/spanien/barcelona/forum/11935.aspx/spanien/barcelona/forum/11935.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"
2011-05-23 22:30
Hetfield/

Nej, det vet jag inte. Men hans historia är hur som helst en tragisk en och man kan inget annat än att beundra den enorma styrkan han måste besitta för att orka resa sig upp efter alla de slagen. Preciado är utan tvekan en av de stora personligheterna inom den spanska fotbollen idag.
Barcelona B-Guden
2011-05-23 22:27
Pep - El Míster
länka kanske ?
Barcelona Hetfield
2011-05-23 22:22
el Flaco

Otroligt vackert, man blev lite tårögd. Vet du om han har fler barn?

Coolt att Canizares är Spaniens Fjällström :P
Barcelona Pep - El Míster
2011-05-23 22:19
Måste rekomendera videon på den officiella hemsidan från dagens träning, som för övrigt genomfördes i matchställ. Ganska "lång" video där man ser lite kvadraten, spel och skott. Messi verkligen leker med Puyol i en sekvens :) Sedan trycker han upp en boll i krysset och Valdes bara skrattar.

Älskar sådan "behind the scenes" bilder!
Barcelona el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"
2011-05-23 22:18
Detta må vara off-topic, men jag ville länka det klippet om Manolo Preciado, tränaren för Sporting de Gíjon. För en månad sen ungefär dog hans far i en trafikolycka, samma dag som Copa del Rey finalen spelades, och den följande ligamatchen för Sportings del präglades så klart av den enorma sorgen. Underbart samtidigt att se scenerna från el Molinon där det hölls två tysta mintur i respekt för Preciados far och spelarna firade matchens enda mål mot Espanyol genom att springa och krama om Preciado.

Sedan tidigare hade han förlorat både sin fru, pga cancer, och sin son i en bilolycka. Livet har varit hård mot honom. Det är därför som man önskar honom all lycka i världen och det är därför som jag gläds varenda gång Sporting vinner en match. Kul att de hamnade på en fin 9:e plats i tabellen och dessutom aldrig riskerade åka ut.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-23 22:08
Cigge

Självklart är vissa av Barcas värvningar också märkliga. Men eftersom antalet värvningar per säsong är lägre i Barcelona så kan man ändå vara nöjd med resultatet. Adriano och Villa har båda varit lyckade värvningar. Affelay kan jag inte bedöma än då han behöver en försäsong med laget innan man dömer ut honom.

I Madrids fall så gjorde man likadant förra säsongen, köpte och köpte men misslyckades med att sälja vissa. Nu är det väl alldeles för många spelare i den truppen. Och jag antar att Madrid kommer värva minst 2-3 till spelare. Det är nog inte bra för stabiliteten i laget.

Angående Altintop, snubben platsade knappt i Bayern. Hur kan han då ens vara andraval till Ramos och Di Maria? Speciellt nu när Callejon är klar för Madrid. 3 spelare per position känns överdrivet. Och samma sak gäller ifall Coentrao köps in. Vad händer då med Arbeloa och Albiol? Det är trots allt spanska landslagsspelare.
Barcelona Frodo
2011-05-23 22:02
addeh

Jag håller med dig om Kun. Att Sköld och Borell sa att Roma och Juventus är möjliga destinationer för honom visar bara att de inte vet vad Kun är kapabel till. Han är världsklass och lär väl bara gå till lag som aspirerar på titlar. Problemet med honom är att han är väldigt dyr att köpa loss och dessutom måste man betala en saftig lön till honom. Det är nog lönen som utesluter honom från Barcelona.

Oavsett vilka Madrid värvar så blir jag inte mer orolig än vanligt. Det är samma visa varje år med spelare in och ut. Man kan i slutändan bara starta med 11 spelare på plan.
Cigge
2011-05-23 21:57
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Jag förstår inte heller alla värvningar Mourinho gör. Det har jag aldrig gjort, men det har gått rätt bra för han ändå. Jag tror inte att du heller förstår Peps värvningar alla gånger.

Om vi ska gå in på värvningarna är jag mest tveksam till Callejon. Jag har i dagsläget svårt att se honom ta en plats på bänken. Han vet nog sin plats på förhand och kommer inte få särskilt mycket speltid. I min mening något onödigt köp.

Altintop har inte direkt imponerat på senare tid och har inga direkta styrkor. Han är dock allsidig och kan gå in och göra ett okej jobb om så behövs. Han kommer trots allt gratis. Kontraktslängden ställer jag mig dock frågande till, hela fyra år. Är han allt för dålig kan vi nog sälja honom till någon av de turkiska klubbarna, som lär vara ute efter honom vid varje transferfönster.

Nu till den helt underbara värvningen av Nuri Sahin. Jag förespråkade en värvning långt innan han kom på tal i media. Här har vi en kreativ mittfältare, fantastisk vänsterfot och inte minst underbar spelförståelse. Det är just den här sortens spelare vi har saknat under säsongen, som kan och vågar hålla i boll. I en formation 4-3-3 passar han utmärkt enligt mig då han besitter ett bra andravågsspel. Troligtvis kommer det bli en rotation mellan han och Khedira då Lass verkar lämna. Återstår dock att se hur allt slutar.
Barcelona El Soap
Éluc

Han gjorde i alla fall mål i 3-1 segern mot Bilbao på Mamés i september, vet inte om han gjort något senare. Vore kul om han avgjorde, när många av mina polare hatar honom.

Hoppas att inte Rossi kommer, ser inte honom som någon förstärkning. Sanchez såg riktigt intressant ut mot Milan, tyvärr lite dyr. Angél bli nog intressant om han nu blir klar.

Man börjar bli lagom sugen nu, ge mig lördag!
Barcelona Gonzalez_Barca
Éluc

Målet mot Athletic Bilbao var väl hans senaste?
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-23 21:56
Eluc

Mot Bilbao i höstas tror jag?
Barcelona Éluc
2011-05-23 21:51
På tal om Busquets, när gjorde han senast mål? Självmålet mot Arsenal räknas förstås inte. :P

Jag vet att man inte ska förvänta sig mål från en pivote men ändå.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-23 21:50
Drömmen vore om Busquets eller Alves avgjorde finalen!
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-23 21:48
Palermos Miggliaco eller vad han hette såg ut som en blandning mellan Thierry Henry och Vin Diesel haha :P
Barcelona Figeta
2011-05-23 21:48
Hetfield

Trodde inte du var för en värvning av Cesc. Men som du säger så är det verkligen drömmen men att två crack värvningar på en och samma säsong tror jag inte händer.

Men å andra sidan så kan det hända om man kollar efter rykten. Man ser att Rosell söker både efter en anfallare och en mittfältare.
Barcelona el Maestro!
2011-05-23 21:46
Hetfield //
Hehe, det vore drömmen. Då vore truppen fulländad i de kommande tre åren i mittfältet och i anfallet.
Barcelona Hetfield
2011-05-23 21:46
Seriously, är det värsta gåtan varför Man U var så dåliga i senaste finalen mot oss? Ferguson försökte chocka oss genom att peta Tevez och Berbatov, och spela med C.Ronaldo centralt. Han försökte centrera laget för att rubba Barcelonas mittfält, men det blev en backfire då de inte skapade något framåt tack vare att Busquets markerade C.Ronaldo hela matchen.
Ferguson, I respect you, men det var fail.

Barcelona Hetfield
2011-05-23 21:43
Jag lovar, här och nu, om Cesc och Aguero blir klar för oss så ska jag aldrig mer klaga på Keita. There you go, promise is a promise :P
Barcelona el Maestro!
2011-05-23 21:42
Tror ni inte att det där med Rossi är bara en rökridå för vad som ska komma? Vad ska han göra i Barça? Jag tror att det är Aguero som dyker upp. Jag hoppas på det i alla fall.
Rosell verkar gilla att arbeta i det dolda så man vet inte vad de sitter och arbetar med.
Barcelona Barca4eva
2011-05-23 21:41
Rambla~

Ska ta mig en titt snart, den verkar grym.
Barcelona Hetfield
2011-05-23 21:39
Kul att Eurotalk/Svenskafans har launchat så många karriärer i kanalerna :P

Slajden-Viasat Niva-Viasat David Fjäll-Svt Pavlidis-Svt Lorenzo- Fotbollskanalen/tv4- Kviborg- Fotbollskanalen/Canal + osv :P
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-05-23 21:27
Rambla~

Är så avundsjuk på folk som är så där duktiga på att göra filmer, vill också vara så där awesome helt enkelt.

Har för mig att jag har sett den men tåls att ses om och om igen, simply amazing.

Förresten, när började du skriva här?
24k + inlägg är rätt saftigt.
Atlético addeh
2011-05-23 21:25
Frodo

Lyckas Madrid värva både Coentrão & Agüero blir jag rädd på riktigt. Kun är enligt mig en av världens bästa spelare och med bra umgänge skulle han kunna växa ut till något makalöst stort. Fast tanken att Agüero, som på sistone burit kaptensbindeln i Atlético, går till deras värsta antagonister och lokalkonkurrent känns minimal. Har för mig att det finns inbakat i hans kontrakt att han inte kan gå till Real, om det finns någon sanning i det eller om det ens går göra så låter jag vara osagt.

Att de vita värvar Coentrão känns dock inte helt omöjligt då Marcelo fortfarande är ganska medioker i defensiven, även om han bättrat sig.
Barcelona Rambla~
2011-05-23 21:24
Fotbollskväll på SVT nu. Lär bli en del CL-snack.
Barcelona Figeta
2011-05-23 21:24
Om det stämmer att Udinese har tackat nej till ett 35 milj euros bud på Sanchez så är det bara tacka för oss. Aldrig att vi lägger sådana stora summor på honom eller Rossi. ALDRIG!

Hoppas bara inte Rosell blir ivrig och värvar en "crack" värvning bara för sakens skull. Än så länge har han iallafall gjort smarta värvningar i det tysta för inte låga summor. Hoppas det fortsätter så.

Drömmer fortfarande om att Cesc ska värvas. 400 miljoner är max för mig. Sen gör vi några smarta värvningar som Angel,Botia och flyttar upp Fontas,Thiago så har vi den perfekta truppen. Hoppas vi inte går över 500 miljoner när det gäller värvningar. Vi kommer även få in en hel del från spelare som vi lånat ut.
Barcelona Rambla~
2011-05-23 21:12
Om ni behöver inspiration för CL-finalen. Hyfsad video.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-05-23 21:04
AndreD - Winning!

Vore ju inte första gången om man säger så =/
Barcelona Frodo
2011-05-23 21:00
Om jag har förstått det rätt så är Coentrao och Aguero nära Real. Sanningshalten från medierna vet jag inget om men om det stämmer så är det ju helt sjukt. Aja, man får ta allt som sägs med en nypa salt dessa dagar.
Atlético addeh
2011-05-23 20:56
The Special Five: "varför byta ner sig liksom?"

Precis, varför byta ned sig och krita på för Juventus. I Atlético får han åtminstone spela Europa League och med lite kloka värvningar och en ordentlig tränare kan nog Madrid-klubben nå ännu högre nästa säsong. Dessutom har han flera gånger förklarat sin kärlek till Atlético och bär även kaptensbindeln nu när Antonio López blivit bänkad.
AndreD - Winning!
2011-05-23 20:54
Andreas

Ja herrejävlar, MIllwall-West Ham. Folk kommer dö.
Annons: