/spanien/barcelona/forum/11861.aspx/spanien/barcelona/forum/11861.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
The Special Five
2011-05-31 01:43
Var han inte bättre på dribblingarna? Det är väl en smaksak egentligen, även om Messis slalom dribblingar är out of this world så tycker jag att Ronaldos var ännu mer out of this world. Hur han snurra upp 4-5 spelare på 2 kvadratmeters yta var helt galet att se. De är två helt olika typer av "dribblers", jag föredrar personligen Fenomenos dribblingar.

Dessutom så hade Ronaldo ett ryck i steget som faktiskt var mer explosivt än Messis. Till och med när han vägde 10 kilo för mycket så ryckte han ifrån världsbackar

Jag anser de vara likvärdiga både i talang och potential (kanske fenomenet besatt en ännu högre, men det får vi nog aldrig veta). En smaksak helt enkelt vem man tycker är/var bättre. För mig ligger dom på delad 1:a plats när det gäller hur bra dom är/var som spelare. Dock så kommer Messis meriter när han lagt skorna på hyllan vara totalt överlägsna fenomenos, det är jag övertygad om
Coach pep-
2011-05-31 01:27
Haha, klockrena Liverpool bröder eller vad. :P (länktips)
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-05-31 01:20
The special five

Visst det va olyckligt att Ronaldo skadade sig, och han missade flera år pga det. Men det behöver inte betyda att han hade fortsatt i samma hysteriska form, brassar e ju kända för att tappa när de blir som bäst, då tänker jag främst på ronaldinho, robinho och adriano.
Efter skadan så va han inte så speciell, med undantag för VM 2002. Han vann aldrig cl, snittade 20+ mål i real. Gjorde några snygga, men de flesta va enkla mål i straffområdet. Minns det som om de vore igår!

Messi däremot, ska inte behöva sägas mer än att han de senaste 5 åren dominerat fotbollen, kommit 3:a, 2:a och nu 3 raka guldbollar. Och killen är 23..
Precis som capitan puyi skriver så har messi ett mycket bredare register än strikern ronaldo.

Sen va han inte kyligare i heller, har du sett alla hans chippar? Annars fråga casillas!
Det kyligaste måste ändå varit nu senast mot arsenal när han lobbar över almunia i friläge och bara skjuter in den sen. Tror Ronaldo hade gått på skott direkt i de läget=)
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2011-05-31 01:14
Vart kan man se/ladda ner hela firandet från igår????
Barcelona Capitan Puyi
2011-05-31 01:13
The Special Five

Vet inte riktigt om jag håller med. Han var kyligare vid avslut men dribblingarna var han inte bättre på. Ronaldo var en född målgörare men Messi är inte direkt långt ifrån. Sen att Messi är mera all around och har spelförståelse och passningsskicklighet som kan utmana de flesta spelfördelare säger mycket om hur stor den spelaren är.

Jag hävdar att Messi besitter fler kvalitéer än Ronaldo och fortfarande kan slipa på sin stil, när han ska passa och när han ska skjuta exempelvis. Ronaldo nådde tydligen en pik som var något utöver denna värld men började sedan dala neråt. Messi är bara 23 år och är redan bortom denna planet. Det är alldeles för tidigt för att utvärdera La Pulgas karriär då han har många år kvar.

Blev lite väl lyrisk över Messi men det är svårt att låta bli de här dagarna :P
The Special Five
2011-05-31 00:34
Capitan Puyi

Messi är inte alls en mycket bättre spelare med större potential. Skulle nog anse dom vara likvärdiga, hade Ronaldo haft turen att vara skadefri och spelat med xavi, iniesta så tror jag han faktiskt hade smällt in runt 60 baljor.

Han kanske inte besatt den spelintelligens/playmakeregenskaper som Messi har men han kunde ännu enklare dribbla förbi ett försvar än vad Messi kan och var faktiskt vassare och kyligare i avsluten.
Barcelona Antonio Puerta
2011-05-31 00:33
Tjena Grabbar, Finns det att ladda ner det senaste firandet på Camp nou skulle vara jättetacksam finns det text med så skulle det inte skada men spelar ingen som helst roll

Tack på förhand
Barcelona Denyo
2011-05-31 00:31
elbraco

Tycker du det är värt att satsa på cesc i dagsläget?
AndreD - Winning!
2011-05-31 00:29
1.70

Ja, eller hur :P

Godnatt!
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-31 00:04
Barcelona will make a 34M bid for Arsenal midfielder Cesc Fabregas this week. Arsenal coach Wenger is expected to resist the offer. [dmail]

Den där sista meningen var otippad.
Barcelona 1.70-ligan
2011-05-30 23:57
AndreD

Haha, det är nästan så man önskade att man tippat helt fel i sånna lägen :P
Godnatt på er!
AndreD - Winning!
2011-05-30 23:30
1.70-ligan

Hade också nästan exakt likadant när man skulle tippa första El Clasicot på Bernabeu på Match i Facebook. Tippade rätt resultat (1-1), rätt målskytt (Messi) men missade tiden på målet med 2 minuter. Surt :/
En matchtröja låg i potten.
Barcelona Capitan Puyi
2011-05-30 23:22
Hetfield

Messi har i sin unga ålder vunnit mer än Ronaldo i klubblags sammanhang. VM är däremot en annan fråga. Messi har all tid i världen så att vinna det mästerskapet som Fenomenet alltid presterade i.

Messi är en bättre spelare och har enormt mycket större potential men Ronaldos bedrifter och hans ryktbarhet är än så länge för stort för Messi. Men tids nog så kommer han överglänsa honom det är jag övertygad om. Messis namn kommer bli odödligt.
Barcelona Meessii10
2011-05-30 23:18
Hej!
Har en fråga bara. Kommer ni ihåg master_prime? Han som gjorde videon om barca när de vann trippeln 2009. Har inte han kommit ut med en ny video?
Barcelona Barca4eva
2011-05-30 23:14
Finalen 2009 och lördagens final, samt 2-6 El Clasico:t är nu hämtade. Mitt försök att samla alla sköna/viktiga mötena fortsätter!
Barcelona 1.70-ligan
2011-05-30 23:12
AndreD

Jaha okej. Grattis!

Nästa år kanske jag med borde tippa. Prickade trots allt in rätt resultat på CL finalen och vem som gjorde första målet. Sen var jag 3 ynka minuter ifrån att få rätt på skiljefrågan "när första målet görs"... tänkte att jag la ribban där för nästa säsong :)
Barcelona Barca4eva
2011-05-30 23:12
Cocco

Laddade ner den nyligen, har den i både HD och vanlig, okej kvalitet.

I länktips kan du hitta den.
Barcelona Cocco
2011-05-30 23:09
Hej allt nån som vet vart man kan ladda hem ch.l matchen från lördags?
tacksam för snabbt svar.
Barcelona Canaletes
2011-05-30 23:08
Tänkte just på en sak.

Nu kan inte madridstas säga att Guti, Raúl med mera har mer CL än Barcelona. Skönt att det är över nu haha
Barcelona Barca4eva
2011-05-30 23:06
Haha, nästa säsong blir det ett hett race mellan de två ;P
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-05-30 23:02
AndreD

Du vet väl att jag lever på sportsbetting ;) ?
Du får ha stjärnan i ett år till :D

Nej, nu ska jag sova eller ptja, försöka i alla fall.

Bona nit!
AndreD - Winning!
2011-05-30 22:59
1.70-ligan

Bästa tippare :P
Tryck på någons profil sen tippligan.

Andreas

Bring it on ;)
2011-05-30 22:59
AndreD

Nästa år, då ska jag utmana om titeln som bäste tippare =)
Har bara tippat 11st matcher, då är det svårt och vinna =)

1.70-ligan

Hann vann tippningen här på sidan.
Barcelona Hetfield
2011-05-30 22:58
Dagens fråga (för er som har varit med om Ronaldo eran) : Vem är bäst mellan Messi och Ronaldo (riktiga)?

Ronaldo: 343 matcher 247 mål
Snitt: 0,72 mål per match

Messi: 177 matcher 119 mål
Snitt: 0.67 mål per match

Lägg till att Messi är endast 23 år och att Ronaldo har avslutat karriären. Lägg även till att Ronaldo spelade som striker och att Messi har spelat/spelar som ytter och media punta.
Barcelona 1.70-ligan
2011-05-30 22:58
AndreD

Hur fick du den där?
AndreD - Winning!
2011-05-30 22:54
Jäklar vilken blaffig guldstjärna jag fått bredvid mitt namn. That's what i call Winning.
2011-05-30 22:52
Barca4eva

Hoppas så, vill se Pep i alla fall 1(!) år till, helst flera.

AndreD

Haha, lika bra och chansa, kanske faller juryn i smaken, inte så troligt dock då det finns sjukt duktiga människor och sådana som anlitar "mormor" hehe
Kostade ju ingenting så.

daacun

Bli en av oss? Va?
daacun
2011-05-30 22:48
Hej alla mina Barca bröder. Det är första gånger jag skriver här inne så hjälp mig och bli en av er
Postat via SvenskaFans-appen
AndreD - Winning!
2011-05-30 22:43
Andreas

Skickade in ett bidrag nu, "Matchställ och skorna på - Kom igen nu Gul & Blå!!"

Haha ett fint IRL-garv på den :P
Barcelona Barca4eva
2011-05-30 22:42
Andreas - V.V [Barney S]

Nej då, det ligger ingen sanning alls i det där.

Läs bara "Alvés" kommentar.
Annons: