/spanien/barcelona/forum/1197.aspx/spanien/barcelona/forum/1197.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2016-02-12 07:16
[QUOTE=[Carles Puyol 5]]Vilka spelare i Sevilla missar cupfinalen mot oss? Någon som vet [/QUOTE] Steven N'zonzi åkte på rött kort så han missar i alla fall.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vronskij
2016-02-12 06:48
Utvecklingsstörda Daily Mail tolkade (eller mer troligt vantolkade medvetet) Messis instagram-banter som att han bekräftade att han köpt en ferrari för 30 miljoner. Klicken ska in.
Barcelona Xaviesta
2016-02-12 06:36
Coach Pep Ctrl C, Ctrl V för fan.. hade varit trevligt att läsa dina tankar till morgonkaffet. Sätt nu copy/paste som en standardmodell att utgå ifrån fortsättningsvis innan du skickar ut dit ris och din ros i cyberspace, tack.
Barcelona Generalkapten puyol
2016-02-12 01:21
Av ren rastlöshet gick jag in på Rambles sidan från 20050704 där någon skrev följande:

Barcelona Namn: Daniel el magnifiç
Sänt: 2005-07-04 20:09
Ämne: Bobby_raul, skrev in....
Vi skulle ju kuna låna ut Messi till Ajax dom är ju duktiga på att ta hand om talanger.
Tumme upp Citera

Tänk om vi Barca gjorde det?
I ett annat inlägg ville någon att backa skulle antingen satsa på Messi eller iniesta.
Vilket misstag Barca hade gjort med facit i hand :)
Barcelona [Carles Puyol 5]
2016-02-12 00:50
Vilka spelare i Sevilla missar cupfinalen mot oss? Någon som vet
Barcelona Liunil Masse
2016-02-11 23:55
Monchi (director Sevilla): "We'll fight for Copa final to be at best venue for our fans. Madrid is a good place, Bernabeu has most seats." Yes! Det bästa hade varit Bernabeu. Barca har spelat cupfinal där innan så varför sånt problem med det de senaste åren? Perez crybaby?
Barcelona DM1982
2016-02-11 23:51
[QUOTE=Lionel12]Helt off topic men det här med att sätta punkt efter en mening, annars blir man avstängd är det på riktigt? [/QUOTE] Nej, det är inte på riktigt. Däremot kan man åka på en varning om man skriver slarvigt och om man inte rycker upp sig kan det bli en kortare avstängning.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-11 23:15
Spanish journalist: 'What do you think of the final possibly being played in the Camp Nou?' Emery: 'I would rather it was played in China'.
Barcelona Lionel12
2016-02-11 22:55
Helt off topic men det här med att sätta punkt efter en mening, annars blir man avstängd är det på riktigt?
Flavia
2016-02-11 22:50
Det var som fan, visste inte att Arda faktiskt hade koll på vem J-O Waldner är. Edit: Tydligen så funkar Twitter-länken inte så jag får kopiera turkens tweet istället... The Mozart of table tennis J-O Waldner played his last match today. 50 years old still going strong. Legend!
Barcelona neymar JR
2016-02-11 22:24
Rambla Han kallar ju honom för Judas Han, pique och Alves som pressansvariga ? Ahahah
Barcelona wallmannen
2016-02-11 22:14
Rambla Ja, man kan hoppas. Ett par Copa Mundial hade vägt 5kg st på den där mattan.
Barcelona Rambla~
2016-02-11 22:14
Stoichkov: "I believe Neymar will win the Ballon D'Or while playing for Barcelona, he won't be another 'Judas'. He seems like a smart guy, and he knows this is the team he needs to play for," Stoichkov told Esports Cope. He he, undrar vad den gode Hristo anser om den onämnbara som gick till RM? De var ändå lagkamrater under flera säsonger.
Barcelona Barcadinho.
2016-02-11 22:13
Men varför ska man bara titta på den tomma halvan. Samper kommer kanske försvinna och många har gjort det förut.
Men vi kan kolla på vilka som finns NU i truppen och har varit i juniorlaget.
Batra, Rafinha, Munir, Sandro och vi lägger till Roberto också.
Plus utlånade Tello o Montoya.
Jag tycker att dessa herrar har fått tillräckligt lång chans för att visa sina kvaliteter. Och listan är väl inte precis så jäkla kort.?
Ska vi verkligen påstå att klubben skiter i våra yngre o bara tänker linköpta legosoldater? Tycker inte jag.
Det finns plats för 25 spelare i truppen och det går inte o statsa på alla ungtuppar. Man gör säkert fel med vissa, men så är det.

Är inte Samper rätt lik Rafinha o Roberto plus minus.? Finns det plats också för honom?
Barcelona Rambla~
2016-02-11 22:08
Celta, tunga ben på söndag?
Barcelona Coach Pep.
2016-02-11 22:07
Fan också, jag skrev ett viktigt inlägg som försvann när jag skulle posta. Helt sjukt. Får försöka skriva om det någorlunda imorn. Tappade gnistan.
Barcelona Bosketts
2016-02-11 21:57
@MessiyoyO 10:

Du är medveten om att Busquets fick precis samma kritik som du nu ger Samper?

Det man måste förstå är att pivote-rollen inte är någon lätt roll. Förmodligen den svåraste rollen att ha i ett modernt fotbollslag. Som anfallare räcker det med att vara snabb och ha ett hyfsat målsinne för att kunna kliva in och visa framfötterna som junior. En pivote måste kunna behärska alla delar av spelet, men framförallt besitta ett spelsinne utöver det vanliga, vara otroligt duktig på att behålla boll och samtidigt ha positionsspelet i ryggmärgen. Att vara på en nivå där man imponerar som 20-åring är därför inte lika lätt som för en anfallare vid samma ålder.

Jag anser att Samper är som klippt och skuren för att ta över efter Busquets, och hoppas att han också gör det. Jag ser ingenting i hans senaste, mediokra, match som får mig att avskriva honom från framtida A-lagspel (vilket jag tycker borde vara omöjligt även för er andra).

Men det betyder inte heller att någonsin kommer bli något för A-laget. Min poäng är att det inte går att avgöra hur viktig eller oviktig han kommer att vara i framtiden, framförallt inte som 20-årig oprövad talang, och i synnerhet inte i pivote-rollen.

Jag kommer också att spara allt som skrivs om honom här, för att sedan kunna titta tillbaka om två-tre år, precis som jag gjorde när Pep blev klar som tränare (var extremt roligt att se kommentarerna kring Pep efter hans första två matcher (som var två riktiga skitmatcher)). Jag önskar dock att jag sparat kommentarerna kring Roberto.
Barcelona papillon
2016-02-11 21:55
Andresito Jag dömer inte ut Samper och hade heller inte gjort det baserat på endast gårdagens match. Han är duktig men än sålänge så visar han inget utöver det vanliga. Jag har sett många här skriva om Samper och klanka ner på LE eller ledningen angående hans situation. Då tänker man att den killen Samper har något extra, men det har han inte visat.
Barcelona papillon
2016-02-11 21:45
Katalano Tycket du inte det är dags att sluta lägga ALLT ansvar på tränaren för en spelares egen utveckling? Annars borde man anställa Neymars och Messis ungdomstränare, de kommer då garanterat ta fram nya superstjärnor. Låter ju inte logiskt någonstans...
Barcelona papillon
2016-02-11 21:41
Bosketts Jag dömer absolut inte ut Samper men efter allt man hört om honom i det här forumet så förväntar man sig mycket mer än det som man har sett hittills.
Barcelona MessiyoyO 10
2016-02-11 21:03
Man har hela tiden sett framemot Samper få speltid i A-laget för att få se vad han går för. Han har kanske inte fått så många minuter som man hade velat för att göra en riktig bedömning men utav det man har sett så är killen en aning hypad. Har sett honom spela i B-laget några gånger och tyckt att han varit helt okej, men kanske inte redo för A-laget. Han är lite nonchalant av sig. Missar en del i passningsspelet, vilket absolut inte funkar om man ska spela på hans position. Han är ingen Busquets som man läst många gånger. Han kan dock bli en bra spelare men förmodligen inte i Barcelona. Tyvärr. Killen är ung och man ska inte vara för snabb med att döma men det är min åsikt efter det jag har sett fram tills idag.
Barcelona the cameroonians
2016-02-11 20:08
När jag ändå har tid och är igång vill jag bara klargöra en faktor till varför det går som det går med tröjsponsoravtalet. Jag skrev om det i somras, men har inte tagit upp det i mina senaste inlägg;

Det är ju som så att i det första och nuvarande avtalet med Qatar gav Barcelona QA rätten att matcha alla framtida bud från andra sponsorer när avtalet löpte ut. Det gör såklart att intresset från andra företag är mindre eftersom de vet att det rika oljelandet har obegränsade resurser och därför sitter med triumf på hand.

Addera till detta att Bartomeus ledning alltid själv också haft Qatar som förstahandsval och man förstår varför intresset är så svalt och varför Qatar kan behandla klubben som de gör genom att dra ut på förhandlingarna.

Som man bäddar får man ligga och det är precis detta jag menar med att vi letts in på en återvändsgränd och snart är vägen ut så långt bakom oss att vi har svårt att göra oss fri från behovet av Qatar. Det finns inga alternativ.

Lägg därtill mitt tidigare inlägg idag om Samper och bristen på talangutveckling och genast klarnar bilden av hur behovet av externa pengar för att kunna utveckla och investera i A-laget/truppen är på tok för stort.

Dilemmat är att många, t ex de 26.000 medlemmar som röstade på Bartomeu inte inser helhetsbilden och är alltför betuttade i MSN trippeln och nuet. Men ni vet alla vart jag står i denna fråga, så jag ska inte besudla forumet mer än så här idag. I alla fall rörande detta ämne ;-)
2016-02-11 19:56
@Vronskij:

Piqué har lärt Messi hur man äger på sociala medier..!
2016-02-11 19:47
Om någon undrar över hur bonussystemet ser ut för i år när det gäller titlar så finns detta förklarat i den länkade artikeln (engelska).

I år ser det ut som så att bonusarna är kopplade till spelarnas individuella kontrakt men det räcker inte med att vinna bara CdR, det måste vara även endera CL/Ligan eller både ock (såklart).

Men för att få ut bonusen i de separata titlarna så måste en spelare ha ha medverkat i mer än 60% av speltiden - såvida denne inte varit skadad.

För B-lagsspelare gäller inte någon bonus, däremot kan de få mellan €10.000-€12.000 extra om de spelar mer än 15 minuter i en A-lagsmatch.
Förra året fick dock Munir och Sandro en extra bonus för deras medverkan i CdR.
Barcelona Vronskij
2016-02-11 19:42
dubbel
Barcelona Vronskij
2016-02-11 19:42
Messi visar upp sin nya bil.
2016-02-11 19:32
Det känns tufft och hårt att säga det, men jag tror inte att Samper, oavsett prestationen igår eller det faktum att han alltid presterat tidigare, har en plats i dagens Barcelona.

Alla de senaste värvningarna tyder på att den sportsliga planeringen är kortsiktig och att de som är ansvariga (sportchef, ledning, tränare) hellre tar in rutinerade namn OCH fortsätter satsa på de som passerat bäst före datum. Har man inget intresse av att pröva talanger i annat än meningslösa matcher lär det ju inte bli mer än just så.

Om de nya sponsoravtalen trillar in som beräknat är risken än större att det får fortsätta ytterligare några år. Det är just det som också var skillnaden mellan anställningen av Pep vs Lucho - ambitionen när det gäller att utveckla i alla dimensioner.

Detta ska emellertid inte ses som någon kritik mot Lucho (precis som jag skrivit tidigare) utan snarare ett konstaterande utifrån hur verkligheten ser ut.

Självklart har även talangerna ett ansvar för sin egen utveckling och däri ligger också att ta chanserna som ges - oavsett omständigheter. Just nu undrar jag dock om det ändå inte är mest ansvarsfullt för Samper att lämna klubben om han vill få fart på sin utveckling igen. Ett tufft beslut för en 20-åring som varit kapten i alla lag i den klubb han representerat sedan 12-årsåldern.

han har en väldigt speciell spelstil som inte går hem överallt och egenskaper som måste förvaltas av någon som förstår sig på detta. Paco Jemez eller Ronerto Martinez, ja varför inte rent av Pep?
Hur som helst tror jag att vi sett det sista av Samper i A-lagströjan för den här gången. Och det är inte enbart av ondo - även om det som sagt gör ont att säga det. Jävligt ont.
Barcelona DM1982
2016-02-11 18:08
Rafinha, who is recovering from a knee operation in September, is expected to rejoin the group in training in March. [md] Blir som ett nyförvärv.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-11 17:55
Agent of Athletic player Aymeric Laporte (21) called Robert to explain that statement about rejecting Barcelona bid was mistranslation. [md] Oj, killen vill verkligen hit. Tror stenhårt på att Laporte kommer bli en Barca-spelare i sommar.
Barcelona enkos
2016-02-11 17:36
12:05 fick du en varning för att du inte använder punkter när du avslutar meningar.

15:12 skriver du ett inlägg där du har två meningar varav en avslutas med punkt.

16:11 samma sak.

Härmed är du spärrad i 48 timmar. /Mod
Annons: