/spanien/barcelona/forum/11922.aspx/spanien/barcelona/forum/11922.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2011-05-28 18:58
Van der saar på topp kanske???
Barcelona Abbe. - Amb dos pebrots!
2011-05-28 18:55
"Rumours around the Wembley press box that Sir Alex has "sprung a major surprise" in his team selection. Something that would make you gasp."

Citerat en ManUtd.com journalist.
Barcelona Frodo
2011-05-28 18:51
Hombre

Knappast. Det engelska landslaget hade inte haft en chans. Ett gäng mediokra och överbetalda spelare som får en massa hype bara på grund av sin nationalitet. Spelare som var mer obekväma med bollen än Algeriet säger det mesta om deras landslag.
AndreD - Winning!
2011-05-28 18:48
Andreas

Blev det inget Barcelona för dig?
Hombre - El Pipita El Salvador
2011-05-28 18:39
elbraco

Du ska veta att den engelska fotbollen är väldigt spridd och deras landslagspelare kommer från flera olika städer. Det är enligt mig långt ifrån så talande som du försöker få det till.

Hetfield

Haha, med trion där framme är det väldigt svårt. Saknas en Messi som skjuter fart i det laget.

Jag tror inte det hade räckt för att slå det engelska landslaget. FInns så otroligt mycket mer kvalité i det laget än elbracos startelva.

Ps. Är lång ifrån en anglofil:P
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-05-28 18:35
Rafael Nadal, som håller på Real Madrid, är säker på vilket lag han vill ha som vinnare när domaren blåser av matchen, Barcelona.
2011-05-28 18:34
I detta nu anländer spelarna till Wembley.

Lite drygt två timmar kvar nu!
Barcelona Hetfield
2011-05-28 18:24
Kataloniens lag skulle fortfarande slå Englands landslag. England är större och har betydligt fler människor. Englands landslag är ju skräp, år efter år har de "gyllene generationer" som slutar med piss.

There you go.

P.S

Innan alla anglofiler hoppar på nu så : I don't care :P
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-28 18:23
Hombre

Ja, självklart är det en dålig jämförelse men samtidigt är den ganska talande för engelsk fotboll.

"Sedan finns det mycket fler klubbar i Katalonien än i Manchester och självklart också fler fotbollsskolor."

Fast det är ju knappast en ursäkt. Det är som att säga "Barcelona passar mycket för dom tränar på det". Det är ju en naturlig följd om man satsar på det.

För övrigt är Giggs egentligen Walesare men eftersom han flyttade till Manchester som sexåring så tog Bank med honom ändå.
2011-05-28 18:22

Läste deras blogg nu och kollade upp varför de gjort en jämförelse som inte riktigt fungerar. Som jag förstod det handlade det bara om att "finalisera" blogginlägget, så det inte bara skulle handla om Barça.
2011-05-28 18:19
el braco

I Katalonien bor det 7.5 miljoner invånare, i Manchester 2.5 miljoner. Väldigt dålig jämförelse av Niva och Bank.

Sedan finns det mycket fler klubbar i Katalonien än i Manchester och självklart också fler fotbollsskolor.
2011-05-28 18:12
Lite rolig fakta!
Gör man en startelva av katalanska spelare hade den sett ut såhär:
------Valdes--------
Oleguer Pique Puyol Capdevila
Fabregas Busquets Xavi
S.Garcia Bojan Tamudo

Bänk: Dàmia Abella (Osasuna), Andreu Fontàs (Barcelona), Fernando Navarro (Sevilla), Victor Ruiz (Napoli), Javi Márquez (Espanyol), Joan Verdù (Espanyol), Álvaro Vázquez (Espanyol).

Gör man en elva av spelare från Manchester ser den ut såhär:
------------Kiely-----------
Bardsley Jagielka Brown Onuoha
Neville Scholes Johnson Giggs
-------Welbeck Miller

Bänk: Stephen Bywater (Cardiff), Danny Simpson (Newcastle), Danny Higgingbotham (Stoke), Nicky Hunt (Bristol City), Danny Pugh (Stoke), Michael Tonge (Stoke), Ravel Morrison (Man United)

Nu säger inte detta så mycket eftersom Manchester är en stad och Katalonien större än så men ändå. Rätt stor klasskillnad. Ytterliggare ett bevis (tillsammans med det misslyckade landslaget) på hur PL lever på sina importerade spelare dessutom...

källa: Bank & Nivas blogg.
Barcelona true_barca_fan
2011-05-28 18:09
1,01 ;) , jag tänkte bara kolla om det finns nån men kanske inte.
Barcelona Siempre Barça
2011-05-28 18:06
FC Barcelona Més que un club
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-05-28 18:04
true_barca_fan

Vad är oddset på att den andra Umeå-bon skulle sitta här på Svenskafans ; ) ?
2011-05-28 18:03
tarrak

Vaksam eller vaksam, skulle nog säga att det är minnet som börjar svikta.
Barcelona Bernie
2011-05-28 18:03
1-0 till Barcelona, målskytt: Illa Illa Illa Villa Maravilla matchminut 76'
Barcelona true_barca_fan
2011-05-28 18:02
Dags snart, Nån från Umeå här
Barcelona tarrak
2011-05-28 18:00
Andreas

I ligan och CL hade han startat 7 matcher och hade 5 inhopp fram tills dess, så du kan inte varit så vaksam den hösten. :)

Minns däremot själv att jag blev förvånad när han fick starta Trofeu Gamper mot Boca Juniors och följde upp med att peta Yaya och vara bland de bästa på plan i hemmapremiären mot Racing.
Barcelona VizzlA^^ "Gracies Equip"
2011-05-28 17:59
Pinto i matchminut 1..
Barcelona Siempre Barça
2011-05-28 17:57
ni som är nervösa kan lyssna på denna låten flera gånger så kommer ni bli lugnare.
VISCA EL BARCA
VISCA EL CATALONYA
VISCA EL CAPITÀ POYUL
VISCA EL PIQUE
VISCA EL XAVI
VISCA EL INIESTA
VISCA EL MESSI
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-05-28 17:56
H.Alavi - Magico!

Jag tippade att Pedro gör matchens första mål i den 32:a minuten, slutresultat 3-1.
,Sami
2011-05-28 17:56
H.Alavi - Magico!
Haha tänkte precis skriva det. Läste det också i Aftonbladet chatten:P
Jag tror Pedro gör första målet i 43 minuten.
2011-05-28 17:55
H.Alavi

Idag är jag skrockfull och vägrar jinxa bort något ;-).
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-05-28 17:51
Kungen (Simon Bank) har talat, Villa Maravilla öppnar målprotokollet i den 36 matchminuten.

Någon som vågar gissa sig på något liknande? Jag säger 1-0 Messi i den 16:e. ;)
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-28 17:49
Inte långt kvar nu. Årets match... säsongen har redan varit fantastisk, men vid seger ikväll blir den magisk. Då snackar vi en säsong som kan vara med och slåss om klubbens bästa någonsin. Kan inte beskriva hur mycket jag vill se Puyol lyfta pokalen ikväll... VISCA EL BARCA!
2011-05-28 17:48
Flest passningar gjorda i ligan: 1. Xavi. 2. Busquets.
Flest återvunna bollar i CL: 1. Pique 2. Busquet.
Smartare spelare får man leta efter.
2011-05-28 17:41
Gonzalez_Barca

Just det!
Nu minns jag, men han hade inte spelat alltför många matcher innan Shakhtar matchen va? En match han för övrigt startade om jag inte minns helt fel.
Barcelona Myrran
2011-05-28 17:37
Älskar detta citatet av Busquets:

He has had only 13 shots in all competitions this season. Of his one goal, he jokes: "I made a mistake once."
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-05-28 17:36
Andreas

Nej, Busquets debuterade mot Racing i ligan, han nätade även mot FC Basel tidigare i gruppspelet.

Annons: