/spanien/barcelona/forum/11881.aspx/spanien/barcelona/forum/11881.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Myrran
2011-05-29 14:36
Allt saxat från den svenska regelboken för fotboll:

Utvisning
En spelare, ersättare eller ersatt spelare ska utvisas om han begår
någon av följande sju förseelser: ...
• våldsamt eller obehärskat uppträdande

”Utfört med överdriven kraft” betyder att spelaren långt har överskridit
den kraft som behövs och riskerar att skada sin motspelare.
• En spelare som använder överdriven kraft ska utvisas

En tackling är ett sätt att försöka vinna utrymme genom fysisk kontakt
inom spelhåll från bollen utan att använda armar eller armbågar.
Det är ett regelbrott att tackla en motspelare:
• på ett oaktsamt sätt
• på ett vårdslöst sätt
• med överdriven kraft

Att spela på ett farligt sätt definieras som alla sätt som, när en spelare
försöker spela bollen, riskerar att skada någon (inklusive spelaren
själv) när en motspelare finns i närheten och som hindrar motspelaren
att spela bollen av rädsla för skada.

Att spela på ett farligt sätt innefattar ingen fysisk kontakt mellan
spelarna.

Allt saxat från den svenska regelboken för fotboll.

Räcker det nu med att bortförklara Pepe?
Barcelona Rambla~
2011-05-29 14:35
Stäng forumet, varför det? Jag tycker det är roande att se hur allmännt tröga och vilseledda dessa individer är.

Hombre - El Pipita El Salvador
2011-05-29 14:34
Rambla

PM
Barcelonistas
IvaneE

Förstår du reglerna? va bra, nu kan du dra härifrån!
Barcelona NoGo™
Såå jävla trött man blir på dessa Madrid supportrar som kommer in hit o skriver massa bs!
,Sami
2011-05-29 14:33
Stäng forumet för fan!
Lost Art Of Murder
IvaneE

Påstod jag ens det? Har dne situationen ens kommit på tal? Skärp dig för helvete.
Barcelona Rambla~

Visst, du får sista ordet.

Punto Pelota är en Real Madrid-biased kanal, där det sitter en massa hetsare som Roncero och den där fransmannen vad han nu heter, och bara eldar upp Barca-hatet bland alla maränger.

Jo, de har manipulerat youtube-bilderna. Det är tom bevisat.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2011-05-29 14:31
Grabbar någon som vet vad man kan ladda ner matchen :) ?
Real Madrid IvaneE
Lost Art Of Murder

Men när Busqets träffar Alonso på knät med utsträckt fot så är de lugnt... ? okej oke då förstår ja!
Lost Art Of Murder
För er som kan engelska, här har ni reglerna. Förmodar att dom jag vill ska läsa reglerna dock inte ens kan engelska då dom i regel inte ens verkar kunna svenska.
2011-05-29 14:30
Rambla~

Nu har Red bett oss att avsluta Pepe diskussionen, men jag skriver ett sista inlägg om det.

Vet du ens vilka Punto Pelota är?

Punto Pelota är ett TV-program som sänds på kvällarna i Spanien. Där sitter både Real Madrid och Barca supportrar så jag kan omöjligt tro att dem väljer att manipulera det.

Sedan var det fransk TV som visade exakt samma bilder som Punto Pelota. Den franska tv-kanalen har inget intresse av att manipulera med masa bilder.

Det är inget snack om att Pepe inte träffade, utan diskussionerna här nedan om man ska straffa intensionen. Hade Alves träffats hade han aldrig kunnat stå på bena, speciellt när Pepe kom i fart mot bollen.

Nu är diskussionen avslutad för min del.. Red får ursäkta!
Barcelona Rambla~
2011-05-29 14:29
IvaneE

Synd att någon inte kan ge dig en jävla örfil just nu.
Barcelona true_barca_fan
stäng forumet snälla.
Lost Art Of Murder
IvaneE

Är alla maränger släkt med varandra? För ni uppvisar alla samma dåliga språkbruk, onda intentioner, brist på logik och konstruktivt tänkande.

Barcelonistas
2011-05-29 14:28
Men snälla red stäng forumet, dessa troll försvinner aldrig....
Barcelona Rambla~
geegiii - No Guti, No Party

"Jaha, för du har läst regelboken antar jag?

Nej, inte hela i alla fall.

Dessutom, så tror jag att jag har förmågan och tänka logiskt.

Nu avslutar vi denna icke-diskussion.
Barcelona Mascherano
Riktigt dåligt av Mod att inte stänga ner forumet. Dåligt!
Culé - Messi
2011-05-29 14:27
Hombre

Seriöst, du blir spärrad gång för gång men ändå så lär du dig inte av dina misstag. Man lär sig av sina misstag, vilket du emellertid ej gör.

Punto Pelota, vad fan är det? Och YouTube-klippen är ju väl tagna från Marca och AS. Sedan Franska Television behöver vi inte ens snacka om, right?
Barcelona GerardPique3

Du pratar att man inte ska dömma någon efter intentionen. Vi säger så här då. Du har ett vapen och skjuter mot någon, men du träffar inte med något skott. Blir du då fri från lagarna? Nej. Utan du blir dömd för försök till mord. Det räcker bara att man försöker döda/skada någon allvarligt för att bli dömd. Så fuck dig och fuck hombre helt ärligt. Det ända ni gör är att provocera.

Real är en skit klubb och kommer alltid att vara det. Ni kan leva på eran historia. Från 50-talet och tro ni är bäst. Ni har varit världensbästa klubb varje år trotts ni inte har vunnit en CL titel på 10år. Så snälla gå till Puertan och prata FM med era fans och vilka värvningar ni behöver nästa år för att vinna allt. Men som ni har sagt vi kommer nästa år. Det har gått fan 10år.
Real Madrid IvaneE
Pepe gick inte ens mot Alves knät utan mot boll, att Dani Alves gör en vålt efteråt, ligga ner i 3000 timmar som att han brutit foten när han knappt blev träffad, och sedan 30 sek efter de, ser man honom på plan igen och tar VÄRSTA löpningen på kanten.. Synd att han inte träffa o bröt foten på honom....
Barcelona el Maestro!
2011-05-29 14:25
Hombre - El Pipita El Salvador//
"Punto Pelota
Fransk television
Massa youtube klipp"

Du är lite för löjlig. Ursäkta mig.

Det räcker för mig att domaren tycker det.

Det var min sista ord om detta ämne.
Barcelona Rambla~
2011-05-29 14:24
Hombre

Det är tom bevisat att Punto Pelota har mixtrat med filmen och tagit bort flera bildrutor i filmen. Så mycket för den trovärdigheten.

Det hörs klart och tydligt att Alves träffas, en smäll. Sen hur ont han hade och hur mycket han överdrev den smärtan är en helt annan sak.

Fast det är egentligen fortfarande helt oviktigt om han träffar eller inte. Du åker ut när du visar dobbarna så där. Det är en bedömningsak för domaren. En del nöjer sig med gult kort, andra tar fram det röda.
Barcelona Hetfield
2011-05-29 14:24
"Massa youtube klipp" "Punto Pelota"

Haha, vilka detaljerade källor :P Nästan som ungen som ljuger att pappan är astronaut bara för att skryta, fastän pappan jobbar i ett kontor.

Vampiro

Jo, du har rätt, men jag tog med de viktigaste. Jag väntar med spänning på vem Rosell ska presentera. Om det blir Rossi så kommer jag att skrika och kasta ut datorn.
Redaktionen
2011-05-29 14:23
Nu får ni lägga ner eran irrelevanta diskussioner. Allt som finns att sägas om Pepes utvisning är sagt. Vill ni ändå fortsätta får ni ta det i PM eller Puertan.
Barcelona Vampíro - Gràcies equip 2010/2011!
2011-05-29 14:22
Hetfield:

Glöm inte bort dubbla möten i Spanska Supercupen mot Team Por qué och Europeiska Supercupen mot Porto. Så det blir alltså sex titlar att slåss om, om man nu skall vara petig.
Real Madrid geegiii - No Guti, No Party
Lost Art Of Murder //

Inom kategorin "vårdslöst spel" gäller de ramarna. Kanske något jag borde nämnt från början.

Rambla~ //

Jaha, för du har läst regelboken antar jag?
Lost Art Of Murder
Så samma idé funkar då ifall jag har som intention att träffa bollen men träffar bröstkorgen med dobbarna före. Då kan jag ju omöjligen bli utvisad då min intention var fair.

Hur bevisar man en intention?¨

"Massa youtube-klipp" som alla har Punto Pelotas bilder förmodar jag. Youtube-klipp är väldigt sällan unbiased. Det ser man rätt ofta på titeln bara på klippet.

Återigen, du verkar inte vilja förstå. Om han träffa elelr inte är fortfarande inte ens relevant. Kan du någon gång inse detta? Han blev utvisad för hans farliga satsning. Jag börjar bli fruktansvärt jävla trött på dig nu.
2011-05-29 14:21
el Maestro!

Punto Pelota
Fransk television
Massa youtube klipp

Vilka har sagt att han inte träffade:
Sport.es

---

Jag har egentligen inte intresse för att fortsätta denna diskusion. Men när det kommer på tal så måste man ändå ge sin åsikt känns det som.
Barcelona Rambla~
2011-05-29 14:21

Snälla rara, du har så fel så det nästan är lite pinsamt. Du behöver inte träffa med dobbarna i någons knäskål. Du kan missa totalt och ändå åka ut. Det står klart och tydligt i reglerna.

Dessutom, de som verkligen träffar någon med dobbarna på någons smalben, tror du inte att de var ute efter att träffa bollen i första hand? Hjälper det när de försöker försvara sig i efterhand? Min intention var inte att träffa alltså bör jag gå fri, right domaren?

Som sagt, du borde nog läsa på reglerna lite. Fast, egentligen ska inte det behövas. Vanligt sunt bonnförnuft och logiskt tänkande brukar vara tillräckligt.
Annons: