/spanien/barcelona/forum/11938.aspx/spanien/barcelona/forum/11938.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2011-05-21 22:33
Ikväll är det Trollens kväll, det kan man lugnt säga.
Barcelona Trippeln
2011-05-21 22:33
Siempre_Maravilla

2-6
Real Madrid Siempre_Maravilla
2011-05-21 22:31
Madridistas här, helt onödigt o diskutera Messi vs Ronaldo här.

Messi är ju genom tidernas bästa fotbollspelare, han behöver inte spela mera, Han kan lika gärna lägga skorna på hyllan då han har nått toppen och inte kan komma längre än så.

All d goda är Messi och all d onda är Ronaldo.
Så är d här tyvärr.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-05-21 22:31
Sou_Ronaldo

"han får ju dessutom allt serverat på ett guldfat utav Xavi och Iniesta som är out of this world"

Det enda rätta är att Xaviniesta är out of this world. Messi har gjort 24 assist den här säsongen, Xavi och Iniesta har 10 assist, tillsammans.

Valdés är inte bra för han har Pique och Puyol framför sig, de två är inte heller bra för de har Xavi och Iniesta framför sig, de två å andra sidan är tråkiga för att de bara passar hem till försvararna och Busquets, juste Busquets, han suger ju också för han har Xavi och Iniesta framför sig, Pedro duger inte i den här nivån, Alves har lätt uppgift att bara springa och Villa har gjort för få mål, Abidal är inte världens bästa vänsterback.... och så självklart så suger Messi för att han spelar i detta dåliga lag.. Juste vår spelsystem suger för vi passar bara runt bollen, och Guardiola har världens lättaste jobb, ja enklare än att måla grannens hus för 50kr/timmen.. trots allt detta så har vi vunnit ligan, final i CdR och CL samt slagit rekord efter rekord..

Vilka idioter det finns i den här världen seriöst.

*100 % sarkastisk, förutom det sista*
Barcelona Hetfield
2011-05-21 22:28
Det roliga är att "Sou_Ronaldo" pissar på Raul när han säger något så korkat. Om man måste byta lag för att bevisa storheten så gäller väl detsamma för Raul? Raul har inte presterat i landslaget och han har spelat i Real Madrid under hela hans karriär.

Dubbelmoral.
Barcelona ElTriplete
2011-05-21 22:28
Sou_Ronaldo

Är du allvarlig? Messi behöver inte bevisa någonting i någon annan liga i världen, framförallt inte i Premier League. Om han lyckas i Champions League som är en sammanställning av alla de bästa lagen i Europa, vad har han då att bevisa?

På ett guldfat? Bestäm er, är det "Messilona" eller är det Xaviiniesta..
Barcelona el Maestro!
2011-05-21 22:27
Siempre_Maravilla

Jag vill gärna se ett Real Madrid som vågar spela sitt spel. Ett Real Madrid som man känner igen från förr. Men det lär väl inte hända i och med att ni har Mourinho som har ett komplex mot Baça. Han lär ställa upp mot Barca precis som han gjorde nu senast. Försvara med sex män och ett fysiskt spel som inte kännetecknar egentligen Real Madrid.
Real Madrid RobertHansson16
2011-05-21 22:27
test
Barcelona Blaugrana91
2011-05-21 22:24
Sou_Ronaldo

Vad har Messi att bevisa?

Ska han behöva bya lag menar du för att bevisa att han är världens bästa spelare?!
Haha du måste vara pantad?

Och ja Xavi och Iniesta är fantastiska men att säga att Messi fått allt serverat på ett guldfat på grund av dessa två visar din okunnighet. Messi gör Xavi och Iniesta bättre och tvärtom. Det är så ett lag funkar förstår du, eller vänta detklart du inte förstår det då du håller på ett lag (?) som innehåller spelare som bara spelar för sig själva...
Barcelona el Maestro!
2011-05-21 22:23
"Avgöra ett vm kanske byta lag också han får ju dessutom allt serverat på ett guldfat utav Xavi och Iniesta som är out of this world"

Ursäkta, men det var det dummaste jag har hört på länge.
Ska Messi byta lag för att du ska vara övertygad om att han är bäst i världen?
Sådana argument kan man komma med när man inte har argument som håller.
Messi behöver inte byta lag. När han lämnar Barca går han till ett argentinskt lag. Sedan kommer han tillbaka i Barcas organisation.
När Messi lägger av räknar jag med att han har vunnit allt som går att vinna och lite till. Killen har överflödig med talang.
Real Madrid I ♥ Real Madrid
2011-05-21 22:23
Hey Hey Hey, vadå Ronaldo sprang iväg för pengarna? Är du seriös?
2011-05-21 22:21
Hahaha ok Cules. I rest my case.

Hoppas att d blir jämnare classico möten nästa säsong, och att det blir ett intressantre La liga. Tolka nu inte detta fel. Inga provokationer från min sida.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-05-21 22:21
Glad att ett lag som Almeria åker ner, skämmer ut la liga fan. 0-8 mot oss och 8-1 mot Real.. pinsamt.
Barcelona Visca_Barca
2011-05-21 22:19
Sou_Ronaldo

Är du säkert att Ronaldo skulle göra lika många mål om han hade hamnat i ett annat lag ? utan alla dessa stjärnor i ditt lag hade ronaldo aldrig vunnit skytteligan .
Barcelona DM1982
2011-05-21 22:18
Sou_Ronaldo

Varför ska Messi byta lag för att visa sin storhet? Det finns en del spelare som älskar sina lag och stannar kvar där. Något man inte kan säga om en viss Ronaldo i alla fall, sprang iväg för lite mera pengar.

Nåväl, ingen idé att tjäbbla. Glöm nu inte bort att heja på Barcelona i finalen, du vill väl att ett spanskt lag ska vinna antar jag?
Barcelona Blaugrana91
2011-05-21 22:14
Grattis Ronaldo till skytteligan, alltid lättare att kämpa då man spelar för sig själv kanske? Även väldigt mycket lättare att göra mål när dem andra lagen inte har något att spela för längre...:)

Intressant att Real presterar bättre när ligan redan är avgjord och förlorad för deras del...
Som sagt lagen man möter har inte så mycket att spela för, då blir det kanske många mål för laget oj jag menade "JAGET" som fortfarande spelar för att vinna något (skytteligan)...

Sen till det där Realfanet som sa att Real kommer utmanna Barca mer nästa säsong, man behöver anfalla för att kunna vinna matcher och vi alla vet ju vad som händer om Real spelar offensivt mot Barca. :)
Barcelona Hetfield
2011-05-21 22:14
Jo, C.Ronaldo har ju spelat med korpenlirare.....
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-05-21 22:13
Siempre

Du tror verkligen att ingen tycker han är en duktig fotbolls spelare?
Barcelona Barca4eva
2011-05-21 22:13
Sou_Ronaldo

"han får ju dessutom allt serverat på ett guldfat "

There goes my patience.

Varför i helvete diskuteras Real när ligan precis avslutades för vår del och vi står som mästare med en CL final framför oss? Snacka om pinsamt.
Real Madrid Sou_Ronaldo
2011-05-21 22:10
PedroRodriguez

Kanske inte det. Messi måste bevisa lite mer och andra sidan.

Avgöra ett vm kanske byta lag också han får ju dessutom allt serverat på ett guldfat utav Xavi och Iniesta som är out of this world
Hehe ni är fan otroliga här i Ramblan.

Ronaldo är en diva och en oduglig fotbollspelare. Hahaha hur kan man vara så hatisk och inte ens erkänna killen som en duktig fotbollsspelare?
Ingen säger ju att han är bättre än Messi, men fan Komigen nu. Ingen begär att ni ska hylla honom här men åtminstone visa lite storhet och erkänn att han faktiskt kan lira boll han med.

Grattis till liga segern.

Peace
Barcelona el Maestro!
Barca4eva//

Jag trodde att det var det sammanlagda antalet mål som räknas när det gäller guldskon
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
Blaugrana91

Visst, Madrid har mött omotiverade lag men att inte säga att de har avslutat ligan på ett imponerande sätt är att ljuga. De har fått igång maskineriet och det är väl den enda negativa följden av att vi dödade ligan så tidigt i år :P
Madrid fick spela utan press och då är det lättare att få allt att stämma. De lär givetvis inte spela såhär hela nästa säsong med det är alltid bra att göra en sådan avslutning.

Hur som helst, och som jag även påpekade, är det vi som är vi förarsätet. Oss ligger de fortfarande efter och vi lär inte vara sämre nästa år. Tvärtom. Det blir en intressant säsong att följa!
Hoppas även att Atletico och Sevilla får fason på grejerna och kanske kan hänga med bättre då. Och Villarreal har något riktigt bra på gång :)

----------------------

Fan vad trist i bottenstriden. Getafe leder, Depor ligger under..
Barcelona Barca4eva
2011-05-21 22:08
el Maestro!

Då jag inte orkar förklara "allt" i detalj, länkar jag dig lite info.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
what the fuck, 8-1? Almeria är verkligen det sämsta laget mot storlag hands down.
Man får väl nöja sig med att Ronaldo "bara" gjorde två mål.
Real Madrid Sou_Ronaldo
Barca4eva

Ronaldo ... ... . . . går inte att beskriva sorry måste upplevas sorry
PedroRodriguez
2011-05-21 22:07
Sou_Ronaldo

Ja sluta diskutera då. Så länge Messi lever så kommer Ronaldo aldrig att bli bäst.
Barcelona Barca4eva
el Maestro!

Marca delar ut för spanska ligans bästa målskytt och Guldskon, som du nämner, delas ut till den som har gjort mest mål i sin liga över hela Europa. Bara ligan alltså.

Barcelona Criff -Llourinho
Jag vill se Team Dubai åka ur av hela mitt hjärta!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
Siempre_Maravilla

Saken är så här "vännen", varje år ska det hajpas så oerhört mycket bara för det inhandlas en massa spelare. Det är solklart att ni blir bättre nästa år, om ni har kvar era bästa spelare samt tränare så är det solklart att det kommer se bättre ut.

Men det är bara OM ni behåller spelare eller tränare, du kan inte vara självsäker på det då det sett ut som det gjort med era tränare. Ni har en stark trupp och en tränare som vinner titlar. Det jag inte förstår är att varje år ska ni komma in hit och visa oss, eller rättare sagt tala om för oss hur det kommer se ut. Det räcker inte med att ni skriver på er forum om hur ni ska göra si eller så, ni måste försöka övertyga oss till fullo?

Annons: