/spanien/barcelona/forum/11859.aspx/spanien/barcelona/forum/11859.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Salcini
2011-05-29 22:00
Hmm, det finns inte en möjlighet att Messi skulle bli vår framtida spelfördelare, att än mer spel går genom honom? Jag tänker att han redan nu håller på att skolas in i ungefär samma roll som Cruijff hade under sin tid. Sen när Xavi lägger skorna på hyllan så blir det Messi som agerar lite mer som spelfördelare och kommer kanske ännu längre ner i banan för att hämta boll. På så sätt skulle man inte behöva värva in någon som skall hålla i ställningarna tills t.ex. Thiago är kapabel att ta över.

Å andra sidan så känns det märkligt att prata om en framtida spelfördelare när vi inte ens vet hur länge vår tränare sitter på posten. Vi märkte redan när Pep tog över att han ville sätta sin egen prägel på laget. Nästa man kommer säkert vilja göra något halvt liknande och kommer ha sina egna teorier på hur fotboll skall spelas, även om de kommer troligen kommer vara liknande.
Barcelona Hetfield
2011-05-29 21:59
Grym stream till matchen med engelska kommentatorer.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
addeh

Nej, Pastore är ingen ultimat ytterforward. Men han skulle fungera även där. Att han och Messi har liknande roller betyder inte att han inte kan spela tillsammans med honom - se hur bra de fungerar ihop i Argentina.

Jag ser dock inte Pastore som en ytterforward åt Barca i första hand, utan som ett bättre alternativ än Fabregas. Han skulle passa utmärkt in på mittfältet och även i anfallet, tillsammans eller utan Messi. Vi skulle bli otroligt flexibla offensivt med honom i laget! Han skulle erbjuda många möjligheter för Pep, och definitivt få speltid.
Tror vi skulle få mer nytta av en sådan spelare än en ytterforward, som står näst högst upp på min önskelista om Pastore inte blir verklighet.

Förresten, om Pastore värvas. Tänk vilka mittfält vi kan mönstra

Xavi-Iniesta
Busqets

Pastore-Thiago
Mascherano

Keita-Afellay
Romeu

Barcelona Hetfield
Så länge inte Rossi köps så är jag nöjd. Helst inte Sanchez heller.

RTBO

Jag förklarade för petersays, men Cavani blev attackerad av Palermos ultras när han körde från träningen, han blev bortjagad. Det var inte så att han drog ifrån Palermo bara sådär. Dessutom fick/får Palermo runt 19-20 miljoner euro för Cavani.

Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-05-29 21:57
petersays

Det var märkligt att skeppa iväg dessa spelare när man storsatsa, de trodde väl alltför mycket på deras ersättare. Lite väl naiva då det tog ersättarna tid att anpassa sig.
Barcelona petersays
2011-05-29 21:54
Hetfield
Ah, tack för infon. Mer än jag visste.
2011-05-29 21:52
haeger

Allt beror nog på hur länge Xavi vill spela på topp nivån. Han får gärna för min del fortsätta några år till. Opererar inte Pastore som Iniesta? Cesc är mer lik Xavi om något.
Barcelona petersays
2011-05-29 21:52
Ride_The_Big_One(6)
Jo vad tusan, men Palermo slutade ju ändå femma den säsongen och kvalade för europaspel. Känns ju inte som varken Napoli eller Wolfsburg, åtminstone på papperet, var ett steg uppåt i karriären för någon av dem. Sedan kom ju Cavani iofs att blomma ut under gångna säsongen, medan Palermo floppade totalt och har fått stryk med jumbosiffror och tvingats sparka tränaren.

Tycker mest det är synd eftersom Palermo är ett sympatiskt lag och det kändes som att dom hade något på gång, men har ingen koll på klubbens ekonomiska situation så jag gissar att dom hade den i åtanke.
Barcelona Canaletes
2011-05-29 21:51
Pastore har själv sagt att han inte komemr komma till Barca för att han vet att han inte komemr få garanterat startplats. Han är ung och vill spela o utveckla sig. Han sa också att när man går till en klubb som Barca så måste man redan vara världstjärna och vet att man kommer ha en startplats.

Sen tycker jag att det är onödigt med honom, han kommer bara rutna på bänken, Thiago kommer spela mindre o det...

Jag tror Xavi ersättare blir Cesc så vi lär köpa Cesc om ca 2 år.
Atlético addeh
2011-05-29 21:50
Ni som vill ha Pastore allra mest (Hetfield, 1.70-ligan), vart kan ni tänka er honom i Barça? Att argentinaren besitter stora kvalitéer råder inga tvivel om, det är snarare hans position jag ifrågasätter. Han spelar ju nästan på exakt samma position som Messi gör och faller ofta ned och hämtar boll. Allt går genom Pastore och det är nästan alltid han som slår den avgörande bollen. Sådana spelartyper har vi redan.

Det jag eftersöker är en duktig ytterforward. Skulle Pastore verkligen vara ultimat att ha där? Är det inte bättre att satsa på någon yngre talang i form av Neymar som är van vid positionen?

el Flaco

Så länge det inte handlar om Guiseppe Rossi låter det intressant. Får se om det stämmer och vem det blir.
2011-05-29 21:50
Hetfield

Jag tror inte Rossi kommer. Och Peps fingertoppskänsla när det gäller värvningar har faktiskt förbättra. I år var samtliga värvningar lyckade. Och Mascherano, som Pep absolut ville ha hit, var riktigt klockren och överraskade oss alla positivt.

Håller tummarna för Pastore. Att ingen värvning blivit officiell än kanske, kanske, tyder på att han kan vara aktuell. Han kan ju inte skriva på före finalen som spelas nu.

DM1982

Det snackas om runt 30milj euro. Alla astronomiska summor är inte sanna
Barcelona Canaletes
2011-05-29 21:49
Siempre Barça

På Estadio Olimpic De Montjuic. Finns troligen ingen stream
2011-05-29 21:48
Blaugrana91

Han av alla spelare i silly season har uttryckt sig mest vilja lämna, men blir det för oss håller jag osagt. Har fan inte släppt att vi vunnit ligan, vette fan om jag klarar en bomb transfer redan.

:P
Barcelona haeger
2011-05-29 21:48
Enda anledningen till att jag inte tror på att Pastore kommer till Blaugrana är för att jag tror Cesc kommer komma tillslut, kanske inte inför nästa säsong, men han kommer nog komma.
Och jag ser ingen plats för båda de lirarna, det gör nog inte Pep heller för den delen.
Barcelona Hetfield
2011-05-29 21:47
DM1982

1. Nej 2. Ja

petersays

Palermo fick runt 19-20 miljoner euro för en spelare som blev bortjagad av fansen. Cavani blev attackerad av Palermos ultras när han körde från träningen, vem skulle inte dra?
2011-05-29 21:47
petersays

Svårt att hålla kvar spelare som vill gå, sen så fick det väl saftiga pengar för Kjaer?

Affären med Cavani har jag dock inte förstått riktigt, han gick väldigt billigt till Napoli i någon underlig affär
Barcelona Blaugrana91
2011-05-29 21:46
el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"

Jag tror att det är Kun Aguero.
Barcelona DM1982
2011-05-29 21:46
Pastore skulle var en skön värvning men 1. kommer han kosta för mycket? 2. Behöver vi honom?
Barcelona Siempre Barça
2011-05-29 21:45
var har shakira konsert och om ni har nått stream så skicka gärna
Barcelona petersays
2011-05-29 21:44
Fattar inte riktigt varför Palermo släppte Cavani och Kjaer. Känns som dom tappade två riktigt bra spelare där.
Barcelona Hetfield
2011-05-29 21:43
Om jag känner Pep rätt så lär det bli den minst attraktiva spelaren, typ Rossi..yeah.
AndreD - Winning!
2011-05-29 21:43
Eluc

Håll utkik i länktips.
Barcelona Éluc
2011-05-29 21:42
el Flaco

Mhmmm Pastore...
Barcelona el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"
2011-05-29 21:41
Josep Peprerol, programledaren från Punto Pelota, sa den gångna måndagen att styrelsen planerade ett glatt överraskning till Pep Guardiola efter finalen på Wembley i form av en värvning, och det var inte Cesc det rörde sig om. Vet inte om det stämmer eller ej. Silly season som sagt, många rykten hit och dit.
Barcelona Éluc
2011-05-29 21:36
AndreD

Jag tänkte mer som man själv kan använda som skrivbordsunderlägg.
2011-05-29 21:36
Pastore var riktigt vass inledningsvis men allt eftersom inte har tagit över har även Pastore blivit alltmer anonym. Men allt av värde offensivt för Palermo går i princip genom honom.
Jag har sett killen tillräckligt för att vara övertygad. Han är min drömvärvning i sommar! Hoppas att detta blir hans sista match för Palermo och att han skriver på för Barca inom de närmsta dagarna. Känslan är att någon/några spelare snart kommer presenteras. Håller tummarna!

Blir det inte Pastore hoppas jag vår stora värvning blir en ytterforward av hög klass.
AndreD - Winning!
2011-05-29 21:32
Eluc
Barcelona Barca o Mort!
2011-05-29 21:30
Inter - Palermo stream för de som behöver.
Barcelona Éluc
Gaah! Varför kan inte Barcas officiella hemsida lägga upp gårdagens triumf som en bakgrundsbild att ladda ned.
AndreD - Winning!
Gå in på länktips och välj Tunisia-Tv. Helt ok sopcast.
Annons: