/spanien/barcelona/forum/11942.aspx/spanien/barcelona/forum/11942.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Figeta
2011-05-24 17:59
Messidinho_10

Om det är sportsligt och ekonomiskt han tänker på så borde han egentligen gå till City. Han kommer få både bra betalt och samtidigt få spela i CL. Samtidigt kommer A.Madrid få bra betalt för honom och alla tre parter tjänar bra på detta.

Så Juve kan vi nog räkna bort för jag tror inte han är villig och gå tillbaks ett steg då A.Madrid är med i Europa League men inte Juve.

Har han A.Madrid hjärta går han hellre inte till Real som är deras största rivaler.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-24 17:58
För att klargöra saker och ting, vissa säger att Barca inte har råd att göra några stora värvningar i sommar, eftersom budgeten "bara" är på €50 miljoner, tänk på att den kommer landa på mer.

Igår räknade jag på ett ungefär ut vad vi kan få om vi säljer några spelare samt dem utlånade spelarna.

Kolla här!

Spelare ut:
Milito: €5 miljoner
Maxwell: €6-10 miljoner
Jeffren/Bojan €7-15 miljoner

Totalt: Mellan €18-30 miljoner

Spelare på lån som säljs:
Zlatan: €24 miljoner
Caceres: €5 miljoner
Hleb: €5 miljoner (?)
Kerrison: €7 miljoner (?)
Henrique: €5 miljoner (?)
Victor Sanchez: €5 miljoner (?)

Notera att jag gissat priset på vissa men bör väl vara något i den stilen, kan knappast vara mindre.

Totalt: Ungefär €51 miljoner

Sammanlagt har vi då fått in: €69-81 miljoner på att sälja spelare.

Lägger vi då till dem till vår budget på €50 miljoner får vi då en ny budget på ungefär €119-131 miljoner.
Barcelona Messidinho_10
2011-05-24 17:53
Tro mig Kun kommer gå till ManCity den pengakåta *****
Barcelona Barcadinho.
2011-05-24 17:45
Kun säger att han vill röra på sig för det sportsliga, inte det ekonomiska. Jag tror på vad han säger. Han vill vinna titlar. klubben Atletico kommer att lyssna på hans önskemål, det är det enda sättet att tacka för honom för allt han har gjort för klubben. Så båda pris och lön kan diskuteras, men det kommer bli dyrt.

Vi behöver en förstärkning på den offensiva biten, eftersom det saknas kvalitet på bänken. Barca kommer kanske ändra strategin och gå för Kun istället för Cesc. Särskilt om Kun själv kommer att informera Atletcio att han helst vill spela ihop med Messi.
Vem vet.

Mycket bra att laget flyger redan idag. Jag har varit orolig att uppladdningen inte skulle bli tillräckligt bra. Vår startelva har inte spelat en officiell match i snart två/tre veckor. Risken är att spelarna slappnar för mycket. Extra dagar i London kommer att sätta fokus på matchen. Det är bättre för uppladdningen så, tycker jag.
Barcelona Figeta
2011-05-24 17:43
addeh

Som du säger så löser det inte ytterbacks situationen. Men eftersom jag inte har någon koll alls på hur han är som spelare så är det därför jag därför inte vill ha honom. Men nu när du beskrev honom lite kort så blev han direkt lite intressantare. Kanske inte skulle vara så dumt att värva honom ändå :P

Du nämner att han kan bli Capdevilas arvtagare. Just nu känns det som att det är Monreal som blir det av vad jag sett men han är också 3 år äldre än Angel.

Coentrao kan vi nog glömma. Några här drömmer fortfarande om honom och tycker ni ska lägga ner den tanken. Han är både dyr men skulle också kräva en startplats. Abidal är given på den positionen för tillfället och då passar en värvning som Angel bättre.
Barcelona Barca4eva
2011-05-24 17:38
addeh

Är verkligen hans relation med Real så dålig?
Är inte direkt insatt i det ämnet.

Okej, att det är Atletico och Real..but yeah.
Atlético addeh
2011-05-24 17:34
Det är alltså i mångt och mycket helt upp till Kun själv. Då lär han i alla fall inte gå till laget på andra sidan Madrid.
Barcelona Barca4eva
2011-05-24 17:32
Hetfield

"Jag tror inte ett dugg på att Kun har löneKRAV på 10 miljoner euro, det är inte ens rimligt."

Ain't that right?
Barcelona Hetfield
2011-05-24 17:30
Barcelonito

Cesc kontrakt går väl ut 2016, men jag tror att de flesta är överrens om att han kommer att komma till Barcelona snart.

Dessutom så handlar ALLT om vad Kun vill, inte vad klubben. Jag tror inte ett dugg på att Kun har löneKRAV på 10 miljoner euro, det är inte ens rimligt.
Coach pep-
2011-05-24 17:29
Vi har Villa och det vore vansinne slösa hela transferbudgeten på Aguero. Att köpa bara för att köpa är vad klubbar gör nu för tiden. Verkar som att många cules blivit smittade av Chelseas, Citys och Reals värvningssjuka. Dagens fotboll alltså.

Vårat anfall kan inte förbättras. Vi gör redan mest mål i Europa. Vi behöver bara stärka bredden med en duktig spelare för överskådligt pris. Inte köpa en revolutionerande megacrack för någon fantasisumma. Ska man köpa Kun för mer än en halv miljon krävs det att man är bra desperat och saknar en tung pjäs i anfallet.

Dessutom handlar mycket om anfallsspelet i dagens Barca att maximera Messis potential, på bekostnad av andras prestige. Tvivlar på att Barca är det ultimata för Aguero. Visst dreglar man när man hör Messi och Aguero i samma mening, men det kan bli för mycket av det goda också. De får ju aldrig spela tillsammans i landslaget heller känns det som.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-24 17:28
Hetfield

Men den klausulen är just satt av Atletico för att det är rimligt för utländska klubbar och ska skrämma iväg Barca och Madrid. Det är ingen siffra dom bara har hittat på från ingenstans. De vill inte sälja till Madrid och Barca.

Och jag har en känsla av att Aguero kan göra det som är bäst för Atletico, att han kan dra till Man City eller Juve för att Atleti ska få mer betalt och han själv mer i lön.

Atletico och Aguero har tänkt genom det här sen i januari. Det här är bara ett spel från deras sida och hela det här med hans nya kontrakt var en bluff.
Atlético addeh
2011-05-24 17:27
Figeta

"Många här vill ha Angel och förstår inte hur ni resonerar. Har många av er ens sett honom spela? ändå uttalar många sig här att han skulle vara bra osv.. Jag ser hellre att vi bara tar hem Botia och flyttar upp Fontas."

Det skulle ju inte lösa ytterbacks situationen. Varken Botía eller Fontás är ytterbackar, vilket lämnar Alves, Adriano & Abidal ensamma på kanterna, om nu Maxwell lämnar förstås. Med tanke på att Abidal garanterat kommer vara förstaval bakom Piqué & Puyol tycker jag därför det primära målet borde vara att värva en duktig vänsterback som kan täcka upp när Abi går in centralt. Adriano funkar, men han är enda alternativet till Dani Alves vilket gör det hela komplicerat.

Jag har sett José Ángel flertalet gånger, både i U21-landslaget och i Sporting. Han är lite ojämn men har stor potential att bli Capdevilas arvtagare i landslaget. Såg honom även live i höstas när Sporting gästade Camp Nou. Då gjorde han en väldigt bra match och höll Bojan stången väldigt bra genom hela matchen. Fick lite mer att stå i när Pedro byttes in men löste det bra också.
Barcelona Barca4eva
2011-05-24 17:26
Frodo

Men man måste ju ändå tänka till lite, vad fan är det för spelare som begär 11 f***ing miljoner euro? Att flytta till en större, duh, klubb och samtidigt begära så mycket? Nej, det tror jag inte ett dugg på.
2011-05-24 17:24
addeh

Det är en drömvärvning för mig också, men inte till vilket pris som helst. 40 mille och samma lön som Valdes och Villa är rimligt för en sådan spelare. Det kan vi väl vara överens om? :)
Barcelona Siempre Barça
2011-05-24 17:22
varför ska vi köpa kun när det finns andra spelare som är nästan lika bra som kun. ex rossi,cavani,hulk,neymar och tevez och jag tror alla de spelare skulle inte kosta mer än € 30 mil
2011-05-24 17:21
Figeta

Jag har aldrig sagt att jag vill ha just Angel. Men det är bara att acceptera att han kommer till Barca inom ett par veckor. Och jag försöker förklara hur mycket man egentligen kan handla med så mycket pengar. Nu är inte ens Aguero aktuell för Barca vad jag har läst i spansk media men själva tanken att många fans skulle kunna offra så mycket för en spelare är skrämmande.

Frodo

Jag håller med. En trogen spelare som Alves som match efter match sliter skiten ur sig och kämpar för laget och bevisat mycket i klubben fick inte samma lön. Förstår inte hur en 22-åring som skulle vara rotationsspelare med Villa och Pedro kan förtjäna med än Xavi och Iniesta. Det handlar inte bara om Xavi och Iniesta, det handlar om att en sån värvning skulle väcka Pique, Alves, Valdes och många andra spelares agenter.
Atlético addeh
2011-05-24 17:20
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Håller med dig delvis i sista stycket. Vi behöver inte värva någon startspelare i nuläget, men om ett par år lär Villa i snudd på garanterat inte hålla samma klass och då behövs en ersättare. Det vore enligt mig onödigt att vänta tills den dagen Villa dippar med att värva en ny spelare, det vore bra för exempelvis Agüero, Pastore eller vem det nu blir, att stå på tillväxt och lära sig spelsystemet i åtminstone ett år innan.

Faktum kvarstår hur som helst att Kun är en drömspelare för mig och även om man inte kan acceptera att det läggs hur stora summor som helst vore jag förbannat lycklig om han värvades.

För övrigt tycker jag den lille anfallaren visat väldigt mycket redan. Han har presterat i La Liga, VM när han fick chansen & var tillsammans med Forlán Eurppa Leagues bästa spelare förra säsongen. Det är ju bra mycket mer än vad Pastore & Rossi presterat åtminstone.

Hetfield. Bra förklaring, tack för den.
Barcelona Frodo
2011-05-24 17:17
Barca4eva

Har du missat att han skrev på ett nytt kontrakt för inte alltför längesen? Varför tror du att han gjorde det? Bara för att gynna A.Madrid? Så givmild är han inte. De skapade en win-win situation för båda parterna. När han kommer att förhandla med en ny klubb så kommer han att utgå från den nya lönen som träder i kraft nästa säsong. Han har troligtvis redan ett bud på över €10 miljoner väntades på sig någonstans (troligtvis City).
Barcelona Hetfield
2011-05-24 17:15
Jag säger det igen, for shits and giggles, eftersom att folk upprepar 65 miljoner euro som ett fast pris för Kun:

Om Kun VILL till Barcelona så slipper vi köpa loss honom, vilket innebär att vi slipper betala 43 % extra och priset lär även sjunka. Vad deras president säger och vill betyder jacks*it.
Barcelona Figeta
2011-05-24 17:13
Hetfield

Bra förklarat! Det är helt enkelt upp till Aguero själv. Vill han till Barca så kan vi få honom för en summa precis under hans klausul.

Många här vill ha Angel och förstår inte hur ni resonerar. Har många av er ens sett honom spela? ändå uttalar många sig här att han skulle vara bra osv.. Jag ser hellre att vi bara tar hem Botia och flyttar upp Fontas.

Dem två får ersätta Maxwell och Milito. Fontas har klarat vänsterbacks platsen och Adriano kan spela på båda kanterna. Vi har även Bartra/Muniesa som kommer få en stor roll i Barca B. Vi kommer nog få se dessa herrar någon/några matcher i Copa Del Rey.
Barcelona Frodo
2011-05-24 17:12
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Jag håller med dig om att ingen spelare utifrån ska tjäna mer pengar än Xavi och Iniesta. Jag mådde illa av att se en sån som Zlatan dra in mer i lön.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-24 17:11
Jag hade gärna sett Kun i Barca, men notera att jag inte heller vill att klubben ska kasta ut några €65 miljoner, hade Atlético dock accepterat ett bud på typ €40 miljoner+Bojan så hade jag gärna varit för en värvning. Men det lär nog inte hända som sagt.

Sanchez: €35 miljoner (Iof har Udinese redan nobbat ett bud i den prisklassen)
Botia: 2€ miljoner
Jose Angel: €4 miljoner
Cesc: €35 miljoner+spelare?

Notera att vi kommer ha mer än €50 miljoner i budget, om vi säljer några spelare, samt några av dem utlånade spelarna kommer den upp i drygt €80 miljoner.
Atlético addeh
2011-05-24 17:09
Diar Iniesta Shekha

Vad som kommer hända med Villa? Han skulle väl förmodligen få skärpa till sina avslut annars lär han få nöta bänk. Konkurrensen skulle bli på en helt annan nivå.

Vem som är bäst av Kun och Tevez är svårt att avgöra då dem har väldigt olika spelstilar. Dock är Agüero en idealvärvning för Barcelona vilket Tevez inte är, även om han säkerligen skulle kunna göra ett bra jobb. Där i finns skillnaden, samt att Kun är född -88 vilket gör honom till en långsiktig värvning.
Barcelona Barca4eva
2011-05-24 17:09
Jag stör mig verkligen på det här med Aguero's "lönekrav". Tror ni verkligen på att han vill ha så mycket? Är folk verkligen så tomma i huvudet eller har de inte haft genomgångar om källkritik?
Barcelona Hetfield
2011-05-24 17:06
Ugh, hur många gånger ska man behöva upprepa en sak? Det lär hamna runt 65 miljoner euro ifall vi köper loss hans klausul, men om Aguero verkligen brinner för att komma hit så måste deras president börja förhandla med oss, då slipper vi köpa loss honom och betala 43 % extra.

Jag kan inte vara klarare. Min favoritanfallare är Cavani, jag skulle ta honom före alla anfallare i världen, så Kun är inte ens min favorit, men jag kan inte annat än hylla honom. Han har burit ett uselt Atletico de Madrid under ett helt år, 3:a i skytteligan med 20 mål och står för mycket av kreativitet.
2011-05-24 17:06
addeh

€65 miljoner är mer än Barcas transferbudget för sommaren. Lägg till hans lön som gör honom näst bäst betald före Xavi och Iniesta. Det är orimligt och oacceptabelt. Du vill ha framtida startspelare? Pastore är en sådan och jo, jag har följt mer än 15 av Palermos matcher och oftast har han utgångsposition till vänster.

Om man tycker att det är OK med hans prislapp så måste man vara konsekvent och acceptera att Rossi kostar 30. Eller att Arsenals 50-60 mille är rimligt osv.

Det handlar knappt om Aguero för min del. Det kunde vart vem som helst. Den lösningen, att stärka på en position som knappt behöver förstärkas med en rekordvärvning och en lön som ger en 22-åring (som inte åstadkommit så mycket i sin karriär) mer pengar än Xavi och Iniesta är oacceptabelt.
Barcelona Frodo
2011-05-24 17:04
Jag vet inte vad vissa inte förstår med Ramblas inlägg. Fattar ni inte att Kun inte är i samma prisklass som Villa? Vi snackar om ca 65 miljoner euro och sedan ytterligare 10 miljoner euro i lön varje år. Säg att han skriver på för 5 år så kommer det att vara en investering för ca 115 miljoner euro. Spanska klubbar kommer att vara tvungna att betala mer än utländska klubbar pga klausulen i hans kontrakt.

För ett år sen var alla lyriska över värvningen av Villa och sa att han skulle passa som handen i handsken. Var lite realistiska istället för att alltid sukta efter månadens nya leksak. När Torres och Rooney sa att de ville lämna deras respektive klubbar den här säsongen var det likadant på forumet där många envist skulle hävda att de var perfekta köp.

Sett till ren talang är Kun den anfallare som är nummer två bakom Messi. Men han kommer inte att vara en byggsten i Barcelona och därför är 65 miljoner euro plus hans megalön som han förhandlat till sig på ett smart sätt (läs Barcelonito / Lucho Enrique 21 inlägg) med största sannolikhet en rejäl gambling som klubben kan undvika med tanke på det ekonomiska läget.
Culé - Messi
2011-05-24 17:03
Diar

Ja men tror du dem gör lika bra ifrån sig som Villa och Pedro? Fundera på det du...
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-24 17:03
Jag tror att samtliga av Villa, Afellay och Pedro kommer bli ännu bättre nästa säson (i Pedros fall kanske det egentligen handlar om att hitta sin vinterform igen), så bara där lär Barcas anfall bli betydligt vassare. Villa ska bli otroligt spännande att se nästa år. Han kommer fungera ute på kanten, det vet vi som sett Spanien spela. Han behöver bara anpassningstid och det har han fått nu. Ryser vid bara tanken av att se han i Spanienformen fast i Barcas tröja...

Med det sagt så tycker jag ändå att vi behöver en stor värvning i sommar. Truppen är tunn och måste både breddas/spetsas. Men, som Barcenolito sa, det finns det många billigare alternativ än Kun som också är bra. För att truppen som helhet ska bli så bra som möjligt måste Rosell värva smart.
Jose Angel och Botia är två riktiga kap. Mycket smarta värvningar! Nu finns det fortfarande pengar över och stora möjligheter att förstärka både en och två positioner. Vilka det nu blir återstår att se, men jag känner mig lugn. Litar fullt ut på att Rosell vet vad han gör.
Barcelona Barca o Mort!
2011-05-24 17:01
Någon annan än jag som inte vill se en tank men ändå en som är duglig på att nicka in bollen?
Det är nästan bara våra mittbackar som kan nicka :P
Vill inte heller se Coentrao även om han är grym. Vi har Abidal som är en av världens bästa VB och Coentrao vill knappast sitta på bänken.
Aguero är ju en våt dröm men kom igen priset + lönen är ju det som gör det till just en dröm bara.

En backup i anfallet som är lite äldre och kan nicka skulle inte suttit helt fel, en liknande henke typ. Ta sen hem Cáceres och köp för guds skull inte Cesc. Har inte sett Keirrison så mycket men varför inte ge killen en chans på försäsongen?
Annons: