/spanien/barcelona/forum/11947.aspx/spanien/barcelona/forum/11947.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-06-01 12:49
Rossi klar enligt EMD.

Eller tja, snart klar iaf.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2011-06-01 12:47
Rossi klar för Barca enligt elmundo. Hur pålitliga är dom?

Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-01 12:37
Rossi passar helt enkelt inte in i Barcelona, hur bra han än är. Italienaren kan knappast spela på en kant och han ska ha en roll som spjutspets längst upp som går på löpningar och är målfarlig. Jag jämför honom med Bojan och även Higuaín i Real Madrid, som jag tycker har en liknande spelstil. Villa är annorlunda, han har trots allt teknik och passningsskicklighet samt jobbar hårt vilket gör att han kan spela på en kant, även om han kanske skulle gjort det bättre i mitten.
2011-06-01 12:33
Barcelonistas

Hur äckligt Real Madrid än beter sig så är de minst topp 3 i världen, och jag tycker de är rätt jämnbra med Manchester United. Hur ordningen än är där så är FCB, RM och MU de tre bästa klubbarna i världen just nu, utan snack.

Meningen med inlägget var att PL knappast dominerar CL längre vilket länge var deras främsta argument till att England hade den bästa ligan i världen. Nu har det varit förvånadsvärt tyst om det från deras sida. Själv tror jag den spanska ligan är på uppgång, med alla nya ägare så kanske någon av de klubbarna kan hota i framtiden. Hoppas även Sevilla, Villarreal, Valencia med flera kan få lite kontinuitet och börja bygga på någonting stort. Är helt säker på att vi ´snart får en bättre och jämnare spansk liga.

Barcelona Hetfield
2011-06-01 12:30
Vi får acceptera att Rossi lär bli nästa köpet. Suck.

Jag tror att H.Alavi hade rätt igår, problemet är inte så mycket Rossi, problemet är att många (inklusive lilla jag) är mer sugen på en mer dynamisk och spännande spelare. Rossi känns så förutsägbar och tråkig, jag förstår inte syftet med det köpet. Rossi är inte bra på kanten och det är inte heller en spelare som är bra på att ha bollen, han är mer av en "gå på djupled och gör mål" spelare.
Rossi är inte heller den typen av spelare som kan hota varken Pedro eller Villa, jag skulle isåfall hellre satsa på Bojan och Afellay.
2011-06-01 12:29
Barcelonistas

Äh, Real Madrid kommer att explodera. Frågan är bara när. Och jag håller med L.A.M, för tillfället är det bara Real Madrid och Man United som kan mäta sig med Barcelona. Det kunde ha slutat hur som helst i CL-semin mot Madrid, men Barcelona gick ur segrande som bästa lag.

Det är nu eller aldrig för Mourinho. Vinner han inget stort nästa säsong kommer han med största sannolikhet att försvinna från Madrid.
Barcelonistas
2011-06-01 12:27
Sami

Jag hoppas fortfarande på Neymar, en spelare som kan göra 2-3 gubbar och avgöra en match. Lägg därtill att han är ung och kan utvecklas mer, påminner mig om tjockisen luiz i sina bästa dagar.
Barcelonistas
2011-06-01 12:23
L.A.M

"Det är bara Manchester United som för tllfället kan mäta sig med Barcelona och Real Madrid"

Snälla Real Madrid? inför den här säsongen hade dom inte ens spelat en kvartsfinal på 6-7 år. Man United har vunnit pl dom senaste åren och varit i final/semi i cl dom senaste 3-4 åren.

Barcelona och Man United är dom 2 lagen som dominerar Cl, och sina ligor. Madrid dominerar sin picihiciui
,Sami
2011-06-01 12:17
Rossi riktigt nära Barca...
2011-06-01 12:13
Barca Barca

Han har ett år kvar på kontraktet så jag ser absolut att vi kan få honom för under 15 miljoner, till och med mindre om vi förhandlar smart. Om Willian vill till arcelona så kan han bara vänta tills nästa år och gå gratis, vilket jag knappast tror är något Shakhtar föredrar.
2011-06-01 12:11
Satt och tänkte på en sak om CL. Kommer ni ihåg när det var så mycket snack om att de engelska lagen alltid gick långt i Europa och att PL var den bästa ligan. Nu har spanska lag gått längre än de engelska två säsonger i rad och 2008 var senast som ett engelskt lag gick och vann rubbet. Både Barcelona(Spanien) och Inter(Italien) har vunnit efter det. Det här året var två spanska lag i semifinal varav ett vann, medan bara ett engelskt lag var bland de fyra bästa, och förra säsongen åkte alla ut i kvartsfinalen eller tidigare.

Jag tycker i alla fall det säger rätt mycket. Det är bara Manchester United som för tllfället kan mäta sig med Barcelona och Real Madrid. Barcelona är bäst i Europa, och faktum är att Real spelade bättre mot oss än vad Man U gjorde. Jag säger inte att marängerna är bättre, men den spanska toppen är överlägset bäst just nu.
Barcelona Barca Barca
2011-06-01 12:09
L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London //

Willian hyfsat billig ? Shakhtar Donetsk släppte en oprövad mittback, Chygrinsky för 25 miljoner euro och du tror att dom släpper en av sina bästa brassar för mindre än 30 miljoner ? Dessutom har dom tillräckligt med pengar vilket gör att dom kan sätta en hög prislapp och sedan vänta på att barca ska acceptera. Nej Willian kommer inte bli en billig värvning dock en mycket bra spelare.

Rossi har jag inget emot o se i blåröda tröjan, Cesc nej tack.
Barcelona Barca4eva
2011-06-01 12:05
Vad som händer med Fabregas har inget skit med Thiago att göra.

End of story.
2011-06-01 12:04
En klubbb som Malaga lär hosta upp runt 5-10 miljoner för Milito. Ingen chans i världen att argentinaren lämnar gratis.
Barcelona Capitan Puyi
2011-06-01 12:04
Tror nog många håller med om att det är värt att betala för att slippa ha Milito i truppen nästa säsong. Skön farbror till spelarna, speciellt Messi men jag får ont i magen varje gång jag ser hans namn på bänken.
Barcelona C.Andrés
2011-06-01 12:01
Gillar ej det som står i länktipset...
Kort och gott:Om laget nu verkligen värvar Fabregas måste Thiago bort,kanske i affären åt motsatta hållet. Javisst,Thiago kommer få mycket mindre speltid,men att göra om samma misstag igen är ju fan skrattretande om så är fallet.
Nej till Fabregas,Ja till Thiago!
Barcelona Hetfield
2011-06-01 11:50
1.70-ligan

Wenger är en manipulativ lögnare, men ska inte tro på det han säger.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-01 11:45
Wenger har ju även sagt att det inte har varit några kontakter med Barca ang Cesc i år, men bekräftade att det var det ifjol. Om det nu stämmer så talar det ju för att han inte kommer hit och att man kanske satsar på en annan spelare istället
2011-06-01 11:39
Fernando Gago - King of Barcelona

Det är sant, jag har bara en dålig känsla inför den här sommaren. Det ser ut som om ledningen kommer gå för både Rossi och Cesc för extermt mycket pengar och samtidigt sp har förhandligarna med José Angel stannat av lite. Och nu med att man kanske kan låta Milito gå gratis är ju också skumt. Något mittenlag i La Liga bör kunna punga ut åtminstonde 5 miljoner för argentinaren.

Willian verkar intressant. Där har vi en spelare jag söker. Hyfsat billig, ung som kan få ett genombrott hos oss, snabb ytter. Frö mig kan han bli den perfekta anfallsreserven nästa säsong. Och om han har ett år kvar på kontraktet så borde man kunna förhandla ner priset, dessutom.
Barcelona Hetfield
2011-06-01 11:38
En skadebenägen och iskall argentinare som har 1 år kvar på kontraktet kommer inte att ge oss några pengar, jag tror att man river kontraktet likt man gjorde med Marquez och tackar för alla åren istället. Vi slipper hans lön och en yngling kan ta hans plats, t.ex: Botia eller/och Fontas.

Ni fattar väl att det är skitsnack att Thiago ska ingå i ett byte? Pep har sagt att han tänker satsa på honom, dessutom så ska han få tillhöra A-laget nästa säsong, det är knappast troligt att han byts ut mot Cesc. Varför i hela världen skulle priset för Cesc sänkas om Thiago går på lån, och om han lyckas i Arsenal så kan man bara köpa tillbaks honom med klausulen?
Barcelona Rambla~
2011-06-01 11:33
Helt rätt. Villa var Laportas sista värvning. Fick kritik av Rosell som ansåg honom vara för dyr.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-06-01 11:32
1.70-ligan.

Dessutom är det första hela sommaren för Rosell. Så han kommer säkert vilja sätta viss prägel och göra avtryck även på värvningarna. Förra säsongen stod ju Laporta för värvningen av Villa om jag inte minns fel?
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-01 11:30
Håller helt med Rambla, den där jävla gratisverksamheten är sjukt irriterande. Vi lär inte få se lika mycket sånt under Rosells styre men jag vill ha bort det helt.
För övrigt vore Willian för 10-15 milj ett bra alternativ till Rossi för 30mille, om han nu blir så dyr. En bra spelare som skulle ge oss pengar över till fler förstärkningar.
Tror Barca kommer vara hyfsat aktiva i sommar ändå, av två anledningar: Den tunna truppen höll på att straffa oss under våren och alla lag i Europa strävar efter att komma ikapp oss.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-01 11:27
Rambla

Det är förvisso sant. Hoppas man plockar hem honom. Oavsett om man behåller honom eller ej är det en bra investering.

Frodo

hahah, fick mig dagens första skratt där!! Epic season :D
Barcelona Rambla~
2011-06-01 11:27
"Shakhtar Donestk are willing to let go Brazilian winger Willian (22), whose contract expires in 2012, for 15M. [sport]"

Ett annat exempel. 1 år kvar på kontraktet och 15m? Det ska gå att pruta ner till 10m. :P

En bra spelare som hade varit en perfekt ersättare för tex Jeffren. Jag tror att Pep gillar honom.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-06-01 11:26
L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London

Det har ju inte ens skett något på Silly Season än. Håll lite i hästen grabben.

Barcelona Rambla~
2011-06-01 11:25
"Barcelona are willing to let go Argentinian centre-back Gabriel Milito (30), whose contract expires in 2012, for free this summer. [sport]"

Åh vad jag stör mig på sånt här om det stämmer. Det får vara slut på den här gratisverksamheten. Har han 1 år kvar på kontraktet ska det tas betalt om han lämnar.
2011-06-01 11:25
Det här blir säkert en fiasko silly season. Skulle inte förvåna mig om vi både byter bort Thiago och Bojan mot Cesc och Rossi, plus en massa pengar. Hur svårt ska det vara att ta in en till vänster/mittback, Botía eller José Angel för 5 miljoner. Sporting kan ju knappst inte erbjuda så mycket pengar för någon av försvararna. Sen kan man värva någon lite billigare anfallare, antingen en som är lite äldre och accepterar bänken eller en ung, lovande som kan blomma ut.
Barcelona Rambla~
2011-06-01 11:23
1.70

Dispyt eller inte spelar ingen roll när det gäller Botía, där bestämmer Barca. Ni får honom gratis, vi vill ha möjligheten att köpa tillbaka honom inom 2 år till ett förutbestämt pris. Det skrevs in i kontraktet när han gick till Sporting.
Barcelona Barca4eva
2011-06-01 11:23
Epic Season. Det är klart att den är epic när de vinner Spanska Cupen, den enda titel på 3-4 år.
Annons: