/spanien/barcelona/forum/11893.aspx/spanien/barcelona/forum/11893.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Maestro!
2011-05-27 22:58
Sherko//
O nej, Barca lever inte bara på Messis mål. Om jag inte har fel så har alla spelare i Barca förutom Mascherano gjort mål, inklusive ungdomsspelarna.
Ja, till och med Abidal som aldrig förut har gjort mål.
Det visar hur generösa alla är mot alla. Till skillnaden från vissa lag där alla ger bollen till och jobbar för att en enskild spelare ska göra mål. Man hjälps åt. Det gillar jag med dagens Barça.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-27 22:58
Pedro är en bättre spelare än vad Henry var i Barcelona. Henry gjorde en del mål under trippelsäsongen men jag tror Pedro knappast ligger långt efter denna säsong. Sen så har kanariern presterat betydligt jämnare och under längre period än vad fransmannen gjorde.

Jag håller laget i dag som bättre. Eto'o kanske gjorde mer mål än vad Villa gör men han skulle aldrig passat in i dagens lag på en kant. Messi har fått en position han trivs mer i och har utvecklats enormt, Iniesta har blivit bättre, Xavi är lika bra, Busquets har utvecklats, Piqué har blvit bättre, Puyol har blivit lite sämre, Valdés har förvandlats till en av världens abslout bästa målvakter. Som ni ser så tycker jag vi individuellt sett är bättre, men också även som lag enligt mig. Formen vi hade i höstas och vintras var helt otrolig men nu på våren har vi tappat lite.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-05-27 22:52
Kalle Karlsson beskriver morgondagens final i detaljer. Jag.rekommenderar den för er.

Sen inget illa om Masken, men jag hoppas att Busuqets startar imorgon för att när han spelar med Xavi och Iniesta så går allt jävligt bra. Det blir ett snabbare spel, vi blir bättre osv.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-27 22:51
1.70-ligan

Å andra sidan så är du en av dem som vill ha en bredare trupp med bättre avbytare, då blir det duktiga spelare som ibland får sitta på bänken i viktiga matcher.

Tråkigt för Mascheranos del då han varit riktigt bra, men enligt mig är ändå Busquets bättre. Sen ställer jag mig tveksam till framförallt Abidals form trots hans mirakulösa comeback. Aja, vad Pep än gör så litar jag på honom. Det är han om någon som vet hur spelarna mår fysiskt och om de klarar hela matcher.
Barcelona el Maestro!
2011-05-27 22:48
Sherko
Villa kommer individuellt att göra mycket bättre ifrån i nästa säsong. Han behöver ha en säsong på sig. Kommer du ihåg Henry? Han var betydligt bättre i sin andra säsong. Det är inte så lätt att komma in Barças system.
Ändå har Villa gjort bra ifrån sig. Han har kastat sig under laget så som Pep vill att han ska göra.
När jag säger att Barca är bättre idag så menar jag just som ett lag. Det är åt det hållet som Pep vill att laget ska utvecklas, vad jag förstår.
Om du tittar på Europas alla starkaste lag så är anledningen att de fungerar så bra och vinner saker just att de fungerar som ett lag.
Barcelonistas
2011-05-27 22:47
Jag håller laget från 09 och dagens ungefär lika. Men jag tycker vi idag är mycket bättre i det taktiska en 09.
Barcelona Trippeln
2011-05-27 22:46
Sherko

Håller inte med, tycker att Pedro är ettrigare,snabbare och mer målfarlig än Henry någonsin var i Barca
Barcelona Trippeln
2011-05-27 22:45
Hetfield

Vi har förstått att du hatar Keita, punkt. Jag hatar också honom men han är en gedigen truppspelare som bör respekteras.
Barcelona Hetfield
2011-05-27 22:43
Jag tror inte att Mascherano startar även om han skulle vara i bättre form än Busquets. När Pep fattar tycke för en spelare/person så gör han sällan något för att irritera personen.

*Host* Keita *Host*.
Real Madrid Sherko
2011-05-27 22:40
el Maestro!

Jag tycker ändå att Eto´o och Henry var vassare än Villa och Pedro. Dem kan avgöra matcher utan problem, precis som Messi ständigt gör. Ni lever mer på Messi idag än då, enligt mig. Men som lag jobbar ni bättre idag, men den individuella kvaliteten i anfallet har sjunkit samtidigt som Messi har utvecklats så det kanske kompenserar det ändå :P
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-27 22:39
Jag ställer mig tveksam till om det verkligen är rätt att Mascherano ska bänkas. En Abidal och Puyol i sitt esse ska givetvis vara i startelvan, men jag har svårt att tro att de verkligen är det - och Mascherano har varit vår kanske allra bästa spelare under våren. Det är ett litet dilemma. Han är fan för bra för att inte få starta :P Samtidigt är det en skön spelare att slänga in.
Barcelona el Maestro!
2011-05-27 22:33
"En fråga bara vilket Barcelona håller ni högre. Det som vann trippeln eller årets? "

Dagens Barca är snäppet bättre, tycker jag. Det klickar på ett annat sätt. Barça är mer en lagmaskin idag. Alla offrar sig för laget. Det som skiljer är väl dock att Eto´o har bytts mot Villa och att Henry har ersatts av Pedro.
Om vi vinner Champions är vi ännu bättre. Att vi inte vann cupen kan vi skylla på att Real Madrid är bättre än det Bilbao som vi mötte i finalen.
,Sami
2011-05-27 22:13
Jag hade gärna sett Mascherano istället för Busquets imorgon. Mascherano känner United väl och har spelat många gånger mot dom.
Barcelona Barcadinho.
2011-05-27 22:05
Det verkar som att Abidal är helt klar för spel imorgon. Han och Puyol.

"Barcelona's players are now on the Wembley pitch after a press conference in which coach Josep Guardiola confirmed that Carles Puyol and Éric Abidal were both fit to feature in tomorrow's final".

Startelvan är väl spikad, om man ska tolka Peps uttalande om det enda frågetecknet. Masen startar på bänken.
Real Madrid elegantzidane
2011-05-27 21:54
Coentrao är snarare en Mourinho värvning. Men instämmer Coentrao och Marcelo är båda för bra för att sitta på bänken. Om Coentrao kommer så är det dock inget jag kommer gråta över då han är en fantastisk spelare som även hade passat perfekt i Barcelona. Det skulle inte förvåna mig om han petar Marcelo.

En fråga bara vilket Barcelona håller ni högre. Det som vann trippeln eller årets?
,Sami
2011-05-27 21:45
Hetfield
Detta är återigen Perez värvning, köpa bara för att köpa så att ingen annan kan ta honom. Köp utan syfte och mening. Precis! Och det är juh samma sak med Aguero. Perez vill köpa Aguero för att inget annat lag ska få han.

Athletic Teodor
2011-05-27 21:42
Barca4eva

Helt rätt och fel av mig att låta mig provoceras. Om någon moderator ser detta så var vänlig och ta bort mina senaste inlägg. Onödigt att smutsa ner erat forum med skit. Min uppriktiga ursäkt till er andra.

Sagt och gjort. /Red
Barcelona Hetfield
2011-05-27 21:40
Jag fattar inte varför Real Madrid vill ha Coentrao när de har Marcelo som har gjort det bra.

Detta är återigen Perez värvning, köpa bara för att köpa så att ingen annan kan ta honom. Köp utan syfte och mening.

Teodor

Det är inte lönt att tjafsa när det inte leder till något. Du får gärna återkomma dock.
Barcelona Barca4eva
2011-05-27 21:39
Teodor

Du hade inte behövt svara på hans sista inlägg även om du kanske inte är boven i dramat.
Barcelona Frodo
2011-05-27 21:18
L.A.M Nr 10

Det är inte så konstigt att Coentrao vill till Madrid. Hans agent Mendes har flera klienter i Madrid och han är väldigt inflytelserik där. Hela den portugisiska klanen med Mourinho, Ronaldo, Pepe, Carvalho och även Di Maria har Mendes som agent. Att flörta med Madrid är ett lätt val för Coentrao.
The Special Five
2011-05-27 21:10
Modigt att kalla mig en ynklig människa och massa annat bakom en datorskärm:) Undrar vem som är den ynkliga människan i det verkliga livet? Men här fick man visst inte ha en åsikt om att Serie A suger, BTW SÅ SKREV JAG ATT ZAMBROTTA OCH THURAM VAR VÄRDELÖSA I LALIGA; INTE I SERIE A ELLER JUVE. Lär dig att fucking läsa
Barcelona Barca4eva
2011-05-27 21:10
L.A.M Nr 10

Han flörtade nog bara lite ;P
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-27 21:05
Det är ju bara att beklaga om man tycker att Real Madrid är världens bästa klubb. För Coentrao är det väl dock inte så smart att gå dit då Real redan har världens bästa vänsterback i laget(ironi)
,Sami
2011-05-27 21:05
Barca4eva
Ärligt talat så kan jag inte se hur Vidic och Ferdinand ska stoppa Messi. Men självklart United kommer ge Barca en tuff match.
Barcelona Frodo
2011-05-27 21:03
I en intervju inför CL-finalen har Jack Wilshere sagt att både Barca och United oftast pressar domaren under matchen. Han tyckte däremot inte att Barca filmar men nämnde Busquets som en som gör det.

Vissa brittiska pisstidningar har dock vinklat hans uttalande precis som de gjorde med Vidics och menar på att Barca fuskar. Daily Star (samma tidning som ljög om falska citat under sommaren från Barcaspelare) har vinklat Wilsheres citat för att smutskasta Barcelona.

Om ni ser Patrik Sjögren eller någon annan skithög snappa upp nyheterna så kan jag bara varna er om att Wilshere på något sätt inte har attackerat Barcelona.

Det är så brittiska tidningar fungerar. De vinklar citat och målar ut utländska lag som onda medan de inte nämner något ont om sina egna.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-27 20:55
Förresten addeh och Hetfield, vill inte förstöra eran fredagskväll men (även om han knappast var aktuell för oss men detta är väl lite salt i såren för er Coentrao-lovers):

Benficas vänsterback Fabio Coentrao, som gjorde succé i VM i somras, har ryktats vara på väg till Real Madrid denna sommar. För spanska tidningen AS gör han ingen hemlighet av att han vill till Madrid-klubben.
- Det är världens bästa klubb och vore ett perfekt byte för mig, säger han
[AS]

Beklagar sorgen.

edit: Läste nu att det var AS så...större trovärdighet än Marca iaf. Säger inte så mycket dock.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-27 20:52
Såg att ni diskuterar sportbarer i GBG. Har varit på O'Learys på Avenyn men tyckte det var sådär. Foxes (f.d. Johnny Foxes) däremot var grymt. Goa platser, bra skärm, inte för mkt folk. Var där under Chelsea - Arsenal (bara anglofiler med andra ord :() men det var rätt lugnt och inte speciellt mkt folk.
Skulle rekommendera det om man faktiskt vill kolla på matchen istället för att bara gå ut och kolla på matchen som en grej, om ni förstår.
För min del blir det nog Chalmers. Dra på mig Rivaldotröjan och vråla random spanska ord :)
Barcelona Barca4eva
2011-05-27 20:51
,Sami En så klar seger tror jag inte det blir för nån av lagen, men vem vet.
Postat via SvenskaFans-appen
,Sami
2011-05-27 20:43
Grabbar jag hade tänkt tippa imorgon 3-1 till Barca. Vad tror ni?
Barcelona Oleguer Presas-King of Barcelona
2011-05-27 20:40
Fan vilken skillnad det är på dagens Pep och om man kollar tillbaka några år. Han gör allt detta för vår skull.

God bless Pep.
Annons: