/spanien/barcelona/forum/11910.aspx/spanien/barcelona/forum/11910.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-22 18:09
Fast vad exakt innebär det att barca har en obligatorisk återköpsklausul på 13milj? Hur troligt är det att Roma ens har råd att betala 40milj om två år? Isåfall blir ju detta som en två års utlåning där barca betalar Roma 1milj euro för att ha Bojan. Om inte det finns ett tredje alternativ: att barca väljer att inte utnyttja återköpsklausulen och Roma får Bojan för 12milj.

Men varför står det då obligatorisk? Kanske är det bara för att barca inte ska kunna säga att "vi vill ha tillbaka Bojan" och därmed tvingas Roma köpa loss honom för 40milj ifall de vill ha kvar honom. Men i själva verket finns säkert det tredje alternativet med. Om Barca inte vill köpa tillbaka honom för 13 milj får Roma honom för 12. Annars är det väldigt konstigt.

Personligen har jag väldigt svårt att se Bojan komma tillbaka hit om två år då vi har Deulofeu och Rafinha på tillväxt just nu. Hoppar verkligen på dessa herrar! Att de får samma chans som Bojan fick, och att de tar den.
Barcelona live is a bitch and R-madrid is her syster
2011-07-22 18:02
känns som den har ledningen är mycket smartare än de före
jag menar varje ung spelare som vi säljer har vi möjligheten att köpa de tillbaka billgt SMAART
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-22 17:52
Sami

Hade ärligt talat hellre sett att Romeu flyttades upp än att han lämnar på bekostnad av Cesc. Förhoppningsvis blir detta den bästa lösningen på lång sikt då han kanske kan få mer speltid i Chelsea. Barca har ju möjligheten att köpa tillbaka honom billigt.

Först kändes det hopplöst, men tydligen ska ju Rosell absolut velat ha en buyback-option med i dealen. Det tyder ju faktiskt på att man faktiskt kan komma att utnyttja den.
Barcelona Frodo
2011-07-22 17:49
Det känns tungt att Bojan lämnar men det är för allas bästa. Han går till ett bra lag med en bra tränare så förhoppningsvis kan han utvecklas där. Vissa klankar ner på Bojan men jag förstår inte riktigt det då han betett sig exemplariskt under hans tid i klubben. En sån som Deulofeu kan lära sig mycket av Bojans sätt att vara utanför planen.

Både de spanska och utländska spelarna gillade Bojan. Han var typ lagets lillebror alla tog hand om. Han var en en "nice guy" som man ville se lyckas och personligen hoppas jag att han lyckas i Roma oavsett om han kommer tillbaka eller ej.
Barcelona el Maestro!
2011-07-22 17:49
Sorry.
Barcelona el Maestro!
2011-07-22 17:48
"...börjar faktiskt bli lite misstänksamt när en efter en som lämnar Barca säger att man inte har pratat med Pep på länge. Fryser Pep ut spelare han inte tror på? Just i bojans fall trodde jag det var tvärtom, att pep stod honom väldigt nära..."

Vem bryr sig om vad någon säger om Pep som tränare i detta sammanhang. Pep är kung i Barca. Han kan inte tillfredsställa alla spelare i truppen. Det kommer alltid att finnas spelare som är mindre nöjda än andra, just av den anledningen att de inte får tillräckligt med speltid. Det är likadant i alla klubbar och i arbetslivet i övrigt. Hos varje chef och ledare finns det medarbetare som är mindre nöjda än andra. Det kan handla om belöningar eller att de inte får tillräckligt med uppmärksamhet eller något sådant.
Så är det hos alla tränare också. Ja, även hos Mourinho.
Barcelona Canaletes
2011-07-22 17:42
Spelarna pratar om Alexis och kort video on honom. 5 minuter lång så orkar inte översätta allt tyvärr...
Lohtti*Roma
2011-07-22 17:39
Glöm inte att om han gör bra ifrån sig så har vi (Roma) förköp;)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Maestro!
2011-07-22 17:35
Om Bojan kommer tillbaka till Barca om två år vilket jag hoppas på kommer han att kosta bara 1 miljon euro frör Barca.
Barca får 12 miljoner nu. Man ska betala 13 miljoner euro i fall man tar honom tillbaka. Han får spela mycket under två år i Roma förhoppningsvis och utvecklas med Luis Enrique.
Jag tycker att Rosell och Company har gjort ett bra jobb. Två-års förhoppningsvis regelbunden speltid är värd 1 miljon. Utmärkt.
Barcelona barca111
2011-07-22 17:33
After weeks of talks, Barcelona and Chelsea reached yesterday a verbal agreement on the transfer of Oriol Romeu for 5M. Buy-back: 8M [sport]After weeks of talks, Barcelona and Chelsea reached yesterday a verbal agreement on the transfer of Oriol Romeu for 5M. Buy-back: 8M [sport]
Barcelona barca111
2011-07-22 17:25
Denna text är uttagen ur Lorenzo medicis blogg, där han menar att barca har gjort en lyckad affär ur ett ekonomiskt och sportsligt perspektiv.

Alexis Sanchez är nu äntligen klar för Barcelona. Känns det inte fel att Barcelona som varit så överlägsna ska kunna få förstärka anfallet med en sådan dribblingsdemon och fotbollsdröm som Sanchez? Som om Barcelona inte vore bra nog? Vem ska kunna stoppa ett lag med Messi, Sanchez och Villa längst fram?

Priset lär ligga runt 26 miljoner euro plus 11 miljoner i bonus. Om vi förutsätter att bonusen går igenom (baserat på prestation antar jag) så hamnar övergången på en siffra på 37 miljoner euro. Det är visserligen mycket pengar i sig men är det ändå inte lite för lite jämfört med andra spelare?

Om vi tar Sanchez övergång som riktmärke borde man kanske omvärdera vissa andra spelare. Är verkligen Sergio Aguero värd 45 miljoner i så fall? Giuseppe Rossi kan väl inte kosta en euro över 25 miljoner i jämförelse? Hur löjlig blir inte Fabio Coentrao övergång på ca 30 miljoner euro?

Palermos president Zamparini kan nog glömma sina 45 miljoner euro för Javier Pastore och Gansos köpklausul på 50 miljoner euro blir ett skämt i förhållande till Sanchez. Hur sinnesjuk kommer Andy Carrolls prislapp på ca 40 miljoner vara om några år? Är Torres ca 20 miljoner euro bättre än Sanchez? Barcelona har gjort en bra affär.
,Sami
2011-07-22 17:18
1.70-ligan
Frågan är om Barca behöver verkligen Fabregas nu?
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-22 17:14
I spansk media verkar ju Cesc nära men Goal skrev nåt om att parterna fortfarande är långt ifrån varandra. Ingen källa är särskilt pålitlig dock
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-22 17:14
I spansk media verkar ju Cesc nära men Goal skrev nåt om att parterna fortfarande är långt ifrån varandra. Ingen källa är särskilt pålitlig dock
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-07-22 17:11
Bojans presskonferens.

En bit av det.
Rogge
2011-07-22 17:08
Pep, oj oj, vilken reaktion. Tänkte bara upplysa dig om att den är gjord med glimten i ögat, men du var visst sugen på bråk. Det är dock inte jag.
Barcelona Myrran
2011-07-22 16:56
Suttit och kollat en del Gothia Cup i dagarna när vädret varit som det varit. Och började tänka lite. OM Barca skulle ställa upp med ett lag i pojkar 18 klassen (1993 och yngre) hur långt (läs lätt skulle dem vinna) i turneringen och vilka skulle vara med?

Pol Ballaste, Rafa Alcantara, Donugu (stavning?) och Deulofeu har jag på rak arm. Tyvärr ligger youth squads nere på officiella hemsidan.
Barcelona barca111
2011-07-22 16:54
undrar hur många som kommer till sanchez presentation ?
,Sami
2011-07-22 16:51
Känns som Fabregas kommer komma till Barca.
Barcelona Winning breeds hatred
2011-07-22 16:33
Good luck Bojan! Jag hoppas han har kul och utvecklas till en etablerad forward, fastän jag alltid kommer tycka att han är för liten för att finna sig som striker.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona MQUC
2011-07-22 16:32
Tack för allt vår Barcason Bojan!

Du kommer alltid att va välkommen tillbaka!
Barcelona Éluc
2011-07-22 16:31
Beror väl på om Jeffren säljs för 5-6 miljoner som det ryktas. Isåfall så ja, 41-42M har vi kvar att spendera. Därför ser jag det som en klar möjlighet att vi har råd med dem 40M Arsenal vill ha för Cesc.
Barcelona II Barça II
2011-07-22 16:26
Om jag har förstått det hela rätt så har vi fortfarande 41 miljoner att värva för. 50m + 17m (försäljning av spelare) – 26m (köp av spelare) = 41m.

Stämmer det?
Real Madrid Alex.K
2011-07-22 16:22
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.

Heinze är nog tänkt att ersätta Mexes i mitten.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-07-22 16:19
Hetfield

Heinze??
En till vänsterback när dom just värvat Angel? :P

Kan redan nu säga att jag är Bojans (förmodligen enda) nya fanboy i Roma.
Att Roma fräschar upp i laget känns som det är på tiden.
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-07-22 16:13
Ride

Ja, de har en ny ägare som heter Di Benedetto. De har även värvat Jose Angel, Lamela (blev röstad som världens tredje största talang för ett tag sen), Nego och snart Stekelenburg och Heinze (bläh).

Det ska bli kul att få se om Bojan kan lära sig något från Totti.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-07-22 16:10
Härligt för Bojan att han kommer till en klubb där han har Luis enrique som tränare. Någon som har koll på läget i Roma?
De bytte väl ägare, därmed lite mer cash om jag inte misstagit mig?
Barcelonistas
2011-07-22 15:52
Jag tror Bojan behöver känna att han är en viktig del i laget, det är så han presterar på bästa sätt. 07/08 säsongen är ett exp där Bojan fick en hel del speltid och presterade bra, just pågrund av att han kände att han var en stor del av laget och vinsterna.
CarlesPuyolSaforcada
2011-07-22 15:51
Hetfield - Sanchez is the next star

Lite roligt med tanke på att de inte är särskilt lika. :-P

Är det någon mer än jag som ska kolla på Barça imorgon live?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-07-22 15:47
När en spelare inte spelar på ett tag och får spela 5-10 minuter på slutet av matcherna gör det att självförtroendet minskar. Klart att Bojan är usel när han inte får spela regelbundet.

Är övertygad om att Enrique kommer använda Bojan på rätt sätt i Roma. Att han får spela bredvid Totti gör inte övergången sämre, kul för honom!
Annons: