/spanien/barcelona/forum/11939.aspx/spanien/barcelona/forum/11939.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-05-25 14:05
Nej, hellre Pastore än Cesc..

Messi + Pastora, ah I just jizzed my pants yao.
The Special Five
2011-05-25 14:04
Hellre Fabregas än Pastore
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-25 14:02
Hetfield

Vänta tills/om uttalandet blir verklighet så gör jag dig sällskap
2011-05-25 14:02
Hetfield

Haha, har du regn? Här har vi stekande sol =P
Barcelona Hetfield
2011-05-25 13:55
1.70-ligan

Nu ska jag ut i regnet och dance my ass off.
2011-05-25 13:54
Zamparini: "I think Pastore will join Barcelona. It seems that Messi asked for him. Those two would form a fantastic duo." [corriere]
Barcelona Bojan_27
2011-05-25 13:40
riktig bra krönika. Fan om Fabregas inte kommer under sommaren då kommer jag bli dum nästa säsöng... jag hoppas verkligen att barca satsar allt att köpa fabregas redan under sommaren :)
Barcelona Ton
2011-05-25 13:30
Tack Marcus Rossheim för en bra krönika. Kan inte annat än att hålla med om allt du skriver.
Barcelona Hetfield
2011-05-25 13:27
Frågan är inte om Villa har varit dålig eller inte, ingen kan påstå att Villa har varit dålig. Frågan är varför en 40 miljoners värvning har spelat så ljummet utifrån priset och statusen.

Den ännu större frågan är varför man köper en 29-åring för 40 miljoner när alla vet att hans bensin tar slut efter 70 min när han spelar på en kant. Hade det inte varit klokare om man köpte en kantspelare som har fysiken och skickligheten för att spela just där?

När man köper Villa för 40 miljoner och sätter honom på en kant så är det som att köpa Cesc och göra honom till en pivote, visst, det skulle funka men snacka om bortkastad resurs.
Barcelona B-Guden
2011-05-25 13:22
Dani Alves=The King

Ja och Zlatan spelade Centralt, Pedro spela typ hela säsongen.
Det är stor Skillnad att spela Centralt och på kanten. villa hade kunnat göra 25-30 mål om han fått spela centralt
Barcelona Visca Barca #14
2011-05-25 13:19
Enligt mig är David Villa perfekt för Barcelona. Skall man jämföra Zlatan med Villa så tar jag Villa alla dagar i veckan. Eftersom den krigsinstinkt som Villa besitter på en position som han inte är van vid och trots det gör 18 mål är 3-4 fjärdeplats på skytteligan. Jag kan knappt se Z som en kant spelare och göra det som Villa har gjort. Skall man tänka tillbaka så kan använda första matchen i CL mot Real Madrid som exempel. Då varje gång han vågade att utmana. Uppkom målchanser och osäkerhet hos arbeloa. Hade Z gjort lika bra? Tror inte det. Det jag tror hade varit mycket bättre hade varit att låta Rossi komma till Barca. Det hade blivit en bra konkurrens för Villa och mer sug för att prestera som aldrig förr. Låna ut Bojan och in med Rossi är min åsikt kring den nya anfallaren som skall komma.
Postat via SvenskaFans-appen
Cigge
2011-05-25 13:14
Criff -Llourinho

Jag tror inte att ledningen eller Mourinho trodde att Özil skulle vara så pass bra som han ändå har varit. Canales startade första matchen för säsongen men byttes ut mot Özil sista 20. Det räckte för att Özil skulle bli ordinarie resterande del av säsongen. Med Kaka i truppen blir Canales överflödig helt enkelt då alla tre är som bäst i den offensiva mittfältspositionen. Låna ut Canales istället för att sälja honom vore bäst för vår del.
_____

Jag ser att ni diskuterar Villa. För mig är det en gåta hur ni kan jämföra Zlatan och Villa. Villa har varit hästlängder bättre än vad Zlatan var under sin första och enda säsong hos er. Jag vet inte vad ni hade förväntat er av Villa som ny och i en relativt otacksam roll ute till vänster, men bra har han absolut gjort det. Villa har anpassat sig till ert spel på ett helt annat sätt en Zlatan, där den senare ständigt envisades med att spela "sitt" spel.
2011-05-25 12:59
Hetfield

Givetvis. Den som presterar bäst ska alltid spela. Det gäller ju inte bara Villas position.
Barcelona Hetfield
2011-05-25 12:44
Vi kan väl konstatera det här, vare sig man håller på Villa eller inte, om vi nu köper en superanfallare i form av Rossi, Sanchez, Neymar, Kun osv. så är Villas plats högst osäker. Om någon av herrarna presterar bättre än Villa så ska Villa bänkas.
2011-05-25 12:38
Villa har absolut varit godkänd under sin första säsong i Barca. Fram till mars var han briljant Sen hamnade han ur form och hade också hel del otur framför mål, men hans slit för laget har funnits där hela säsongen. Och det är väldigt viktigt...

Har sagt det förut - även om Villa redan i år har visat sig vara ett lyft för Barca är jag övertygad om att han kommer höja sig ytterligare ett snäpp nästa säsong. Det finns ännu mer att få ut av honom, första året är alltid svårt... En semester och hel försäsong med Barca kommer göra honom gott. Jag vet vad han kan och vilken otrolig spelare det är. Är glad att vi har honom.

Sen får vi gärna köpa in en bra forward till i sommar ändå. Det hoppas jag absolut man gör! Vi behöver bredda truppen och kunna rotera/variera vårt spel mer, oavsett hur bra Villa är eller inte. Det hör inte riktigt ihop.

Personligen är jag lite småsugen på Leandro Damiao, som ryktats hit lite smått. En stor, stark, teknisk anfallare från Brasilien som spås en utmärkt framtid. Han skulle inte kosta lika mycket som Sanchez/Neymar, men skulle även han tillföra ytterligare en dimension.

Värvar vi smart i övrigt har vi råd med även Cesc om det skulle behövas. Vad sägs om Botia, Jose Angel, Cesc och Damiao köps in i sommar,
samtidigt som Milito, och Maxwell lämnar och Bojan lånas ut?

Snacka om att förbättra truppen..
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-05-25 12:32
Det är sant, jag är inte heller nöjd med Villas första säsong om jag ska vara ärlig.. Zlatan gjorde det bättre. Men det känns som att vem vi än värvar så kommer ändå ingen kunna ta Eto'os plats, han gjorde det perfekt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
2011-05-25 12:21
Haha, läskigt hur likt det låter som när man kritiserade Zlatan i början av Januari :P

"Nej nej, ge honom tid. Han är kung. Han är ovan. Han behöver lära sig språket. Det är så små marginaler. Han är egentligen bra, ge honom tid osv."
Barcelona Denyo
2011-05-25 12:19
Det jag vill komma fram till är att hur kan man vara sämst trots att man gör 18 mål och spelar på fel position?

självklart är det rätt att kritisera honom för han effektivitet men jag menar att kalla han sämst det är verkligen att ta i.

Jag ser gärna att en till anfallare kommer in och konkurrerar med villa/pedro det blir bättre för alla. Neymar är den jag förespråkar fart fylld av teknik tror han och messi skulle ha det riktigt skoj där uppe.

elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-25 12:19
David Villa har gjort mer mål än Pedro, just sayin.
Jag undrar hur många mål Villa behöver göra för att alla kritiker ska räkna honom som godkänd? Messi gör 31 mål i ligan, Pedro 14 eller vad det är, Villa 18. Hur mycket ska ni ha egentligen? Inte alla anfallare kan göra 25-30 mål i ett tremannaanfall. Tror man det är man antingen naiv eller bara jävligt dum.

Det enda man kan kritisera han för att är att han ibland saknar kylan i avsluten men i ärlighetens namn - hade han bara satt några av alla stolp/ribbträffar och gjort typ 3-4 mål till hade ingen kritiserat honom.

Att han spelar på en ny position och dessutom får jobba defensivt istället för att vara en spets likt hans roll var i Valencia är det ingen som verkar tänka på.
Dani Alves.
2011-05-25 12:17
Grabbar tänkte på en sak, om nu ifall Barca vinner CL tror ni inte att Pep lämnar sen? För han har vunnit allt och tror han vill lämna Barca på topp sen någon vacker dag komma tillbaka igen?
Barcelona Dani Alves=The King
2011-05-25 11:36
David Villa har vart SÄMST ren utsakt dålig fast att Pep ger oförtjänt mycket förtroende så har har utnyttja de på sämsta sätt.

Kyla saknas framför mål..

En sak som är säker är att han inte har gjort de bättre än Ibra i min mening. Tänk på att Zlatan knappast fick spela match efter match. När Zlatan spela så kunde både Pedro och Bojan hoppa in om han inte Zlatan prestera, men Villa har inte haft den konkurrensen..
Barcelona Hetfield
2011-05-25 11:28
Denyo

Snälla ärthjärna, läs om , läs rätt. Jag sa väl inte att vi ska kasta iväg honom nästa år, men att opionen om honom kommer att ändras drastiskt. Han får redan mycket kritik nu, lägg till alla anfallsrykten som går in och ut varje dag, det är väl rätt så tydligt att klubben letar efter en ersättare redan nu. Varför pratas det om Rossi, Sanchez, Kun, Neymar osv.

Han är untouchable i dagens Barcelona för att det inte finns någon som flåsar honom i nacken, men vad händer om laget köper in en av anfallarna? Är Villas plats lika säker? No, that's my point.

Om man ska gå efter statistik så skulle väl Bojan vara en superanfallare med tanke på antalet spelade matcher, men det finns mer än statistik. Villa är en målskytt och med tanke på alla lägen har missat så är det inte ok, och det säger jag som diggar el Guaje.
En 40 miljoners värvning ska göra mer än att "dra isär försvar" och "springa mycket", tycker ni något annat så respekterar jag det.

Det är så småsaker som ändrar på saker och ting, om vi hade vunnit CL förra året tack vare Zlatans prestationer, hade han åkt iväg? Who knows.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-05-25 11:25
FCB spelar som ett lag. Skulle det bli så att Barcelona förlorar så ska inte David Villa bli kritiserad bara för att han inte gjorde mål eller något annat. Förlorar FCB, förlorar FCB som ett lag och inget annat.

David Villa är delaktig, drar isär motståndarnas backlinje likt Pedro och är, som Denyo här nedan skriver, målfarlig. Lite otur har han då han träffar ribba och stolpe i enkla situationer, men det kommer att lossna.
Barcelona Denyo
2011-05-25 11:21
hetfield

David villa har gjort 18 mål i La liga han brukar ungefär liga runt 20 i snitt per säsong. Han spelar på fel position, lägg till att dem räknat att han träffat stolpe och ribba ca 10 gg denna säsong. visst har han kunnat prestera bättre men mycket beror ju på positionen,

hans karriär står på spel efter en säsong? vilken tomte du är.. men det är sant vi bör skeppa iväg han och kanske hämta zlatan igen? och sen nästa år kasta han för att hämta in någon annan...
Barcelona Hetfield
2011-05-25 11:10
Ja, vad ska man säga om Atletico de Madrid? 20 miljoner euro för en målvakt som har presterat i 1-2 år är värt det, dessutom har de Asenjo som är minst lika bra om han får vara skadefri.

Det är så sjukt mycket som står på spel i mötet mot Man U, det är främst en person karriär som står på spel, och vi kan enas om att det är David Villa. Om vi vinner, oavsett om han gör en bra match eller inte så tror jag att alla kommer att glömma bort hans ljumma prestationer, men om vi förlorar och om han har varit usel....ouff.
Barcelona el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"
2011-05-25 09:57
Puyol kan komma att operera sitt vänstra knä efter Wembley för att på så sätt bli kvitt med sina skadebekymmer som har gäckat honom den här våren. Kirurgen Ramón Cugat, klubbens officiella läkare, ska vara den som utför operationen som kan äga rum antingen den 31 maj eller den 2 juni. Om allt går som det ska kommer det dröja ungefär en och en halv månad innan Puyol kan träna för fullt igen, vilket innebär att han hinner tillbaks i lagom tid till försäsongsträningen. Puyi har själv godkänt beslutet att operera sig, något som även Cugat har rekommenderat. Vi får se hur dte blir efter Wembley.
Barcelona Barcamannen
2011-05-25 08:22
har ni tänkt på att gör messi ett mål till så har han 100 måll på 2 säsonger!
Fantastiskt MESSI!
Barcelona Oleguer Presas-King of Barcelona
2011-05-25 01:48
What? De Gea klar för Manchester United. Tråkigt för Atletico att de tappar De Gea, Kun & Forlan?
2011-05-25 01:31
Man kanske får börja införa sådana här i Sverige i forsättningen..
Barcelona Criff -Llourinho
2011-05-25 01:18
Fy fan vad sorgliga Real Madrid är. Redan nu efter ett år vill Canales börja röra på sig efter ett år som han själv beskriver som ett väldigt komplicerat ett med mindre speltid än vad han trodde han skulle få.
Snacka om att Real verkligen inte vet hur man ska ta hand om talanger. Köp Altintop istället! Det blir nog bättre.. skämmigt!
Annons: