/spanien/barcelona/forum/11921.aspx/spanien/barcelona/forum/11921.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
,Sami
2011-05-27 21:05
Barca4eva
Ärligt talat så kan jag inte se hur Vidic och Ferdinand ska stoppa Messi. Men självklart United kommer ge Barca en tuff match.
Barcelona Frodo
2011-05-27 21:03
I en intervju inför CL-finalen har Jack Wilshere sagt att både Barca och United oftast pressar domaren under matchen. Han tyckte däremot inte att Barca filmar men nämnde Busquets som en som gör det.

Vissa brittiska pisstidningar har dock vinklat hans uttalande precis som de gjorde med Vidics och menar på att Barca fuskar. Daily Star (samma tidning som ljög om falska citat under sommaren från Barcaspelare) har vinklat Wilsheres citat för att smutskasta Barcelona.

Om ni ser Patrik Sjögren eller någon annan skithög snappa upp nyheterna så kan jag bara varna er om att Wilshere på något sätt inte har attackerat Barcelona.

Det är så brittiska tidningar fungerar. De vinklar citat och målar ut utländska lag som onda medan de inte nämner något ont om sina egna.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-27 20:55
Förresten addeh och Hetfield, vill inte förstöra eran fredagskväll men (även om han knappast var aktuell för oss men detta är väl lite salt i såren för er Coentrao-lovers):

Benficas vänsterback Fabio Coentrao, som gjorde succé i VM i somras, har ryktats vara på väg till Real Madrid denna sommar. För spanska tidningen AS gör han ingen hemlighet av att han vill till Madrid-klubben.
- Det är världens bästa klubb och vore ett perfekt byte för mig, säger han
[AS]

Beklagar sorgen.

edit: Läste nu att det var AS så...större trovärdighet än Marca iaf. Säger inte så mycket dock.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-27 20:52
Såg att ni diskuterar sportbarer i GBG. Har varit på O'Learys på Avenyn men tyckte det var sådär. Foxes (f.d. Johnny Foxes) däremot var grymt. Goa platser, bra skärm, inte för mkt folk. Var där under Chelsea - Arsenal (bara anglofiler med andra ord :() men det var rätt lugnt och inte speciellt mkt folk.
Skulle rekommendera det om man faktiskt vill kolla på matchen istället för att bara gå ut och kolla på matchen som en grej, om ni förstår.
För min del blir det nog Chalmers. Dra på mig Rivaldotröjan och vråla random spanska ord :)
Barcelona Barca4eva
2011-05-27 20:51
,Sami En så klar seger tror jag inte det blir för nån av lagen, men vem vet.
Postat via SvenskaFans-appen
,Sami
2011-05-27 20:43
Grabbar jag hade tänkt tippa imorgon 3-1 till Barca. Vad tror ni?
Barcelona Oleguer Presas-King of Barcelona
2011-05-27 20:40
Fan vilken skillnad det är på dagens Pep och om man kollar tillbaka några år. Han gör allt detta för vår skull.

God bless Pep.
Barcelona Barca4eva
2011-05-27 20:18
Teodor

"Som sagt. Du verkar inte vara en person det går att diskutera med"

No shit..
Barcelona II Barça II
2011-05-27 20:16
Att kalla Zambrotta och Thuram för värdelösa är faktiskt extremt okunnigt. Thuram var en av världens bästa mitt/högerback i sin tid. Zambrotta var brilijant i Juventus. Den som säger något annat kan tyvärr inte så mkt om fotboll...
Postat via SvenskaFans-appen
The Special Five
2011-05-27 20:06
Ja Abate var ju skitbra mot United också då han assisterade till typ 2 av deras mål. Han gör fatala misstag och är en stor säkerhetsrisk, Abate kanske är hyfsat bra man mot man men det finns fler egenskaper man kräver av en försvarare än så. T.ex. positionspel, markeringsspel, spelförståelse m.m. Men jag undrar om du vet vad dessa attributer innebär?

Haha Milan satsar? En medelmåtta som Mexes och en överskattad Taiwo är inte att satsa. Mittfältet är alldeles för dåligt för att dom ska kunna utmana på allvar

Grattis till Inter men det lär nog ta 48 år till innan dom tar nästa titel
The Special Five
2011-05-27 20:02
Påväg?`Dom har redan passerat, påtal om passion, har du sett en bundesliga match någon gång? Där kan vi snacka passion och läktarkultur, tyska ligan har bäst publiksnitt i hela europa. Inter vann Cl förra året med typ 1 italienare i truppen, den största anledningen till att jag tror det kommer gå utför för Serie A är att den nya generationen Italienska spelare är otroligt medelmåttiga. Simone Pepe, Maggio och resten av gänget är inget som imponerar direkt.

I ungdomssammanhang vinner italienarna ingenting, medans Spaniens ungdomar dominerar år efter år. Även engelsmännen har börjat få fram en bra ung ny generation. Tysklands unga spelare är förmodligen de bästa i Europa
Athletic Teodor
2011-05-27 19:57
The Special Five

Tänkte faktiskt skriva ett välgrundat inlägg där jag bemötte dina argument. Jag har dock en känsla av att du inte är en människa det går att argumentera med så jag nöjer mig med att säga:

Om Abate klarar av tidigare nämnda spelare klarar han nog av de flesta spelare i La Liga.

Milan och Juve satsar för första gången sen Calciopoli och du säger att de är på nedgång. Inter med sin åldersstigna trupp vann CL förra året. Vilka slog de ut i semin nu igen?
Barcelona Hetfield
2011-05-27 19:56
The Special Five

Skärp dig. Bundesliga må vara på väg att passera Serie A, men att påstå att det är en skitliga är bara ignorant och okunnigt. Du hittar inte mer passion än i Italien, det är därför många dras till det. Milan vann CL 2007 och Inter vann CL förra året, allt har upp och ner gång. Spanien ägde CL i början av 2000-talet, sen tog Serie A över och sen tog PL över. Allt har en väg, förr eller senare dippar alla ligor för att hinna ikapp senare.

Sen att du tar upp Thuram och Zambrotta är korkat då båda var avdankade redan då.
Du är inte så kunnig när det gäller Serie A, sen om du är kunnig eller inte när det gäller andra saker vet jag inte.

Nåja, det är CL imorgon, vi får fokusera på det. Om du vill fortsätta hata så gör det, väl mött.
Barcelona Frodo
2011-05-27 19:56
Vad gäller sportbarer som Hard Rock och O´learys så brukar det alltid vara fullproppat så det bästa är att försöka boka bord innan inför stora matcher. Personligen har jag blivit trött på att hetsa då folk är som gamar under CL-matcher. Jag ska nog se matchen hemma eller med några polare men annars brukar Hard Rock vara rätt soft. Men möter man engelska lag brukar det oftast vara fullproppat med anglofiler vilket är lite halvt jobbigt.:P

addeh

Jag såg också på Lauls program och Banks teorier var ju minst sagt pinsamma. Varför skulle Messi försöka vinna skytteligan när han låg efter med väldigt många mål inför de sista omgångarna? Jag såg på Revista och där sa en journalist som snackade med folk nära Messi att han alltid vill spela för att vara delaktig och inte bara för själva målen. Det är därför han väldigt ofta är med i uppbyggnaden av spelet och inte bara en ren poacher.

Vad gäller CL-finalen var han ju fortfarande ett barn då och han hade varit med om många skador. Det känns lite som sensationsrubriker från Banks sida som normalt sett är en väldigt duktig journalist.
The Special Five
2011-05-27 19:51
Serie A är ett skämt, det är min åsikt och många delar den. Hetfield bara för att du har en annan åsikt om Serie A gör de inte mig till okunnig. Alla har sin åsikt, precis som du tror att Cavani hade platsat i Barca så tror jag att Serie A har sett sina bästa år.

Btw så har one season wonder Cavani har en hel del att bevisa innan han ens kan nämnas som ett namn för de riktigt stora klubbarna, tror att han hade floppat i laliga likt de flesta Serie A spelarna. Som t.ex. sopan Di Vaio, Cannavaro, värdelösa Zambrotta och thuram
The Special Five
2011-05-27 19:46
Hans stora styrka i defensiven? HAHAHAHA tack för den:) Han är otroligt överskattad, brister oerhört i positionspelet och gör alldeles för många misstag. Hade han kommit till Laliga hade han blivit förnedrad

Serie A är vare sig du vill de eller inte påväg neråt, Bundesliga har gått förbi, bara en tidsfråga innan andra ligor också passerar. Milan och Juve är på nergång, Inters lag har en medelålder på 55 år o.s.v. Ser verkligen ingen ljus framtid för Serie A, väldigt låg klass på de flesta lagen där anser jag.

Bara det faktum att Di Natale lyckats vinna skytteligan med 28? mål säger väl de mesta
Barcelona Hetfield
2011-05-27 19:45
Teoder

Tack, jag diggar Bilbao :)

"The Special Five" är inte så kunnig när det gäller Serie A, han hatar mest :P

addeh

Tyvärr så kostar det så oerhört med maten i O'learys, men stämningen är otroligt bra. Killen bredvid mig välte maten och ölet pga. glädje när Zlatan gjorde målet mot Real Madrid, lite lustigt :P
Barcelona tarrak
2011-05-27 19:42
Rambla

Har inte varit på Hard Rock på evigheter, men inte hört annat än negativt, så mitt råd är att leta sig någon annanstans. Vet inte hur det är nu, men förr körde de alla matcher utan ljud, eftersom de måste ha igång musik hela tiden.

Penyan brukar väl träffas på Cheers i Vasastan, så det är möjligt att det är samling där.
Athletic Teodor
2011-05-27 19:39
Här diskuteras det Milan ser jag. Då de är mitt "andra lag" tänkte jag bara flika in lite grejer.

The Special Five

Du kan nog inte mycket om Abate. Hans stora styrka är det defensiva, det är i det offensiva han brister. Han har dessutom i år lyckats hålla Etoo, Bale och Cristina poänglösa vilket måste vara ett bra betyg. Vet inte vad mer han ska göra för att bevisa sig inte vara överskattad. Ditt andra uttalande tänker jag inte ens bemöta då du redan bevisat dina bristande kunskaper om Serie A.

Angående Zlatan

Zlatan matchades alldeles för hårt den här säsongen vilket gjorde honom utbränd på våren. Ohyggligt mycket skador ställde till det för honom. Dessutom så är han, vilket ni är väldigt medvetna om, svagare på våren. Huruvida det beror av att han konsekvent matchas för hårt på hösten eller ej får framtiden visa.

Om Barca skulle vinna imorgon är det klart det skulle vara surt för honom. Samtidigt så lämnade han ju just på grund av schismen med Pep, inte för att komma till ett bättre lag så det kommer nog kännas bättre än senast han bytte klubb.

Ang. Allegri

Döm inte ut Allegri än. Han blivit utnämnd till Serie A:s bästa tränare två säsonger och dessutom fått mycket beröm för sin coachning av olika experter. Debaclena mot Tottenham berodde mer på Milans svaga trupp än på honom. Han vann båda derbyna mot Inter samt båda mötena mot Napoli vilka båda var taktiska triumfer. Vänta med att döma ut honom till efter nästa CL-säsong. Då har han fått chansen med bättre material och då vet vi vilken nivå han håller.

Ang. Milans chanser i CL

Beror helt på hur mycket pengar den nyckfulla Berlusconi vill spendera på kvalitetsmittfältare. Är knappast någon hemlighet att Milans mittfält för närvarande inte håller för CL. Hur det ser ut i September är en annan fråga. Bli inte förvånade om det inte blir några stora värvningar trots alla löften om att Milan ska satsa. Berlusconi kan mycket väl förklara det med att kontraktsförlängningen med Seedorf var en stor värvning och nu är vi redo för att utmana i CL.

Lycka till på imorgon!
Barcelona Rambla~
2011-05-27 19:34
Hur är Hard Rock på avenyn då? För dyrt kanske?
Atlético addeh
2011-05-27 19:33
Hetfield

O'Learys lär ju mjölka in rätt feta pengar den här helgen. Tänkte först dra dit imorgon och se matchen där, men det blir en kväll hos en polare istället. Har inte jättestora erfarenheter av sportbarer mer än utomlands men har svårt att tänka mig att det går lugnt till. Skulle nog bli vansinnig på alla United-supportrar.

Hur ska ni andra ladda upp inför matchen imorgon och vart ser ni den?
Atlético addeh
Hetfield

O'Learys lär ju mjölka in rätt feta pengar den här helgen. Tänkte först dra dit imorgon och se matchen där, men det blir en kväll hos en polare istället. Har inte jättestora erfarenheter av sportbarer mer än utomlands men har svårt att tänka mig att det går lugnt till. Skulle nog bli vansinnig på alla United-supportrar.

Hur ska ni andra ladda upp inför matchen imorgon och vart ser ni den?
Barcelona Rambla~
Fy fan vad underbart det är att se hur bittra en del människor har blivit. Det var för mig en ren njutning att se Kviborg sätta igång med sitt hyckleri och Borell agera hejaklacksledare i Eurotalk weekend.

Jag bara njuter, ju mer bittra de är desto lyckligare känner jag mig. :P
Barcelona Gabriel
2011-05-27 19:23
Vem fan bryr sig om Zlatan? Jag kunde inte brytt mig mindre om honom än vad jag gör om Blondinbellas "dagens outfit".

Vi har en CL final imorgon och folk går runt och tycker synd om en reject som aldrig visat ens en smula av respekt till denna klubben. Oh lord!
Lost Art Of Murder
2011-05-27 19:20
Bara hans agent? Han personligen börjar ju bråka med spelare i samtliga klubbar. Och var inte så naiv och tro att det är hans agent som agerar på eget bevåg. Hade så varit fallet hade Raiola fått sparken får 8 år sedan. Zlatan vet exakt vad Raiola gör och tillåter honom göra det.

barcarobin
2011-05-27 19:19
: Lost Art Of Murder : bara hans agent som är felet, inte Zlatan, han vill vinna och inte vara kvar i samma lag hela tiden utan pröva nya saker inget fel med det alls.
Lost Art Of Murder
2011-05-27 19:17
Unnar inte den människan ett dyft med tanke på hans vidriga attityd genom hela hans karriär mot sina lagkamrater och tränare.
barcarobin
2011-05-27 19:16
Tycker det är trist om en sådan stor spelare som zlatan aldrig får vinna CL, han kommer aldrig vinna något med landslaget. Liga titlar han han överflöd av skulle vara oerhört trist om Zlatan aldrig få vinna CL. Men jag tror dock det aldrig kommer hända tyvärr.
Lost Art Of Murder
2011-05-27 19:14
Zlatan kan aldrig vinna CL, dom får sälja honom så kanske de vinner CL. Vore kul om han drog från Milan i sommar och Milan vinner Cl nästa år.

Då har han dragit från Inter - Barcelona. Den säsongen vann Inter CL, från Barcelona - Milan, om vi nu vinner CL i år och Milan - random klubb så vinner Milan CL.

Drömscenariot.
Barcelona Hetfield
2011-05-27 19:10
el Maestro

Jag är lite tveksam på Allegri, de må ha spelarna men Allegri är inte den där stora taktikern som behövs för CL. Ärligt talat så tycker jag att Zlatan får för mycket skit, och det kommer från en som ville få bort honom redan i Januari. Alla lag som har haft Zlatan brukar alltid slita ut honom under hösten så att när CL-slutspelen börjar under våren så är han helt slut.

Barca4eva

Man kan ju diskutera kring frågan. Anledningen till att el jefecito har fått så mycket speltid har varit pga. skador på Puyol och Abidal (tumören), annars hade Busquets spelat de flesta viktiga matcherna.

addeh

För mig blir det antagligen o'learys med revbensfjäll och öl :D
Men som vanligt så lär det vara fullpackat....
Annons: