/spanien/barcelona/forum/11957.aspx/spanien/barcelona/forum/11957.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Visca_Barca
2011-05-22 21:07
HAHA real madrid är på G , nytt lag igen o samma ursäkt kommer dessa ha " vi har ju ett nytt lag , det tar tid och lära sig "
Real Madrid | IKER | CASILLAS |
2011-05-22 21:05
Blaugrana91 //

Hur ser du på er förmodade värvning gällande Giuseppe Rossi? Personligen ser jag inte att han, under vanliga omständigheter, kommer starta i Barcelona kommande säsong vilket leder till min följdfråga: Vad ska ni med Giuseppe Rossi till?

Han är en fantastiskt fotbollsspelare som hade startat i väldigt många topplag, helt klart. Men, kommer han att göra det i Barcelona?

Ibland kan det vara bra med bra back-ups...
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-05-22 21:03
IKER | CASILLAS

Jag ser inget fel i att köpa in en bra spelare, är avundsjuk då jag velat ha honom i laget. Tror man kan utveckla killen ytterligare om han får spela. Det jag menar är att det inte är det smartaste att gå till ett lag där de redan har en ordinarie som bara blir bättre och bättre. Det är som Barcelona ska gå efter Srna som ersättare till Alves, om han var lika gammal som Coentrao så skulle det hämma hans utveckling. Lite för bra för att nöta bänk, Marcelo som ändå tagit fast vänsterkanten inte lär lämna ifrån sig den i första läget. Sen är han precis som Alves sällan skadad. Jag förstår att ni gillar det om han kommer, kan redan nu sia om att det blir mycket bänk då Marcelo är bättre som spelare, och att han spelat ihop sig ett antal år gör ju inte saken bättre för Coentrao precis.
2011-05-22 21:00
DM1982 //

På det sättet, ja. Det första jag tänker på när jag läser den meningen är att "Messidinho_10" jämför Sheikh Mansour gentemot en endaste person i Real Madrid, vilket åtminstone enligt mig är förståeligt.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-22 20:56
Nämen ser man på köplaget verkar vara igång igen, ingen trodde väl att Real skulle insett sina misstag, nej såklart inte dem kommer fortsätta att värva en ny bänk varje år...
Och ni Realfans undrar varför ni aldrig kommer kunna matcha Barca? Ja där har ni svaret.

Sen varför ska Real ha Coentrao ens?? Dem har redan Marcelo där, iof är han riktigt dålig i defensiven men bra i offensiven, men likaså är Coentrao bättre i offensvien och sämre i defensiven. Så förstår inte syftet av den värvningen isåfall. Ska han värvas in som back-up?.....Haha man värvar inte in en spelare som Coentrao som "back-up", om man inte är ett äckligt köplag dvs, och det är ju Real iof...

Som någon annan nämnde känns mer som Real vill värva han så att ingen annan kan göra det, fega äckelklubb.

Om Coentrao är smart går han till en klubb där han får spela, vilket han hade fått i Bayern.
Barcelona DM1982
2011-05-22 20:54
| IKER | CASILLAS |

Kom in i matchen nu. Rea Madrid är, likt Barcelona, medlemsägt. Så visst har Real ägare, det är alla medlemmar.
Barcelona Messidinho_10
2011-05-22 20:52
ALex Sanchez på tv4sport!!!!
Atlético addeh
2011-05-22 20:47
Abbe

Sade ett par veckor innan Sahin var klar att de två spelarna jag minst av allt vill kritar på för Real Madrid i sommar är just Sahin och Coentrão. Det vore fruktansvärt jobbigt om marängerna lyckades knyta till sig båda. Dåligt jobb från Barcelonas sida också i sådana fall då jag har för mig att den portugisiska landslagsförsvararen öppet sagt att Barcelona vore en dröm och fick han välja vore det väl konstigt om han inte vore den katalanska huvudstadsklubben.

Coentrão till Madrid samtidigt som vi varken lyckas värva Neymar, Agüero eller Alexis Sánchez vore nog den sämsta Silly Season jag någonsin varit med om.

Blir spännande att följa Sánchez nu mot Milan. Håller fortfarande Neymar & Agüero som mina favoriter bland anfallsvärvningar i sommar men Alexis är helt klart intressant.
2011-05-22 20:47
Messidinho_10 //

Inte så konstigt. Inte minst med tanke på att Real Madrid inte har någon ägare...

Ride_The_Big_One(6) // L.A.M Nr 10 //

"Contrao(stavning?) är en kopia av Marcelo så denna värvning skriker City på hela affären."

Du nämner det mesta perfekt, dvs. förutom de fyra sista orden. Att Coentrao är väldigt lik Marcelo i spelstilen tyder åtminstone enligt mig på att Mourinho vill värva en back-up till Marcelo som Mourinho vet är kapabel till att prestera snarlikt Marcelos prestationer ute på planen. Med andra ord vill Mourinho med väldigt stor sannolikhet inte förlora alltför mycket spel de få gånger som Marcelo är indisponibel under en säsong. Föga förvånande är Marcelo i princip a och o i anfallsspelet och de få gånger som Marcelo inte varit tillgänlig har själva spelet, och det i synnerhet på vänsterkanten, hackat enormt. Med detta skrivet "garanteras" Mourinho om att vi inte kommer att förlora alltför mycket ifall Marcelo inte finns tillgänlig av någon anledning.
Barcelona Messidinho_10
2011-05-22 20:28
Andreas - V.V [Barney S]

ManCity har typ 10ggr så rikare ägare!!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-05-22 20:20
Andreas

Give me a min, eller give me an hour för detta blir svårt.

Abbe

Contrao(stavning?) är en kopia av Marcelo så denna värvning skriker City på hela affären. Båda är duktiga framåt, men inte så bra bakåt. Har för mig att han har en dyr klausul, men har man pengar så har man. Blev rätt impad på killen i Vm, gjorde väl ingen dunder säsong med Benfica, men klart en bra spelare relativ ung också om jag inte misstagit mig.

Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-22 20:14
Vad ska Real med Coentrao till? Känns bara som Madrid försöker värva eftertraktade spelare för att inte andra klubbar kan köpa dem, sen har de egentligen inte någon plan för dem. Hur många världsklass bänkspelare ska Real ha egentligen? Hoppas Coentrao går till en roligare klubb än den där skumma vita.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-22 20:13
Att Madrid förlorade 5-0 mot Barca?
Barcelona Hetfield
2011-05-22 20:12
Jag ställde den frågan och svaret är: Man C är medvetna om att de är ett köpelag. Real Madrid är det, men förnekar det.
2011-05-22 20:09
Andreas

Att City spelar med 2 anfallare och Madrid utan?
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-05-22 20:06
Vad är skillnaden mellan Real Madrid & Manchester City?
Barcelona Blaugrana91
2011-05-22 20:04
1.70-ligan - Anims Abidal!

"Själv tänker jag studera Sanchez lite extra ;)"

Samma här. ;)

Sen inte för att vara taskig mot Udinese dem är ett grymt underhållande lag, men jag ser gärna att dem förlorar denna match och därmed missar CL. Har för mig att deras president sagt att om man går till CL så kommer man troligtvis inte sälja Sanchez t.ex.
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-05-22 20:03
Coentrao sägs alltså vara klar för marängerna, enligt portugisisk press. Lär vara sura miner hos vissa här inne om det visar sig stämma (syftar främst på addeh).
2011-05-22 20:01
Andreas - V.V [Barney S]

Ska ladda upp en Rambo-film åt dig. :D
2011-05-22 19:59
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Ge mig tillbaka 6.46 minuter av mitt liv, hände ju inget :O
Vuxna som aldrig växer upp, tragiskt.
2011-05-22 19:55
ElTriplete

Jag var ganska snäll i min räkning, jag räknade bara dom han "petade in" och "straffarna"

Inte de billiga målen där målvakterna gjorde dåliga ingripanden så 25-26 kan mycket väl stämma.
2011-05-22 19:54
Titta på supporterkaoset i Österrike. Wienderby flippar ur.

Tycker vi ska lägga ner Ronaldo-snacket. Han har vunnit skytteligan, vare sig ni gillar det eller inte. Straffmål och peta-in mål är också mål. Barcelona med Messi på topp ska spela CL-final på lördag medan Ronaldo har semester. Värdesätt det istället för att lägga all energi på Ronaldo.
Barcelona ElTriplete
2011-05-22 19:54
Jag fick det till 25.
Man kan säga 26, Tottenham-målvakten var ju pinsam..
Barcelona ElTriplete
2011-05-22 19:50
Andreas

Ska också räkna. :)
2011-05-22 19:45
Jag kollade Ronaldo klippet nu och 23(!) mål är bara straffar och peta in mål.
Till och med Taco-Anders hade suttit dom där peta in målen ;)
Barcelona ElTriplete
2011-05-22 19:30
Gonzalez_Barca

Exakt samma tanke tänkte jag nyligen. Hur kan folk påstå att Messi får allt serverat på ett guldfat..

20-25 mål på det klippet är peta in eller straff. :)
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-05-22 19:28
ElTriplete

Haha det är helt sjukt att folk säger att Messi får allt serverat av Xavi och Iniesta när man ser på den videon då Benzema, Özil och di Maria bokstavligen passar tvärs över straffområdet till en fristående Cristiano som petar in i öppet mål, sen att han gör 10 straffmål som alla orsakats av di Marias filmningar är ännu skrattretande.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-05-22 19:28
dubbel..
Barcelona ElTriplete
2011-05-22 19:23
LÄNKTIPS: Alla Ronaldos 53 mål den här säsongen..
Fyfan vad mycket straffar och peta in-mål..
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-22 19:19
För er som inte vet vad ni ska göra ikväll rekommenderar jag att slå på TV4 Sport och se Udinese-Milan. 20.45 börjar matchen. Själv tänker jag studera Sanchez lite extra ;)
Annons: