pga. att han vet ligan och spelar i ett lag som kör en "tiki-taka" light spel. Rossi är som Villa, kanske inte världens mest spektakulära spelare men det är en spelare som gör sitt jobb.

Men allt det där sagt så vill jag inte ha ännu en "Villa", jag vill ha en spelare som bryter mönster och gör saker på egen hand. Vi har redan en grovjobbare på andra kanten i form av Pedro, då vill jag se en spelare som ständigt utmanar.

Men vi ska nog ta det lugnt innan vi gör klart med köpet.

Btw, hur löjligt är det inte att man "tänker" betala 30 miljoner för en average spelare men inte 40 miljoner för Cesc? Barcelonas köp i ett nötskal.
Barcelona Barca4eva
2011-05-21 10:44
Barcelonito Stoooor Co-Sign där
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-21 10:02
Arsenal sägs ha gjort klart med Ricardo Alvares från Argentina. En okändd spelare, men Wenger kan ha gjort ett litet fynd här. Vet att inte filmer på nätet är den bästa referensen för en spelare, men han ser riktigt grym ut!
En 1,88m lång offensiv mittfältare med bra teknik, grymt spelsinne och avslut. Snabb dessutom. Intressant att se hur väl han lyckas i Europa
Barcelona Barcadinho.
2011-05-21 09:58
Blaugrana1990 -
"...Pedro var i matchen mot Real Madrid på Bernebeu när det som mest behövdes."

Pedro gjorde mål mot Real i returmatchen i Cl.
Och sen gjorde han ett mål mot Real på Bernabeu förra säsongen i 0-2 vinsten (se länken och njut).
Barcelona Visca Barca #14
2011-05-21 08:09
Bra skrivet. Mycket bra.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-21 03:51
Vad har hänt med det här forumet? Efter Clasicomatcherna har folk 1. skapat konton bara för att snacka rent skit, 2. Låtsas hålla på Barca och smutskasta egna klubben, 3. Börjat med all världens konspirationsteorier.

Här skapar nån unge ett konto och börjar med att direkt ordbajsa om Pedro. För att "skydda" Pedro ordbajsar den andra om Villa. Glömmer folk att vi har vunnit ligan, varit i CdR-final och ska spela CL-final med det laget?

Jag skiter fullständigt i om Pedro inte är liga elegant i sitt spel som någon annan, eller att han är mindre skicklig fotbollsspelare än minst 10 andra på sin position. Klubben vinner titlar med honom i laget och därför ska han vara där han är, i startelvan. Samma sak gäller Busquets eller någon annan.

Folk börjar låta som madridistas här inne, att Pedro är bra för att han har "den" bredvid sig och Busquets är bra för att han är "dom" bredvid sig osv.

Börjar bli riktigt trött på nya medlemmar som endast snackar skit.

Och angående Rossi, Börja för fan inte att kritisera/håna Rossi OCH Pep innan han ens är klar och innan ni har sett honom spela i Barca. Själv har jag alltid hyllat Rossi, även då han inte var aktuell för Barca och tänker fortsätta med det. Den lojaliteten han visar i sitt spel som anfallare är beundransvärd.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-21 03:05
Innan jag går och lägger mig så ska jag bara dela med mig av den här glada (?) nyheten. ;)

"Barcelona plan to sell in the summer all players who were on on loan this season: Henrique, Caceres, Victor Sanchez, Hleb and Keirrison [md]"

Härligt att höra som sagt, dock blir jag lite orolig, varför står inte Zlatan med??
Barcelona Blaugrana91
2011-05-21 02:59
Hmm hur kan någon säga att om Rossi värvas in så ska Pedro förpassas till bänken?? Pedro är otroligt viktig för vårt spel, han stressar och pressar motståndarens försvar som en galning, som sagt han är otroligt viktig för vårt spel. Så om Rossi värvas kommer Pedro inte bänkas, utan det är Rossi som hamnar på bänken, han petar ingen i vår anfallstrio, möjligt att Villa kanske måste prestera lite mer för att vara 100% säker på sin plats, men en Villa i toppform är bättre än Rossi. Dock är Rossi grymt bra och det är inget dåligt sparkapital att ha på bänken.

Men som sagt jag hade hellre sett Neymar eller Sanchez komma.
Barcelona Khazal
2011-05-21 02:21
Jag orkar inte ge mig in i en diskussion såhär dags. Jag förstår din poäng, men håller inte med.
Skrev ingenstans att Pedro hade att göra något med Spaniens framgångar i VM att göra.

Dock kan du försöka berätta för mig var David Villa var mot Real Madrid? Han var väl snäppet sämre än Pedro. Var det så här det lät när Pedro sänkte Real i fjol?
Nej du, detta håller inte. Jag fortsätter gärna diskussionen med dig imorgon!

Godnatt.
Barcelona Criff -Llourinho
2011-05-21 02:20
Blaugrana1990
Och vad har Rossi presterat som inte Pedro har?
Har Rossi på något sätt varit dominant i Italien? Har han förutom denna säsongen ens varit på tapeten för någon storklubb?
Sen typ hela vårt spel förändras om inte lilla ettrige Pedro springer & stressar överallt, samtidigt som han är hur kylig som helst framför målet.
Ingen världsspelare my ass.
Barcelona Frodo
2011-05-21 02:11
Blaugrana1990

Är du hög? Nej men seriöst, är du ett troll?
Blaugrana1990
2011-05-21 02:05
Khazal

Pedro hade inget att göra med Spaniens framgångar i VM, liksom en viss Sergi Busquets som faktiskt höll på att kosta Spanien VM-guldet i finalen med sina patenterade idiotpassningar på mitten.

Notera att du måste inse vad ordet komplementspelare är för någonting. En fotbollspelare kan vara bra på vissa saker, exempelvis vara snabb, vara bra på att pressa motståndarna och så vidare, men inte vara absolut världsklass spelare och på så sätt inte kunna göra någonting på egen hand på en fotbollsplan utan helt enkelt endast kunna komplettera ett lag.

Pedro hade aldrig kunnat på egen hand skapa en målchans. Etoo kunde det, Villa kan det, Messi kan det, Ronaldinho kunde det. Dessa var världspelare. Eftersom FC Barcelona är en storklubb som aspirerar på att bli bäst i världen (vilket vi officiellt inte är detta året), så är det normalt att kräva 11 stycken världspelare i startelvan och sen ha några komplementspelare på bänken. Därför så borde spelare som Pedro sitta på bänken. Det var verkligen tragiskt att se hur urusel Pedro var i matchen mot Real Madrid på Bernebeu när det som mest behövdes.

Det var då världspelare i form av Messi steg fram.

Jag hoppas du förstår poängen nu. Med Rossi kommer vi få det vi saknar i 3 manna anfallet och vårt lag kommer kompletteras med ännu en världspelare.
Barcelona Gabriel
2011-05-21 01:57
Betalar vi 30 miljoner euro för Rossi kan vi lika gärna punga ut 40 för Fabregas också.

Skandal!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-05-21 01:56
Blaugrana1990
Hur mycket har du druckit egentligen?
Barcelona Khazal
2011-05-21 01:54
Självklart är han bara en komplement spelare! Jag menar, startar man en VM-final så.. Eller hur är det nu?
Barcelona Barca4eva
2011-05-21 01:54
Blaugrana1990

Ha-ha. Det där var inte alls kul.
Blaugrana1990
2011-05-21 01:52
Diar Iniesta Shekha

Du kan väl på allvar inte mena att Pedro INTE är en komplement spelare? Pedro är ju en klassisk medelmåtta som inte hade varit någonting alls om det inte varit för att han spelar i tidernas bästa lag där han då och då kan göra mål på grund av alla frilägen han får av spelare som Messi, Xavi, Iniesta och Alves.

Pedro som spelare kan inte göra någonting på egen hand som exempelvis Villa, Messi eller Iniesta kan. Därav en komplement spelare.

Ska bli skönt om Rossi kan komma så Pedro får sin rättmätiga plats i laget, på bänken så att han kan hoppa in när det behövs.
2011-05-21 01:48
basaric - Julien Faubert - The old king of Madrid
Det var Laporta som betalade då och inte Rosell.

"Komplement spelare som Pedro hör hemma på bänken i Barcelona och inte i startelvan. "

Är du seriös eller ?
Blaugrana1990
2011-05-21 01:36
Om Rossi anländer så är vårt anfall komplett. Efter några matcher nästa säsong då Pedro försätts på bänken kommer vi ha ett komplett anfall i form av Messi, Villa och Rossi.

Hoppas verkligen värvningen kan bli officiell så snart som möjligt. Komplement spelare som Pedro hör hemma på bänken i Barcelona och inte i startelvan.
Barcelona Barca4eva
2011-05-21 01:32
basaric - Julien Faubert - The old king of Madrid

Och man lär sig inte av misstag? :p
Barcelona basaric - Julien Faubert - The old king of Madrid
2011-05-21 01:30
Diar Iniesta Shekha

Lugna ner dig. Klart det kan stämma. Vi betalade 25 miljoner euro för Chygrinskiy så nog är det möjligt att vi ger 30 för Rossi.
2011-05-21 01:19
Hahhahaha Shakira sjunger om Pique.....
Barcelona Riiio!!
2011-05-21 00:54
Diar Iniesta Shekha

Håller med dig där egentligen att 30mille är ett överpris men det e sjukt hur det fungerar i fotbollsvärlden nu. Ena säsongen e man värd massvis och andra är man en nolla. Vem fan visste såhär fullt ut vem te.x Pastore är och nu efter en bra säsong i Europas 3:e eller 4:e bästa liga så pratas det om 600, 700 mille o sånt. Allt är bara rykten nu men det e jävligt kul o läsa om dem även om man blir arg på vissa haha =)
Barcelona Barca4eva
2011-05-21 00:53
Vartifrån har folk fått tanken att man verkligen har värvat han...är median igång redan innan sommaren? Tror ni verkligen på all media? Dessutom, varför dessa påhittade priser?

Finalen är viktigast nu, f*ck vartenda jävla rykte.
2011-05-21 00:49
Vi borde ta skiten med en nypa salt. Aldrig att Rossi är värd 30 miljoner Euro och aldrig att Rosell skulle betala så mycket för Rossi(?). Snälla någon, man hör på långa vägar att det är ett skämt. Liksom ROSSI??? till Barca för 30 milj Euro? Masken hade imponerat stort i Liverpool i PREMIER LEAGUE och Rosell köpte honom för ett bra pris. Masken hade större status än Rossi , han var lätt värd 30 milj euro och Rosell fick honom för ett bra pris. Lilla Rossi har varit bra i ETT ÅR och Villarreal vill ha 30 milj euro , aldrig att han betalar så mycket. Gör han det så får han nog avgå.
Barcelona Barca4eva
2011-05-21 00:47
Chilla för i helvete innan ni dömer en värvning(?!).
Barcelona Koeman_4
2011-05-21 00:41
Señor Hadi , bra sida på facebook som översätter alla intressanta (och ointressanta) twitter inlägg från olika barca relaterade twittrar till engelska. http://www.facebook.com/pages/All-You-Need-to-Know-About-Fc-Barcelona/178292395554787

Edit, klistrade in länken på helt fel ställe...
The Special Five
2011-05-21 00:33
Är cadena ser pålitliga?
Barcelona NoGo™
2011-05-21 00:29
Señor Hadi

Den här är bra.

Se länktips
Annons: