/spanien/barcelona/forum/11967.aspx/spanien/barcelona/forum/11967.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Frodo
2011-05-19 23:18
Rambla~

Jag håller med dig om att folk borde sluta romantisera om att Barcelona är den enda klubb Cesc någonsin skulle vilja gå till. Att det är dit han främst vill gå till tvekar ingen på men det är ingen vacker saga som folk vill göra det till. Han är en velig pojke som kommer att inse att gräset är grönare på andra ställen än bara Barcelona så småningom. Vill han hit så får han vara mer aktiv för att jobba fram en övergång.

Jag gillar inte riktigt argumentet om att det inte finns några garantier med Thiago. Det är ju det som är grejen med akademin. Man har inga garantier med ungdomarna men man måste likväl sätta tilltron till de även om det finns etablerade spelare som för tillfället är bättre ute på marknaden.
Barcelona Mangi
2011-05-19 23:16
Barcadinho,

du har helt ratt i din analys av situationen. Val skrivet!

Precis som du sager, kan Fab tanka sig sitta pa banken under langa stunder elr kan det vara sa att Guadiola planerar pa lata Xavi ga ner pa Busques plats for att ge plats at Fab.

Jag har som sagt svart att se Barca investera sa myket i en spelare som inte ar tankt som en startspelare.
Barcelona Mangi
2011-05-19 23:16
Barcadinho,

du har helt ratt i din analys av situationen. Val skrivet!

Precis som du sager, kan Fab tanka sig sitta pa banken under langa stunder elr kan det vara sa att Guadiola planerar pa lata Xavi ga ner pa Busques plats for att ge plats at Fab.

Jag har som sagt svart att se Barca investera sa myket i en spelare som inte ar tankt som en startspelare.
Barcelona Criff -Llourinho
2011-05-19 23:14
Vet inte om denna länkats innan, men bästa video jag sett på länge!
Barcelona Mangi
2011-05-19 23:10
Barca4eva

Jag haller med fullstandigt. Men jag blir bara sa javla irriterad over att folk inte forstar vad varvningen AV Fabregas ger vart lag.

Det ar inte bara en mittfaltare som kommer in, utan det frigor och ger laget en helt annan flexibilitet. Det ar ju darfor Guardiola vill han honom..........
Barcelona Barcadinho.
2011-05-19 23:07
Jag skulle gärna se Cesc i Barca, eftersom jag anser att han kan vara en mycket bra ersättare för Xavi i framtiden. Han kan också rotera med båda Xavi o Iniesta under säsongens gång, samt Villa.
Jag ser inte så många potentiella spelare som kan ersätta Xavi på ett bra sätt. Cesc är bland de bästa som finns för uppgiften, kanske Luka Modric och några få till.

Men det är också ett stort dilemma för båda klubben och Fab. Han kommer sitta rätt mycket på bänken nästa säsong, om vi slipper långa skador. Nånstans mellan 25-30 matcher låt oss säga. Och jag vet inte om han själv är sugen på det. Yaya stack iväg och Van Bommel eftersom de ville spela mer.

Men frågan är om båda han och klubben orkar och vill tänka lite långsiktigt. Kanske redan säsongen därpå (2012/13) kan det bli mycket mer speltid för honom.
Man investerar låt oss säga 35 milj, men det är investering för typ 6-8 år framöver. Vi betalade 40 milj för Villa, helt medvetna om att det handlar om ett par säsonger på topp, innan det börjar svänga neråt steg för steg.
Värvning av Fab kanske kommer visas vara smart ekonomiskt sätt, när vi ska summera hans tid i klubben om 8 år. Det vet vi inte.

Kan Thiago ersätta honom?
Addeh är rätt säker på det och vi kan respektera hans magkänsla. Men jag är inte lika säker. Det kan också dröja länge tills han blir mogen, typ samma utveckling som Iniesta har haft.
Det känns som att Thiago saknar det här lugnet och framförallt koncentration (!) som en playmaker måste ha. Men han är ung och det är för tidigt att säga så eller döma honom
.
En annan sak som jag tänker på är att vi saknar spetskompetens på bänken vad det gäller offensiva spelare. Bakom startelvan finns inte spets, om jag ska döma från den här säsongen. Jag vill verkligen ha en vass joker, antigen en mittfältare (Cesc?) eller anfallare (Rossi?).
Det är sedan Peps uppgift att se till att alla får spela så att de är nöjda.
Barcelona B-Guden
2011-05-19 23:06
folk som menar att man ska slussa inte spelare sakt men säkert hur fan tänker ni ingen spelare bli bra av 10 min varje vecka.
Pedro fick mycket speltid och tog för sig hade inte henry underpresterat hade förmodligen inte pedro fått sitt genombrott.

Säg vem som slussas inte sakt men säkert för att sedan ta en startplats ?
Jag hoppas inte Cesc värvas då jag liotar på att thiago ska blomma ut.
Om Cesc värvas Hoppas jag Thiago sticker till en klubb som vill satsa på honom. och att han pissar på rosell :)
Barcelona Rambla~
2011-05-19 23:06
Jag anser att vissa av er har en övertro att Cesc i slutändan vägrar att gå till någon annan klubb än Barcelona. Det är önsketänkande och en vacker tanke. You're in for a big suprise one day.
Barcelona Barcamannen
2011-05-19 23:04
En dröm skulle vara om Thiago avgjorde finalen! Världen hade fått se en ny världstjärna födas!
Barcelona Barca4eva
2011-05-19 22:57
Mangi

Thiago behöver dock fortfarande tid, han är väl inte direkt någon spelare som man ersätter, en avstängd/skadad, Xavi eller Iniesta med när det är final?

Jag tycker, precis som Hetfield, att Cesc borde värvas ifall man får han för ett rimligt pris.

tikitaka

Naj, det är bara lite "Inför Silly Season" snack
Barcelona tikitaka
2011-05-19 22:53
Har jag missat något eller? är fabregas nära?
Barcelona Mangi
2011-05-19 22:51
Vi ar Barcelona och det som gor oss unika ar just den enorma kvaiten pa spelarna som vi har.

Varfor vill ledningen varva Cesc om han inte behovs? Guardiola ar ju den storsta att slappa fram talanger sa hade fortroendet for Thiago varit dar sa hade denna jakt pa Fabregas inte varit aktuell elr hur?

Barcelona Blaugrana91
2011-05-19 22:49
Rambla~

"Det skulle inte förvåna mig om han tom släpper iväg honom till någon annan klubb."

Fast Wenger kan ju inte tvinga Cesc att gå till en klubb han inte vill till, den enda klubben han vill till är Barcelona. Så om han nu lämnar Arsenal så kommer han hit.
Barcelona Hetfield
2011-05-19 22:47
Rambla

Om man ska tro på rykten och tidningar så lovade Cesc att stanna kvar 1 år för att bygga grunden för Wengers "projekt" (som förövrigt har varit på G i 1000 år nu), men efter det så har han inga skyldigheter.

Därför tror jag att Cesc ansluter till världens vackraste klubb i år :)

Vad Wenger tycker och tänker betyder jack s*it, i slutändan så är det Cesc som bestämmer. Om han vill hit så kommer prislappen aldrig att hamna över 40 miljoner.
Barcelona Rambla~
2011-05-19 22:46
Hetfield

Jaha, men då kanske du kan förkl.ara för oss varför han ännu inte värvats trots att det under 3 somrar nu har varit en följetong? Wenger är envis, han skiter tom i att Cesc vill lämna. Han klamrar sig kvar vid tanken att Cesc ska inte lämna och speciellt inte till Barcelona. Det skulle inte förvåna mig om han tom släpper iväg honom till någon annan klubb.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-19 22:42
Jag skulle inte direkt bli missnöjd om Cesc kommer i sommar, men som sagt det känns lite som en "lyxvärvning", men samtidigt så kan det trots allt vara en bra värvning, tänk t.ex. om Xavi eller Iniesta blir skadade ett tag, då har vi två klassspelare i Cesc och Thiago att kasta in på den positionen.

Dessutom är ju en ev. värvning av Cesc en värvning för framtiden vilket är bra.
Atlético addeh
2011-05-19 22:41
"Por que un club" var faktiskt ganska kul. :P
Barcelona Barca4eva
2011-05-19 22:40
Cesc verkar vara lite svag för Wenger, det kan sätta stopp för en transfer.
Barcelona Hetfield
2011-05-19 22:39
Det är klart att vad Rosell bjuder är viktigt. Wenger vet att Fabregas vill till Barcelona, ingen annan klubb kommer att kunna köpa loss honom förutom Barcelona. Det är vi som har övertaget, inte Arsenal.

Barcelona Rambla~
2011-05-19 22:36
Ja men herregud, det spelar väl ingen som helst roll vad Rosell vill spendera eller inte? Cesc är en arsenalspelare, de sätter priset. Take it or go somewhere else typ. Wenger kan nog investera utan att behöva sälja sin viktigaste spelare.

Allt handlar om hur mycket press Cesc sätter på klubben. Förra sommaren ville han lämna, bad om att få lämna, men Wenger vägrade och lyckades övertala honom att stanna och Cesc som den väluppfostrade korgosse han är ville inte bråka. Är han mer rebell denna sommar tro?
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-19 22:35
"The players get bonuses of 20M in total for winning the Liga. If they win the CL, they will get another 20M in bonuses"

Å herregud. Det är alltså det ryktas att Rosell endast kommer köpa Cesc efter finalen om man förlorar den :P

Seriöst, varför dessa sjuka bonusar? Spelarna tjänar redan överdrivet mycket. Klart att de ska belönas för bra prestationer men det får väl finnas gränser. Halvera summan och använd dem till något vettigare.
Coach pep-
2011-05-19 22:35
Ingen skulle nog bli besviken om Cesc kritade på, men själv tycker jag nog inte det är en fullt nödvändig värvning. Hellre en billigare mittfältare, i alla fall som temporär lösning, än Cesc. Ska vi gå all in för en crack så bör det väl ändå vara en anfallare. Jag tror starkt på att Thiago har det som krävs för att redan nästa säsong slå igenom och göra ett bra jobb i antingen Iniestas eller Xavis frånvaro, om någon av dessa skulle bli skadade. De som anser att Thiago inte är tilräckligt bra för att kontinuerligt spela fotboll i högsta divisionen underskattar honom helt enkelt. Wilshere är en viktig kugge i Arsenal och gör det bra. Pastore är starter i Palermo. Skulle Thiago vara sämre? Pff, bite me.
Barcelona Hetfield
2011-05-19 22:32
Rambla

Skitsnack. Wenger vill bygga om laget och han behöver cash. Det pratas om ny målvakt, anfallare, mittbackar, mittfältare osv.

Rosell kommer inte att spendera stora summor och det vet Wenger. Priset lär hamna runt 30-35 miljoner.
Barcelona Rambla~
2011-05-19 22:28
Hetfield

Du är medveten att Wenger inte kommer att släppa honom för mindre än £45m?
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
haeger

Ja precis! Det går inte att jämföra honom med den han en gång var.. och i och med att han inte direkt är ung längre blir det svårare att ta sig tillbaka efter skador. Särskilt när de återkommer så ofta. Man kan väl lugnt säga att hans tid i Barca tyvärr aldrig blev vad det hade kunnat bli. Vad det borde ha blivit om inte skadorna kommit i vägen. Och mest synd är det om Gabi själv.
Barcelona comprende
Busquets ta över Xavis roll?

Om vi kan kunde köpa en för 700 miljoner för att sedan ha han på bänken så är det nog helt möjligt att man kan göra det med en som kostar 300 miljoner?

Det kvittar hur mycket man kostar, vad man heter och hur länge han har spelat i klubben den som är bäst för dagen skall spela !
Barcelona Valentin
2011-05-19 22:24
Märkligt att vissa inte vill tänka, när jag har skrivit ett inlägg. Naturligtvis är inte Mascherano tänkt att vara en direkt ersättare till Xavi eller Iniesta. Däremot är både Busquets och Thiago detta. Mascherano kan däremot ta Sergios defensiva roll på mittfältet, samtidigt som Busi har precis det spel som krävs för att han ska kunna ta Xavis roll. Vi (eller ja, åtminstone vi som kommer ihåg hur det såg ut i slutet av 90-talet) minns hur Xavi i början skulle ha Guardiola roll långt bak, men hur han med tiden har gått längre upp i planen. Det vore inte otroligt om Busquets också en dag är kapabel att spela i Xavis roll.

Ni missade dock poängen. Vi kan inte köpa en spelare för 300 miljoner för att placera honom på bänken. Det går inte. Det fungerar inte så. Inte i någon bransch. Såvida man inte är grisigt rik på oljepengar. Det är inte vi just nu.
Barcelona Hetfield
2011-05-19 22:22
Lite kul är att båda bröderna Milito har vunnit trippeln, även om den ena var mer delaktiga än den andra :P

Rambla

Om vi köper Cesc så slipper vi rykten osv ;)
Barcelona haeger
2011-05-19 22:20
1.70-ligan

Jag håller med, jag kommer ihåg när han kom tillbaka efter sin första skada, då var han hur bra som helst. Speciellt i matcherna mot Man Utd i semin för några år sedan.

Nu har det väl blivit för mycket skador plus att han åldras, tyvärr, han var riktigt bra en gång i tiden.
Barcelona Rambla~
2011-05-19 22:20
Real Madrid unveil Club motto

By: Sergi O Pikabu

MADRID | Mon May 16, 2011 7:41pm EDT

(Reuters) - Florentino Perez, President of storied football club Real Madrid, unveiled the club's first official motto on Monday.

In a press conference at the club's Bernabeu stadium, Perez addressed reporters:

"Real Madrid is the most successful club in the history of football. We've won more trophies since 1939 than other club in Spain or the World.

That being said, we feel the time is now appropriate, and in fact long overdue, to unveil a motto that appropriately expresses what the club stands for.

To unveil our official motto I'd like to present with our manager, Jose Mourinho."

After Perez's introduction the white curtain behind him opened to reveal manager Jose Mourinho with the club's new motto lit on a purple wall behind.

Jose Mourinho adressed the crowd.

"Hello. My name is Jose. Jose Mourinho. I am special and I am here to reveal our new motto. Real Madrid's new motto is 'Por que un club.'"

Haha, det där var ganska så kul. :P
Annons: