/spanien/barcelona/forum/11865.aspx/spanien/barcelona/forum/11865.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
2011-05-31 20:14
Inte alls så stor chans att vi blir av med Thiago. Guardiola är inte blind, bli inte oroliga. Thiago kommer att få sin chans minst en säsong till (minst).

Men med Bojan är det ett problem. Han har fått sina säsonger i laget utan att kunna ta det stora klivet. Han kommer förmodligen försvinna nu, antigen på lån eller försäljning med option.
Man såg under festerna på CN och också när laget firade titeln på Wembley att Bojan var låg och inte helt nöjd. Jag tror att han själv insett situationen. Han måste röra på sig för att kunna spela mer. Bojan försvinner och en annna ersätter honom (kanske Rossi), är min magkänsla.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-05-31 20:14
Hetfield

Nu kommer säkerligen någon säga, han måste prestera i en annan miljö.

Alternativt kommer dom säga att Raul var bättre, för han var bra så mycket längre. och då helt plötsligt är det förra argumentet utkastat genom ett fönster.
hlassfqwre
2011-05-31 20:13
Synd att direkt när man skriver i detta forum så blir man påhoppad, besviken om jag ska vara ärlig..
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-05-31 20:12
Vart får aftonbladet allt ifrån?

Borde vara olagligt att skriva sånt strunt.
Barcelona Hetfield
2011-05-31 20:10
FB- King of Barcelona

Hehe, du hade rätt, det har gått knappt 15 min och "Spaniens bästa spelare genom tiderna är väl att ta i. Han har ju bara dominerat sedan em 2008. "

Xavi är mycket större än Raul och är den största spanska spelaren. Han har vunnit EM och VM, något som inte Spanien gjort, och dessutom vunnit priset som EM:s bästa spelare.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-05-31 20:09
HugoBoss

På tablån på nätet står det att matchen visas 20:45 men på digital-boxen står det 20:30. Du får väl bänka dig framför tvn vid halv. ;)
barca löver
2011-05-31 20:06
Min första film
Barcelona Hetfield
2011-05-31 20:06
Men skärp er, Pep har sagt att han tror på Thiago. Det finns en anledning till att han ska få flyttas upp till A-laget och få vara en permanent del i det.

Skitsnack, finns ingen chans att Thiago säljs. Inte heller Bojan.
2011-05-31 20:05
Inb4 alla madridistas som börjar skrika om det sista MOhamed skriver i artikeln "Skribenternas spelare 4". Att Xavi är Spaniens bästa spelare.

Marängerna kommer vilja nämna Raul. För han var ju så jävla bra i landslaget.
Barcelona Barcadinho.
2011-05-31 20:05
Det handlar inte om Messi mot Stoke el Birmingham. Det handlar om Barca mot Stoke el Birm.
Rooney skulle inte vinna PL, om han var en lagspelare i Stoke. Han klarar sig genom PL´s "tuffa försvar", eftersom han har 10 andra spelare som hjälper honom på plan.
Och Barca mot Stoke då? Jag gissar på ungefär 85 procent bollinnehav och lätt vinst med Messi och en del reserver på plan.
Jag undrar däremot hur Stoke skulle klara trianglarna.
Barcelona Oleguer Presas-King of Barcelona
2011-05-31 20:03
Diskutera inte med hlassfqwre. Han är ett Unitedfan som är född -95. Jävligt bitter sådan.

Han är endast här för att propagera att PL är bäst.

Citerar Sentuary

"Messi inte klara sig i Premier League? Vad gjorde han för några dagar sedan med Premier Leagues bästa back? "
2011-05-31 20:03
Om vi gör oss av med Thiago kommer jag börja gråta. Ser större potential i honom än Fabregas i Barcelona. Dessutom är han redan på plats och 4 år yngre.
Barcelona DM1982
2011-05-31 20:01
Skulle vara väldigt tråkigt om Thiago måste lämna Barcelona. Jag skulle dock inte bli särskilt förvånad, det är ju inte helt ovanligt att Barcelona fuckar upp när de köper/säljer spelare. Skulle hellre inte förvåna mig om vi ger Thiago till Arsenal, plus en sjuhelsikes massa pengar för att få över Fabregas. Sedan om fyra år så köper vi tillbaka Thiago för ungefär lika mycket som vi ger för Fabregas.

Jag hoppas att Rosell är smartare än Laporta när det kommer till värvningar, nu gäller det för Barcelona att bli smarta med spelarköpen.

Och att Messi inte skulle fixa PL är bara trams. Titta bara på hur fint Silva kom in i PL, han är en viktig spelare för City och det hårda spelet bekommer inte honom särskilt mycket. Det finns en gäng med spanska spelare som klarar av den där ligan fint, varför skulle inte Messi fixa det?
hlassfqwre
2011-05-31 19:56
Det är väl inte det Rooney menar? Spelar man 38 matcher i en säsong i Premier League, jo, Messi hade säkert klarat av PL, men skönt att få alla dubbar på ditt ben varannan vecka, alltså = massor av skador = sämre o sämre.

Spelar inte Spaniens u-21 mot England idag? Isf vilken tid? Och spelar de Gea?
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-05-31 19:51
Haha, Qatar hade ju i alla fall kunnat ta sig till VM med Pep:) Nej men hoppas Pep tar några års ledigt när han är klar med Barca då han verkar ta ut sig något oerhört på det här jobbet.
AndreD - Winning!
2011-05-31 19:49
Abbe.

Jag kan hjälpa dig skrika.
Barcelona Abbe. - Gràcies Equip!
2011-05-31 19:47
"Barcelona are willing to listen to offers for Milito, Jeffren, Bojan, and Thiago, if that would be needed to fund the transfers. [rac1]"

Stämmer det sista namnet så vill jag bara skrika ut min frustration i ledningen öron. Och om Bojan och Jeffrens förväntade uttåg inte handlar om ett lån, alternativt återköpsklausul, så kan jag skrika lite till.
Barcelona Hetfield
2011-05-31 19:45
Det har spekulerats en hel del kring ”Pep” Guardiolas framtid.
Nu skriver spanska Marca att han kommer att ta över som förbundskapten i Qatar.
Där ska han få en drömlön på 300 miljoner kronor – om året.

HAHA! Aftonbladet och Marca i en farlig kombination. Marca ska istället fokusera på att ge mål till C.Ronaldo och att manipulera bilder till Real Madrids fördel. Fyfan, dålig journalistik finns tydligen i alla länder.
Erik Niva sa det bästa: "As och Marca är ett skämt".
Barcelona Hetfield
2011-05-31 19:42
Vad är argumentet till att Messi INTE skulle dominera i PL? Inse fakta, använd hjärnan: Om en fysisk spelare ska kunna tackla Messi så måste den personen hinna ifatt Messi, hur många spelare får chansen att hamna i närduell med Messi?

Folk som har spelat med Messi och han fystränare säger att Messi är stenhård i kroppen, det är otroligt svårt att sega ner Messi eller att tackla ner honom.
Barcelona Sentuary
2011-05-31 19:42
Messi inte klara sig i Premier League? Vad gjorde han för några dagar sedan med Premier Leagues bästa back?
Barcelona Oleguer Presas-King of Barcelona
2011-05-31 19:38
Lol åt trollen inne på puertan diskuterar att Messi inte hade klarat sig i PL, inte är en av världens bästa spelare genom tiderna( jag bryr mig inte om han är det eller inte sålänge han presterar i Barca), att Ronaldo är bättre osv.

Varför måste Messi visa att han är bra i ett annat lag? Är det något måste eller? Så alla spelare som stannar kvar i sina klubbar är alltså inte bra? Tragiskt att läsa att Xavi, Iniesta, Messi, Pedro, Pique, Puyol, Valdes, Busi och andra spelare måste byta lag för att man ska veta om de är bra eller inte.

LOL åt trollen där inne verkligen. Gå och fira pichichin istället.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-05-31 19:32
Messi skulle antagligen totaldominerat PL också vilket spelare som Rooney inte fattar. Som Frodo säger så är det fysiska spelet så enormt överskattat i England, och massa små tekniska spelare är hur bra sosm helst. Helt övertygad om att Messi skulle passa i alla storlag i England och göra riktigt bra i från sig.
2011-05-31 19:18
Spelar inte Spaniens u21 idag?
Barcelona HugoBoss
2011-05-31 19:12
H.Alavi

Tack så hemskt mycket för upplysningen. Var nämligen i Cypern och såg matchen och då är man väl inte så koncentrerad på spelet med lite alkohol i kroppen. :)
Barcelona Frodo
2011-05-31 19:12
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.

"Det fysiska spelet" är jävligt överskattat i England. Zola var kung i PL för ett decennium sedan. Numera ser man lirare som David Silva, Modrid, Cesc, Nasri, Chicarito etc etc göra vad de vill i den ligan. Är man tillräckligt bra så är man. Man kan inte vara fysisk mot någon om man jagar skuggor.

Dessutom kan inget lag i PL mäta sig mot benknäckare som Pepe, Ramos, Arbeloa etc. Lag som Bilbao och Osasuna är tuffare än vilket lag som helst i PL.

Dessutom finns det något som kallas för gula och röda kort vilket Rooney verkar ha missat.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-31 18:43
"In a meeting with Barcelona representatives, no deal on Jose Angel could be found. For now, no new meeting was scheduled [el comercio]"
Barcelona basaric - Julien Faubert - The old king of Madrid
2011-05-31 18:42
Det kan inte kännas bra för Real Madrid att Abidals döttrar har firat mer tittlar än deras lag dom senaste åren..
Barcelona Blaugrana91
2011-05-31 18:40
Så vi får alltså bara €3 miljoner för Caceres? Var inte priset €5miljoner ifall Sevilla ville köpa honom? Har för mig att jag läst det.

Aja bra att klubben allafall börjar sälja ut spelarna som är på lån, hoppas samtliga spelare som är på lån säljs.
Barcelona Myrran
2011-05-31 18:39
Frågan är ju hur länge killarna i Stoke och Sunderland skulle få vara kvar på plan? De skulle inte hängt med för fem öre och tacklat olagligt, typ klippt benen på Messi. Skulle troligen inte ta lång tid innan korten kommer upp.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-31 18:35
Frodo

Du fattar väl själv att det inte är kapaciteten eller hur bra Stoke och Birmingham spelar som han menar? Han syftar ju uppenbarligen på det fysiska spelet. Stoke och Sunderland kanske men Birmingham?
Däremot håller jag med dig om att det är jävligt korkat att säga att Messi kanske inte skulle klarat sig i PL...han tar ju otaliga smällar från Pepe o company.
Annons: