/spanien/barcelona/forum/11946.aspx/spanien/barcelona/forum/11946.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca-nist
2011-05-24 14:58
sami

Tack för hjälpen !
Barcelona haeger
2011-05-24 14:58
Andreas - V.V [Barney S]

"Konstruktionen kan tyckas konstig, precis när jag intagit min plats senast jag var där så tänkte jag, wtf? Kunde inte "se" över till andra sidan"

Så är det ju på Camp Nou också. Lär vara så på alla stora arenor.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-24 14:56
Diego Milito eller Forlan hade passat bra i Barcas anfall. Men om det nu blir Rossi så är jag nöjd, har alltid hyllat honom och han är en bra lagspelare samtidigt som han besitter spetskvalitéer som just nu saknas i Barcelona. Han är inte lik Villa och Pedro i sitt offensiva spel, som många här vill få det till.

Jag bryr mig inte så mycket om transfersummor. Men jag mådde dåligt av att Zlatan tjänade mer pengar än Xavi och Iniesta och jag kommer må dåligt av att Aguero tjänar mer än dom.

Sen kan jag inte bry mig om Madrid köper honom. Har han ingen lojalitet mot Atleticos fans och drar till Real Madrid så vill jag inte ens ha en sån spelare i Barca. Känner även att det är lustigt att Madrid vill värva just honom nu bara för att han är Atleticos spelare. Han både kostar och tjänar mer än Llorente som de har varit efter i flera månader.

Typisk madridvärvning isf.
,Sami
2011-05-24 14:55
Barca-nist
Interviewer: What do you think about the finals ?
Messi: We have a very good oponnent, but we are best in Europe and? I am sure that we will not have any problems winning Champions League.
Interviewer: How's atmosphere in team before match?

Messi: It's very optimistic, we are training hard lately, harder than ever, so we're hoping for the victory like I said.
Interviewer: What's your opinion about Manchester United?
Messi: They have good players like Rooney it's not gonna be easy.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-05-24 14:50
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.

Absolut ; )

Emirates är en underbar arena, faktiskt en av de coolare jag varit på, konstruktionen är maffig och gräset är fint som attans.
Knappast bättre än Camp Nou dock, inget slår CN.

Konstruktionen kan tyckas konstig, precis när jag intagit min plats senast jag var där så tänkte jag, wtf? Kunde inte "se" över till andra sidan, (se länktips).
Detta beror på den vågade konstruktionen, man ser dock planen väldigt bra men det kan kännas lite instängt, personligen gillar jag att sitta längst ner (=Maffigast) - dock var det svårt att välja biljetter till ARS - MAN U så man fick ta det man fick tag på..
Barcelona Barca-nist
2011-05-24 14:48
ÖVERSÄTTNING ??
2011-05-24 14:42
Andreas - V.V [Barney S]

Jojo men jag förstår inte logiken i varför man skulle vilja träna på stora stadion istället för deras lyxiga träningsanläggning. Är det bara träning man ska göra så antar jag att deras träningsanläggning har bättre faciliteter och komfort för såna saker. Nu lär väl spelarna knappast vantrivas på Emirates heller men du förstår min poäng :P En träningsanläggning är till för att tränas på!
2011-05-24 14:39
Aguero är väl bara 22 år, en man för framtiden!

Han kommer nog hamna i R.Madrid, tragiskt men sant.
Barcelona Figeta
2011-05-24 14:38
Det är många som hoppar på Hetfield och säger att Aguero skulle vara för dyr. Men är han verkligen så dyr om man jämför med de andra "crack" värvningar som ryktas till oss?

Cesc kommer inte släppas för mindre än 400 milj
Udinese har tackat nej till ett 35 milj euro bud på Sanchez
Rossi ryktas till oss för 30 milj euro

Detta är de spelare som ryktats till oss mest. Jag väljer Cesc alla dagar i veckan före Sanchez och Rossi.

Jag har tidigare nämnt att jag vill ha en äldre anfalls värvning (Forlan/Kanoute) och Cesc men när jag såg att Aguero vill lämna så måste man verkligen ta vara på den chansen. Vi kan få honom för ca 420 miljoner kr och om vi jämför det med en förra säsongens crack värvning Villa som var 29 år och värvades för 400 så är Aguero verkligen ett fynd.

Cesc kan väntas tills säsongen efter då vi faktiskt är i behov av en anfallare mer än en mittfältare. Vi har även Thiago som flyttas upp och Xavi har inte visat tecken på att han blivit äldre. Keita kommer förmodligen stanna och om vi värvar försvarare så kommer vi slippa se Busquets/Mascherano som mittbackar och det betyder att vi får se dem spela mer på mittfältet.
2011-05-24 14:36

Slita på deras gräs? Jag tror nog "gräset" klarar 2 lättare träningspass innan Emirates Cup..
2011-05-24 14:33
Rambla

Barcelona have asked Arsenal to train at the Emirates stadium on Wednesday and Thursday

Nu står det iofs Emirates Stadium specifikt men jag kan hålla med om att det låter konstigt. Varför inte använda deras träningsanläggning? Arsenal lär ju inte vilja att man sliter på deras gräs etc.

edit: Kul om RvN återvänder till Spanien. Mer profiler!
Barcelona Rambla~
2011-05-24 14:31
Känner vi Piqué rätt så kommer han ju att hälla i något äckligt i Cescs skåp. Vilket lär lukta så där lagom behagligt när Arsenal återvänder i sommar till försäsongsträning. :P
Barcelona Rambla~
2011-05-24 14:18
Eh, nu är det ju inte arean Emirates det är frågan om utan Arsenals träningsaläggning ute vid London Colney, en bit utanför staden London. En av Storbrittaniens bästa anläggning. Engelska landslaget brukar alltid använda den.
2011-05-24 14:14
Inte konstigt att klubben vill vara på Emirates dock. en fantastisk arena :)

Rambla

Tack för infon, får se om man kommer iväg då..:/
2011-05-24 14:12
Finns massor av arenamöjligheter, dock inget som håller Emiratesklass men arenor iaf, Watford. Fulham, QPR etc..
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-24 14:11
Emirates Stadium är ju den överlägset bästa arenan i London så det är väl inte så konstigt att man vill träna där?
Barcelona Barca4eva
2011-05-24 14:10
¡Barca! - Crèma Catalana

Antingen var det bara bullshit från tidningarna eller så är det bara Messidinho_10 som inte har någon koll :p
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-05-24 13:56
Messidinho_10 Alltså ljög Fabregas, med andra ord?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Myrran
2011-05-24 13:52
Vilket lag i London skulle man kunna fråga egentligen?

Störst sannolikhet är väl Tottenham eller West Ham. Arsenal och Chelsea är väl kanske inte lika sammarbetsvilliga, eller ja. Chelsea kanske vill hjälpa till för att få igen på Man U?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-24 13:51
160 bussar jobbar klubben på att fixa. Det betyder att 8000 culés som skulle åka just genom Barcelonas organisation får plats. De övriga får ta sig dit själva.

Bra att klubben har ställt upp och det är trots allt deras ansvar och skyldighet. Hoppas att de gör sitt yttersta att kunna få de övriga dit också.
Barcelona Messidinho_10
2011-05-24 13:51
Meddela och meddela, klart som fan Cesc kommer befinna sig på läktaren och se sina vänner spela.
Barcelona Capitan Puyi
2011-05-24 13:49
Av alla Londons klubbar så frågar vi Arsenal om vi får låna deras arena. Talk about pushing it :P
Barcelona Barca4eva
2011-05-24 13:45
Messidinho_10

Var det inte så att Fabregas meddelat Arsenal att han inte ska kolla på finalen?
Barcelona Messidinho_10
2011-05-24 13:42
Eller så får Barca fansen som finns i London med Fabregas i spetsen gå på matchen istället!
Barcelona Myrran
2011-05-24 13:40
Barcelona have asked Arsenal to train at the Emirates stadium on Wednesday and Thursday. - Twitter #fcblive

Haha, undra om Cesc får vara med ? :P
Barcelona Rambla~
2011-05-24 13:31
Barcelona club members can watch the final of the Champions League on big screen at the club's Mini Estadi

Andreas, nu vet du var du ska befinna dig under matchen. :P
2011-05-24 13:29
Rambla~

Jag kan lova dig att MÅNGA åker med buss, Barcelona viatges (?) anordnade bussresor som faktiskt var ganska billiga, den större skaran av Barcelona supportrar till denna match åker nog buss även om en hel del även planerat att ta flyget.

Så tror vi klarar oss från halvtomma läktare i alla fall, folk som har biljetter kommer ta sig till Wembley oavsett om dom måste krypa, en biljett är värd så pass mycket att man inte vill kassera den..

Det fixar sig, det tar inte så lång tid med buss och jag tror säkert dom (fansen) har en rätt trevlig tur, massor av andra Barcelona fans och en jävla massa bira =)
Barcelona Messidinho_10
2011-05-24 13:28
Ja härligt att laget åker idag!! Fansen får väl ta bussarna eller nåt. Eller så får Barca montera upp en jätte skärm på Camp Nou och bjuda fansen på gratis fotboll & inträde!
Barcelona NoGo™
2011-05-24 13:23
NU får allt klubben göra allt de kan för att se till se att fansen kan ta sig till Wembley! Hyr bussar eller nått!
Barcelona Barca4eva
2011-05-24 13:21
Synd för er som inte kan ta er till er destination pga askmolnet.
Annons: