/spanien/barcelona/forum/11919.aspx/spanien/barcelona/forum/11919.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-05-26 15:15
Allvarligt, den där Falk.

"I övrigt så går det en vind över vindens ängar och det fladdrar till i Silly Seasons tyllgardin. Hag glädjes naturligtvis åt att Gunners återigen verkar sno ytterligare en talang från Barcelona. Jag bryr mig inte om hurvida killen kan spela fotboll, kan joddla eller är en hejare på att vissla katalanska folkvisor, bara att sno en talang från Barcelona premieras. Högt. Hette han Hektor?"

Jävla spån.

Jag roas dessutom hur han höjer upp deras målvakt, vad fan han nu heter den där halvdana polacken, och samtidigt påstår att De Gea inte skulle ha något att hämta i PL. De Gea är en kommande världsmålvakt med mer talang än både Casillas, Reina och Valdés tillsammans.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-26 15:15
Rambla~

Det där strider nog mot internationella lagen och EU-regler. Det sträcker sig inte bara inom FIFA och UEFA utan blir mer politiskt.

Att Brasilien har sådana regler beror endast på att de inte är ett europeiskt land.

1.70-ligan - Anims Abidal!

Arsenal har den här säsongen värvat 2 av 4 bästa spelarna i Cadete A och Hector är en av dom.
Barcelona Rambla~
2011-05-26 15:09
Hetfield

Snarare förbjuda utländska klubbar att fiska i dessa vatten. De får inte värva spelare innan de fyllt 18 år helt enkelt.
2011-05-26 15:08
För övrigt så är den här affären inte en nyhet. Det var redan klart för en månad sen att Arsenal skulle värva honom.

Nasri är säsongens bästa offensiva spelare i England tycker jag. Vidic lär vara bäst i ligan men Nasris säsong har varit otroligt bra. Han hade passat mycket bra i Barcelona som kantspelare och även ersättare till Iniesta i mitten.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-26 15:08
Den där Hector, var han alltså en av de mest lovande i sin årskull? För annars har jag trott att Arsenal endast får de som inte Barca tror mest på. Spelare som kanske ser Arsenal som en chans att bli något då det är så pass stor konkurrens i Barca.
Barcelona Hetfield
2011-05-26 15:04
Rambla

Det sorgliga är att även om vi skulle köpa deras bästa spelare så skulle Arsenal vara vinnare i slutändan, varför?

La Masia = Gratis
Arsenal spelare= S*itload of money.

Det är snarare Spanien som måste ändra på lagarna, 16 åringar är tillräckligt gamla för att skriva på kontrakt.
Barcelona B-Guden
2011-05-26 15:02
Hetfield

Om jag hade ägt en storbank hade jag också gett Barca fördelar med Lån så intek onstigt att dom får det om han som äger banken faktiskt håller på Real

Sen tycker jag Barca borde skriva kontrakt med Alla La Massia spelare att dom inte får låmna för Arsenal om inte klubben tillåter det...
Barcelona Rambla~
2011-05-26 14:59
Jag är inne på Frodos och Hetfields spår nu efter det att två unga talanger från samma lag, Cadete A, har lämnat för samma jävla Arsenal. Ta vad som går att ta från den klubben nu. Ingen pardon. :P
2011-05-26 14:57
Det är ju tydligt att klubbarna konkurrerar om helt andra saker. Barca vinner titlar, siktar på trippel varje säsong och Arsenal siktar på CL-plats, bättre ekonomi för ägarna och tyvärr är det ingen som säger nåt. Klubbens ambitioner går att diskutera.

Eftersom ingen storstjärna i dagens Barca skulle ens tänka sig att spela för Arsenal så lockar de våra 16-åringar med pengar. Medan Barcas dragningskraft lockar till sig Arsenals storstjärnor.

Wengers patetiska ursäkt när han värvade Toral var att han är engelsman. Undrar vad han säger om Hectór som faktiskt är en stor framtidsnamn.

Denne Hector Bellerin var tillsammans med Cadete A i Manchester och spelade en cup som de för övrigt vann, framför ögonen på Sir. Charlton och Rio Ferdinand på Old Trafford. Hector var den som imponerade mest och Arsenal, United, Tottenham, Everton, Chelsea och Aston Villas scouter var alla intresserade av honom.

Ta tillbaka Cesc inom ett par år men sen får det räcka. Tycker klubben ska ha som policy att aldrig mer värva en ung La Masia produkt som lämnar innan de är 18. Det SKA INTE löna sig att lämna La Masia. Skicka en klar signal till alla agenter.
Coach pep-
Hetfield

Hur som helst så kan man inte utesluta att vi får se bilder på rasande Atletico-fans som bränner Aguero tröjor inom snar framtid. Precis som Liverpool fansen gjorde efter Torres Chelsea-flytt. :P
Barcelona Messidinho_10
Stackars Fabregas hoppas verkligen att han kommer nu..
Barcelona Rambla~
Originalbilden ser ut så här i en artikel i EMD där Cesc sades vara Barcas spion inför CL-finalen.
Barcelona Rambla~
2011-05-26 14:56
Hehe! :P
Barcelona Hetfield
2011-05-26 14:53
Barcelonito

Nasri kan faktiskt spela på en kant..hmm.

Nästan så att man har lust att ta hit honom för shits and giggles.

Rambla

Hahaha....
Barcelona Frodo
2011-05-26 14:52
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Intressant det där med Nasri. Han har ju bara ett år kvar på kontraktet och bör därför gå ganska billigt i sommar.

Hetfield

Det är sant att Arsenal är språngbrädan till större klubbar. De lockar ungdomsspelare med höga löner men kan inte behålla de när blir världsstjärnor och vill bli betalda som sådan. Patetisk klubb som ständigt fular sig på transfermarknaden.
Barcelona Hetfield
2011-05-26 14:46
Alla vet ju att Arsenal är språngbrädan till de stora klubbarna :P
2011-05-26 14:44
Att värva Arsenals stora stjärnor är ett bra sätt att ge igen för alla talanger de snor från oss. Det kostar många miljoner men samtidigt minskar det deras chans att vinna titlar. Fabregas och Nasri hade vart mycket intressant i dagens Barcatrupp. Båda vill iväg och båda har uttalat sig att de vill till Barca nångång i karriären.

Nu hoppas jag mer på Sanchez och någon annan istället för dessa två men jäklar vad skönt det hade varit att ta deras 2 bästa spelare ifrån dom.
Barcelona Hetfield
2011-05-26 14:37
Coach Pep

Jag tycker inte att jämförelsen med Figo och Aguero är relevant. Figo hade problem med styrelsen, det har inte Aguero.

Lägg till att vid den tiden så var Real Madrid "Galacticos", de vann allt och alla ville gå dit. Barcelona var inte i närheten av så bra som vi är idag, så det är inte relevant.

Frodo

Det lustiga är att de är sura för att vi ska köpa en spelare för 40 miljoner som gick gratis till de, medan de varje år tar 3-4 talanger från oss.

Wow....
Barcelona Frodo
2011-05-26 14:36
Ännu en lovande spelare har lämnat La Masia för Arsenal. Denna gång är det den talangfulla yttern Hector Bellerin. Han tillhör Cadete A och är/var en av de största stjärnorna tillsammans med Samper, Toral, Grimaldo och Ballester. Just Cadete A har sagts vara en väldigt talangfull årskull.

Ja, vad ska man säga förutom att Arsenal återigen beter sig som svin? Barcelona pumpar in flera miljoner varje år och Arsenal försöker skörda frukterna av det. Och de desillusionerade Arsenalfansen ser inget fel alls i att stjäla talanger från oss.
Coach pep-
2011-05-26 14:34
Hetfield

Perez har maktbegär helt enkelt. Han är en missbrukare och kommer sitta och njuta av en maktdemonstration i form av att ta Kun till Real Madrid. Precis som han satt på Camp Nou och njöt av sin cigarr när publiken buade ut Figo.
2011-05-26 14:34
Bilden som säkert kommer få en del gunners att rasa. Pique och Puyol "snokar" i Arsenals fästning
Barcelona Hetfield
2011-05-26 14:28
Skillnaden var dock att Figo var missnöjd med styrelsen (likt Ronaldo) så det var inte så svårt att locka dit honom med löften om titlar och pengar.

Aguero älskar Atletico och Atletico älskar honom, han har inte heller problem med styrelsen annars så skulle han inte förnya kontraktet förra året. Så Kun till Real Madrid är osannolikt, även om man aldrig ska säga aldrig när det gäller Perez och spelarköp.
Coach pep-
2011-05-26 14:25
Om Perez kan locka över Figo från Barcelona till Real Madrid så borde Kun inte heller innebära några större problem kan man tycka.. Skulle inte förvåna mig ett dugg om han gick till Madrid. Som jag förstått det går Perez strategi ut på att ha de bästa i Real Madrid eftersom det ger mest tillbaka att investera i "cracks".
Barcelona Myrran
2011-05-26 14:22
Vet inte vad jag ska säga om skorna men tydligen är dem David Villas hemliga vapen mot Man U och han älskar dem :P
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-05-26 14:19
*klappklapp* Pique!
Vi kommer ha hemmatröjor eftersom vi är hemmalag.
Barcelona *klappklapp* Pique!
2011-05-26 14:17
Någon som vet vilket av lagen som kommer ha bortatröjor och hemmatröjor?
Barcelona Rambla~
2011-05-26 14:17
el Flaco

Ja gamla citat spelar ingen roll i dagsläget. Han verkar vara som de flesta andra, en mercenario. Jävla Perez alltså, håller på och göra en ny F*go.
2011-05-26 14:07
Jag hoppas på Abidal som vänsterback. Puyi är inte särskilt bra på kanten, han ska vara i mitten. Samtidigt vill jag ha Mascherano på plan. Jäkla dilemma det där! Om bara Abidal och Puyol hade varit 100%...

Alla startelvor som skrivs nu är ju bara spekulationer. Vi får helt enkelt vänta och se. De spelarna som är bäst redo kommer spela, mer kan Pep inte göra.
Barcelona el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"
2011-05-26 13:52
Rambla/

Jag sitter nu och kollar på gårnattens Punto Pelota och det där citatet från Kun där han ska ha sagt att gå till Real Madrid vore respektlöst mot Atlético och att han hoppas att Messi tar honom till Barça är taget från 2009 under en intervju med en argentinsk TV-kanal. Irrelevant med andra ord. Det enda som gäller idag är att han verkar vara sugen att gå till Madrid.
Barcelona haeger
2011-05-26 13:51
Mascheranos snabbhet passar ju bättre mot Rooney och Hernandez än vad Puyols snabbhet gör. Däremot tappar vi i så fall Abidals snabbhet på kanten som jag tror skulle bli mycket viktig mot Valencia som är riktigt snabb, att ha Puyol som vänsterback mot honom är inte det mest optimala enligt mig.
Annons: