/spanien/barcelona/forum/1189.aspx/spanien/barcelona/forum/1189.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymar N11
2016-02-14 11:19
The 18 players chosen for tonights game are as follows: Ter Stegen, Bravo, Piqué, Rakitic, Sergio, Alves, Arda Turan, Iniesta, Suárez, Messi, Neymar Jr, Mascherano, Bartra, Munir, Jordi Alba, Sergi Roberto, Aleix Vidal, Mathieu. Är inte Pique avstängd ikväll?? Tack för svar
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2016-02-14 09:45
@ELO:

Den enkla förklaringen;

Klubben har en skuld som rusade iväg från €280 miljoner till €328 miljoner förra säsongen. Skuldnivån måste sänkas de kommande två åren till omkring €200 miljoner för att ledningens prestigeprojekt, Espai Barca" ska kunna genomföras enligt de premisser som medlemmarna godtagit.

Alla spelarköp belastar skuldnivån (såvida de inte genomförs genom att använda rena vinstpengar) även om de skrivs av över den tid kontraktet löper.
Nu är dock inte vinsten i sig något som är extremt viktigt i en medlemsägd klubb, vinst ska ju återinvesteras i just klubben.

De uppgifter om transfer-budget som MD skriver om är exakt samma summa som Bartomeu själv sa i höstas men inkluderar inte några spelarförsäljningar. Där finns det med andra ord mer att hämta.

Angående storleken på budgeten så spenderades €165 miljoner sommaren 2014 (Vermaelen, Mathieu, ter Stegen, Bravo, Rakitic, Suárez och Douglas)
och €65 miljoner (Vidal & Arda) vid samma tidpunkt i fjol.

Klubben sålde för snarlika summor dessa båda räkenskapsår (1/7-30/6)
2014: Alexis och Deulofeu = €53 miljoner
2015: Pedro och Adama = €42 miljoner

Så €60 miljoner är en rätt så normal budget efter att ha överspenderat i samband med att truppen renoverades när Lucho tog över efter Tata.
Barcelona ElRaval
2016-02-14 08:19
@B-Guden:

Aspas, Orrelana och Bongonda borta och med största sannolikhet även Nolito. Så blir nog Guidetti där framme ja.

Stora avbräck
Barcelona B-Guden
2016-02-14 02:23
Hur ser trupperna ut inför söndagens match ?
Nolito med eller ? Startar gudetti tro ?
Barcelona Barcelonistas
2016-02-14 01:52
ELO - så lågt är inte budgeten du får tänka på att vi inte behöver värva speciellt mycket med tanke på den trupp som vi just nu har. Vi har bra bredd på samtliga positioner förutom anfallet. Jag har för mig att vi haft liknande budgets förr också.
Barcelona Thierry Henry
2016-02-14 01:43
@Flavia:

Pogba har även han bevisat att han klarar att spela utan Marchisio. Marchisio kanske är en viktig komponent i Allegris taktik. Och Pogba och resten av Juve kanske led pga hans frånvaro. Vad har det med Pogbas individuella förmåga övergår dock mitt förstånd. Undra hur bra Iniesta och barcas mittfält hade varit utan Busquets t:ex. Blir löjligt att diskutera fotboll på det sättet. Men det är trevligt att du ser det Europas topp tränare och elitklubbar har missat. Att 22 årige Pogba är "överskattad"

Jag hade en liknande diskussion med folk här inne angående Neymar. Folk måste se en spelare avgöra en cl final först innan dom accepterar vissa spelare . Gör man spektakulära mål på Youtube men misslyckas med att dominera varenda fotboolsmatch där just du råkar kolla så är man tydligen överskattad. Det verkar va dagens logik på folk.

Pogbas teknik är naturlig och felfri. Hans fysiska styrka är det få som innehar i dagens fotboll. Han är otroligt snabb och kan både försvara och anfalla. Han tar sig nästan alltid förbi sina motståndare 1 mot 1 och förlorar nästan aldrig en närkamp. Positioneringen på plan är felfri och han har ett fint spelsinne. Han är helt komplett. Det enda negativa är att han själv vet om hur bra han är och överarbetar vissa situationer. Thats it. En blind höna kan se hans talang. Lippi får ge dom sista orden i länken i detta ämnet.
Barcelona ELO
2016-02-14 01:33
Under den senaste tiden har jag inte kunnat följa Barcas på det sättet jag hade önskat. Av den anledningen har jag missat en hel del händelser och blir ibland lite ställt av de nyheter som dyker upp. Nu läste jag att Barca bara fick en transferbudget på 60 miljoner euro vilket har förvånat mig då vi historisk sätt brukade ha en väsentlig större budget. Dessutom var vi avstängda av Fifa. Därför lät det lite märkligt. Skulle någon som har större insyn i klubbens ekonomi kunna ge mig en vettig förklaring till den låga budgeten. Hade uppskattat ert svar. Visca Barca!
Barcelona Barcelonistas
2016-02-14 01:28
Flavia - Perez som förmodligen är i farten igen. Han tvingar ju Real spelare att säga att Ronaldo är bäst. Nu har tydligen Isco blivit Perez hund också... Nu till annat så kmr Guidetti att starta mot oss i mon. Roligt för honom, ska bli väldigt intressant och se matchen i mon!
Barcelona Thierry Henry
2016-02-14 01:15

Jag tvekade att trycka på citera knappen ett par gånger innan jag sköt. Fick för mig att det tar för mycket plats. Sak samma :-).

Indeed, han är varken någon Iniesta, Busi eller Xavi. Att pogba är lik spelstilen hos Rakitic är närmare sanningen. Men varför värva honom närmaste 3 säsonger när han är så omogen i sitt spel? Jag håller med dig att han är nästan intill valpig i hans spelstil.

Vad gäller hans värde på en miljard ? Inte värt nånstans.

Skillnaden mellan Pogba och James R är att den senare faktiskt har den där extra så att jag går så långt och tar hellre honom före Pogba alla dagar i veckan.

Jag hoppas någon av de där oljeshejkerna köper honom stället. Eller varför inte R.Madrid med Perez i spetsen.

Låt oss säga nu för diskussionens skull. Vem ska han bänka om han värvas? Vems plats ska han ta över om han värvas? När du har spelare som Roberto (Som har tagit största klivet från Barca's akademi sen Thiago A, Pedro och Busi tiden), Rafinha och vår lilla kroat som är utlånad som är tillgänglig för Barca helt gratis.

Var ska han fylla nånstans? Tänk på att jag inte har ens gått in på Arda (som inte har kommit in i lagen än men som alla vet vilka spelare han är), Rakitic, Busi och Iniesta.

Bara min tanke och åsikter men jag vill gärna ha svar hur du tänker om han värvas. Kul att byta tankar då och då trots att min svenska får knapp ett D.[/QUOTE]

Om en spelare som Pogba skall värvas så kommer han( initialt iaf) gå rätt in i laget. Det säger ju sig självt. Värvar man en spelare för 1 miljard så kommer han spela. Rakitic är den spelaren som fyller den rollen i dagens barca som Pogba kan tänkas fylla isf. Pogba skulle även kunna skolas till att likt Yaya agera ett mer kraftfullt alternativ till Busquets på DM positionen då och då. Pogbas högsta nivå är klart högre än alla spelarna på barcas mittfält i dagsläget förutom Iniesta och Busquets. Men han kan som sagt va valpig emellanåt vilket gör honom ojämn. Dock är Pogbas talang odiskutabel. Förstår inte hur man skulle ta James framför Pogba. James är lite äldre och har lite bättre spelsinne pga det. thats it. Pogba är ett monster och kommer bara växa och bli bättre med åren dessutom. Bristerna i hans spel är vanliga hos unga tekniska mittfältare. Han kommer bli komplett när han börjat avväga rätt i visa situationer som han idag överarbetar. Det kommer.

Jag förespråkar dock som sagt inte en värvning av Pogba i dagsläget då jag anser att vårt mittfält är bra som det är just nu och 1 miljard är mycket pengar. Den enda spelaren som jag kan se förbättra det i dagsläget är Özil. Dock om det är så att Enrique vill ha Pogba så ska vi göra allt i vår makt för att värva honom. Jag ifrågasätter inte längre Luchos val av spelare. Allt han rör vid har visat sig bli till guld hitills. Vill han ha hit Pogba så är jag säker på att han har en tydlig vision för hur han vill att vi ska använda honom.och hur vi sa spela med honom i laget.
Flavia
2016-02-14 00:51
@Barcelonistas:

Isco har öppet erkänt att vara en antimadridista och t.o.m. döpt sin hund till Messi, därav är det onekligen ett väldigt märkligt uttalande från honom och lite av poängen med att posta citatet nedanför.

Med det sagt, så har du förstås rätt med att det är ändå titeln som räknas i slutändan.
Barcelona Barcelonistas
2016-02-14 00:47
Flavia - för mig spelar det ingen roll vart finalen spelar. Huvudsaken är att vi tar hem titeln.
Flavia
2016-02-14 00:36
Isco: "Copa final at the Bernabéu? As a Madridista I wouldn't like it"

Källa: AS
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-02-14 00:14
Barcelona will in the summer transfer window have a transfer budget of 60M, plus the money they get from selling players. [md]

Nu är det här ändå en tidning som skriver detta. Men fan, vad jag hatar när Barca går alltid ut och säger vem de vill och hur mycket de ska spendera.

Jag finner inte någon annan klubb som gör så varje år. Eller har jag dålig koll?
Gör de andra klubbarna så varje år ut i median?
2016-02-14 00:06
@Thierry Henry:
Jag tvekade att trycka på citera knappen ett par gånger innan jag sköt. Fick för mig att det tar för mycket plats. Sak samma :-). Indeed, han är varken någon Iniesta, Busi eller Xavi. Att pogba är lik spelstilen hos Rakitic är närmare sanningen. Men varför värva honom närmaste 3 säsonger när han är så omogen i sitt spel? Jag håller med dig att han är nästan intill valpig i hans spelstil. Vad gäller hans värde på en miljard ? Inte värt nånstans. Skillnaden mellan Pogba och James R är att den senare faktiskt har den där extra så att jag går så långt och tar hellre honom före Pogba alla dagar i veckan. Jag hoppas någon av de där oljeshejkerna köper honom stället. Eller varför inte R.Madrid med Perez i spetsen. Låt oss säga nu för diskussionens skull. Vem ska han bänka om han värvas? Vems plats ska han ta över om han värvas? När du har spelare som Roberto (Som har tagit största klivet från Barca's akademi sen Thiago A, Pedro och Busi tiden), Rafinha och vår lilla kroat som är utlånad som är tillgänglig för Barca helt gratis. Var ska han fylla nånstans? Tänk på att jag inte har ens gått in på Arda (som inte har kommit in i lagen än men som alla vet vilka spelare han är), Rakitic, Busi och Iniesta. Bara min tanke och åsikter men jag vill gärna ha svar hur du tänker om han värvas. Kul att byta tankar då och då trots att min svenska får knapp ett D.
Barcelona BB-Barceloneta
2016-02-14 00:02
@Rakimode på Twitter allihopa, ta gärna en titt!
Barcelona Stright outa Barca
2016-02-13 23:40
kollade igenom några bilder på Puyol började få tårar i ögonen, fan vad jag saknar honom
Barcelona grande jw
2016-02-13 23:29
Pogba känns som en typisk Perez-värvning där man förmodligen säljer Isco för att finansiera honom. Hoppas verkligen det händer. Ser inte alls storheten i honom. Summan det spekuleras i är så sjukt det bara kan bli.
Flavia
2016-02-13 23:25
@Thierry Henry:

Men det var nämligen inte särskilt vidare jämförelse från din sida, framförallt när Messi har bevisat otaliga gånger att han klarar sig alldeles utmärkt även när Xavi och Iniesta har varit borta. Samma sak kan egentligen sägas om Bale och James Rodriguez eftersom att bägge två och var långt mycket viktigare för sina tidigare klubbar jämfört med Pogba i Juventus.

För någon som sägs vara en av världens bäste fotbollsspelare, så ter sig onekligen väldigt märkligt när Pogba var oförmögen till att bära Juventus medan Marchisio var borta. Det fanns väldigt många som sågade fransmannen längs fotknölarna och det med all rätta. Man måste erkänna att Pogba är riktigt bra Youtube-lirare och faktiskt kan göra en och annan läckerhet, men är dessvärre inte riktigt så bra såsom du och andra vill få det till när man följer honom vecka ut och vecka in.
Barcelona L.A.M Nr 10
2016-02-13 23:22
Pogba är överskattad och det har jag sagt hela tiden. Han varierar något oerhört i prestationsnivå, för mycket för att vara en av världens bästa mittfältare(vilket han inte är). Han brister i så många grundläggande moment. Ojämnt passningsspel, dåligt positionsspel, usel värderingsförmåga och mycket annat. När han fått upp farten är han ostoppbar pga sin styrka och maxfart men i tightare situationer finns det betydligt bättre tekniker. Pogba är helt enkelt inget för Barca och jag är säker på att folk med tiden kommer inse hans uppenbara tillkortakommanden och att han därefter inte längre kommer kunna leva på sitt namn.
Barcelona Thierry Henry
2016-02-13 23:18
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Han är varken lik Iniesta eller Busquets som spelare. Om det är någon man kan jämföra honom med i dagens barca så vore det Rakitic isf. Dock så är Pogba (som vi kunde se idag) mycket omognare i sitt spel än kroaten. Han måste mogna i sitt spel innan han ska va aktuell för barca. Över arbetar ibland situationer etc. För mig passar han bäst in i Premier League. Vi borde gå för Özil i sommar om vi sa värva mittfältare.

På tal om Pogba är värd 1 miljard så vrf inte? Vad hade James Rodriguez visat innan flytten till real för drygt 900 miljoner? Ett bra vm? Pogba är både yngre och har presterat längre på en bra mycket högre nivå än både Bale och James t:ex.
Barcelona Thierry Henry
2016-02-13 23:18
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Han är varken lik Iniesta eller Busquets som spelare. Om det är någon man kan jämföra honom med i dagens barca så vore det Rakitic isf. Dock så är Pogba (som vi kunde se idag) mycket omognare i sitt spel än kroaten. Han måste mogna i sitt spel innan han ska va aktuell för barca. Över arbetar ibland situationer etc. För mig passar han bäst in i Premier League. Vi borde gå för Özil i sommar om vi sa värva mittfältare.

På tal om Pogba är värd 1 miljard så vrf inte? Vad hade James Rodriguez visat innan flytten till real för drygt 900 miljoner? Ett bra vm? Pogba är både yngre och har presterat längre på en bra mycket högre nivå än både Bale och James t:ex.
Barcelona messiooooxavii
2016-02-13 23:16
Skulle nog offra årets liga till atletico om Espanyol åkte ur högsta ligan fan lika spännande se bottenstriden som toppstriden iår
Barcelona Thierry Henry
2016-02-13 23:09
@Flavia:

Att Pogba skulle ha svårt att prestera utan Marchisio har lika mycket tyngd som att säga att Messi bara skulle prestera när han spelar med Iniesta. Pogba blev även framröstad till vms bästa unga spelare 2014 och är en nyckelfigur för Frankrike. Där spelar ju inte Marchisio vad jag vet. Jag vet inte om Pogba är rätt man för barca pga den unika spelstil en vi har så krävs det vissa egenskaper. Att säga att han är överskattad och en massa annan nonsens är bara komedi dock. Om spelare som James Rodriguez och Bale kostade 1 miljard så gör Pogba även han det. Jag tror inte Conte, Allergi, Dechamps och en 100 tals fotbolls experter världen över ser fel och överskattar hans talang.
2016-02-13 23:08
[QUOTE=Liunil Masse]Holy shit, Nolito, Aspas, Bongonda, Orellana, Sergi Gomez och Fontas missar matchen mot oss imorn. [/QUOTE] Ja, det ser tunt ut för Celta som lär ställa upp med ett 4-4-2 i morgon, typ; Sergio Mallo, Cabral, Johny, Planas Radoja, Pablo, Wass, Draziz Guidetti, Beauveu Ser inte särskilt skräckinjagande ut och stor chans till en ordentlig revansch för Barça och för Messi att göra sitt 300:e ligamål.
Barcelona DM1982
2016-02-13 23:07
Jag har tyvärr inte heller lyckats se Pogbas storhet. Mycket bra spelare men för summorna som det talas om borde han ha ett mycket mognare spel och bära laget. Rätt stort manfall hos Celta, känns som det ska mycket till för att Barça ska tappa poäng imorgon.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-13 22:57
Holy shit, Nolito, Aspas, Bongonda, Orellana, Sergi Gomez och Fontas missar matchen mot oss imorn.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-13 22:46
[QUOTE=Thierry Henry]Du menar spelaren som har blivit framröstad i säsongens lag i serie A 2 säsonger i rad och kom med i säsongens lag Både av Fifa/balon d or. Och uefa 2015. Tråkigt att du har missat honom. Men sen så är han ju bara 22 år så du har gått om tid att se honom spela framöver. [/QUOTE] Japp, tråkigt indeed.
2016-02-13 22:45
@Liunil Masse:
Har sett juve matcher ett antal gånger. Jag börjar alltid undra vad det är ni ser hos honom ? Killen är inte bättre än Fernandiho, Matic eller någon annan ni kommer på. Ja, ja. Han kan göra spekulera saker för en youtube- video. Men de gångerna jag har studerat honom har jag inte fått se några geniala passningar, avgörande situationer, taktiska markeringar och geniala brytningar. Jag kanske har varit orättvis när då jag har jämfört honom med vårt hjärta i mittfältet """The octopus from Badia""". Då bestämde jag att sluta jämföra honom med Busi och stället jämförde honom med Iniesta för att han brukar lik Iniesta gå på offensiva räder. Jag fattar fortfarande nada. Hoppas att han aldrig kommer till Barca. Är det någon jag är svag för i Juve så är det Bonucci. Vilken mittback alltså. Jag förstår fortfarande inte hur Ramos gick före honom i UEFA elvan. Han och Pique var givna. Vilken mittback han är. Det är såna mittbackar man betalar 5-600 miljoner för. Smaken är som baken men mig biter han inte på.
Flavia
2016-02-13 22:45
@Thierry Henry:

Kul för Pogba att han har blivit framröstad i säsongens lag i Serie A två säsonger i rad, men samtidigt så har Marchisios namn inte funnits med vid dessa tillfällen. Pogba har nämligen väldigt svårt att prestera utan italienaren vid sidan, fransmannen var oförmögen när Marchisio var borta. Att han blev framröstad i Fifa/Ballon d'Or säger egentligen inte mycket, framförallt när spelare som Sergio Ramos och David Luiz har funnits med...

Pogba är bra men är jävligt överskattad
2016-02-13 22:39
@Smogen:

Kan ligga en del sanning i det du skriver.

I transferkontrakten mellan Neymar och Barcelona står att klubben betalar N/N (som vid den tidpunkten ägde rättigheterna) en summa (€900.000) varje år som kontraktet löper + €1,5 miljoner för förflyttningen av dessa rättigheter.

Så möjligtvis är det så att klubben köpt en del av rättigheterna.
Om det sedan blir en plusaffär är svårt att säga utan mer information.

Annons: