/spanien/barcelona/forum/11914.aspx/spanien/barcelona/forum/11914.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2011-05-27 00:05
addeh

Jag är väl en av de som är lite skeptisk när det gäller Deulofeu , han verkar ha hur mycket talang som helst men han saknar fokus ibland. När det inte funkar för honom i en match så försvinner han lätt.

Jag tror fortfarande inte att Kiko är tänkt att ta en större del av A-laget, han är nog tänkt som ersättare till Nolito, that's all.

el Flaco

Det är löftet om titlar som håller kvar de vid Mourinhos sida, knappast hans personlighet eller spel bakom kulisserna. Jag tror att de flesta marängerna är medvetna om detta.
Atlético addeh
2011-05-27 00:05
Rambla

Det lustiga med Karanka är att han tills bara för ett par månader sedan varit en anonym liten herre som inte sagt att knyst. Mourinho verkar kunna få vem som helst att vräka ur sig och bete sig hur som helst.
Barcelona Rambla~
2011-05-27 00:01
Haha Karanka nobody, vad är det för en nolla?

Jag garvade här om dan när jag läste en interjvu där han påstod att om allt varit normalt så hade Madrid varit ett av lagen i finalen på Wembley. Jaså? Behöver man inte anfalla och göra mål då för att klara av det? Hade de ens något eget spel eller några målchanser än det mål de lyckades göra på Camp Nou?
Atlético addeh
2011-05-27 00:00
Hetfield

Blir väl snarare Kiko på högerkanten och Deulofeu på vänsterkanten. Att den sistnämnde inte skulle vara redo för uppgiften att gå rakt in i startelvan i Barça B tror jag inte på. Jag anser att både Deulofeu & Rafinha är redo att bli startspelare i B-laget, speciellt om Oscar García tar över som tränare.

Kiko skulle knappast värvas för att ta över efter Nolito och sedan skeppas vidare. Han är alldeles för ung. Då går han nog hellre till ett mittenlag i La Liga.

På tal om Barça B tror jag många från Juvenil A kommer få mycket speltid i Segundan nästa säsong. Dalmau, Sergi Gómez, Balliu, Espinosa, Rafinha & Deulofeu har alla debuterat och lär med största sannolikhet bli uppflyttade. Blir spännande att följa.
Barcelona el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"
2011-05-26 23:58
Ser att vissa culés här inne har antytt att Mourinho inte ska vara älskad och respekterad av marängerna nere i Madrid. Att döma av det man har höra från medierna nere i Spanien är det precis raka motsatsen, att majoriteten av madridistas står på Mourinhos sida oavsett. De verkar vara hur desperata som helst för att störta Barça från tronen och är absolut övertygade att Mou är rätt man att lyckas med det.

Rambla/

Så Zizou tjänar pengar utan att göra något? Epic winning!
Barcelona Rambla~
2011-05-26 23:58
el Flaco

Ja inte gör han det gratis i alla fall. Klart han får betalt, och det rejält.
Barcelona Hetfield
2011-05-26 23:54
Mourinho är allmänt hatad, och jag tror inte heller att hans popularitet bland hardcore fansen i Madrid är särskilt stor så anställningen av Zidane är nog för att höja statusen och göra klubben sympatisk. Zidane är en gentleman, väldigt tyst och intelligent, synd att Mourinho lär göra honom till en dryg hundvalp som Karanka.
Rambla/

Och han får betalt för att agera skyltdocka?
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
Gonzalez_Barca

Klockrent :p
Barcelona Rambla~
2011-05-26 23:52
el Flaco

Syftet är mest PR, att han en superkänd fd spelare som så gott som överallt respekteras av alla. Lite skillnad när det gäller Mourinho med den saken om man säger så. :P
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-05-26 23:52
Rambla~

Haha, läste lite på Marcas kommentarer och man måste bara älska kommentarerna Mourinho får.. Några favoriter:
"Bra, om Mourinho nu blir kaxig så får han blir han skallad på magen."
"Att ge Mourinho full makt är farligare än att låta Ramos ta kontroll över kärnkraften i Fukushima"
"Rösta positivt om du tror att Peréz är nästa man som Mourinho tvingar ut ur klubben."
"Barnet Mou ber, pappa Peréz levererar"
"Rösta positivt om du tror att Mous nästa steg är att döpa om arenan till Mourinho stadium"
"Por que?? Por que?! "

De kommentarerna har sammanlagt flera tusen "likes", märks att de börjar tröttna på Mou där borta :)
2011-05-26 23:49
På tal om Zidane, vad är hans roll egentligen i Real Madrid? Han har väl i stort sett varit helt osynligt sedan han "återvände". Läste för några månader sen att Mourinho ville att Zidane skulle vara mer närvarande kring laget, men vad är fransmannens syfte i den klubben?
Barcelona Rambla~
2011-05-26 23:48
Frodo

Ungefär så tror jag också det blir.
Barcelona Frodo
2011-05-26 23:45
Rambla~

Zidane lär knappast göra nåt. Han kommer bara att vara en nickedocka utan en talan. Det ser väl bra ut för Real Madrid att ha Zidane som sportchef trots att han lär göra nada.
Barcelona Rambla~
2011-05-26 23:40
Jaha, så Zizou blir Mourinhos nya bitch?
Barcelona Rambla~
2011-05-26 23:36
Haha, Marca försöker lura i sina läsare att Madrid slipper betala skatt på en utköpsklausul. Vilket jävla båg. De påstår tom att det aldrig har betalats ut någora skatter vilket är en direkt lögn. När Keite värvades fick Barca betala hans klausul och även skatt på den. Det folk inte tycks fatta är att det inte är den säljande klubben som får dessa pengar, de får endast summan av utköpsklausulen, skatten går självklart till staten.

Dessutom, hur kan 43% av 45m bli 30m i skatter? Någon har tydligen skolkat från mattelektionerna i skolan. :P
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-05-26 23:31
Enligt Airam Armas, som driver Airfutbol.com som har bra koll på spanska talanger i allmänhet och Barças i synnerhet, så verkar det som att man kan räkna med att Kiko kommer anlända till Can Barça.

Rambla

Precis.
Barcelona Rambla~
2011-05-26 23:29
Alla spelare under 25 år får spela hur mycket som helst i A-laget under en säsong. Den här Kiko är självklart tänkt för framtiden annars hade han aldrig gått med på att enbart gå till Barcelona B. Han kommer att få sina chanser precis som Thiago och de andra.
Barcelona Hetfield
2011-05-26 23:23
Kiko är antagligen tänkt att ersätta Nolito då Delafoue inte är riktig mogen för den rollen än i B-laget.

Det är knappast så att Kiko kommer att få spela så många A-matcher.
2011-05-26 23:17
Tycker inte en eventuell affär är så tokig trots allt. Allt beror dock på vad priset landar på. Som jag ser det så är Kiko en talangfull ytter med snabbhet och teknik (det jag kan säga av det lilla jag sett), och kommer till en början att tillhöra B-laget. Där kan han skolas in i Barças spelsystem tills han är redo att plockas upp.

Men som sagt, allt beror på vad han i slutändan kommer att kosta. När det kommer till affärer och ekonomi så litar jag på Rosell.
Barcelona Cataloniaboy
2011-05-26 22:58
Håller med er andra angående U-21-truppen till EM i sommar. Den är ruskigt stark och innehåller otroligt många talangfulla spelare. Det förvånar mig lite att Jeffrén kom med. Han var väl inte med i kvalet?
Tänkte åka över och se någon spansk match. Vet någon var man kan köpa biljetter?
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-26 22:54
Alltså, nånstans känner jag på mig att ryktet stämmer. Jag hoppas inte det dock. Och hur troligt är det att Rosell har kommit överrens med Hercules nu? Från London? Lär knappast vara hans högsta prioritet just nu.
Barcelona NoGo™
2011-05-26 22:52
Kiko minsann, han är bra på fm iaf :P Hercules kan gott få behålla honom.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-26 22:51
Gonzalez_Barca

Haha sant!
Barcelona Cataloniaboy
2011-05-26 22:49
Abbe
Av det jag har sett av honom har han imponerat. Jag tror dock inte att han kommer följa med Hércules ner i Segundan. Mittenklubb i La Liga?
2011-05-26 22:47
Abbe

haha, såg inte att du redan länkat det :) Läskigt det som inträffade
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-26 22:44
Vi behöver väl ändå ingen lovande mittfältsspelare till laget? Onödigt köp måste jag säga, konstigt om man sen vill inkludera en av våra produkter i en deal.

Nä, det där köpet låter skumt och jag hoppas verkligen bara att det är ett rykte.
2011-05-26 22:43
Ja, han verkar ju lovande... ;)
2011-05-26 22:43
1.70-ligan - Anims Abidal!

Kolla videon. Kiko gör ligadebut och tränaren visar sitt missnöje när en nervös 19-åring gör ett par misstag. Kiko får senare en panikattack och verkar uppenbarligen få problem med att andas. Han får stöd från sidan av lagkamrater som värmer upp. I synnerhet från gamla storspelaren Rufete.
2011-05-26 22:41
Abbe

Läste också det där precis. Låter konstigt. Varför skeppa iväg någon av våra egna talanger för denna Kiko? Vet inte ens vem han är knappt, men om detta stämmer hoppas jag han är bra
Annons: