/spanien/barcelona/forum/11962.aspx/spanien/barcelona/forum/11962.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-21 14:02
Hetfield

Absolut, dock så kan man säga att Muniesa är lite som Puyol och Fontás lite som Piqué. Så då skulle Muniesa passa bättre som partner till Piqué iframtiden då Puyol slutat.

Sen får vi väl se i framtiden vem som är redo. Någon kanske tappar formen helt eller slutar utvecklas. Vi får se.
Barcelona Rambla~
2011-05-21 13:56
"Barcelona legend Stoichkov scoffs: Man Utd have no chance"

Hehe, Hristo och ödmjukhet går inte precis hand i hand. :P
Barcelona Rambla~
2011-05-21 13:52
Muniesa är lite som Caceres fast med en helt annan passningsfot, speciellt vänsterfoten.
Barcelona Rambla~
2011-05-21 13:51
Lyckas man göra sådana här mål är man allt annat än medioker. :P
Barcelona Hetfield
2011-05-21 13:51
Om Fontas saknar snabbhet och aggressivitet så saknar väl Muniesa positionsspel och koncentration, både har svagheter. Vi får hoppas att deras styrkor överglänser deras svagheter.

F*ck vad skönt det är att ha La Masia, ungefär som buffé. Man tar det bästa och ger bort de sämsta. :P
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-21 13:47
Rambla

Om han är snabb och aggresiv tycker jag det är perfekt. Jag vet att han ännu är ganska ung, men Puyol håller som ordinarie i minst en säsong till och sedan finns ju även Abidal. Så vi kommer nog knappast att vara beroende av en riktigt bra mittback på två år. Under den tiden har Muniesa varit i Segundan och förhoppningsvis fått mycket speltid.

Trots allt jag sagt så är Fontás ändå en bra mittback och det blir nog ändå han som spelar tillsamans med Piqué i framtiden. Får han mycket speltid nästa säsong så kanske han till och med kan slåss med Puyol om en plats till 2012.
Barcelona Hetfield
2011-05-21 13:45
Rambla

Det känns lite hårt att dissa Fontas pga. hans snabbhet som givetvis blir mer tydlig när han får spela som vänsterback, vilket är som att spela med Pique som högerback.

Fontas är Pique/Nesta typen, de är varken supersnabba eller aggressiva, deras styrke ligger i deras lugn och majestätiska spelstil. Jag tror på Fontas, om han får speltid så har vi en riktigt bra mittback.

elbraco

I spanska ligan så är Rossi en toppspelare ,men om man jämför honom med de allra bästa, både utifrån prestation eller potential så är han rätt så medioker.
Barcelona Rambla~
2011-05-21 13:39
Hm, Rossi var han ens bättre än Bojan i samma ålder? Jag tvivlar. Då finns det fortfarande hopp för Bojan trots allt. Han behöver bara förtroende och mer speltid. En utlåning är nog det bästa. I värsta falla försäljning med garanti på återköp till hyfsad låg peng.

L.A.M

Muniesa är snabbare och framför allt mer aggressiv. Fast han är fortfarande lite för ung och grön. Han behöver dessutom biffa till sig lite. Ytterligare en säsong i Segundan borde göra susen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-21 13:38
Rambla

En sak jag tänkt på är Piqué och Fontás. Jag vet faktiskt inte om de skulle passa så jättebra som mittbackspar då de har väldigt lik spelstil. Båda är ganska stora, långsamma i början, nickstarka och bra passningsspel. Tycker man brevid en sådan behöver en lite snabbare eller mer aggresiv spelare som Puyol. Muniesa vet jag inte om han är snabb, men han ska väl vara gansla lik Puyol? Jag tror nog att han hade passat Piqué bättre.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-21 13:34
Rossi? Hell no!

Undrar verkligen vad vi ska med honom till då han är en ren striker, på den positionen spelar Messi och han kommer starta de flesta matcher nästa år. Tror inte det skulle funka med de båda i samma elva, åtminstonde inte om man vill få ut bådas fulla potential. Italienaren kanske skulle få speltid men knappst så mycket i hans rätta position.

Priset är ju bara löjligt. Många har sagt det, vi har en så bra startelva att alla våra köp blir till rotationsspelare, och då ska han inte kosta över 25-30 miljoner. Skillnaden mellan Rossi och t.ex Neymar eller Sánchez är att de sistnämnda skulle troligen ta en startplats efter ett par år men jag tror aldrig Rossi skulle göra det.
Barcelona Rambla~
2011-05-21 13:31
Henrique har lovordats för sin säsong i Racing. Trots det så tittar Pep inte ens åt hans håll. Ännu mindre tittar han åt Caceres håll. De är historia i Barca, det är bara att inse.

Fontas gör mig lite orolig, jag tycker han känns lite väl långsam. Fast det blev så tydligt pga att han spelade som vänsterback då vilket han inte tidigare gjort. Vi får hoppas på ovanan med positionsspelet där. Av det jag sett har han inte heller den där aggressiviteten jag hade önskat. Nja, han övertygar inte, åtminstone inte än så länge.
Barcelona Barca4eva
2011-05-21 13:30
Andreas - V.V [Barney S]

Andrea Bocelli fick mig att darra senast, så jävla grym invigning på en final har jag aldrig sett.

Så jävla mäktigt alltså.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-05-21 13:25
Synd att Pavarotti är död, Nessun Dorma hade varit mäktigt innan CL finalen.

God bless Pavarotti.
Barcelona Hetfield
2011-05-21 13:25
Jag tror inte ens att Sevilla vill köpa loss honom för det priset vi begär, dessutom måste vi vänta och se vem den nya tränare i Sevilla blir. Caceres är inte bra nog för Barcelona, sen att han är en krigare och har grinta är ju bra, men om man inte gör särskilt bra i varken Sevilla eller Juventus så ska man inte spela i ett lag som satsar på CL-pokalen varje år.

Det sista vi behöver just nu är en till mittback, vi har redan Puyol, Pique, Abidal och Fontas, lägg till att Mascherano och Busquets kan vikariera vid nödfall.
Barcelona Barca4eva
2011-05-21 13:21
Barca o Mort!

Det har att göra med att Pep inte verkar vilja satsa på honom samt att Sevilla vill köpa loss honom(?). Själv tycker jag att de nu gör helt rätt i att inte ta tillbaka honom. En stabilare back kan vi hitta.
Barcelona Barca o Mort!
2011-05-21 13:17
Varför sälja alla utlånade spelare? Kom igen Cáceres har utvecklas mycket sen han fick spela senast i barca imo. Duger bra som Backup till mittbackarna. Dumt att sälja en sådan bra mittback men potential att bli ännu bättre, för att sedan köpa en ny backup?
Barcelona Barca4eva
2011-05-21 13:02
Lite kul hur Fotbollskanalen skriver att Milan bygger ett superlag när det enda de har gjort är att värva två medelmåttor och förlängt med många spelare.

TVÅ värvningar och så är det helt plötsligt ett superprojekt. HA
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-21 12:48
Jag tycker också vi allra mest behöver en spelare som kan göra sin gubbe. Villa och Pedro är fantastiska, men deras främsta styrkor ligger inte i att utmana. Jag ser därför hellre Neymar än Rossi i Barca. Men skulle Rossi köpas kommer jag inte döma honom för än jag har belägg för det. Han lär passa bra in i Barca och absolut tillföra en hel del. Vi vet ju alla hur bra MVP är i form och med Rossi skulle vi allt oftare ha en trio i toppform då han med lätthet kan hoppa in där och göra det riktigt bra han med...

Nej, bara priset inte är för högt får även det ses som en bra värvning. Tänk er Hleb och Henrique + 10miljoner... ;)
Barcelona B-Guden
2011-05-21 12:43
Att säga att Pedro är dålig snacka om att man bara ser invuduela saker som nåt bra, pedro är stor i våra framgångar.
The Special Five
2011-05-21 12:05
Håller fullständigt med Hetfield, vi behöver en spelare som kan utmana och göra sin gubbe. En grym dribbler som kan bryta mönstret, för Pedro är INTE bra man mot man, ser osäker och stabbig ut när han ska utmana, David Villa har varken farten eller kraften att ta sig förbi spelare längre. Då återstår Messi som kan göra 5-6 man när han känner för de, spelar inte Messi tappar vi enormt i genombrottskraft
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-21 12:04
Hetfield

Rossi får nog anses vara mer än en average lirare, men jag håller med dig om att det är lite skumt att man köper en spelare som är så pass lik Villa i spelstilen.
Barcelona Hetfield
2011-05-21 11:54
Fördelen med Rossi är att det är en spelare som man kan köpa och som presterar direkt pga. att han vet ligan och spelar i ett lag som kör en "tiki-taka" light spel. Rossi är som Villa, kanske inte världens mest spektakulära spelare men det är en spelare som gör sitt jobb.

Men allt det där sagt så vill jag inte ha ännu en "Villa", jag vill ha en spelare som bryter mönster och gör saker på egen hand. Vi har redan en grovjobbare på andra kanten i form av Pedro, då vill jag se en spelare som ständigt utmanar.

Men vi ska nog ta det lugnt innan vi gör klart med köpet.

Btw, hur löjligt är det inte att man "tänker" betala 30 miljoner för en average spelare men inte 40 miljoner för Cesc? Barcelonas köp i ett nötskal.
Barcelona Barca4eva
2011-05-21 10:44
Barcelonito Stoooor Co-Sign där
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-21 10:02
Arsenal sägs ha gjort klart med Ricardo Alvares från Argentina. En okändd spelare, men Wenger kan ha gjort ett litet fynd här. Vet att inte filmer på nätet är den bästa referensen för en spelare, men han ser riktigt grym ut!
En 1,88m lång offensiv mittfältare med bra teknik, grymt spelsinne och avslut. Snabb dessutom. Intressant att se hur väl han lyckas i Europa
Barcelona Barcadinho.
2011-05-21 09:58
Blaugrana1990 -
"...Pedro var i matchen mot Real Madrid på Bernebeu när det som mest behövdes."

Pedro gjorde mål mot Real i returmatchen i Cl.
Och sen gjorde han ett mål mot Real på Bernabeu förra säsongen i 0-2 vinsten (se länken och njut).
Barcelona Visca Barca #14
2011-05-21 08:09
Bra skrivet. Mycket bra.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-21 03:51
Vad har hänt med det här forumet? Efter Clasicomatcherna har folk 1. skapat konton bara för att snacka rent skit, 2. Låtsas hålla på Barca och smutskasta egna klubben, 3. Börjat med all världens konspirationsteorier.

Här skapar nån unge ett konto och börjar med att direkt ordbajsa om Pedro. För att "skydda" Pedro ordbajsar den andra om Villa. Glömmer folk att vi har vunnit ligan, varit i CdR-final och ska spela CL-final med det laget?

Jag skiter fullständigt i om Pedro inte är liga elegant i sitt spel som någon annan, eller att han är mindre skicklig fotbollsspelare än minst 10 andra på sin position. Klubben vinner titlar med honom i laget och därför ska han vara där han är, i startelvan. Samma sak gäller Busquets eller någon annan.

Folk börjar låta som madridistas här inne, att Pedro är bra för att han har "den" bredvid sig och Busquets är bra för att han är "dom" bredvid sig osv.

Börjar bli riktigt trött på nya medlemmar som endast snackar skit.

Och angående Rossi, Börja för fan inte att kritisera/håna Rossi OCH Pep innan han ens är klar och innan ni har sett honom spela i Barca. Själv har jag alltid hyllat Rossi, även då han inte var aktuell för Barca och tänker fortsätta med det. Den lojaliteten han visar i sitt spel som anfallare är beundransvärd.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-21 03:05
Innan jag går och lägger mig så ska jag bara dela med mig av den här glada (?) nyheten. ;)

"Barcelona plan to sell in the summer all players who were on on loan this season: Henrique, Caceres, Victor Sanchez, Hleb and Keirrison [md]"

Härligt att höra som sagt, dock blir jag lite orolig, varför står inte Zlatan med??
Barcelona Blaugrana91
2011-05-21 02:59
Hmm hur kan någon säga att om Rossi värvas in så ska Pedro förpassas till bänken?? Pedro är otroligt viktig för vårt spel, han stressar och pressar motståndarens försvar som en galning, som sagt han är otroligt viktig för vårt spel. Så om Rossi värvas kommer Pedro inte bänkas, utan det är Rossi som hamnar på bänken, han petar ingen i vår anfallstrio, möjligt att Villa kanske måste prestera lite mer för att vara 100% säker på sin plats, men en Villa i toppform är bättre än Rossi. Dock är Rossi grymt bra och det är inget dåligt sparkapital att ha på bänken.

Men som sagt jag hade hellre sett Neymar eller Sanchez komma.
Barcelona Khazal
2011-05-21 02:21
Jag orkar inte ge mig in i en diskussion såhär dags. Jag förstår din poäng, men håller inte med.
Skrev ingenstans att Pedro hade att göra något med Spaniens framgångar i VM att göra.

Dock kan du försöka berätta för mig var David Villa var mot Real Madrid? Han var väl snäppet sämre än Pedro. Var det så här det lät när Pedro sänkte Real i fjol?
Nej du, detta håller inte. Jag fortsätter gärna diskussionen med dig imorgon!

Godnatt.
Annons: