/spanien/barcelona/forum/11960.aspx/spanien/barcelona/forum/11960.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Frodo
2011-08-07 02:03
Glömde bort det. Men vi får hoppas att Cesc vägrar spela precis som det ryktats att han gjort hittills. Arsenal åker ut i kvalet och som salt på såren lämnar Cesc klubben i kalabalik någon dag innan transferfönstret stänger. Winning!:D
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-08-07 01:55
Helst inte så sent som möjligt, Arsenal har CL-playoff om några dagar ocv vi vill ju inte ha hit en cup-tied Cesc =)
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-07 01:54
Man kan ju inte vänta alltför länge heller, om Cesc spelar CL-kvalet så får han inte spela i CL.
Barcelona Frodo
2011-08-07 01:51
addeh & Hetfield

Ska en affär bli klar hoppas jag att det blir så sent som möjligt i sommar. Jag vill att det ska störa Arsenals säsongsuppladdning så mycket som möjligt.:P
Barcelona Blaugrana91
2011-08-07 01:49
Har inte varit hemma idag, varit på grönan. ;) Så missade matchen, men såg att vi vann med 2-0, härligt att avsluta försäsongen med en vinst.

Gällande Cesc så hittade jag ett par artikelkommentarer i MD, där flera personer hört på RAC1 att Barca förbereder ett bud på €40 Miljoner+€6 Miljoner i bonusar. Dvs totalt €46 Miljoner.

Iof sa ju Arsenals ordförande att man inte är intresserade av dessa bonusar, men samtidigt har jag svårt att se dem neka ett bud på €40 Miljoner+€6 Miljoner.

Återstår väl att se om det stämmer, RAC1 brukar vara trovärdiga.

Atlético addeh
2011-08-07 01:30
Hetfield

Fábregas är en helt fantastisk spelare, det vet du att jag tycker, men du vet även anledningen till varför jag egentligen hellre sett honom stanna i Arsenal. Men med tanke på hur spelet sett ut i träningsmatcherna och hur sega många spelare sett ut kanske Cesc är den injektion laget behöver för att återfå harmonin och den allra högsta motivationen.

Om det sedan är det bästa för framtiden går inte sia om, jag har dock svårt att se Thiago få den speltid han enligt mig både förtjänar och behöver den kommande säsongen om Fábregas värvas. Å andra sidan kanske Iniesta skulle få spela mer ytteranfallare vilket på så vis skulle ge mer utrymme för både Fábregas & Thiago på mittfältet.

Tiden får utvisa hur det bli. Ska en affär bli klar hoppas jag i alla fall det löser sig väldigt, väldigt snart. Jag skulle verkligen inte gråta om Cesc blev klar, jag skulle nog bara se fördelarna i det och hoppas på det bästa.
2011-08-07 01:24
Arsenal midfielder Cesc Fabregas has offered his club to give up 4.5M loyalty bonuses to make a transfer to Barcelona possible. [mail]

Addeh, nog måste även du digga det.
2011-08-07 01:15
Det är dags att öppna champagneflaskan, addeh har äntligen fattat Cesc betydelse i laget nu :P
Atlético addeh
2011-08-07 01:09
Smogen

Jag har suttit och bönat för att Fábregas ska stannar i Arsenal men jag håller faktiskt med dig. Även om jag hellre hade sett att man satsade fullt ut på Thiago, något man inte kommer kunna göra med Cesc i laget, säga vad man vill, så är jag övertygad om att Fábregas hade gett en nytändning till många i laget.

Just nu känns allting väldigt segt. Å andra sidan har inte Alexis & resten av Copa América-spelarna återgått till träning, de kan nog höja motivationen hos övriga också.
2011-08-07 01:00
Villa och Keita.
Barcelona ALEXIS SANCHEZ...THE NEXT ONE
2011-08-07 00:55
Vem gjorde målet för Barca
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Smogen
2011-08-07 00:30
1.70-ligan

Co sign...

SKulle säga att jag förutom Busquets o Masken hellre ser både Pique o Xavi som pivotes, dom har ju båda spelat där innan och vet exakt vad det handlar om. Visst riskerar man att tappa lite lägnd med Xavi, men man vinner ju en hel del i fart på spelet istället.

Förövrigt börjar jag hoppas mer o mer på Fabregas, inte för att jag tycker han behövs spelmässigt utan för att jag tror han kan ge en bra nytändning i laget. Känns som det behövs något sådant...
2011-08-07 00:27
Tyvärr får vi dras med Keita. Det är priset man får betala för att ha Pep som tränare, jag tycker att det är värt det :)

Kung Keita.
Barcelona Rivaldo - The Greatest
2011-08-07 00:26
Håller med angående Keita, jag är verkligen inget fan av honom, men accepterar honom och respekterar honom för hans personlighet och att han alltid är vänlig, men vem är han att peka runt o vifta runt mot b-spelarna? speciellt efter han själv passat fel, grovt fel kan tilläggas också, ne in med fabbe och sälj keita, behöver vi en femte har vi ju JDS, blir väl hatad av alla keita-lovers nu men de tar jag=)
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2011-08-07 00:25
5-1 canales, på straff.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-07 00:25
Smogen

Det är lite det jag är rädd för också. Hoppas vi köper en back! Är som många andra sugen på Verthongen, men det förblir nog bara en dröm... men köps ingen back ser jag hellre Fontas spela än att Keita blir pivote i det exemplet du drog.

En anfallare till tycker jag inte behövs, trots att två har lämnat och Soriano verkligen borde få flyttas upp... Sanchez och Afellay är grymma och duger mer än väl, med tanke på att det finns spelare som Cuenca, Deulofeu och Kiko m.m från Barca B. Den förstnämnde har bevisa att han duger som sjätteval i, och Deuolofeu är ju bara allmänt hyperintressant :D Sriano får dock gärna flyttas upp, men det det kommer ju aldrig hända.

Kort och gott, en back och truppen är komplett! Men det blir nog Cesc istället och då får vi bara hoppas att Fontas kommer in i det och Pep vågar lita på honom. Då är truppen ganska komplett ändå.

För andra gången, godnatt :)
2011-08-07 00:22
bulut kvitterar för australien.
Barcelona Abbe.
2011-08-07 00:21
För övrigt avgjorde Nolito för sitt Benfica mot Arsenal tidigare idag. Kul att det går bra för spanjoren :-).

"* Jag gillar inte att Keita och Villa hojtar med armarna mot b-lagsspelarna. Chilla, det höjer ju knappast deras självförtroende"

Håller med. Satt också och störde mig på det. Färskast i minnet är Keitas grova felpass när han börjar vifta mot Cuenca. Det ser inte bra ut och det får bara negativ effekt.
Barcelona LeoMessi10
2011-08-07 00:21
Snyggt mål! Kul för honom, han har sett jävligt lack ut..
Barcelona Smogen
2011-08-07 00:19
Det jag oroar mig för är frågan, vad händer om tex. tre defensiva spelare saknas samtidigt, är ju intet ovanligt i ett topplag som Barcelona att sådant händer. Säg att Puyol, Abidal o Busquets saknas samtidigt någon match.

Då blir ju alternativen att köra med Masken som mittback och Keite som pivote,

eller

att man låter Fontas gå in som mittback brevid Pique.

Inget av alternativen känns ju särskilt lockande men personligen ser jag hellre att Fontas spelar och att vi har en riktig pivote. Tror bara inte att Pep håller med mig.
Barcelona LeoMessi10
2011-08-07 00:18
Tackar!
Barcelona Rambla~
2011-08-07 00:17
Kiko, Sergi Roberto, Bartra spelar.
2011-08-07 00:17
LeoMessi10

Sergio roberto, bartra, och kiko.
Barcelona LeoMessi10
2011-08-07 00:15
Vilka barcaspelare är med i matchen som spelas nu?
Barcelona LeoMessi10
2011-08-07 00:14
sjukt bara sjukt :D
2011-08-07 00:13
hattrick 4-0.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-07 00:11
Fan vad jag gillar Deulofeu. Han kommer blå något stort en vacker dag. Gillar även hur han jobbar tillbaka när han tappat bollen! Hoppas han får sina chanser i A-laget redan i år.

Annars är jag faktiskt rätt så missnöjd med barcas försäsong. Den har inte varit vad jag hade hoppats på. De enda som överraskat positivt är Thiago och Isaac Cuenca. Däremot är det många man hade väntat sig betydligt mer av, som Pedro, och Fontas för att nämna några. Och dessutom har Pep formerat laget på ett sätt som jag inte alls gillar och Keita har spelat pivote allt för ofta. Dessa två saker och det faktum att resultatet inte alls varit övertygande, när andra lag har gått som tåget, gör att man inte kan vara annat än lite besviken och orolig inför uppstarten av säsongen.

Men det blir säkert bra tillslut! Jag vet vad alla i A-laget kan och snart kommer väl formen också får vi tro. Sedan kommer ju snart en drös med stjärnor tillbaka från semestern. Så det blir nog bra tillslut som sagt även om det är tråkigt just nu. Man hade velat vara övertygad om att Fontas håller. Det är jag inte, men jag tror han kommer hålla. Sen har vi ju även Bartra att tillgå(och en drös andra bra lirare u u20-landslaget). Där har Pep lite spännande material att fylla ut med.. sen får Pep gärna använda Cuenca och Deolofeu litegrann emellanåt, även under säsongen. Det är de värda.

Avslutningsvis vill jag säga att jag hoppas att Pep, precis som jag och många andra fans, inte är helt nöjd med försäsongen och kanske tänker en extra gång om man inte bör köpa in en back. Särskilt med tanke på att man slipper ha Keita som pivote då. Köps en back in är truppen riktigt bra

Bona nit!
Barcelona Frodo
2011-08-07 00:10
* Pedro är fortfarande på semester verkar det som.
* Vi har gång på gång sett att Keita inte funkar som pivote. Hela spelet blir lidande då bolltempot sjunker med flera snäpp.
* Kul att Deulofeu kommer in och gör assist. Han såg hungrig ut.
* Jag gillar inte att Keita och Villa hojtar med armarna mot b-lagsspelarna. Chilla, det höjer ju knappast deras självförtroende.
Barcelona Mujje
2011-08-07 00:09
@Rambla Han blev intervjuad nu direkt efter matchen. Reportern frågade bl.a. "vad tycker du om att möta RM om en vecka?" Jag kunde bara urskilja ett par ord av Peps sköna engelska... Därav frågan:)
Postat via SvenskaFans-appen
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-07 00:09
Rambla

Jag gillar också Vertonghen, killen har en av fotbollsvärldens hårdaste vänstersläggor. En favorit är annars 42 sekunder in i detta klippet när han snor bollen och vänder upp två spelare. En riktigt spelskicklig och bollsäker spelare.
Annons: