/spanien/barcelona/forum/11918.aspx/spanien/barcelona/forum/11918.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien Dragon Blood
2011-05-26 15:56
Rambla~

Han skulle säkert bli en bra komplement spelare i Barca men inte mer.

Hetfield

Ja, uppenbarligen har han övertygat många av oss. Men just vad är det du inte håller med om? Av hans projekt då.

Allt är relativt och Arsenal's tillgångar emellan ~2005 - 2008 har varit väldigt dåliga. Jag tycker han har gjort det bra framtills denna säsong och anser helt klart att han ska få mer tid.
Barcelona Myrran
2011-05-26 15:54
Ruskigt bra artikel som handlar om Puyol och Pique av Sid Lowe.
Barcelona Qanii
2011-05-26 15:54
Namn: Diar Iniesta Shekha

Även om det Arsenal gör är fel till 100, så tycker inte jag att man ska kalla honom för pedofil!
Villarreal nilmaaar
2011-05-26 15:51
forzaaaa
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-05-26 15:50
Är det bara jag som tycker att Wenger är Pedofil eller? Det kanske finns en anledning till varför United-fansen kallar honom för det.
Barcelona Hetfield
2011-05-26 15:50
Dragon Blood

Pretty simple actually. Wenger har på något sätt lyckats övertyga fansen och spelarna att hans "projekt" är något man ska satsa på, trots det så inbringar det noll titlar. Hur många år kan en tränare med "projektet" gå utan titlar innan det blir nog? Who knows.

Rijkaard fick kicken pga. 1 år när vi hamnade 3:a i ligan. Hur många år har Wenger lyckats klamra sig fast? Där har vi skillnaden i ambition.

Vad är då syftet med "projektet"? Arsenal är inget dåligt lag. Ge Arsenal till Hiddink, Villas Boas osv. så hade ni tagit PL. Nej, Wenger är en feg orm som har grävt ett hål i skuggan och njuter av platsen.
Det säger jag som inte har något emot Arsenal, bara Wenger.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-26 15:48
Wenger sa också för några dagar sen att säsongen har varit en katastrof men det är ingen bra idé för fansen att överreagera. Med överreagera antar jag han menar att inte begära att han får sparken. Han köper säkert ett par 18-åringar och säger samma sak igen nästa säsong.
Barcelona Rambla~
2011-05-26 15:48
Jag håller med Dragon Blood, visst är Nasri bra men fullständigt dominerat har han då rakt inte gjort. Han var riktigt bra under hösten men på något sätt kändes det ändå ibland som om han spelade lite över sin förmåga i vissa matcher. Jag vill helst slippa Nasri i Barca. Hell, jag vill helst slippa någon spelare från den klubben whatsoever. :P
Spanien Dragon Blood
2011-05-26 15:45
Hetfield

Utveckla hjärntvättad.
Barcelona Hetfield
2011-05-26 15:43
Dragon Blood

Akh, det var synd. Du är en av de som Wenger har lyckats hjärntvätta =/
Det måste vara tufft att bygga ett projekt när man tar spelare för kaffepengar som andra klubbar har utvecklat. Stackar Wenger, alltid martyren.

Hur den där grodätaren har lyckats lura sig till att stanna kvar i klubben trots nada titlar de senaste åren förblir en gåta.
2011-05-26 15:42
Det finns 2 sätt att gå tillväga för att få slut på det eller åtminstone minska antalet lovande La Masia spelare som försvinner till Arsenal. 1. Att offra Cesc och inte köpa tillbaka honom och markera att det är för att han lämnade Barca som 16-åring. 2. Att pressa på förbundet och införa lag som ger klubbarna i Spanien rätten att kunna skriva kontrakt tidigare.

Första alternativet skulle vara en bra läxa för alla som lämnar. Köp inte gamla La Masia spelare som lämnar pga. pengar när de är under 16. Spelare som Iniesta, Xavi, Messi, Thiago, Pedro och Busquets ska vara exempel för våra ungdomar. Det ska löna sig att stanna i Barcelona och klubben ska vara mycket noggrann med att ta upp talangerna och ge dom chanser med B och A-laget.
Spanien Dragon Blood
2011-05-26 15:41
Hetfield

Räknar man enbart titlar så har det uppenbarligen blivit "nada" men gör man det så är man ju bra dum också.

L.A.M Nr 10

Jag som följer Arsenal ganska nära tycker iaf att Nasri är överskattad. Fullständigt dominerar PL är ett skämt. Han är helt klart en av de bättre i truppen men inte så mycket mer än så.

Tror däremot att han skulle passa bra i Barcelona och att det är något han är sugen på.
Barcelona el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"
2011-05-26 15:40
Detta är också en av anledningarna till at jag inte vill värva Cesc. Jag vill bara att klubben vänder blad och lägger Arsenal och allt som har att göra med de bakom sig. Vore en skandal och närmast oförlåtligt att betala 30-40 miljoner euro för en egen produkt, framför allt från en klubb som gång på gång plockar åt sig fler talanger från La Masia. Cesc är historia i mina ögon. Han och Arsenal är ändå inget hot inom den europeiska toppfotbollen. Känns som att katalenen har nått sin peak i Londonklubben. Vore bäst att lägga det skitet åt sidan och fokusera på Thiago.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-26 15:38
"I believe in the project"

Haha, årets kommentar.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-26 15:37
Nasri skulle faktiskt vara en riktigt bra värvning då han fullständigt dominerar PL och är ett alternativ på tre platser. Han kanske inte skulle ses som ordinarie men han skulle få en hel del speltid ändå. Och eftersom hans kontrakt går ut nästa säsong så borde han väl inte vara så dyr heller, knappst mer än 20 miljoner. Begär Arsenal mer så är det bara att vänta tills nästa säsong då han går gratis, är säker på att han inte skriver på nytt kontrakt när han vet att Barcelona är intresserade.
Barcelona Hetfield
2011-05-26 15:37
Haha, "projektet" som har varat i 6 år nu och som resulterar i nada.

Sparka fanskapet och ta in en ordentlig tränare, ni är bättre än så.
Spanien Dragon Blood
2011-05-26 15:35
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Vart har du läst att Nasri vägrar skriva på kontrakt?

Det senaste jag läste var:

Arsene Wenger played a big role in me coming here. I believe in the project. We’ll sit down and talk it through [contract negotiations].

Detta var för 3 dagar sedan.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-26 15:34
LAM nr 10

Jag skiter fullständigt i hur det går för Arsenal, bara de ge fan i våra talanger :P Seriöst, det här måste få ett slut. Som tur är finns det flera många andra lovande forwards på gång i samma ålder typ. Deulofeu, Dongou, Ebwelle, Etock...
Barcelona Myrran
2011-05-26 15:32
1.70-ligan

Ceballos har blivit släppt från Barca, han ansågs inte räcka till. Han va ett stort framtidsnamn för några år sen men har stannat i utvecklingen och andra spelare har gått förbi honom.
2011-05-26 15:32
Allt Barca får är 400 000 Euro för spelaren. Alltså 800 000 för de 2 spelarna som Arsenal har tagit från Barca den här säsongen. Det svider lite eftersom de 2 spelarna är riktigt bra framtidsspelare. Det skulle inte förvåna mig om vi inom 3-4 år ser dom i Arsenals A-lag.

Ta hit Nasri nu och Cesc nästa säsong. Nasri är relativt billig eftersom han vägrar skriva på nytt kontrakt. En allround spelare med bra spelförståelse och teknik. Han är en bättre spelare än både Özil och Sahin och skulle vara mycket användbar i truppen som ersättare på 3 platser nämligen Pedros, Villas och Iniestas. Han skulle vara nyttigare än vad Rossi, Aguero, Sanchez och Pastore skulle vara.
Barcelona Rambla~
2011-05-26 15:31
1.70

Han hade redan lämnat Barca och La Masia när det blev aktuellt. Han hade nog ingen framtid i Barcelona och fick inget förnyat förtroende.
Spanien Dragon Blood
2011-05-26 15:31
L.A.M Nr 10

De har sagts de senaste 5 åren och Arsenal har alltid lyckats hålla sig i topp fyra.
Barcelona Rambla~
2011-05-26 15:30
Arsenal är den klubb i världen som betalar högst lön när det gäller ungdomsspelare. Kolla bara på Toral, vad var det han skulle få? Var det inte 30 gånger så hög lön än vad som är praxis för ungdomarna i La Masia?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-26 15:29
Arsenal är en skitklubb och kommer alltid vara det. Roligt om de inte kommer med till CL nästa år. Hector verkar ha varit en riktigt talangfull spelare precis som det övriga Cadete A-laget.

Vi får väl glädjas åt att det fortsätter gå dåligt för klubben, det prioriteras ju mer att behålla ekonomin bra än att slåss om ligan. De tar sig troligen till CL i år men nästa säsong får de på riktigt kämpa om fjärdeplatsen.
2011-05-26 15:29
Tydligen ska den här killen från La Masia till Spurs?
Spanien Dragon Blood
2011-05-26 15:28
Det är bisarrt egentligen att Barcelona inte får skriva kontrakt vid samma ålder som i England, någonting måste göras åt det.

Såg att någon skrev att Arsenal är en språngbräda till större klubbar, kan inte komma på någon spelare när jag tänker efter. Vilka syftar ni på?
Barcelona Rambla~
2011-05-26 15:27
Dragon Blood

Kanske det men med tanke på hur han mycket han tycks ogilla Barca, är han nog bara skadeglad över att det fiskas talanger från La Masia och på det sättet det görs. Lågt anser jag.
Barcelona Hetfield
2011-05-26 15:23
Det värsta är ju att Rosell sa klart och tydligt att det inte är acceptabelt att hålla på så, då fortsätter de med samma beteende.

Så fegt.
Spanien Dragon Blood
2011-05-26 15:22
Rambla~

Ta inte det han säger på allvar. Han är bara ute efter att retas/provocera, vilket tydligen lyckades utomordentligt.
2011-05-26 15:21
Barcelonito

Isåfall är det ju helt sjukt. Fyfan, det borde finnas någon regel mot sånt här! Vi investerar stora pengar i vår akademi och Arsenal åker hit och fyndar åt sig det bästa.. vad kan Barca göra åt saken? Klart som fan att de flesta dumma tonårspojkarna lockas av en fetare lön och chans på spel i A-laget. Jävla svinerifasoner Arsenal håller på med... hoppas Rosell har pratat med Nasri och plockar honom på fri transfer nästa år.
Annons: