/spanien/barcelona/forum/11944.aspx/spanien/barcelona/forum/11944.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-05-24 00:29
Hetfield

Du och många andra tror att bara för att klubben gjort klart med en tröjsponsor så kommer det att kastas ut pengar på värvningar hej vilt? Snarare är det så att man ansåg sig tvungen att signa ett kontrakt för att försöka få ner skuldberget som knappast minskar av sig självt.

Lönetaket bantas? Jaså, vilka stora löneutgifter förutom Zlatan blir klubben av med? Inte planerar man att sälja av någon av sina stjärnor precis. Snarare är det väl så att det lär höjas rejält med en värvning av Kuns kaliber och hans löneanpspråk.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-24 00:25
Kun vore ju inte helt fel, men €45 miljoner är äckligt mycket, så känns inte som vi kommer värva honom, men värt är väl att tänka på att vår transferbudget inte kommer sluta på €50 miljoner (Eller vad den nu är på för tillfället), jag menar vi kommer sälja några spelare, samt sälja samtliga spelare som är på lån, det gör att budgeten ökar rätt ordentligt., jag räknade på ett ungerfär förut och den kan nå €70-80 miljoner och då vore väl en värvning av Kun inte omöjlig?

Skulle jag få välja mellan en värvning av Cesc eller Kun skulle jag välja Kun, då vi idagsläget inte är i akut behov av Cesc. Han kan isåfall komma nästa sommar eller nåt.
Barcelona Hetfield
2011-05-24 00:21
Rambla

Herrejisses, du får Barcelona att låta som Elfsborg. 50 miljoner euro är budgeten, och då räknar man inte ens med spelarna man ska sälja.

Lägg till att tack vare Qatar Foundation så kommer vi kunna lappa ihop en stor del av skulden, och vi är en klubb som drar in enormt mycket pengar. Lägg även till att lönetaket kommer att bantas när några spelar försvinner och talanger med liten lön kommer in.

Like I said, ska man köpa Kun så blir det allt det blir för i år. Jag säger inte att Kun är ett köp vi MÅSTE satsa på, tycker dock att Kun att betydligt bättre köp än vad Villa var/är.
Barcelona Messidinho_10
2011-05-24 00:20
Nej såklart att Rosell inte kommer värva Aguero finns inte på kartan, har heller aldrig gjort det. Han är overaten enligt min mening..
Barcelona Rambla~
2011-05-24 00:19
Hetfield

Du kan ju inte komma med det argumentet, kan man betala för Villa så.... inser du inte hur naivt det är? Villa var då, nu är nu. Det är helt andra förutsättningar nu. Det var även lite överpris för Villa, något Rosell sa rätt så omgående. Dessutom, det är Villa x 1,5 vi snackar nu. Vi snackar €65m för 1 spelare, enbart pengar eftersom det är klausulen. Då har vi inte börjat snacka lönekostnad. Kun ligger från och med nästa säsong i löneklassen 11m per säsong.
Barcelona Hetfield
2011-05-24 00:16
Rambla

Om Aguero blir årets enda crack så räcker budgeten gott och väl, men då får man mer eller mindre ge upp om Cesc.

Like I said, kan man betala för Villa så....
Barcelona God is a five letter word - Messi
2011-05-24 00:15
,Sami
Dem har ju visat intresse då och då, och följt hur hans formkurva stiger uppåt. Men aldrig seriöst tror jag inte, jag hoppas dock att det blir han eller Neymar. Inte Sanchez eller Rossi
Barcelona Rambla~
2011-05-24 00:13
Nej, Barca kommer inte att värva Kun. Inte för €45m + 43% av den summan i skatt. Det finns inte på kartan.

Hetfield

Jag förväntar mig att du klarar av att räkna ut summan av det jag skrev precis ovan. Då inser även du att klubbens ekonomi knappast räcker till för en värvning av den kvantiteten.
Barcelona Hetfield
2011-05-24 00:13
Seriöst, kan man betala 40 miljoner för en 29-åring som kommer att bli avdankad om ett par år så kan man väl betala liknande summa för Aguero som är klippt och skuren för kantspelet i Barcelona?

Barcelonas värvningsfilosofi är bara weird.
,Sami
2011-05-24 00:10
”Barças drömvärvning i möte – kan säljas för 400 miljoner”
Ett extrainsatt möte. Kan det betyda att en av fotbollsvärldens mest lovande spelare är på väg att byta klubb?

Klart är, enligt Marca, att Sergio Agüero på måndagen träffade Atlético Madrids klubbledning. Enligt tidningen anlände argentinaren till hemmaarenan för mötet som ska ha handlat om superstjärnans framtid i klubben.
Vid 17:30 kom 22-åringens till stadion i sällskap med sin far och två agenter. Först två timmar senare lämnade anfallaren området i sin bil.

Barcelona, Real Madrid och Manchester City uppges följa utvecklingen men prislappen är i dagsläget satt till höga 400 miljoner kronor vilket nog kan avskräcka en del.

/Patrik Sjögren

Ps. Barca är väl inte ute efter Aguero?

Cigge
2011-05-24 00:08
Blaugrana91

Ska jag vara helt ärlig gör det mig ingenting om ni värvar Neymar eller Rossi. Rossi är en sämre kopia av Villa och Neymar är enligt mig brutalt överskattad. Att han har talang är inget att snacka om, men hans prestationer är baserade på fina konststycken i en liga som håller samma klass som den cypriotiska ligan. Att han dansar sig förbi sina motståndare som står och tittar på imponerar inte direkt på mig. Jag kan få äta upp mina ord med råge, men det är så jag ser på saken. Det bästa för Neymar vore att gå till en medelklubb i Europa och få acklimatisera sig i lugn och ro till den europeiska fotbollen. Titta bara på hur Ronaldinho och Ronaldo gjorde. Pato är den enda jag kan komma på som slagit igenom direkt i storklubb som kommer från den brasilianska ligan, men som sagt, jag kan mycket väl ha fel men det är min känsla.

Sanchez däremot är jag mer eller mindre livrädd för att ni värvar. Fantastiskt individuellt sett och inte så dålig lagspelare som man ändå kan tro att han är. Bra skott, teknisk och tar sig med lätthet förbi sin gubbe. Det är väl precis vad ni behöver. Jag får hoppas att Pep inte förstår det. :)

Det beror på om ni tycker att Bojan eller Jeffren håller som femteval. Jeffren ser intressant ut, men så skadedrabbad som han är hade jag inte litat på honom för fem öre. Afellay är för mig ingen kant- eller anfallsspelare utan en central mittfältare. Likt den positionen Iniesta har idag. Jag är relativt säker på att ni får se en bättre Afellay till kommande säsong, men jag är tveksam på om han håller måttet.
,Sami
2011-05-24 00:02
Andreas - V.V [Barney S]
Aguero hamnar i City. Medans Tevez går till Inter.
Barcelona God is a five letter word - Messi
Ni hann före mig, men fyfan vad jag vill ha Aguero i Barca. För då kommer Villa/Pedro att känna sig hotade på något sätt och prestera mer!
Culé - Messi
Andreas

Köplag1 Real Madrid
Köplag2 Man City
Right?

Believe me, han spelar för Real Madrid säsongen 11/12. Glöm inte att jag sade det. :P
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-05-23 23:58
Hur kan man gilla Tjuventus? Smaken är sannerligen som baken =)

Aguero till Barca, hade varit nåt.. Aguero har alltid varit en favorit men han lär väl hamna i köplag 1 eller köplag 2.
Culé - Messi
2011-05-23 23:53
Tänk om man vaknade någon dag och det stod '' Officiellt: Kun Aguero till Barcelona.''
Skulle fan få tårar av glödje.:P
Har alltid gillat Kun Aguero.
Hur som helst, det fotbollslaget som värvar Kun har värvat sommarfönstret bäste fotbollsspelare(till salu), utan tvekan.

Bona nit!
Barcelona Barca4eva
2011-05-23 23:51
Aguero i Barca hade varit något, men det lär knappast hända. Aja, bona nit!
Postat via SvenskaFans-appen
Cigge
2011-05-23 23:49
Angående Juventus tror jag inte att de hade befunnit sig på övre halvan i årets La Liga. Rykten säger att Juventus ska satsa fullt ut i år. Hur ska det gå till utan europaspel? Det vore ett misstag av Agüero att lämna för Juventus i dagsläget. Jag tycker Agüero bör låta andra spelare föra upp laget till i närheten av Milan och Inter innan han själv kan överväga en övergång. Ligan är kraftigt försvagad och har inte särskilt många talanger heller för den delen. Serie A har en tung och svår framtid framför sig.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-23 23:48
Själv har jag inga speciella känslor för Juve. Visst, dom har klassiska spelare som Del Piero och Buffon men samtidigt är dom anledningen till varför man såg ner på Inter och Moratti i flera år.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-23 23:45
Cigge

Håller med dig om att Barca behöver bredda sin trupp lite i sommar och det kommer man göra.
Men du säger att vi behöver värva 2 nya anfallare?! Det anser inte jag, räcker med att klubben värvar in en anfallare av högsta klass, Sanchez, Neymar eller Rossi känns troligast.

Jag tror Barca kommer köpa in Botia och Jose Angel till försvaret, Sanchez, Rossi eller Neymar till anfallet som sagt, samt möjligt att man även försöker få hit Cesc.
Dessutom kommer ju både Thiago och Fontas att flyttas upp till A-laget.
Barcelona Hetfield
2011-05-23 23:35
A.Gaudi

Bra sagt! Jag tycker det är synd att folk ser Juventus som ett mittenlag (även om det var där de hamnade). De må vara ett skämt idag, men Juventus är Juventus. De fick spela i Serie B där alla deras stjärnor drog iväg, så have some respect för den gamla damen.

Det var inte många år sen de spelade i CL-final och slog ut Real Madrid ;)
Barcelona Barca4eva
2011-05-23 23:23
Elbraco Ja, klockren var han :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Frodo
2011-05-23 23:22
A.Gaudi

Skillnaden är att Juves ledning är rätt stökig just nu. Laporta och Rosell var ett ungt radarpar med klara idéer när de började med revolutionen i Barcelona. Sen vet jag inte om Juve i nuläget är villiga att gå med på Kuns enorma lönekrav. Men jag håller med dig om att Juve så småningom kommer att ta sig till toppen.
Barcelona Barcadinho.
2011-05-23 23:21
Oj, vilken livshistoria han har Preciado. Jag skulle gärna sitta på ett kaffe och bara lyssna på honom.
Nästan varje människa har sin egen historia som lätt skulle kunna räcka för en underbar och läsvärd bok. Synd att så många människors historia bara rinner i sanden, ingen eller få som vet exakt detaljerna. Fråga mycket era föräldrar och nära om deras liv och berätta mycket själva. Det är intressant.

(godnatt)
AndreD - Winning!
2011-05-23 23:21
elbraco

Du fattade vad han menade med den va?
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-23 23:20
Någon som kollar Fotbollsmåndag?
Syrianskas tränare är för skön; "Vi var kriminellt bra idag!"
Barcelona A.Gaudi
2011-05-23 23:13
Löjligt att döma ut Juve. dom är riktigt dåliga nu men dom är ändå en slumrande gigant. jag skulle inte alls vara förvånad om juve spelade en CL-final om fyra år. det krävs så lite när väl den första framgången har kommit.

Att Kun skulle vara för bra för juve är överdrivet snack. Minns ni inte ronaldinho? En av världens mest lovande spelare gick till barcelona, en klubb som inte vunnit en titel på 6 år och spelade i uefa cupen. Kun skulle kunna vara spelaren som förvandlar juve till ett topplag, precis som ronaldinho gjorde för oss.
Barcelona Barcadinho.
2011-05-23 23:05
Matchen mot United har ett annat specifikt värde som inte många media källor har nämnt Matchen handlar också om att klättra en etapp högre i hierarkin bland Cd-mästarna.
Båda United och Barca har tre titlar. En vinst betyder att man klättrar till ett finare rum tillsammans med Ajax och Bayern. Över dessa finns Real (9), Milan (7) och Liverpool (5).

Matchen har alltså en historisk betydelse, när folk i framtiden som följer fotboll kommer att titta på prestationer på en europeisk nivå. Det är en tydligare erkännande att klubben hör till de riktigt stora i ett långt tidsperspektiv.

Ferguson har nämnt något åt det här hållet på en intervju, efter den 19.e ligatiteln som inneburit att United är mesta mästare i England. Han sa något i stil med att ”Vi är mesta mästare på den lokala fotbollen, men konstigt nog så ligger vi efter i Europa”.

Och jag håller med honom att det är lite konstigt. Båda United och Barca har en tillräckligt bra historia på en lokalnivå. Men ut i Europa har något gått lite snett.
Jag hoppas verkligen att Barca tar den fjärde titeln.
Barcelona Hetfield
2011-05-23 22:53
Kan man inte låna ut Bojan till Sporting Gijon?

Bra att Preciado har ett barn kvar.
Barcelona el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"
2011-05-23 22:49
Att relationerna mellan Barça och Sporting är så bra nu för tiden är kanske inte särskilt förvånande med tanke på Guardiolass och Preciados ömsesidiga respekt mellan varandra. Preciado har flera gånger uttryckt sin beundran över Guardiolas arbete inom klubben och för lagets sätt att spela fotboll. Jag får även känslan av att Preciado gillar och försöker förespråka offensiv fotboll i sitt Sporting och därför är det klokt att vi lånade ut Botía till de. Ska bli intressant att ta reda på hur pass bra denne José Àngel är. Har aldrig hört talas om honom eller sett honom spela så jag har egentligen ingen åsikt om killen. Återstår att se hur förhandlingarna går efter finalen.
Annons: