/spanien/barcelona/forum/11929.aspx/spanien/barcelona/forum/11929.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2011-05-24 20:36
LAM

"Jag håller han i alla fall helt klart ett snäpp högre än Afellay, Jeffren och Bojan."

Tveklöst. Piatti är ju som spelartyp ganska lik Messi och kan spela på samtliga anfallspositioner. Lite beroende på vad vi lägger övriga transferpengar på i sommar men Piatti är helt klart ett billigare alternativ på anfallssidan. Vore en smart värvning.

Cigge

Nja, Marca skrev att Almería och Atlético var överens men så länge ingenting är officiellt kan man aldrig vara säker. Samma sak gäller Arda Turan. João Miranda från São Paulo och Sílvio från Braga är dem som Atlético helt gjort klart med, i alla fall vad man gått ut med.

Både AS & Marca har ju även varit inne på att Atlético rycker i Osvaldo. Lämnar Kun finns stora möjligheter att man värvar in ett par ganska stora namn på anfallsfronten.
PedroRodriguez
2011-05-24 20:34
addeh

Även Espanyol och Villarreal har varit och flirtat med den lille Piatti. Villarreal var ju oerhört sugna på att rekrytera argentinaren när januarifönstret drog igång. Intressant att se vilka det blir som får honom. Väldigt spenslig denne Piatti.
Cigge
2011-05-24 20:27
addeh

Piatti verkar väl mer eller mindre klar för Atletico? Även Arda verkar klar för Atletico. Så det känns som att laget redan har börjat rusta för att Agüero ska försvinna. Jag har bland annat läst några artiklar, här på SF, om att de mer eller mindre är klara för Atletico. Återstår att se om det stämmer då inget är officiellt vad jag vet.

Piatti skulle ha lämnat redan innan den här säsongen. Att vara kvar i ett så dåligt lag som Almeria hjälper inte Piatti i sin utveckling. Skulle det bli Atletico för hans del tror jag att det är ett för något stort hopp. Att han på sikt kan bli bra är det inget snack om. Han påminner om Messi i spelstilen, men är jävligt lik honom till utseendet också.

B-Guden

Zlatan har inget att hämta hos er eller oss. Låt han avsluta sin fantastiska karriär i Serie A där han gjort sig ett namn.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-24 20:20
addeh

Jag tror att en sådan typ av spelare skulle vara bra att köpa också. Han skulle nog inte kunna peta Villa eller Pedro men han skulle gå in och göra ett bra jobb när någon av spanjorerna är skadade eller ur form. Jag håller han i alla fall helt klart ett snäpp högre än Afellay, Jeffren och Bojan.
Atlético addeh
2011-05-24 20:11
LAM

Vet att Piatti har diskuterats lite här inne förut, och ja, han är helt klart intressant. Nybliven landslagsman dessutom.

När Piatti var som bäst under säsongen bärgade han tre pinnar åt sitt Almería helt på egen hand borta mot Sevilla och hade stor del i krysset mot Real Madrid tidigare under våren. Talang har han, definitivt.
Barcelona B-Guden
2011-05-24 20:09
Cigge

Zlatan skulle va bra åter då han är riktigt duktig på att hålla i bollen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-24 20:00
addeh

Skulle faktiskt inte ha något emot om han kom till Barca om man får honom riktigt billigt. Dock ställer jag mig tveksam till att han kan ta en startplats i framtiden. Men det kanske är just det vi behöver, en bra truppspelare och superinhoppare tills Deulofeu och Rafinha är redo att ta över?
Atlético addeh
2011-05-24 19:57
Cigge

På tal om Piatti, undrar vart han har landat när säsongen drar igång. Málaga, Atlético & Valencia har alla visat intresse för argentinaren men jag utesluter inte att han kan hamna i Sevilla, Real Madrid eller Barcelona för den delen heller.

Riktigt bra spelare.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-24 19:52
6 titlar på en säsong nästa år då?:)

Men förstå hur mycket Pep har gjort för den här klubben. Första säsongen tar vi cupen, ligan och CL, andra säsongen tar vi de tre bonusturneringarna plus ligan. Den här säsongen är vi påväg att ta en äktig dubbel, och nästa år har vi chans på sex pokaler till. Allt som allt 8/9 titlar(beronede på CL-finalen) på tre säsonger, fantastiskt! Lägg där till en copa del rey-final och en CL-semifinal.
Atlético addeh
2011-05-24 19:50
1.70

Nej, jag tror inte Málaga vill hosta upp så mycket för en spelare och samtidigt, som du säger, är det knappast ett steg framåt i karriären för Kun även om Málaga kan ha något stort på gång.

Sade bara att jag hellre ser honom kvar i Spanien (förutom Real Madrid) än att han går till någon annan liga.
The Special Five
2011-05-24 19:50
Hahaha vad skön Allegri är, han säger det många av oss tycker
Cigge
2011-05-24 19:43
Rambla~

Piatti är mer lik ;)

Zlatan har ingenting hos oss att göra. Det minsta vi behöver är en stillastående spelare som vill ha bollen på fötterna. Det gick bra mycket bättre för Zlatan hos er än vad jag trodde på förhand. Han är född till att spela i Serie A.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-24 19:41
OTBAG

"Se där, vi är inte så dumma trots allt. I gengäld kan Barcelona låta bli att någonsin lägga ett bud på Cesc igen?"

Nja kan nog inte lova något där. ;) Haha

"men jag får be att önska lycka till i finalen på lördag."

Tackar! :)
Barcelonistas
2011-05-24 19:36
Ja de var snällt av Arsenal, bara och tacka.
The Special Five
2011-05-24 19:36
Ska bli väldigt kul att få möta Villas Boas Porto isåfall, hade varit en otroligt rolig match att se på
Spanien OTBAG
2011-05-24 19:35
Blaugrana91//

Se där, vi är inte så dumma trots allt. I gengäld kan Barcelona låta bli att någonsin lägga ett bud på Cesc igen?

Skämt å sido, tror att detta är p.g.a en överenskommelse när det gamla "G14" fanns om jag inte är helt fel ute. Även om det inte är p.g.a det så skulle vi med all sannolikhet ändå ha "lånat ut" träningsanläggningen.

Arsenal-fans och Barcelona-fans må inte vara bästa vänner, men jag får be att önska lycka till i finalen på lördag. För en Arsenal-fan är det aldrig en vacker syn att se United lyfta en pokal, speciellt inte om det blir en dubbel.

Väl mött i framtiden.
Barcelona Barca4eva
2011-05-24 19:34
Asså fy fan, tar vi den här finalen blir nästa år riktigt spännande.

Europeiska samt Spanska supercupen, VM för klubblag och en trippel kommer vi ha chans på.

Förutom att vi vinner vår fjärde CL-titel och firar skiten ur oss kommer vi ha chans på alla de här titlarna redan säsongen efter...

I'm hoping for the best!

Ps. Snällt av Arsenal
Barcelona Blaugrana91
2011-05-24 19:18
"Official: Barcelona will in the coming days train in Arsenal's training centre in Hertfordshire "

Det var ju schysst av Arsenal. ;)
Barcelona Blaugrana91
2011-05-24 19:17
1.70-ligan - Anims Abidal!

Jaha ok, det är lugnt. :)
Barcelona Rambla~
2011-05-24 19:13
Seriöst, jag anser att många överdriver Malagas dragningskraft oavsett hur många oljeshejkar de har i ledningen. Det är mest spelare som är på väg ner i karriären (etablerade spelare alltså) och yngre talangfulla spelare som söker sig dit.
The Special Five
2011-05-24 19:12
Vad sägs om 35 mille plus Bojan och Milito för Aguero?
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-24 19:11
addeh

Ja, det hade varit intressant med Aguero i Malaga. Fast jag tror knappast att Kun ser det som hans "nästa steg i karriären" ;)
Barcelona Rambla~
2011-05-24 19:10
Abbe

Det innebär att man nu alltså ska vara orolig att han kommer ingå i truppen på lördag? Yay....
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-05-24 19:09
Från en argentinare till en annan; Milito har fått el alta medica innan dagens andra träningspass.
Atlético addeh
2011-05-24 19:07
LAM Nr 10

Även om jag hela eftermiddagen suttit och förklarat min kärlek för Kun Agüero håller jag med dig. Neymar är fortfarande en spelare som vore ultimat att värva i sommar. Han är den spelartypen vi behöver, det vill säga snabb, oerhört teknisk och målfarlig. Dessutom är han väldigt ung och skulle nog inte kräva speltid varje match.

Angående Agüero så anser jag att han är den bästa spelaren vi skulle kunna värva och han har alltid varit en stor favorit hos mig. Blir det så att han lämnar Atlético hoppas jag hur som helst inte han går till Real. Hellre Málaga än City, vore intressant att se honom i solkust-projektet.
Barcelona Rambla~
2011-05-24 19:03
Det finns bara ett sätt för Barca att övertala Atlético gå med på en försäljning av Kun som jag ser det. Det är att erbjuda Villa i utbyte plus pengar. Det hade nog Atlético gått med på när nu Kun är så säker på att han ska lämna. Däremot tvivlar jag på att Villa hade gått med på det, eller rättare sagt jag är ganska så säker på att han vägrat det.
Barcelona Barca4eva
2011-05-24 19:02
Nej, för mig räcker det med Cesc, Botia och en billig anfallare
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-24 19:01
Blaugrana91

My bad!

Jag såg sen att ni hade fört en annan diskussion längre ned. Trodde du svarade apropå det Hetfield sa om att ifall Zlatan går till Real blir det mer pengar till oss :P"

... får allt läsa hela diskussionen innan jag kommenterar nästa gång!
Barcelonistas
2011-05-24 19:01
sami

Cyklop ansiktet borde istället fundera på att möblera om sitt ansikte..
Barcelona Blaugrana91
2011-05-24 19:00
Rambla~

Jo i samband med att klubben gick ut med att dem hade €50 miljoner i transferbudget sa man att det kan komma att höjas om man säljer spelare.

1.70-ligan - Anims Abidal!

När har jag sagt att jag tror att Milan ska ge tillbaka Zlatan till oss?
Jag sa bara att Milan ska betala oss €24 miljoner så att dem kan köpa honom, han är ju bara på lån där ju.

Annons: