/spanien/barcelona/forum/11878.aspx/spanien/barcelona/forum/11878.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
8/20/2011 17:07
Wenger må prata mycket om att ta ansvar för ekonomin, men i det här läget är hans återhållsamhet ett av de största hoten mot Arsenals finanser. Genom att inte spendera på spelarköp riskerar han klubbens medverkan i CL, både den här säsongen och framför allt nästa och det skulle bli ordentligt kostsamt. I ett worst case scenario så snackar vi missade intäkter på uppåt en miljard,. sett i det ljuset kan man verkligen säga att han spelar ett högt spel med klubbens finanser.

Lägg därtill att Arsenal är börsnoterat och vi skulle se ett rejält ras på aktiemarknaden också.
Hutch
8/20/2011 17:05
Cigge

Podolski sade i och för sig för ett par månader sedan i en intervju att han minsann trivs i Köln och inte hade några planer på att flytta. Han berättade att han gärna fortsätter där i en säsong till. Märkligt tycker jag, Podolski är en spelare jag upplever har stor potential och skulle kunna passa i en större och bättre klubb.
Barcelona Rambla~
8/20/2011 17:04
Arsenal borde gå all in för Luka Modric. Det är spelaren de behöver. Hade dessutom varit en grym boost för hela laget om de snodde honom framför nosen på Chelsea. Antagligen försent nu men om det samtidigt lyckats få Nasri att ändra sig och stanna hade de haft ett perfekt mittfält med ungtupparna Wilshere och Ramsey som alternativ. Ja Wilshere hade ju så klart kunnat vara på plan samtidigt som Modric och Nasri.
elbraco - Bojan y Thiago
8/20/2011 17:04
Almunia, Pa Demba Touray (stavning? Djurgårdens målvakt hur som helst) och Isaksson är min topplista.

Nämen ärligt talat tycker jag att Joe Hart är en fantastiskt duktig målvakt som är lite underskattad. Neuer är också bra, jag vet att Niva håller han som världens bästa. Hade han spelat i en bättre liga tror jag han hade rankats som den bästa av en större majoritet.

edit: Samir Handanovic är också en favorit. En av världens bästa straffräddare, tror han är Serie A:s näst bästa straffräddare någonsin. Eller under en säsong eller något liknande.
Cigge
8/20/2011 17:03
1.70-ligan

Jag är ändå relativt säker att Afellay kommer att lämna inom en snar framtid. Han värvades främst tack vare sitt låga pris samtidigt som han sågs som en breddspelare. Ekonomiskt sett var köpet av Afellay riktigt bra, så det går inte direkt att klaga på värvningen enligt min mening.
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
8/20/2011 17:02
Cech? Han är så överskattad, sen hans misslyckade EM så har han varit helt usel. Sen blev det inte bättre med huvudskadan.
Barcelona FC Barcelona #10
8/20/2011 16:56
Att låna ut Afellay till Sevilla hade faktiskt inte varit dumt, OM han nu får tillräckligt med speltid där.

Tycker dock att man inte bör låna ut Fontas.
Cigge
8/20/2011 16:54
Hutch

Håller med gällande vilka du tyckte var världens fem bästa målvakter: Casillas, Neuer, Valdes, Lloris och Cech. Därefter kommer målvakter som Cesar, Buffon, Reina, Hart m.fl.

Rambla~

Håller med dig fullständigt. Defour kommer säkerligen kunna utvecklas till något riktigt bra i Porto. För övrigt ser framtiden otroligt ljus ut för Belgien med alla deras talanger runt om i Europa.

elbraco

Visst hade Gignac varit ett alternativ, men han påminner enligt mig alldeles för mycket om Chamakh, som redan finns i laget. Remy däremot, tror jag hade blivit en mindre succé. Påminner kanske något om Henry i sitt rörelsemönster, utan att dra för stora jämförelser dessa emellan.
_____

Jag är relativt nyfiken på vad en spelare som Podolski skulle kunna tillföra i Arsenal. En spelare som vill framåt, som tar plats och som jag tror skulle passa bra i Arsenal. Vad kan Köln kräva för honom? Max €15M skulle jag tippa.
Barcelona 1.70-ligan
8/20/2011 16:54
Varken Fontas eller Afellay kommer att lämna bara för att Sport och andra tidningar spekulerar kring att de skulle kunna komma att göra det. Båda två ingår i Peps planer. Varför hade det annars varit OK för Jeffren och Milito att packa väskorna tror ni?

Återigen, Afellay är skadad, inte utryst. Fontas är inte skadad, men inte ett namn man spelar mot Real om man inte måste. Ännu i alla fall. Det betyder dock inte att han inte kommer få spela i år.
Barcelona Rambla~
8/20/2011 16:44
Betis want to sign another defender this summer. A loan of Barcelona centre back Andreu Fontas (21) is one of the two options. [ed]

Snart har vi bara mittfältare som mittbackar. Det är Peps revolution den här säsongen, att göra om mittfältare till mittbackar. :P
Spanien OTBAG
8/20/2011 16:38
Cigge//

Chamberlain värvades för £6.5m - något som dock kan bli till £15m efter alla klausuler, dock tycker jag att det var ett onödigt köp och knappast det vi behöver.
Hutch
8/20/2011 16:36
Rolle_D

Med all rätt. Men nu är det 2011 och jag rankar i varje fall inte Buffon som en av de bästa målvakterna även ifall han ännu duger i krig. Valdes är i en nivå högre.
Barcelona Rambla~
8/20/2011 16:34
Cigge

Den där tonåringen som Wenger värvade för hur många miljoner det nu var, är ett så onödigt köp det bara kan bli. Visst, han kommer säkert vara värd de pengarna inom en framtid men nu fanns det andra spelare och positioner som borde prioriterats. Det verkar som om Wenger har fått dille på att det är han och ingen annan som ska ha alla talanger som poppar upp. Någon gång måste han väl för fan inse att det är bättre och låta bli och värva mer erfarenhet.

Ja Porto ja, som snor åt sig allt med kvalité för en spottstyver. Jag har för mig att de gav typ 5M för Falcao när de värvade honom från River Plate. Kolla vad de nu håvar in för honom. :P
Rolle_D
8/20/2011 16:32
Hutch

Jag pratar om 2000-2010 så prisades Buffon som det årtiondets bäste målvakt.
8/20/2011 16:32
Sevilla could make Barcelona an offer to sign Dutch attacker Ibrahim Afellay (25) on loan this season. [sport]

Där kom den upp :P
Hutch
8/20/2011 16:31
Casillas , Neuer , Valdes , Lloris och Cech. Så ser min topp 5 ut. Efter Valdes strålande prestationer de senaste säsongerna så är det väldigt märkligt ifall någon fotbollsvetare inte rankar honom som en av de bästa. Han har förbättrats markant och tabbar sig nästan aldrig. Pep själv berättar ju hur viktig kugge han är i laget.
Cigge
8/20/2011 16:30
Rambla~

Hade man inte lagt ut så mycket pengar på Chamberlain hade Arsenal kunnat köpa ett par, kanske till och med tre spelare de sista tio dagarna, men som du säger så finns det inte alltför många spelare av klass tillgängliga. En mittback i form av Mertesacker som tidigare gått ut med att han är villig att lämna Werder Bremen hade dock varit något. På mitten tror jag att Defour hade varit ett bra nyförvärv för deras del, men han snappades istället upp av Porto. Annars ser det relativt tomt ut på marknaden för tillfället, om nu inte Wenger helt plötsligt är beredd att betala överpriser...
Barcelona Rambla~
8/20/2011 16:27
elbraco

Du har rätt, självklart borde han haft en backupplan. Det där är intressanta spelare du nämner men något säger mig att Wenger inte anser att dessa spelare skulle förstärka hans trupp tillräckligt. Spelarna OTBAG nämner däremot är mer de spelare Wenger bör satsa på. Dock så tror jag att han anser de flesta vara för dyra.

OTBAG

Den första jag hade värvat, även om priset är lite väl högt för en vänsterback, är Baines. Kvalité rakt igenom, teknisk och med en äckligt bra vänsterfot samtidigt som han är en ettrig och defensivt bra försvarare. Killen har enerigi och springer konstant upp och ner på sin kant. Cahill är också ett kanonköp även om priset är lite för högt. Fast i det här läget Wenger och Arsenal nu befinner sig i har man inte råd med att gnälla över priser och vara snåla. Mata hade han chans att få billigare innan hans klausul höjdes automatiskt.

Det där med att inte förnya Nasris kontrakt redan förra hösten är grovt tjänstefel och det är något Wenger sjävl får ta på sig.
Hutch
8/20/2011 16:21
Rolle_D

Spelar la ingen roll? I nuläget räknas han då fan inte av mig i alla fall som en av världens bästa målvakter. Det är inte år 2005. Inte topp 5 iaf.
8/20/2011 16:20
Rolle_D

Ja, han var världens bästa målvakt. Nu håller jag Casillas som den bästa. Sen Valdes och därefter Neuer.
Rolle_D
8/20/2011 16:18
Hetfield - Sanchez is the next star

Buffon är årtiondets bästa målvakt, end of discussion.
Spanien OTBAG
8/20/2011 16:17
Blaugrana91//

Downing, Enrique och Suarez är alla tre spelare som håller hög nivå. Carroll och Henderson är för mig två värvningar som man betalade alldeles för högt pris för. Charlie Adam är okej, en spelare som jag tror gör sig bättre i mindre lag där han får lysa med sin närvaro.

Men det jag menade var att när vi hade 7-8 spelare borta, får ett tidigt byte på Kos så ska bara Liverpool vinna.
8/20/2011 16:16
J.Guardiola

Samma Cesar som gör lika många tavlor som Picasso? Nej tack.
Barcelona J.Guardiola- King
8/20/2011 16:16
Hetfield?
Och du glömde Cesar? :P
Barcelona Blaugrana91
8/20/2011 16:15
OTBAG

"Men man kan ju knappast förvänta sig att detta lag ska slå ett Liverpool som spenderat som man gjort."

Liverpool har väl knappast köpt några klassspelare dock, man har spenderat över 1 Miljard på mediokra engelsmän, det enda smarta köp man gjort är väl Suarez och möjligtvis Jose Enrique.
Och folk säger att Man City spenderar galet mycket pengar (Stämmer ju såklart) men dem köper ju allafall klassspelare. :P
Spanien OTBAG
8/20/2011 16:14
Rambla~//

Briljant syn på den första synen.

Den andra situationen kan han få rött för, allt beroende på vilken domare det är. Det var samma domare (har jag för mig) som dömde rött på Joe Cole på Anfield laget emellan ifjol och där försökte Cole mest stoppa ett uppspel men med dobbarna före. Det är en bedömningssituation enligt mig, oftast renderar det i gult - kan bli rött beroende på domarens synvinkel.

Ja, det finns ett par spelare tillgängliga. Gary Cahill från Bolton med ett år kvar på kontraktet vore en ren och skär dröm, bra i luften och hård engelsk mittback som är på gränsen till landslaget. Mertesacker är en annan med ett år kvar på kontraktet som vore bra. Leighton Baines från Everton för runt £15 milj går att få då Everton har ekonomiska bekymmer.

Går man vidare upp i planen kan du hitta Mata för dryga £25-28m. Hazard verkar vara för dyr. Sen vill jag även ha en anfallare tillsammans med van Persie, det behövs.
Yann M´Vila sägs finnas tillgänglig för £12-13m och vore enligt mig ett bra nyförvärv.

Dessa är bara några som finns tillgängliga och man ska ha i åtanke att Wenger har dryga £60m att handla för samt att styrelsen sagt att man backar upp Wenger om han vill spendera.

3-4 spelare bör Wenger handla, annars lär han få stå ut med "Spend some fucking money" ramsan.

Håller även med i synen på Cesc-gate. Han skulle ha släppts tidigt i somras, kritat på nytt med Nasri och gett honom en mer central och viktig roll.

Hetfield - Sanchez is the next star//

Oj, kan det möjligtvis vara första gången som du och jag är överens om något? ;-)

"Jag håller honom högre än både Reina och Cech (fattar inte varför folk räknar honom som en av världens bästa fotbollsspelare)."

Cech är otroligt överskattad och är långt ifrån den målvakten han var för dryga 4 år sedan.
8/20/2011 16:13
Ärligt talat, är det inte dags att börja räkna Valdes som en av världens bästa målvakter? Jag tror att det finns onödigt många fördomar och stereotyper om Valdes pga. hans gångna misstag (t.ex: mot Valencia då han passade fel till Villa). Jag håller honom högre än både Reina och Cech (fattar inte varför folk räknar honom som en av världens bästa fotbollsspelare/målvakter). Buffon som knappt har spelat har högre status än Valdes. För mig är han en nyckelspelare i dagens Barcelona.

Enligt mig:

1. Casillas
2. Valdes
3. Neuer
elbraco - Bojan y Thiago
8/20/2011 16:12
Rambla

47 för Falcao är ett överpris först det första. För det andra så är priset så pass högt för att han ansågs vara lite av en fanbärare i det Porto som vann Europa League, tillsammans med AVB, så att ta honom som exempel är lite vinklat.

Däremot kan man satsa på spelare som Remy och Gignac. Gignac t.ex. är 25 bast och är hela 1.87 cm. Remy är 24 och 1.84 cm. Franska eller tyska anfallare som är lite mer etablerade helt enkelt; Gervinho är lite åt det hållet men det var först förra säsongen han blommade ut riktigt.

" Det är inte så jävla enkelt, speciellt inte nu i slutet av fönstret "

Nänä, men det har inte riktigt med saken att göra. Är man tränare för Arsenal borde man ha situationen klar lite innan, även om det är "osäkert" om vare sig Fabregas & Nasri lämnar eller ej. En backup plan?
Barcelona Rambla~
8/20/2011 16:06
OTBAG

Tjenare. Jag såg hela matchen. Frimpongs första gula är ju bara ett skämt. Sådana situationer sker ju hela tiden i varje match i PL. Det kändes mer som att den fjantiga domaren ville sätta en rookie och nykomling som Frimpong på plats och visa att här är det minsann jag som bestämmer. Dock så kan vi ju vara överens om att tacklingen han åker ut på likväl kan ge rött direkt, även i PL. Håller du med?

Inte för att försvara Wenger allt för mycket, men för att vara lite seriösa och ärliga. Vad ska han värva för något? Vad är tillgängligt? Vilka klubbar är villiga att förhandla och släppa klasspelare? Det är inte så jävla enkelt, speciellt inte nu i slutet av fönstret då rutinerade klubbar minsann vet att ta extra betalt av smått desperata klubbar. Kolla bara på Porto, som i slutändan kan få upp till €47M för Falcao som på sin höjd kanske är värd hälften.

Det man kanske ska kritisera Wenger för är att han borde ha accepterat att Cesc lämnat redan i början av sommaren och sen haft tid på sig hela sommaren att hämta in nya spelare. Fast han ville in i det sista övertala Cesc att stanna och trodde väl någonstans att han skulle klara av det ännu en gång.
Spanien OTBAG
8/20/2011 16:02
elbraco - Bojan y Thiago//

Spot on.

Nåväl, ska inte kladda ner Ramblan med allt för mycket Arsenal-snack nu, ni har givetvis mer Barcelona-relaterade ämnen att diskutera.

Grattis till supercopan och väl mött.
Annons: