/spanien/barcelona/forum/11872.aspx/spanien/barcelona/forum/11872.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-08 18:30
Har inte sagt att du är en mindre Barcafan för det? Varför skulle det påståendet vara på det sättet? Däremot kan du istället tolka det som att du inte förstår dig på Keita's importans för laget, för det är på det sättet jag menade det.

Jaså, och vad är din tolkning av Barcelona? Min är hårt arbete, givmildhet, lagarbete och ödmjukhet. Saker som Keita är exemplarisk på.
Barcelona El Nino Maravilla
2011-08-08 18:26
barcetia - BENVINGUT ALEXIS!

''Leta runt på andra Barcelona forum så ska du se att de flesta Barca-fans älskar Keita''

Seriöst jag bryr mig inte vad andra ''Barca-fans'' tycker om Keita, jag har min egen åsikt. Det är ganska svårt att ta dig seriöst när du skriver något som jag tolkar som att man är mindre ''Barca-fan'' för att man inte är en Keita lover.

''Keita är Futbol Club de Barcelona. '' Hahahah jag kan bara skratta åt det där, det är ju precis motsatsen till Futbol Club de Barcelona Keita är..
,Sami
2011-08-08 18:22
Haha kolla in bilden. Riktig skön bild!
2011-08-08 18:20
El Nino Maravilla

Köper absolut inte allt som Pep gör, förstår inte varöfr han köpt Hleb, Keirrison, går efter Cesc, inte låtit Thiago spela oftare förra säsongen men att påstå något som att Maxwell presterar bättre än Keita är beyond me.

Att man häxjagar Keita är också beyond me. Leta runt på andra Barcelona forum så ska du se att de flesta Barca-fans älskar Keita. För allt det han står för. Keita är Futbol Club de Barcelona.

"å orgasm så fort en spelare slår en sidledspassning. Det är så man är en äkta fan. Tydligen. "

Kan jag tolka det där som ett påstående till att vi slår fö många sidledspassningar?
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-08 18:19
El Nino Maravilla

Ja, tyvärr finns det en trend att den som hejar mest är den som är mest "culé". Man får inte kritisera laget eller en spelare, det är bara tabu.

Man ska avsluta varje mening med "Visca Barcelona" och få orgasm så fort en spelare slår en sidledspassning. Det är så man är en äkta fan. Tydligen.
2011-08-08 18:18
Hetfield - Sanchez is the next star

Visa har väl svårt att förstå en person utan att göra om det och tolka det som de själva vill. Sen finns det andra som inte har egen åsikt och köper allting Pep gör och gjort..
2011-08-08 18:12
Nino Maravilla
"Maxwell gör ju ett betydligt bättre jobb när han spelar än vad Keita gör."

Läste framtills slutet av denna mening. Slutade läsa efteråt.

Rambla

Typiskt Arsenal. De är verkligen som småbarn, från direktör till fans. De ska få göra allt sen när man gör samma sak tillbaks mot de så är det mord.
2011-08-08 18:10
"Håller med allting Hetfield säger om Keita, men bara för det behöver man ej hata spelaren utan man kan väl hata att han får så mycket speltid. "

Sammanfattar allt jag har sagt i 2 år.
Barcelona Rambla~
2011-08-08 18:07
"Arsenal have signed Alex Oxlade-Chamberlain of Southampton for an initial fee of £7 million which could rise to £12 million depending on variables."

Vilka var det nu igen som gjorde sig lustiga över variabler? :P
2011-08-08 18:04
barcetia - BENVINGUT ALEXIS!

''Förstår de osm inte tycker om Milito, Maxwell och Hleb.. men resten har inte gjort sig förtjänta av haters alls. ''

Maxwell gör ju ett betydligt bättre jobb när han spelar än vad Keita gör. Dessutom får inte Maxwell onödig speltid som Keita får trots att han långt ifrån förtjänar det, och kom inte med grejer som ''Pep vet bättre än dig'' osv för om han visste så bra hade han inte sålt Eto'o och köpt Zlatan. Alla kan ha fel, ja även Pep.

Håller med allting Hetfield säger om Keita, men bara för det behöver man ej hata spelaren utan man kan väl hata att han får så mycket speltid. Vilket är en HEELLLT annan grej.
2011-08-08 18:01
addeh

Peps sätt att visa att "hard work and humility" ger resultat i form av matchtid. Även en kall dusch till de unga som får de att hålla sina fötter på jorden, en tendens Pep gärna visar. Kommer aldrig glömma sänkningen Pedro fick när han började ta Henrys startplats.

"Sure, Pedro is a very good player but he doesn't have a chance on Henry"
Atlético addeh
2011-08-08 17:57
Hetfield hatar inte Keita, det enda han hela tiden sagt, något som jag helt håller med om, är att han får oförtjänt mycket speltid. Vad är meningen med att slänga in Keita sista tjugo i en match som vi leder med 4-0?

Att spela honom i tuffare bortamatcher kan jag förstå, men att alltid ge honom speltid, oavsett motstånd, oavsett matchsituation, är för mig helt obegripligt.
2011-08-08 17:57
Rambla

Han är 95a, inte 16 än. Det är det första som kommer komma efter den 20:e september :D
Hetfield

"Truppspelare? Killen spelade flest matcher och roffar åt sig även under försäsongen när det är meningen att ungtupparna ska få visa sig."

Fel. En försäsong finns för att coacher ska få sina spelare redo för semestern alternativt att testa nya kombiationer. Inte för att "ungtupparna ska få visa sig". Då menar du också att Valdés, Iniesta och Villa "roffar" åt sig samma speltid?

Han ger ett helt annat alternativ, och det är därför han får spela helt enkelt.
Barcelona Rambla~
2011-08-08 17:54
Förresten, är det inte lite konstigt att Wenger inte varit på Grimaldo, eller har man hållt honom gömd för fransmannens scouter?
2011-08-08 17:52
Truppspelare? Killen spelade flest matcher och roffar åt sig även under försäsongen när det är meningen att ungtupparna ska få visa sig.

Om Keita får spela lika mycket om Thiago och Cesc är i truppen så kommer jag att spy. Jag gillar Keita, men med små doser. Bra köttare, men han ska inte behöva hoppa in när det står 4-0. Jag har inte ett personligt agg mot honom, han har inte precis rånat mig.

Jag tycker bara att det är jävligt tröttsamt att han är förstaval i att hoppa in i matcher när det finns talanger i laget. Afellay, Thiago och Cesc är spelare som ska komma först, så är det bara.

Men man ska ju inte ogilla eller kritisera någon i Barcelona, det är ju tabu. Man ska älska alla och skriva att alla är "bäääzt". Det är vad riktiga fans gör! Visca Barcelona , Visca bla bla.
Barcelona Rambla~
2011-08-08 17:51
Nu är ni bara för löjliga. Det är ingen som hatar någon här. Ni får acceptera att det finns personer med andra åsikter än era egna helt enkelt.
2011-08-08 17:50
Fernando Gago

Nejdå, men alla spelare som spelar bra lär man väl ändå tycka om? Förstår inte var alla "Keita sucks" banderoller kommer ifrån. En bra truppspelare som ger oss ett helt annat alternativ, ett mer fysiskt alternativ, måste väl ändå vara välkomnat..

Förstår de osm inte tycker om Milito, Maxwell och Hleb.. men resten har inte gjort sig förtjänta av haters alls.
Barcelona Mascherano
2011-08-08 17:50
Shanghai - Sagrada Família
Finns ingen som hatar Keita lika mycket som Hetfield gör.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-08-08 17:47
Så, man måste tycka alla spelare i laget är bra alltså? Sköna stasi-tongångar jag snappar upp.
2011-08-08 17:44
Shanghai

Världens mest underskattade spelare. Av sina egna fans också...
Barcelona Shanghai - Sagrada Família
2011-08-08 17:39
barcetia

Om Pep gillar honom så är det så. Vill inte säga några namn, men finns många som har hållit på med detta en längre tid. Jag är ingen vakt eller nån som spärrar, men nu räcker det helt enkelt, killen spelar för Barca precis som du skriver och ger alltid 99.9% i varje match. Vem minns inte matchen mot anatgonisterna på Bernabeu ? tror det var hans starkaste insats i Blaugrana tröjan.
Atlético addeh
2011-08-08 17:33
1.70

Jag har sett lite av Grimaldo, men mest läst om honom, och det verkar onekligen vara en talang av sällan skådat slag. Bara att det skrivs och pratas så mycket om honom när han spelar vänsterback är bara det fantastiskt.

Snabb & ettrig och spelar med mycket energi. Har en fin vänsterfot. Tycker barcetias definition som en "Gareth Bale med defensiva egenskaper" var bra.

Hoppas Grimaldo får spela mot Girona ikväll. Med tanke på att Muniesa är skadad och Planas spelar U20-VM har han stora möjligheter att få speltid.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-08 17:31
Bara det nu är en nödlösning att spela Keita som pivote, när varken Busquets eller Masche finns tillgängliga. Är rädd att han kommer spela där mer ofta eftersom han spelade där så gott som hela försäsongen. Och det vill jag inte. Inte för att jag har något emot Keita, men han ska spela högre upp i banan. Det är där jag gillar att se honom
2011-08-08 17:25
Shanghai

Samma här. Pinsamt från vissa. Han är en Barca spelare, som fortfarande presterar, gör alltid ett bra jobb, ibland ett exemplariskt jobb och detta uppmärksammas av Pep. Folk beter sig som om de är och kollar på varenda träning.

Om Keita får spela, är det för att han förtjänar det. Inget annat.
Sedan är det försäsong, Pep testar om Keita kan användas som nödlösning till defensiv mittfältare ifall alla mittbackar är borta och vi är tvugna att köra med Masch-Busi. Man behöver mer än 10 minuter per match för att testa något sådant...
Barcelona Shanghai - Sagrada Família
2011-08-08 17:21
Keita gör alltid jobbet med bravur när han spelar och gnäller inte på sina lagkamrater. Det som stör mig är att det finns några som sitter vid datorn och kritisera, visst varsågod och ta fram motorsågen, men inte varje gång bara du/ni ser honom göra ett inhopp eller spelar från start. Orkar fan inte mer med detta ärligt talat.

Barcelona Rambla~
2011-08-08 17:20
Den dagen Keite inte längre finns i Barca lär många sakna honom. Det brukar bli så. :P

Han är en nyttig spelare att ha i truppen och som kan spela på flera positoner på mittfältet. Speciellt i flera roller. En nödlösning i vissa fall kanske man se det som.
2011-08-08 17:20
1.70-ligan

1 år yngre än Deulofeu och verkar gå i Deulofeus fotspår vad gällande progression i La Masia. Så stor talang är han. Vänsterback, sí. Den kändaste La Masia twittraren har sagt att om Grimaldo inte kniper en startplats inom 5 år kommer han sluta kolla på Barca, så säker är han. :-P

La Masia's egna Gareth Bale som är starkare än Bale på defensiven!
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-08 17:16
Den där Grimaldo har jag missat. Är han en såpass stor talang alltså? Vänsterback? Spännande. Hoppas han fortsätter utvecklas då och ger den som spelare VB i A-laget en rejäl kamp om ett par år.
Hur är han som spelare? Ligger hans styrkor i offensiven eller defensiven? Mer lik Abi än Alves? :P

Ang. Cuenca som jag såg att ni diskuterade nedan, tror jag inte han flyttas upp. Men Pep borde nästan börja fundera i de banorna. Fan vad han har tagit för sig :D
Samtidigt hoppas jag Deulofeu får lite minuter i A-laget under säsongen. Han, Cuenca och Kiko skulle kunna dela på minuterna (alla lirar kvar i Barca B givetvis). Fast han är ju ytterligare tre år yngre och bör skyndas långsamt med. Hans tid kommer, förhoppningsvis. Och då tror jag han går om Cuenca rätt enkelt. Tror ni Cuenca har en framtid i A-laget på sikt?
2011-08-08 17:13
Sunol

Ja, det. Haha svenska är mitt tredjespråk. :-)
Barcelona Rambla~
2011-08-08 17:13
Hehe, Keite och Hetfield goes way back.

Han tycker väl att Keite får för mycket speltid sett till hans kvalité och klass än vad som är befogat. Jag är nog beredd att hålla med om det.
Annons: