/spanien/barcelona/forum/11884.aspx/spanien/barcelona/forum/11884.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2011-05-29 13:32
Det finns bara ett sätt att stoppa Barcelona och det är genom att springa arslet av sig hela matchen. Jag diggar Giggs och har all respekt för honom, men jag fattar inte hur Sir Alex tänkte igår. Giggs orkar inte pressa när han spelar centralt och när han väl flyttar Giggs till kanten så blir han helt ägd på kanten av Alves. Jag fattar inte heller varför Carrick fick så mycket speltid med tanke på hans gula kort, han kunde inte ge allt i kamperna.

Barcelona tikitaka-GOOL
2011-05-29 13:31
Sorry för tjatet men är det verkligen ingen som har sportbladet plus och kan skicka erik nivas krönika?
Barcelona Myrran
2011-05-29 13:26
Rambla

Självklart är det andra omständigheter. Tänkte ju mest på "Det finns inte på kartan att de kan klara av att spela så under en hel match. Det håller i max 10 min sen så dör det oftast mer eller mindre ut." och det va ju just det Valencia gjorde. Men ja, är väl undantaget som bekräftar regeln.
Lost Art Of Murder
2011-05-29 13:26
Hade inte United tifot "Spirit of 88" igår eller såg jag totalt jävla fel?
Barcelona Andresito
2011-05-29 13:21
någon som har en högupplöst bild på tifot från igår?
Barcelona Rambla~
2011-05-29 13:18
Myrran

Jo det är sant, men det är också i en match med hela andra förutsättningar. Det är på Mestalla och det är i ligan. En viss skillnad i en CL-final tex.
Barcelona el Maestro!
2011-05-29 13:15
Rambla~ //
Jag vet men det är ju ändå Mourinho som förkroppsligar denna taktik. När det inte går hem så är han den första att hitta på syndabockar.
Jag hoppas att han inser att Real Madrid måste spela fotboll. De kan det och de har materialet för det.
Barcelona Mascherano
2011-05-29 13:15
Enligt argentinsk press är Aguero klar för Barca....
Barcelona Myrran
2011-05-29 13:14
Rambla

Nja, ett lag har väl lyckas någolunda att pressa Barca frenetiskt och va även en av de bästa och roligaste matcherna jag sett denna säsongen. Pratar om senaste mötet med Valencia, blev riktigt imponerad av Valencia den matchen.

Men även generellt sant det du säger, satt själv igår och sa till mig själv att pressen kommer dö vid 10 minuter. Bara Barca håller ut så har vi ruskigt stor chans att vinna.
Barcelona GerardPique3
2011-05-29 13:13
haha Real har inte vunnit CL på 10 år. Vi har vunnit 3CL titlar på 6år haha. Snacka om att dom har varit värdelösa i över 10år.

,Sami
2011-05-29 13:12
Rambla~
Aha okej tackar. Vilken diss för Wenger:)
Barcelona Afellay_20
2011-05-29 13:10
FRÅGA kommer barca tv sända live som ligan eller
Barcelona Rambla~
På tal om det el Maestro

Alla lag, inte bara United försöker alltid starta i ett frenetiskt tempo mot Barca. Ja åtminstone i viktiga matcher som tex i CL. Det finns inte på kartan att de kan klara av att spela så under en hel match. Det håller i max 10 min sen så dör det oftast mer eller mindre ut. Därför är det lite roligt att läsa när det skrivs att nu har någon hittat ett sätt att stoppa detta Barca på. Grejen är ju den att Barca ser till att få igång sin rytm, de får inte panik och sen tar de över och ger samma press tillbaka till motståndaren.
Lost Art Of Murder
"Självklart att vi kommer få fira. Bara för att Barca vann en match på Man Utd betyder det inte att de är bättre än Real Madrid."

Wow, jag är mållös.
Barcelona el Maestro!
2011-05-29 13:07
lHehe, nedstående citat gillar jag skarpt. Om inte annat kan man skratta åt det.

"Mercifully, there was no Jose Mourinho to poison the waters. And United began in the only manner open to them; scuttling through the prevailing bedlam, making challenges, forcing errors, pressing furiously.
Yet even as Barcelona stuttered for a few minutes, there was always a sense a rhythm was waiting to be found, that all that flamboyant expression could not long be stifled".

Patrick Collins, Daily Mail.
Barcelona Rambla~
2011-05-29 13:07
,Sami

V-tecken som i Victory = Seger
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-05-29 13:06
Är det någon som vet om man kan se festen när laget firar som när de gjorde för ligan?
,Sami
2011-05-29 13:06
Rambla~
Vad menar dom med V-tecken? Förstår inte den:P
Barcelona Rambla~
2011-05-29 13:01
Förresten, i den där pre-match från Sky Sports, får man se flera kändisar (inom fotboll) anlända in på arenan. Bla Wenger som passerade den kurva där culés befann sig. En närbild visar hur några culés flinar och håller upp fingrar i ett V-tecken. Wenger går förbi och bara skrattar faktiskt. Såg lite kul ut. :P
Barcelona kev
2011-05-29 13:00
NoGo™

Tack ska du ha.
Barcelona Abbe. - Gràcies Equip!
2011-05-29 12:59
Länktips: På väg till flygplatsen.
Barcelona Rambla~
2011-05-29 12:59
Riiio

Nej tyvärr.
Atlético addeh
2011-05-29 12:58
Culé - Messi

Väldigt olika, men syftar du på igår så stod vi tio som såg matchen tillsammans upp och bara skrek. I vanliga fall är det inte mer än att knyta näven, lite beroende på vilka matcher det är. Större matcher - mer glädje.
Culé - Messi
2011-05-29 12:56
Grabbar, har en fråga till er alla. Hur firar ni när Barcelona gör ett mål?

Själv skriker man och blir helt... galen.
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-05-29 12:54
Någon som har sportbladet plus och kan skicka erik nivas senaste krönika via PM? Eller bara lägga ut den här?

Skulle varit jävligt skjysst :)
,Sami
2011-05-29 12:54
Rambla~
Jag kan redan se framför mig att Dani Alves kommer gå upp och dansa. Han är galen den killen. Härlig kille:)
Barcelona Riiio!!
2011-05-29 12:53
Rambla~

Finns det någon länk el något angående det där med Aguero?
Barcelona Capitan Puyi
2011-05-29 12:53
Tippar på att Pique kommer dansa magdans när Shakira sjunger :P
Barcelona Rambla~
2011-05-29 12:51
Jag läste att hela truppen drar på Shakira-konstert efter firandet på Camp Nou. Det kan ju bli en ganska så galen konsert minst sagt. :P
Barcelona J.Gamper
2011-05-29 12:50
Hetfield

Vad mer kan Real Madrid göra än att hitta på konspirations teorier? De har köpt alla stjärnor de kunde köpa.. fixat Murinho som coach osv. Ändå så lyckas de inte slå Barca.. Frustrationen är tydlig och äcklande. De behöver bara ha tålamod, vara positiva och fokusera på sitt eget spel och helt enkelt erkänna att Barca just nu har en bra period :/ Istället försöker de smutskasta Barca i median hela säsongen, köpa allt o alla osv.
Ne,Real Madrid har gått från att vara en respekterad storklubb till en patetisk, arrogant, skamlös förlorar köplag i mina ögon.

Det var ganska tydligt att Barca spelarna inte satte igång sin maskin på camp nou i returmötet för att visa respekt till madrid spelarna. Själv önskade man att de skulle tvåla till de rejält o sätta de på plats. En sådan klubb med Murinho som coach förtjänar ingen respekt längre.
Annons: