/spanien/barcelona/forum/11949.aspx/spanien/barcelona/forum/11949.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
PEP.,G
2011-05-31 16:51
Hetfield

Att kalla honom för överskattad är väl att ta i eller?
Han gjorde ju trots allt 32 mål den här säsongen, men visst håller jag med dig om att prislappen är lite väl för hög, men att kalla honom för överskattad är ju helt fel även om man föredrar t ex att få in Sanches istället för Rossi.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-31 16:51
After next season, Guardiola will take a sabbatical year. In 2013, he could become NT coach of Qatar, who offer him 36M net a year. [marca]
Barcelona Frodo
2011-05-31 16:47
5 spelare i vårt lag har vunnit CL 3 gånger. Dessa är Valdes, Puyol, Xavi, Iniesta och Messi.

Pep har vunnit 27 titlar i Barcelona som spelare och tränare. Snacka om att vara klubblegend.
Barcelona comprende
2011-05-31 16:47
Figeta

Det jag menar, jag har inte sett han göra en enda bra match ännu. Och har kollat på alla omgångar i serie a. Han är en KAKA, asså en KAKA med dagens form HAHA
Barcelona Figeta
2011-05-31 16:45
comprende

Pastore är jävligt överskattad precis som du säger. Men tyvärr är vissa här lite förälskade i honom och vill därför ha hit honom. Han om någon passar verkligen inte in i vårt system. Offensiv innermittfälltare bakom en anfallare finns inte hos oss.
Barcelona comprende
2011-05-31 16:42
Hetfield ¨

Sluta spela över för fan. Så jävla dålig är inte Rossi, utan han är riktigt bra faktiskt. Det är bara summan det är fel på.

Pastore; överskattad; CHECK
överpris; CHECK
oprövad; CHECK CHECK CHECK

Kommer att lyckas? Aldrig i livet, det om någon är en medelmåtta i serie A
Barcelona comprende
2011-05-31 16:39
Fyfan vad snåla ni är med betyget på Adriano, han har haft en riktigt lyckad vårsäsong. Två riktiga bra matcher mot Real, som han faktiskt räddade oss några gånger
Barcelona Figeta
2011-05-31 16:25
L.A.M Nr 10

Jag är på samma spår som dig! ser hellre en som kan dra 1-2 gubbar med sin teknik och dra på avslut. Neymar,Aguero,Sanchez är sånna typer och inte Rossi som är en Villa/Bojan typ. Ser hellre att vi isåfall har kvar Bojan än att lägga ut 30 milj euro på Rossi för en likadan spelartyp.
Barcelona BlaugranaBarcelona
2011-05-31 16:23
Fyfan vad nice att Rossi är på väg till Barcelona. Vadå överskattad?
Barcelona BB
2011-05-31 16:00
Att cesc är på ingång igen är perfekt för oss då jag har svårt att se Xavi hlla i mer en en-två säsonger till, cesc kan verkligen fylla hans roll. Thiago är visserligen en spännande spelare som säkerligen kommer att bli en stjärna men han är fortfarande lite för ung och orutinerad för att komma in direkt, men i enstaka matcher så visst.
Barcelona Alvés
2011-05-31 15:56
Vi får hoppas på att det blir Alexis Sanchez till ett rimligt pris då han är den spelaren vi behöver, en som kan dra sin spelare då våra yttrar är mer naturliga strikers än dribblers, bara Messi som är den som verkligen gör sin gubbe 9/10
Barcelona Hetfield
2011-05-31 15:38
Vi får nog acceptera att Rossi blir Barcelonas köp den här säsongen, allt luktar Pep värvning:

Överskattad? Check
Average? Check
Överpris? Check
Osäkert köp? Check

Det roliga är att varken Man C eller Real Madrid har visat intresse för Rossi, det visar väl hur ointressant han är i dagens marknad.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-05-31 15:33
Ingen jävla Rossi till Barca. Jag skulle knappt ta honom gratis, vad skulle han tillföra? Om man betalar 30 miljoner för italienaren är den värvningen i klass med Zlata, Chygrynskiy, Hleb etc. Äh vad fan, ska man slänga upp så mycket pengar så ska det vara för en riktigt duktig spelare som kommer prestera och verkligen tillföra något till oss. Sánchez? Han blir nog troligen väldigt dyr men får man honom för under 30 är det drömmen. Neymar är en fantastisk talang och jag skulle kunna se honom komma också.

Sen skulle det vara kul med en billig spelare det inte snackats någonting om. En ung snabb ytter som inte kostar mer än 10. Tänker inte på någon speciell, men skulle va kul och värva en sådan typ av spelare, som kan få sitt genombrott här.
Barcelona Essienesque
2011-05-31 15:32
Jag tror nog att Rossi blir klar inom kort, eftersom det är den klart sämsta värvning som det har ryktats om och det luktar Pep på länga vägar.
,Sami
2011-05-31 15:19
Blaugrana91
Haha ja det kan mena att kanske Aguero är på väg till Barca. Man vet juh aldrig vart man har Rosell. Jag minns när Barca var intresserade av 3 spelare minns inte vilka det var sen vips så var Adriano klar för Barca. Vem trodde det? Så man vet aldrig vem det kan bli nu. Vi får hoppas på Aguero:) Silly Season är härligt!
Barcelona Blaugrana91
2011-05-31 15:12
,Sami

Håller med, det är just därför som jag inte heller riktigt tror på att det blir Rossi (även om det verkar så). Som sagt Rosell gillar att jobba i det tysta Dock tror jag inte att det blir Sanchez för han har det också snackts mycket om i media.

Däremot Kun (Jag vet att jag tjatar om honom) men honom har det inte snackats så mycket om i media, allafall inte gällande oss.

Dessutom reagrerade jag på något som Pep sa efter CL-finalen, han snackade om Messi och han berömde då Messi som världens bästa han någonsin sett osv osv, sen sa han typ att han hoppas att klubben fortsätter ha spelare som Messi trivs bra med. Han syftade då såklart på värvningar. Då kan man ju fundera vilka Messi trivs bra med, Argentinare? Kun är också från Argentina.

Lite väl långsökt kanske, men jag har läst fler som tolkat det lite på det sättet. :P
Barcelona Hetfield
2011-05-31 15:07
Cule-Messi

Chansen att Keita säljs när Pep är tränare är lika stor som att Shakira skulle dumpa Pique och bo hos mig.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-31 15:06
1.70-ligan

Jag hoppas du har rätt. haha
Men som sagt kan man lägga €30 miljoner för Rossi kan man väl lika gärna lägga €40 miljoner+Bojan för Kun istället.
,Sami
2011-05-31 15:05
Rosell gillar juh att jobba i det tysta. Och det går många rykten nu det här med Rossi till Barca. Jag tror inte på ryktet. Rosell kommer fixa Sanchez till Barca.
Sanchez blir klar den här veckan:)
Culé - Messi
2011-05-31 15:00
IN: Sanchez/Rossi, Pastore/Fabregas, Botia, Jose Angel, Kiko(?)
UT: Maxwell, Milito, Keita, Caceres,K9,Ibrahimovic, Bojan(lån)

Får vi ett bud på 20 miljoner euro för Keita så tror jag inte Pep kommer släppa honom. ;-)
Barcelona Pique<3
2011-05-31 14:57
Vilka spelare skulle menas till att bredda truppen, jag tänker på spelare som typ bänkar 70 % av säsongen. Kan någon nämna några exempel..
Barcelona Pique<3
2011-05-31 14:57
Vilka spelare skulle menas till att bredda truppen, jag tänker på spelare som typ bänkar 70 % av säsongen. Kan någon nämna några exempel..
Barcelona 1.70-ligan
2011-05-31 14:56
Blaugrana91

Det är i överkant, men jag tror inte heller han kommer gå hit för det priset. Vi får vänta och se, men som sagt, jag litar på Rosell :P
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-05-31 14:54
Ton

Bara Canal+.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-31 14:54
1.70-ligan

Fast priset sägs ju vara typ €30 miljoner, är Rossi värd det funderar jag? :P
Barcelona Ton
2011-05-31 14:51
Copa Amirica i sommar, är det bara Canal + som sänder, eller kommer delar gå i någon annan kanal?
Barcelona 1.70-ligan
2011-05-31 14:48
Alltså, Rossi får gärna komma om priset är rätt. Barca han inte blir svindyr och gör att vi inte kommer värva fler "klasspelare". Truppen ska ju tydligen breddas tills nästa år, det är bekräftat, och jag litar på att Rosell vet vad han gör..
Barcelona Blaugrana91
2011-05-31 14:46
Hmm enligt Sport kommer Barca presentera sin första värvning inom dem närmsta dagarna, verkar som det blir Rossi.

Jag gillar Rossi, han är bra men jag hade hellre sett att vi värvade Kun eller Sanchez till anfallet.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-05-31 14:41
HugoBoss

20:45 kommer matchen att visas på Viasat Fotboll. Med svenska kommentatorer. ;) Tvivlar på att Viasat Fotbolls sändning finns ute på nätet. Men som sagt, ikväll 20:45. Repris på VF.

----

Rambla

Svarar drygt 24 timmar efter ditt inlägg, men visst jag håller med. Känslorna tog över lite grann. Ska försöka ha känslorna under kontroll nästa gång. ;)
Barcelona Hyder
2011-05-31 14:37
Hetfield

30 milj. för Cavani eller Pastore? Aldrig. Inte bara för att deras respektive presidenter aldrig kommer att gå med på en sådan låg prislapp men även för att det finns en sådan stor efterfrågan på dessa spelare. Det blir ett priskrig som pressar upp hur många euro vi i sådana fall behöver betala för någon av de två nämnda.

Kostar Rossí runt 25-30 är det väll logiskt att Pastore eller Cavani kostar en hel del mer. Skälet till att man är konservativ med Cesc prislapp är att den förmodligen är otroligt hög, då pratar vi summor i halvmiljardersklassen.

Annons: