/spanien/barcelona/forum/11903.aspx/spanien/barcelona/forum/11903.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-26 16:13
Pique om Rey Puyol:

"I can't imagine a Barcelona team without him," Piqué says. "He wears me out! I remember the day he came back [after the injury]. In the middle of the game I said: 'Puyi, I've missed you so much.' He told me to shut the hell up and concentrate. He never stops. One time, the game was stopped, someone was on the stretcher, and he was shouting at me. I said to him: Calm down, it's 4-0 and there are three minutes left.' He said: 'So what? Focus! I know you.' I was dying with laughter. Puyol keeps you on your toes at all times."

Haha, vad vore Barcelona utan sin kapten? Puyol är störst.
Ryo Miyaichi
2011-05-26 16:12
addeh

Folk brukar säga det, det har pågått ett par år. Men nu börjar faktiskt jag bli lite småskraj också, efter denna mentala kolapps vi har genomgått sen carling cup finalen.

Vi kommer säkert sluta top4 ändå även om inget händer, det känns liksom naturligt, men spurs & pool är påväg uppåt, så det är bäst att vi passar oss och värvar in 2-3 intressanta spelare såsom Parker, Benzema, Falcao, Aguero, Vieria eller nån biffig mittback. Så jag hoppas att Wenger löser detta nu, han måste själv ha insett att hans satsning inte funkat, spelare som Denilson, Almunia måste bort illa kvickt...

Förresten, barcelona är inte sugna på köpa almunia eller? han brukar ju vara bra när barca spelar! ni kan få han billigt! ;-)

cheers
Coach pep-
Myrran

Fantastisk läsning om Pique och Puyol. Snacka om 'perfect match'. Vi ska tacka gudarna att båda kommer få spela tillsammans i finalen. Världens bästa mittbackspar enligt mig. Statistiken säger allt. De är två olika pusselbitar som går ihop och kompletterar varandra perfekt.

"I can't imagine a Barcelona team without him," Piqué says. "He wears me out! I remember the day he came back [after the injury]. In the middle of the game I said: 'Puyi, I've missed you so much.' He told me to shut the hell up and concentrate. He never stops."

Lol!
Barcelonistas
Iniestas passning till Barcas 1-0 är nästan en kopia på den mot Madrid i cl semin, där han frispelar pedro.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-05-26 16:11
FC Barcelona har nu släppt ett klipp inför det som komma skall. Ett klipp som i stort sett summerar från Barcelonas första CL-titel till idag.
Barcelona Hetfield
2011-05-26 16:09
Dragon Blood

Jag vill jätte gärna höra vad jag sa för fel, och vad du tycker om Wenger.
Spanien Dragon Blood
2011-05-26 16:08
Hetfield

Jag menade inte så specifika delar utan mer hans idéer generellt sett. Självklart har han gjort fel även fast jag inte håller med om en del av det du sa.

För att förtydliga, bygga arena med ett enormt lån, lite pengar till spelare så köp billiga talanger och spela "vackert" så att många vill titta. Nu glömde jag säkert någonting men du förstår nog. Iaf det är vad jag vill ge mer tid.
Atlético addeh
2011-05-26 16:08
Tror Arsenal får problem att nå topp 4 nästa säsong. United & Chelsea är starkare, City kommer bara bli bättre, Liverpool är på gång och Spurs kommer bli en utmanare om man lyckas behålla sina stjärnor.

Blir det ingen revolution i Arsenal under sommaren missar man topp 4 nästa säsong.
Barcelona Messidinho_10
2011-05-26 16:05
Vilken fantstisk video med Messi!!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-05-26 16:01
Hur många talanger har Wenger snott nu? Börjar bli löjligt.

Rätta mig om jag har fel, men var det inte Rosell som skällde på Arsenal styrelse just pga att de kampade utanför La Masia? Samtidigt så orkar jag faktiskt inte bry mig om han övertalar spelare att joina Arsenal. Vill en grabb inte göra sitt yttersta för att representera FCB i framtiden så har han ingenting i La Masia att göra. Han tar, i så fall, bara en onödig plats i Cadete A eller B.

Så tycker jag iaf.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-26 16:00
Äckel Arsenal...
Barcelona satsar massa miljoner på La Masia och sen kommer Arsenal och köper spelarna för struntsummor...Fy fan säger jag bara!

Seriöst är så trött på att Wenger ligger och kryper i buskarna utanför La Masia och försöker sno ALLA spelare som finns i vår akademin.
Barcelona Hetfield
2011-05-26 16:00
Dragon Blood

Vart ska man börja? Ni har inte haft en ordentlig målvakt sen Seaman, förövrigt så tycker jag att Lehman är otroligt medioker som bäst.

Ni har inte haft bra försvarsspel sen Sol Campbell/Tony Adams tiden. Ni har inte haft en bra striker sen Henry var som allra bäst. Ni värvar unga spelare, men få av de har klubbkärlek eller karaktär, tiden är förbi när ni hade britter som bankade på bröstet.

Man behöver inte vara en hjärnkirurg för att se bristerna.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-05-26 15:58
el Flaco//

"Detta är också en av anledningarna till at jag inte vill värva Cesc. Jag vill bara att klubben vänder blad och lägger Arsenal och allt som har att göra med de bakom sig."

Känns inte precis som en värvning av Cesc eller ej kommer ändra det faktum att la Masía är Wenger favorit-ställe på jorden att sno talanger ifrån. Tror han kommer att fortsätta i vilket fall som helst vilket gör det svårt att "lägga Arsenal bakom sig".
Spanien Dragon Blood
2011-05-26 15:56
Rambla~

Han skulle säkert bli en bra komplement spelare i Barca men inte mer.

Hetfield

Ja, uppenbarligen har han övertygat många av oss. Men just vad är det du inte håller med om? Av hans projekt då.

Allt är relativt och Arsenal's tillgångar emellan ~2005 - 2008 har varit väldigt dåliga. Jag tycker han har gjort det bra framtills denna säsong och anser helt klart att han ska få mer tid.
Barcelona Myrran
2011-05-26 15:54
Ruskigt bra artikel som handlar om Puyol och Pique av Sid Lowe.
Barcelona Qanii
2011-05-26 15:54
Namn: Diar Iniesta Shekha

Även om det Arsenal gör är fel till 100, så tycker inte jag att man ska kalla honom för pedofil!
Villarreal nilmaaar
2011-05-26 15:51
forzaaaa
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-05-26 15:50
Är det bara jag som tycker att Wenger är Pedofil eller? Det kanske finns en anledning till varför United-fansen kallar honom för det.
Barcelona Hetfield
2011-05-26 15:50
Dragon Blood

Pretty simple actually. Wenger har på något sätt lyckats övertyga fansen och spelarna att hans "projekt" är något man ska satsa på, trots det så inbringar det noll titlar. Hur många år kan en tränare med "projektet" gå utan titlar innan det blir nog? Who knows.

Rijkaard fick kicken pga. 1 år när vi hamnade 3:a i ligan. Hur många år har Wenger lyckats klamra sig fast? Där har vi skillnaden i ambition.

Vad är då syftet med "projektet"? Arsenal är inget dåligt lag. Ge Arsenal till Hiddink, Villas Boas osv. så hade ni tagit PL. Nej, Wenger är en feg orm som har grävt ett hål i skuggan och njuter av platsen.
Det säger jag som inte har något emot Arsenal, bara Wenger.
2011-05-26 15:48
Wenger sa också för några dagar sen att säsongen har varit en katastrof men det är ingen bra idé för fansen att överreagera. Med överreagera antar jag han menar att inte begära att han får sparken. Han köper säkert ett par 18-åringar och säger samma sak igen nästa säsong.
Barcelona Rambla~
2011-05-26 15:48
Jag håller med Dragon Blood, visst är Nasri bra men fullständigt dominerat har han då rakt inte gjort. Han var riktigt bra under hösten men på något sätt kändes det ändå ibland som om han spelade lite över sin förmåga i vissa matcher. Jag vill helst slippa Nasri i Barca. Hell, jag vill helst slippa någon spelare från den klubben whatsoever. :P
Spanien Dragon Blood
2011-05-26 15:45
Hetfield

Utveckla hjärntvättad.
Barcelona Hetfield
2011-05-26 15:43
Dragon Blood

Akh, det var synd. Du är en av de som Wenger har lyckats hjärntvätta =/
Det måste vara tufft att bygga ett projekt när man tar spelare för kaffepengar som andra klubbar har utvecklat. Stackar Wenger, alltid martyren.

Hur den där grodätaren har lyckats lura sig till att stanna kvar i klubben trots nada titlar de senaste åren förblir en gåta.
2011-05-26 15:42
Det finns 2 sätt att gå tillväga för att få slut på det eller åtminstone minska antalet lovande La Masia spelare som försvinner till Arsenal. 1. Att offra Cesc och inte köpa tillbaka honom och markera att det är för att han lämnade Barca som 16-åring. 2. Att pressa på förbundet och införa lag som ger klubbarna i Spanien rätten att kunna skriva kontrakt tidigare.

Första alternativet skulle vara en bra läxa för alla som lämnar. Köp inte gamla La Masia spelare som lämnar pga. pengar när de är under 16. Spelare som Iniesta, Xavi, Messi, Thiago, Pedro och Busquets ska vara exempel för våra ungdomar. Det ska löna sig att stanna i Barcelona och klubben ska vara mycket noggrann med att ta upp talangerna och ge dom chanser med B och A-laget.
Spanien Dragon Blood
2011-05-26 15:41
Hetfield

Räknar man enbart titlar så har det uppenbarligen blivit "nada" men gör man det så är man ju bra dum också.

L.A.M Nr 10

Jag som följer Arsenal ganska nära tycker iaf att Nasri är överskattad. Fullständigt dominerar PL är ett skämt. Han är helt klart en av de bättre i truppen men inte så mycket mer än så.

Tror däremot att han skulle passa bra i Barcelona och att det är något han är sugen på.
Barcelona el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"
2011-05-26 15:40
Detta är också en av anledningarna till at jag inte vill värva Cesc. Jag vill bara att klubben vänder blad och lägger Arsenal och allt som har att göra med de bakom sig. Vore en skandal och närmast oförlåtligt att betala 30-40 miljoner euro för en egen produkt, framför allt från en klubb som gång på gång plockar åt sig fler talanger från La Masia. Cesc är historia i mina ögon. Han och Arsenal är ändå inget hot inom den europeiska toppfotbollen. Känns som att katalenen har nått sin peak i Londonklubben. Vore bäst att lägga det skitet åt sidan och fokusera på Thiago.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-26 15:38
"I believe in the project"

Haha, årets kommentar.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-26 15:37
Nasri skulle faktiskt vara en riktigt bra värvning då han fullständigt dominerar PL och är ett alternativ på tre platser. Han kanske inte skulle ses som ordinarie men han skulle få en hel del speltid ändå. Och eftersom hans kontrakt går ut nästa säsong så borde han väl inte vara så dyr heller, knappst mer än 20 miljoner. Begär Arsenal mer så är det bara att vänta tills nästa säsong då han går gratis, är säker på att han inte skriver på nytt kontrakt när han vet att Barcelona är intresserade.
Barcelona Hetfield
2011-05-26 15:37
Haha, "projektet" som har varat i 6 år nu och som resulterar i nada.

Sparka fanskapet och ta in en ordentlig tränare, ni är bättre än så.
Spanien Dragon Blood
2011-05-26 15:35
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Vart har du läst att Nasri vägrar skriva på kontrakt?

Det senaste jag läste var:

Arsene Wenger played a big role in me coming here. I believe in the project. We’ll sit down and talk it through [contract negotiations].

Detta var för 3 dagar sedan.
Annons: