/spanien/barcelona/forum/11871.aspx/spanien/barcelona/forum/11871.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
,Sami
2011-05-29 19:56
När kommer spelarna fram till Camp Nou?
barca löver
2011-05-29 19:55
hur ser programmet ut för dagen ?

Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-05-29 19:54
Är det någon som vet om någon av spelarna är fulla? :P
Barcelona Frodo
2011-05-29 19:52
el Flaco

Riktigt bra skrivet om Abidal!

---------------

Är det bara jag som tycker att United med Ferguson i spetsen betedde sig så som en storklubb bör göra. Både innan och efter matchen. Det är så skönt att slippa pajkastningar och liknande och alltid ha en ursäkt till allting. Det spelades en bra fotbollsmatch igår utan massa bullshit vid sidan av. Det är alltid Mou som håller på med sånt vare sig han är i Chelsea, Inter eller Real.

Man såg dessutom att Fergusons hand skakade väldigt mycket. Man får hoppas på att det inte är Parkinsons eller någon annan sjukdom utan bara att det var ren ilska. Det är ändå rätt märkligt hur mycket skit vissa av Uniteds fans ger honom för förlusten igår. Då har han ändå varit manager väldigt länge. Jag vill inte ens tänka på tanken hur cules (som är kända för att ha ännu sämre tålamod) skulle reagera på minsta motgångar med Pep i rodret.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-05-29 19:52
Vilken härlig helg med dubbla CL-guld för klubben!

Vi tycker det här är stort, men betänk då hur stort det är för fansen och människorna i Katalonien som går igenom regionens största depression i mannaminne där människor dagligen förlorar jobb och bostad.

För folket är detta mer än en seger, det är en stund att fly bort från verkligeheten och in i paradiset. Mer än en klubb, eller hur var det nu...
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-29 19:47
Tänkte att vi kunde göra en lite utvärdering av säsongen som gått. Nu är det ju (tyvärr) över. Vi gjorde en liknande förra året. Här kommer lite awards, fyll gärna på om ni har fler, eller ta bort de ni inte orkar svara på!

OBS!! Vet att det är mitt under firandet, men svara när ni känner för det! Folk kan ju posta sina awards löpande under de närmsta dagarna. Vore kul att se vad ni andra värderar högst :)
--------------------------------------------

ÅRETS VÄRVNING Javier Mascherano! Vilken kung han är! Årets värvning by far
ÅRETS FÖRBÄTTRING: Eric Abidal! Inte för att han var dålig innan, men i år har han tagit klivet och, åtminstone enligt mig, varit världens bästa back den gånga säsongen.
ÅRETS UNGA SPELARE: Thiago
ÅRETS OJÄMNA: Villa. Fullständigt magisk stora delar av säsongen - iskall där emellan. Men jag vet vad han går för och är oerhört glad för att vi har honom. Även när han inte är i toppform är han så mycket bättre än Zlatan, för laget som helhet. Är glad för hans skull att han fick avsluta säsongen på ett sånt mästerligt sätt. Där lades ribban för nästa år ;)

ÅRETS SKÖNASTE TITEL: Går inte att välja. På förhand brydde jag mig mest om ligan, men CL är inte mindre skön för del. Dubbeln!!
BÄSTA MATCHEN: Barcelona-Manchester United 3-1, alt Barcelona- Real Madrid 5-0... kan inte välja!
SÄMSTA MATCHEN: Real Madrid-Barcelona 1-0 (copan)
BÄSTA MATCHEN PRESTATIONSMÄSSIGT: Barcelona - Real Madrid 5-0
SÄMSTA MATCHEN PRESTATIONSMÄSSIGT: Barcelona-Hercules 0-2

FINASTE MÅLET: Dani Alves vs Getafe
FINASTE MÅLET AV EN MOTSTÅNDARE: Det första som poppar upp i huvet är Rooneys igår... men Real Sociedad gjorde ett snygg på Camp Nou i vintras också om jag inte minns fel?
ÅRETS SPELARPRESTATION: Messi vs Real Madrid (0-2 målet)/Maskens glidtackling vs Arsenal
ÅRETS PRESTATION AV EN MOTSTÅNDARE: Hercules lagmaskin. Hatten av!

ÅRETS BÄSTA ÖGONBLICK: Åh det finns så många...Jeffrens 5-0 mål, Messis 0-2 på Barnabeu eller Mascheranos glidtackling mot Arsenal... men när Villa satte 3-1 igår alltså.. det är svårslaget.
ÅRETS STÅPÄLS: Abidal lyfter CL-bucklan
ÅRETS SÄMSTA ÖGONBLICK: Ronaldo nickar in 1-0 i förläggningen

ÅRETS UTROPSTECKEN: Adriano. Finns många bra, men han förtjänar också att nämnas. Han har varit över mina förväntningar. Riktigt grym vår!
ÅRETS FRÅGETECKEN: Milito

ÅRETS MÅLVAKT: Víctor Valdés (Barcelona)
ÅRETS BACK: Eric Abidal (Barcelona)
ÅRETS MITTFÄLTARE: Andrés Iniesta (Barcelona)
ÅRETS ANFALLARE: Lionel Messi (Barcelona)
ÅRETS TRÄNARE: Pep Guardiola (Barcelona), Preciato (Sporting Gijon)

ÅRETS CITAT: C. Ronaldo inför första el Clasicot, apropå Barcas storseger mot Almeria:
"Ja, vi får se hur många mål de gör nästa vecka"
ÅRETS SEKVENS: Abidals rensning med huvudet borta mot Sevilla
ÅRETS SÄMSTA DOMSLUT: Messis solklara straff hemma mot Bilbao för er som minns. Hur kunde domaren fria?!
ÅRETS TRÅKIGASTE: Jag väljer att ta upp soppan före säsongen. Allt snack om den dåliga ekonomin, Ibra-affären...
ÅRETS STÖRNINGSMOMENT: José Mourinho
,Sami
2011-05-29 19:47
När kommer spelarna fram till Camp Nou?
Barcelona Messidinho_10
2011-05-29 19:43
Varför visar de Sabadell??
Barcelona Canaletes
2011-05-29 19:43
Stream utan kommentarsfält som gör datorn seg.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-05-29 19:42
Vampíro - Gràcies equip 2010/2011!

Valdés får nog också räknas till kategorin superhjältar efter hans två utrusningar igår.
,Sami
2011-05-29 19:42
emilio___
Varsegoood:)

NoGo™
Hann före:)

Barcelona NoGo™
2011-05-29 19:40
emilio___

Se länktips :)
Barcelona Vampíro - Gràcies equip 2010/2011!
2011-05-29 19:40
el Flaco:

Bra skrivet om Abidal. Hade nästan glömt svininfluensan och hur han kom över det på bara någon vecka. Nej, superman släng dig i väggen, AbiRey är en livs levande superhjälte.
Barcelona emilio___
2011-05-29 19:39
Var kan man se firandet?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2011-05-29 19:38
Vad är det för kärring som åker med bussen? Sprang omkring på planen igår efter matchen och ville vara i centrum då också. :P
Barcelona Hetfield
Man undrar om Real Madrid kan bli CL mästare i curling, om det nu finns CL för curling :P hehe
Barcelona Bernie
Sergio Ramos twittrade nyss och grattade Barcelona och speciellt hans landslagskompisar i laget. Trevligt av honom. : )
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-05-29 19:37
Fantastisk krönika från El Flaco som vanligt. Abidal är ett fysiskt under, precis som Dani Alves. Att på två månader gå från att operera bort en tumör i levern till att starta en CL-final och lyfta bucklan, det saknar ord. Han verkar vara en grymt rolig kille som sprider glädje i truppen, även om hans mördarblick inte är att leka med.
Barcelona NoGo™
2011-05-29 19:34
CL mästare i handboll av bara farten också :D
Atlético addeh
2011-05-29 19:34
Vilken jävla klubb detta är. Grande!
Barcelona Rambla~
2011-05-29 19:33
Fi fan vad stort, ett dygn senare blir handbollslaget CL-vinnare de också. Vilken helg för klubben.
Barcelona Abbe. - Gràcies Equip!
2011-05-29 19:31
Där är FC Barcelona Borges Champions League-mästare!
2011-05-29 19:23
Nu har Guardiola dykt upp på bussen också :-).
Barcelona Messidinho_10
2011-05-29 19:10
Herrejösses vi äger i Handbolll CL Finalen oxå!!
Barcelona el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"
2011-05-29 19:03
Vet inte om detta har nämnts tidigare idag, men SPORT skriver att Puyol kommer operera sitt knä nu på torsdag. Han väntas vara borta i ca en och en halv månad, vilket innebär att han hinner tillbaks i lagom tid till försäsongsträningen, som inleds 15-18 juli. Han blir utan semester, men jag tror att kaptenen är villig att betala det priset för att bli kvitt med skadebekymren i knäet och återvända nästa säsong fit for fight.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-05-29 19:00
Abbe

Dont worry, dem väntar alltid tills mörkret faller in =)
2011-05-29 18:55
Hoppas det blir mörkare till 20.30 då man räknas vara framme vid Camp Nou. Vid talen vill jag få den ultimata stämningen, och det får man när mörkret ligger över stadion :-).

Edit: Vilken match han gör, Saric!
Barcelona Blaugrana91
2011-05-29 18:53
Ojoj vad mycket folk det är på Camp Nou! :D
Barcelona Ton
2011-05-29 18:48
Nivas artikel "Messi gör mig lycklig att leva" finns gratis att ladda ner här
Barcelona Denyo
2011-05-29 18:48
ska man ta och sammanfatta säsongen lite lätt.

LIGAN (MÄSTARE)

Games played 38
Games won 30
Games drawn 6
Games lost 2

Goals for 95
Goals Against 21

CHAMPIONS LEAUGE (MÄSTARE)

Games played 12
Games won 8
Games drawn 3
Games lost 1

Goals for 27
Goals Against 8

SPANSKA CUPEN

Games played 9
Games won 5
Games drawn 2
Games lost 2

Goals for 22
Goals Against 6

43 vinster på 59 matcher

11 oavgjorda på 59 matcher

5 förluster på 59 matcher

Hercules,Real Betis Arsenal, Real Socidad, Real Madrid, är dem få lag som lyckats besegra oss under säsongen.

144 Gjorda mål sammanlagt Av dessa 144 har messi gjort 53 av dessa baljor!

35 insläppta mål sammanlagt Valdes visar återigen att han är top 3 i världen.

Helt fantastiskt att laget presterat så bra trots att dem saknat "bredden" alla talar om.

Nu ska vi lösa lite knutar som suttit hårt åt under säsongen.

Champions Leauge

Arsenal - FC Barcelona

Matchbild: FC Barcelona äger naturligtvis bollen och kontrollerar tillställningen
gör 0-1 i 26 spelminuten efter ett mål av Villa. Barca fortsätter skapa tryck i matchen och får ett mål bortdömt för "offside" vi kan klart och tydligt se på repriserna att messi inte är offside. 2-0 och matchen hade varit stängd enligt mig. slut kvarten på emirates. Barca slarvar med bollen i upp spels fasen RVP sätter dit den från en död vinkel 1-1 Hela publiken blir till ett vinnande inferno och manar på Arsenal. Barca verkar en aningen chockade och Arsenal tar vara på detta och sätter även 2-1.

Match kommentar: En tillställning som redan kunde varit död väcktes av ett inspirerande Arsenal som var bra i 15 min av matchen vilket räckte för att vinna. men att påstå att Arsenal lekte med barca i denna match är helt galet.

FC Barcelona - Arsenal CL 2

Matchbild: Dominant
Match kommentar: Efter att det bara funnits ett lag på planen så förstår jag inte hur man som Arsenal supporter kan yttra sig över huvudtaget 19-0 i chanser säger allt och då ska de tilläggas att de var Busqi som gjorde självmål alltså ingen arsenal spelare. RVP blir utvisad kanske felaktig ja men så som matchbilden såg ut så hade det nog inte spelat någon större roll.

5 EL CLASSICOS

Barcelona- Real Madrid Ligan match 1
Matchbild: Barca spelar skjortan av Madrid 5-0. Ramos blir utvisad i 92 minuten.
Kommentar: Barca lirar ut madrid fullständigt HIGH FIVE!

Real Madrid- FC Barcelona
Matchbild: En tråkig match där båda stjärnorna Messi och Ronaldo gör var sitt straffmål. Albiol Tar ett stryp tag på Villa vilket givetvis inte är tillåtet och får se det röda kortet hlt korrekt enligt regelboken. det är fulspel från båda lagen, men matche blir aldrig vad man förväntat sig (en fotbollsfest)

FC Barcelona - Real Madrid Copa del rey
Match bild: Real var superior i första halvlek och skapade allt mot ett tamt Barca. 2 halvlek Barca kommer ut som ett helt nytt lag och är superior hela andra halvlek och borde tryckt dit både en och 2 bollar. real avgör i förläggningen.notera att di maria blir utvisad i 120 match min.

Kommentar: en grisig match där även barca borde åkt på ett rött när busqi helt idiotiskt stämplar en real spelare helt klart rött och riktigt dåligt.

Real - Barca CL Match 1

Matchbild: ett defensivt madrid som inte hade intentioner på att gå framåt i banan, barca kände då okej fine vi är nöjda med 0-0 och avgör på camp nou och rullade bollen i sidled tillslut insåg madrid spelarna att något måste göras och börjar grisa rejält för att inte tala om pepes idiotiska vansinnes attack även om han inte träffar alves så är det vansinne att gå in så vid en duell det var värt ett rött kort.(Läs domar reglerna) så förstår ni. Arbeloa borde även han haft ett rött kort efter alla idiotiska stämplingar tjuv nyp barca fick ta emot.
Messi avgör tillställningen Fear and Square 0-2

Kommentar
pepes kort påverkar givetvis matchbilden men går man in med en sån satsning får man räkna att bli utvisad. real skapade enligt deras "fans" ett tryck i 5 min som ingen annan såg i världen och kunde enligt dem här 5 min avgjort matchen trots att man låg med 11 spelare i eget straff område. pinsamt att spelare ett sånt spel på hemmaplan i en CL semi.

FC Barcelona - Real Madird
Matchbild: Barca tar tag i matchen direkt. Real försöker trycka på offensivt men barca kan då lira sitt skönlir. 1-0 genom pedro och det hela ser ut att vara säkert i en ask tills man återigen slarvar i uppsepls fasen marcelo trycket dit ett viktigt mål som skapar lite nerv i matchen. Ronaldo håller en hög hastighet nuddar piques shorts slänger sig 2 m ramlar på maskens häl domaren blåser pipita spelar vidare skjuter i mål. bortdömt helt korrekt då ronaldo river ner masken som hade hunnit till bollen annars.

Kommentar: Barca går vidare med 3-1 sammanlagt oerhört skönt att dessa möte är slut så det varit så grisigt att man bara ville att det skulle ta slut.

SAMMANFATTNING

2 av Reals utvisnngar kom i 92 respektive 120 match minuten att man gråter över att man fick spela med 10 man där 2 matcherna redan var avgjorda är ju hur roligt som helst. dem 2 andra helt korrekta enligt regel boken.

RAMOS 92 MIN (5-0 barca)
DI MARIA 120 MIN (0-1 Madrid)

Stor inverkan på matchen eller hur grabbar?

Debatten om fuskande hit och dit är helt larvig det bästa laget genom tiderna spelar drömfotboll självklart måste motståndarna hit något att skylla, p15 håller givetvis på med dessa teorier i skolan för att dem inte vet bättre men att se skribenter och vuxna män på svenska fans skriva om hur mycket barca fuskar är patetiskt.

Jag vill avsluta med att vi kan avskriva Debatten om vem som är världens bästa fotbolls spelare. MESSI är helt klart kungen i Djugeln! förutom 53 mål precis som ronaldo så gjorde han smått 18 assist och avgjorde en CL final! Alla i världen är nu överens om vem som är den bästa!

Lång läsning men hoppas ni uppskattar den :)

VISCA BARCA!
Annons: