/spanien/barcelona/forum/11945.aspx/spanien/barcelona/forum/11945.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2011-05-25 21:12
Blaugrana91

Jo, det är klart. Men som lag hade de väl inte så värst mycket att vinna? De fortsatte lagspelet och försökte, lite mer än så kanske, även få Cristiano att sätta lite baljor för att han ska få sitt pris. Enligt mig är det bara schysst, deras säsong var ju trots allt "över". Men vi kanske tolkar det på ett annorlunda sätt :P
Barcelona Blaugrana91
2011-05-25 21:08
Barca4eva

Ja visst, men dem gör det för Ronaldo inte för själva laget inte sant?
Barcelona Barca4eva
2011-05-25 21:06
Blaugrana91

"När alla i laget kämpar som galningar för att han ska få vinna skytteligan så kan man ju börja fundera..."

Då är de väl bara schyssta?
Barcelona Blaugrana91
2011-05-25 21:03
Cigge

"Blir Messi större än laget får ni problem. Likaså om Ronaldo skulle bli större än oss."

Vill inte starta något tjafs eller nåt, men Ronaldo är väl redan större än laget?
När alla i laget kämpar som galningar för att han ska få vinna skytteligan så kan man ju börja fundera...

Gällande Messi så vet alla att han sätter laget i första hand, bara kolla alla framspelningar han gjort denna säsong. Messi har denna säsong många gånger valt att spela fram någon annan istället för att själv gå på skott.
Barçelonista!
2011-05-25 20:44
sitter och nostalgi laddar lite inför lördag med enormt känslofyllda youtube-klipp, någon som har någon bra youtubelänk att dela med sig av?
Cigge
2011-05-25 20:44
L.A.M Nr 10

Angående att Özil varit dålig i alla möten mot er är kanske inte så konstigt. Özil ska spela offensiv fotboll, det är därför han har gjort det så bra i alla andra matcher än mot er, då vi spelade en defensiv fotboll.

Vi, Real Madrid, ska spela offensivt, även om det är en balansgång mellan offensiv och dumdristig, så är det så vi ska spela. Özil har fått agera tillbakadragen ytter i de matcher han fått spela mot er och det är väl inte direkt hans styrka. Med den taktiken ska han inte starta då det finns bra många bättre alternativ.

Får vi se en "normal-offensiv" från vår sida kommande säsong är jag säker på att Özil kommer att prestera. Även om han mer eller mindre fått en stämpel på sig, något felaktig enligt mig, att han är som sämst när det gäller.
Barcelona Hetfield
2011-05-25 20:42
Cigge

Större talang innebär inte att man blir en bättre spelare. Jag kan nämna minst 10 spelare som har större talang än Pedro, men Pedro är fortfarande bättre tack vare arbetsinsatsen och hjärtat.

Jag tror att Pastore är rent talangmässigt bättre och har större potential, jag ser inte Özil kunna bli en guldbollenvinnare i framtiden då han är en spelare som smälter in bakgrunden och gör sitt jobb. Jag tror att Pastore är mer spektakulär, det är oftast vad som skiljer mellan de. Jag tycker inte att Özil är spektakulär, men han gör nästan alltid sitt jobb.
Cigge
2011-05-25 20:37
L.A.M Nr 10

Monstersäsongen som ni hade när ni tog hem allt, kan jag inte ta ifrån er. Det har ju ingen tidigare gjort.

Det kommer bli ett oerhört intressant år kommande säsong. Särskilt, då vi, med all säkerhet är mer redo rent mentalt än vad vi varit i år samtidigt som det ska bli intressant och se om Messi tar på sig ännu mer ansvar än vad han gör idag. Jag tror det kan leda till er nackdel framöver. Blir Messi större än laget får ni problem. Likaså om Ronaldo skulle bli större än oss.

Hetfield, L.A.M Nr 10, addeh & Frodo

Gällande Özil/Pastore tycker jag att de skiljer sig en hel del i sitt sätt att spela. Pastore är mer utav en Kaka-typ tycker jag. Pastore har bättre teknik och bollkänsla än Kaka, men är inte riktigt så bra avslutare än. Passningarna är utav hög kvalité, men den sidan kan han utveckla. Pastores svaghet får man väl ändå säga är det så kallade rycket. Duktig spelare, absolut, men det vore kul och se honom i en bättre klubb och liga också för den delen.

Özils styrka ligger i bollkänslan och speförståelsen, likt en viss Iniesta. Han har ett grymt spelsinne med fina passningar. Något som oftast glöms bort är att han är otroligt snabb. Özils svaghet, offensivt sett, är sin osjälviskhet och att han emellanåt blir feg. Han är en lagspelare om något, men det kan emellanåt gå till överdrift. Det hänger ihop med hans feghet. Både vad gäller dueller och att ta för sig i spelet. Gällande fegheten tror jag vi får se han ta minst ett steg kommande säsong. Han har det i sig, det är jag helt säker på.

Hetfield, du nämnde att Pastore har större talang. Det är jag tveksam på, även om det kanske är en smaksak. Özil bar Werder Bremen på sina axlar, som var ett bättre lag än Palermo.

Nu kanske ni tror att jag håller Özil högt för att han spelar hos oss, vilket kan ha en liten del i det hela, men jag har följt honom sedan han slog igenom i Schalke 04. Man såg direkt att det var något utöver det vanliga med passningar, bollkänsla och spelförståelse. Till på köpet är han riktigt snabb.

Båda dessa herrar kommer vara betydande för sina lag, vilket lag Pastore än spelar för i framtiden, men jag tycker att Özil är snäppet bättre nu och jag tror han kommer vara det i framtiden också.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-05-25 20:35
Wow Valdano har lämnat. Ganska komiskt att de i Puertan älskade honom för ett år sedan och nu ogillar vissa honom bara för att han har bråkat med deras "gud" vid namn hycklaren.
Barcelona Barca4eva
2011-05-25 20:25
Cigge

Özil tycker jag är bättre för tillfället...men jag misstänker ändå att Pastore lär vända :p
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-25 20:20
Hetfield

Det är väl lite skillnad på att spela i Real Madrid och Palermo? Özil har ju varit riktigt bra i sin första säsong för Madrid och dominerat spanska ligan. Man har inte sett röken av honom i stora matcher, men jag tror inte heller Pastore skulle kunna dominera ett el clasico eller en match mot ett bra lag i CL.

Äh, jag tycker båda har ungefär lika stor potential. Özil är bättre just nu för att han spelar i ett bättre lag.
Barcelona Hetfield
2011-05-25 20:10
Jag tror att Pastore har betydligt mer talang än Özil. Özil är en spelare som är en del av kedjan medan Pastore är kedjan, han kan bära ett lag på axlarna som i Palermo.

Just nu är Özil bättre, men Pastore lär gå förbi om han går till ett topplag.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-25 20:08
Jag har faktiskt inte sett Pastore lira så jättemycket men jag tror nog ändå Özil drar längsta strået i dagsläget. Som Frodo säger så skulle Real tjäna på att bygga spelet mer runt honom. Men båda två har potential att bli andra bäst i världen, som addeh säger så når ju ingen på Messi.

Måste rent generellt säga att jag är otroligt svag för playmakers. Jag är riktigt glad över Messis förvandling till att numera delta mycket i spelet, från att förut ha varit en ytter som väntar på bollen. Det är konst att se Xavi, Iniesta och Messi samspela när de är som bäst.

*Ryser*
Atlético addeh
2011-05-25 20:04
Cigge

Oj, svår fråga. Den var klurig. Jag skulle säga att det är hugget som stucket. Båda har enorm potential. Özil är en bättre passningsspelare och Pastore en bättre målskytt. Annars är det väldigt jämnt. Vad anser du?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-25 20:01
rågi

Enligt mig så är det stor underhållning när Barca spelar vanligtvis. Jag skulle inte säga att vi har en svacka jus nu, men det var länge sen vi spelade 100 % av vår förmåga flera matcher i rad. Pga trötthet så har vi börjat rulla lite för myckety, och jag tror den här vilan kom lägligt.

Nu när Barca inte känn i bäst slag och med bäst fysik, är det bara jag som tror att Pep kommer överraska oss ordentligt på lördag? Skulle verkligen inte förvåna mig om spelarna gick ut och briljerar med sin bästa fotboll. Pep brukar ju alltid göra något oväntat i stormatcher som förändar allt, hoppas något sådant händer mot Man U.
Barcelona Frodo
2011-05-25 20:01
Cigge

Jag tycker att Özil är bättre i dagläget men båda är liknande spelartyper med mjuka rörelser. Båda faller bort stora delar av matcherna ibland men det kommer nog båda slipa bort med tid och erfarenhet. Av det jag har sett så har nog Pastore lite mer potential men Özil är ju redan där och det är nog troligare att han når sin fulla potential.

Dessutom tror jag att det bara är en tidsfråga innan Özil är herre på täppan i Madrid oavsett om andra personer i laget har bättre statistik. Problemet för Özil är att Mourinho verkar föredra lite "dummare" spelare som i mångt och mycket lever på snabbhet (se Ronaldo och Di Maria). Jag hade nog byggt spelet lite mer mot Özil än Ronaldo då Real kan få nytta av hans intelligens mer i framtiden vilket är en egenskap Ronaldo saknar. Nu är ju ert anfall relativt ungt men jag tror att det finns mer att hämta från Özil då han inte är som era kantspelare som mer är "hit and run".
Valencia rågi - Kung M.Llorente!
2011-05-25 19:56
L.A.M Nr 10//

Resultatmässigt kan jag hålla med dig. Synd att det skett lite på bekostnad av underhållningen bara men fotboll går ju ut på att vinna först och främst.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-25 19:52
Cigge

Angående ditt tidigare inlägg.

Barcelona tycker jag verkligen kan ses som ett av de bästa lagn genom tiderna. Vi har inte kommit med en ny spelidé då Holland uppfann den, men vi har tagit den och utvecklat den vilket nästan gjort den till vår egen. Titlarna vi tagit sen Pep kom säger ju en hel del. Spelet må ha sett lite slött ut den senaste tiden men det beror nog främst på trötthet, i vintra var spelet strålande där vi vann med 5 mål ett antal gånger, bland annat mot Real Madrid. Trippelsäsongen tror jag dock vi slog målrekord då vi fullkomligt öste in må och skapade chans på chans, precis som vi gjorde i höstas och vintras.

Sen måste man ju säga att vi tävlar mot ett riktigt bra lag också. Real Madrid hade normalt med detta bygge säkerligen tagit en ligatitel men man har otur som tävlar mot detta fantastiska lag. Det är riktigt starkt av Barcelona att hålla i från i ligan, gå vidare i CL och utklassa ett sådant bra lag som Real ändå är idag.
Cigge
2011-05-25 19:29
Ser att ni snackar om bland annat Pastore. Är det bara jag som tycker att han liknar en brasse i spelstilen än en argentinare?

Sedan undrar jag om ni tycker Pastore är bättre än Özil i dagsläget och vem av dessa som har störst potential?
Barcelona Sano97
2011-05-25 19:16
Shiiiiiiiiit asså vilka tråkiga diskussioner ni har fan helt sjukt ni bablar om att Cesc ska hit och Pastore ochså och sen så bablar ni om att Kun ska komma. Fan asså börja snacka övergångar när nåt händer,man får jävligt ont i huvudet.
Barcelona Hetfield
2011-05-25 19:16
Tydligen inte bara Busquets som är bra sånt. Snacka om dubbelmoral.

Rätt så kul faktiskt :P
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-25 18:59
Hetfield

Även Zamparini har insett att Pastore till slut kommer vilja lämna, och då gäller att att mjölka så mycket pengar som möjligt ur honom. Galen man för övrigt...
Atlético addeh
2011-05-25 18:53
Hetfield

Så länge Borrel pratar om italiensk fotboll och sånt han faktiskt har koll på så stör jag mig inte på honom. Han är väldigt kunnig och en person jag har stor respekt för. Dock så uttalar han sig gång efter annan väldigt korkat om Barcelona vilket jag bara tyder som avundsjuka.

Angående Pastore så pratar Borrel hela tiden om att argentinaren kommer bli rekorddyr när han lämnar Palermo. Även om han inte riktigt tror på det så kan jag hålla med om att han är en potentiell utmanare till Ballon d'Or i framtiden. Eller ja, en hög placering i alla fall. Så länge Messi spelar på den här nivån lär ingen komma ifatt honom.
Barcelona Frodo
2011-05-25 18:52
Till Marcus Rossheim

Barcelona gjorde inget misstag när man tappade Cesc. Man kunde inte sätta dit en återköpsklausul som du menar.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-25 18:51
Pastore vore en intressant värvning helt klart, som flera andra nämnt hans och Messis samspel har sett ritkigt bra ut.

Jose Angel
Botia
Pastore/Cesc (Pastore lär vara lite billigare)
Sanchez (Helst)
Samtidigt som man flyttar upp Thiago och Fontas.

Vore riktigt bra värvningar enligt mig.

Atlético addeh
2011-05-25 18:50
Fantastiskt att se Thiago tillsammans med brassarna i laget. De verkar hittat varandra väl. Ynglingen verkar ha kommit in i gruppen väldigt bra och umgås bara inte med dem i hans egen ålder, vilket är positivt för framtiden.
Barcelona Hetfield
2011-05-25 18:47
Frodo

Haha, om Zamparini kan gå från typ "Pastore kommer inte säljas" till "Pastore är värd lika mycket som Messi och C.Ronaldo" till "Pastore är värd minst 60 miljoner" till "Jag tror att Pastore går till Barceona" så är det framsteg.

addeh

Borrell må vara en douche ibland, men han är galet kunnig på det han är bra på, dvs. italiensk fotboll. Han var ju den enda experten som trodde att Inter skulle ta CL i början av förra säsongen. Han säger att Pastore är en framtida guldbollenvinnaren, jag påstår nog att jag tror på det.
Barcelona Frodo
2011-05-25 18:44
Jag tror inte att Messi har bett om att Pastore ska bli värvad. Zamparini är lite...ehhh...vrickad och hans ord bör tas med ett badkar av salt. Däremot kanske han har blivit tillfrågad om Pastore och då svarat ärligt om att han är klass. Har man sett de i Argentina så vet man att deras samförstånd och spelintelligens är en bra bit över alla andras.
Atlético addeh
2011-05-25 18:43
Hetfield

Hehe, Pep kanske vill "betala tillbaka" efter det som hände med Eto'o. Man kan ju inte säga att Guardiola blev vinnaren i alla fall då Samus efterträdare inte gjorde någon dundersuccé...

En annan sak som vore förbannat kul med att värva Pastore vore för att Borrel är väldigt förtjust i honom och som ni bekant vet är FC Barcelona hans slagpåse vad det gäller allt.
Barcelona Hetfield
2011-05-25 18:39
addeh

Jag tror också att det är lite konstigt, Messi var en av de som bad och tjatade på att Pep skulle behålla Eto'o, och det gick som det gick.

Men om Zamparini (!) säger att han tror att Pastore går till Barcelona så ligger det något i det. Han är ju trots allt galen.
Annons: